Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BoriBori Creative Commons License 2011.11.16 0 0 57258

Akkor minden filler szamit, vagy akar ugy is mondhatom, hogy az ember nem a sajat penztarcaja ellensege??

Ertem.

 

//ha meg kulfoldon elokent irsz ilyeneket (kvazi sporolsz), akkor meg rogton le is fogtechnikusoznak...//

 

(ugye cico?...)

 

 

BB

 

 

 

 

Előzmény: maci86 (57255)
BoriBori Creative Commons License 2011.11.16 0 0 57257

..a masik Moldova...:)

Előzmény: Törölt nick (57256)
maci86 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57255

Mivel mi családi vállalkozásba vagyunk a pályán megspórolt dijj közvetlenül zsebbe megy!!

És mivel neemkicsi a versenyhelyzet ezért nem kérhetünk 2 euros fuvardíjjat:D:D

Előzmény: BoriBori (57251)
deps Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57254

nekem abból a 2 évből van leírva olyan 3 hónap napról napra, bár a többiről itt fent a fórumon nagyvonalakban megvan minden :)

Előzmény: BoriBori (57252)
deps Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57253

sok esetben be van kalkulálva a díjba, de sok nagy cég általában így tud spórolni....

naná, hogy levonják, de ez nem újkeletű! Kempingeztem párszor stadleres munkatárssal, s nekik olyan listájuk volt tiltott pályahasználatról, hogy már akkor le*ostam a bokám!

A nap csak franciában van pársszakasz ahol nem használhattuk(nemtudom, hogy most hogy van), de más országokban nem volt ilyen, bár beszéltek spanyol szakaszokról....

A stadleres söfőrsrác ideadta a listát(aztmondta, hogy havonta tuti frissül), s belenéztem...... franciában a szokásos(A4, A10 egy része, A5 egy része, A28 egy része), bár ahogy visszaemléxem, olaszban verona-modena, forli-rome,  az osztrák és német utakra nem emléxem.....spanyolban a szokásos A/2 használata barca és madrid közt...

 

Természetesen levonják nálluk aznap a pályapénzt, bár igazából nem kell félteni őket, mert a nyállal azért mojolnak nemkicsit..... A napnál nemtudok róla, hogy lett volna levonás miatta(nem próbáltam tiltott utakon menni, bár volt egynéhanyszor, főleg A28, hogy azon vertem végig)

A pályahasználat igen durva pénzekbe kerül, ha azt vesszük, hogy egy olasztranzit 180 euró(fernetti-venti), vagy egy német tranzit 200 ha jóltudom, de ez mind eu3-as kocsival....

A legdrágább európai szakasz a párizs-saarbrücken, az tuti, ezt mindenki mondja.... ha jólemléxem anno nemírokmár(együtt mentünk párizsba különkocsival), akkor metz-reims szakaszra fizettünk ki 200körűl.....

Előzmény: BoriBori (57251)
BoriBori Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57252

Zotya: az uj MoldovaGyorgy

jo a leiras, minden elismeresem, hogy ilyen kitartoan leirogatod a dolgokat.

bb

BoriBori Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57251

egyszerű pályapénz spórolás

 

??????? 

miert, nincs bekalkulalva a fuvardijba??????? 

vagy ne feszegessek mar ilyen kerdeseket megint?

 


 

 

Előzmény: deps (57234)
BoriBori Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57250

maximalisan egyetertek!!!

pont ott

Előzmény: deps (57235)
BoriBori Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57249

illetektelenek itt????:))

(akkor mostantol a wabisok csodalkozni fognak, hogy ha csipobol levonjak a jugo palya koltsegeiket, hiaba az "istenbizony!"

kosz az infot!!!

Előzmény: HakapesziM (57232)
BoriBori Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57248

na jo a lenyeg hogy a tavolban felsejlik valamifele egyetertes koztunk (igaz az becsuszott a homlokfal es a ponyva koze...):)

 

se en se mas nem szuletett kormannyal a kezeben, ezert sose rohogok/rohogtem ki olyat aki kuzd az adott szituacioban. hajra, oldd meg.

(az hogy a mai napig mindig megragadom az alkalmat-ha lehet- hogy ures placcokon (este:))), tolatas nemakormanyoldalranyergesselrampara,plane evvel a nemnormalisjobbkormannyal, mar megint egy dolog az "onkepzokorre", kerdezgetes helyett.

az hogy mindennap, minden helyzetben vonalra/padkara parhuzamosan igyekszem tenni, az meg resze a szakmanak, nem? (vagy csak hab a tortan). ennyi szakmai elhivatottsag kell egyaltalan...? (kerdem magamtol)

Elnezest, meg egy gondolat, ha teccik MOTTO a tolatasrol: "haladj lassan, gyors kormanymozdulatokkal".

bb

Előzmény: maci86 (57231)
arizona48 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57247

Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem hogy a waberers mindig oda közvetíti ki az emberit amelyik telephely a legközelebb esik hozzá vagy nem foglalkoznak ilyenekkel?

deps Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57246

éhesen hagytam :D :D (majd kiesek a számon!!!!)

 

egy dolgoból szerettem a wabit! Nemvolt ilyen *aszság, hogy gyűjtőzés!!!!! sztem egykezemen megtudnám számolni hányszro volt rajtam gyűjtő!!!

(2 lyon-i, akkor 1 olasz, 1 spanyol, meg egy szlovák???, meg mégegy spanyol, most hogy számolok.... 2év termése....)

Előzmény: Törölt nick (57245)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57245

Hétfőn reggel elmentünk a két bécsi lerakóra.Mindkettő nagyon szűk utcában volt,így az utcáról hordta be a targi a cuccot.Sajnos itt én már eléggé beteg voltam,gyorsan kezdett fogyni a 100-as papírzsepi.
Utána elmentünk papírt rakni oda,ahol már előző héten hétfőn is raktunk.Most viszont az úticél sokkal érdekesebb:Írország.Doki szerint nagyon ritka ennél a cégnél az ír fuvar.Felpakolás után még elmentünk a cégünkhöz,ott is felraktak valamit,ami Liverpoolba ment.Aztán nekiindultunk.Ha jól emlékszem valami német parkolóban aludtunk.A betegségem itt kezdett komolyra fordulni,borzalmas állapotban vezettem éjszaka.Erre az időszakra esett a Vosa-szüzességem elvesztése.
Áthajóztunk,lejöttünk a hajóról Doverben.Este fél11 körül volt.Ahogy mentünk kifelé,az egyik ellenőrző résznél mutattak nekem egy táblát jobbról az út mellől,amin volt egy élére állított négyzet.Jó,hogy nem voltam egyedül,gőzöm nem volt,mit jelent.Doki mondta,hogy azt a jelet kell követni.És tényleg,a betonon egyenes sávban asszem egy kör volt,a jobb sávban pedig egy ugyanolyan élére állított négyzet,mint amit nekem mutattak.Tehát jobbra az ellenőrző terület felé.
Jött egy ember Vosa-s kabátban,hogy most ellenőrzés lesz,adjam oda a kártyákat,autó-pót papírjait,CMR-t,saját irataimat.Mondta,hogy 10 perc lesz.Oké.Előző héten volt egy munkaidőtúllépésünk.Nekem más nem volt,Dokinak még volt egy-két dolog az előző hónapjáról,szóval volt miért aggódni.Közben jött valaki,ellenőrizte a lámpákat,minden égett szerencsére.
Sosem felejtem el,ami ezután történt.Odajött az ember,hozta vissza az összes cuccot,amit elkért,és azt mondta:"No problem." Majdnem kiszaladt a számon,hogy tényleg?.:D Visszaadott mindent,és már húztunk is.Rendesek ezek a Vosás fiúk.(Tudom,hogy nem,csak szerencsénk volt.:D :D )
Másnap hajnalban értünk Liverpoolba.Valamiért Birmingham-nál mindenfelé tűzijáték volt,ahogy átjöttünk a városon.Szép volt.
Egy zsákutca végén volt a cég,ahol az udvaron is épphogy meg lehetett fordulni.Nagy szél volt,és eső,reggel 5-kor nem volt targoncás,aki leszedjen.Lefeküdtünk aludni,majd 9 körül leszedtek.Megkerestük a kikötőt.Itt előre kellett helyet foglalni,majd a referenciaszámot,CMR-t,útleveleket együtt egy mérlegen állva lehetett beadni egy kis ablakon.Utána begurultunk egy kis parkolóba.Majd vártunk,késett a hajó fél órát.A hajó menetideje 8 óra,így kaptunk kabint,elmentünk enni,mert már farkaséhesek voltunk.Így nagy koppanás volt a hal ízű sült krumplival(érezhetően nem cseréltek olajat a halsütés után),félig megsült hússal járó ebéd.Egyedül a desszert volt finom,azt máshonnan hozathatják.Ingyen volt,olyan volt.
Annyi mindent terveztünk erre a hosszú hajóútra!Filmnézés,fényképezés a hajón,fürdés,stb...ehhez képest a remek ebéd után lefeküdtünk pihenni,és át is aludtuk az egészet!Írtó fárasztó a négykezes 21 órás műszakozás,ehhez hozzá égtem a láztól.
Végül estére befutottunk Belfast-ba,legurultunk a hajóról,és megkerestük a közelben lévő céget.Le lehetett parkolni előtte.Mivel egész nap aludtunk,este betegség ide vagy oda,elmentünk egy kis sétára.Írtam már a múltkor is,hogy eszméletlen fílinges ilyen angol(ír?)kisvárosokban sétálni.Nem olyan óriási többszintes csodaházakban laknak,mint mondjuk az osztrákok,hanem kis,emberléptékű takaros kis házacskákban.Megint vártam a Harry Pottert,de csak egy kiscica szaladt elénk.(Vajon tényleg macska volt?:-))) ).Továbbmenve 13-14 év körüli fiatalokba botlottunk,akik egy utca két oldalán állva szidalmazták a túloldalon lévőket,messziről kővel dobálva egymást.Hiába,mégiscsak Belfast környéke ez.Rendesek voltak,mert amíg ott elhaladtunk,felfüggesztették a zavargást,majd folytatták.
Megtéve egy fél órás kört a városba visszafelé kődobálás helyett már verekedtek,de végül szépen visszaértünk a kamionhoz.
Másnap reggel korán leszedték a papírt,majd csakhamar új címet kaptunk.Egy aukciós házhoz mentünk,ami mindenféle gépek eladásával foglalkozik,így került a platóra egy kisebb traktorszerűség.Érdekes árurögzítési feladat úgy lekötni egy ilyen traktort,hogy ne törj le róla semmit,de helyén is maradjon a gép.
Mivel még sok hely maradt a platón,így kaptunk újabb címet,Skócia.Csak körbejárom az egész területet a tanulóidőszak alatt!
Most egy rövidebb hajóval mentünk át,a kikötőben 5 órát kellett várni a hajó indulására.Itt tudtam egyszer netezni,méghozzá a kamionból,jó erős volt a wifi jel.
2,5 óra alatt átmentünk Stanraer-be,majd még belefért a 21 órába,hogy elmenjünk Glenrothesbe.Itt végig én vezettem a hajó után,egy csomó kacskaringós bundás volt az elején,éjszaka,megint nem én voltam a leggyorsabb.A Port Edgar-North Queensferry közötti híd nagyon szép még éjjel is,és nem fizetős.
Végül hajnaltájt leparkoltunk egy cég előtt.A változatosság kedvéért papírt raktunk reggel,amikor nyitottak.Cél:Würzburg.Szépen lekötöttük,majd go Ramsgate.Itt az Extra Tesco mögötti kis ipartelepre parkoltunk az éjszaka közepén.Reggel elmentünk Tescoba.Igazi angol Tesco!Ráadásul Extra,tehát két szintes.Mivel nem volt túl sok idő,a felső,elektronikai részt kihagytam,de így is vettem ezt-azt.Érdekes,hogy bizonyos dolgok mennyivel olcsóbbak.
Délelőtt nekiindultunk,áthajóztunk,majd lejutottunk az A3-ason a Medenbach melletti kútig.Szombaton éjfél előtt 7 perccel parkoltunk le,így itt "7 végéztünk",amennyiben egy darab vasárnapot lehet hétvégének nevezni.Filmek,tojásrántotta töltötte ki az időkent,illetve körbejártuk egész Medenbach-ot.Szép kis falu.
Hétfőn Würzburg,itt egy csomót álltunk Stauba,pedig tök közel voltunk a céghez.Levették a papír egy részét,majd továbbgurultunk az osztrák lerakóig,ahova este 6 körül értünk.Egy vidéki nagy parasztházhoz vezetett a GPS,ami tele volt traktorokkal,meg mindenféle mezőgazdasági géppel.Volt targoncájuk is,így levették a 8 raklap papírt,ami még fennt maradt és épp az ide szállított traktor előtt volt.Legurultak vele,majd visszarakták a papírt,így még aznap este el is mentünk a Doki által már ismert bécsi lerakóig,ahol a maradék papírt másnap reggel le is szedték.
Kaptunk egy Graz alatti felrakót,ott pedig megintcsak valami mezőgazdasági gépeket raktak fel.Elég bonyolult volt lekötni,így az ott lévő egyik ember segített,hogy mit meg hova.
Majd nekivágtunk,és felmentünk egészen az Oostende-i kikötőig.Ez belefért a 21 órába.Megint egész éjjel mentünk,így felmenve a hajóra,kaja(itt nagyon finom volt),fürdés és alvás volt a program.Ez a hajó 4,5 órát megy.
Kikötve Ramsgate-be kiálltunk a parkolóba,a maradék pihenőidőben pedig körbejártuk Ramsgate egy részét.Voltunk ruhaboltban,vettem magamnak egy baseball sapkát 5 Fontért,de volt 3 Fontos is.Mert hát a sapka az FONT-os nem?
Érdekes,hogy olcsóbban lehet ruhát venni angolban.Biztos keveset keresnek ott az emberek,mert a kaja is,ruha is olcsóbb.
Lejárva a pihenőnk,nekiindultunk a dél skót lerakóhoz,ahova el is értünk hajnalra.Itt volt egy kis keresgélés,mert a cégnév sehol nem szerepelt a faluban,de rájöttünk,hogy a cégnévben szereplő W betű a Wilson rövidítése,így a Wilson Farmra bekanyarodva észrevettük a gépeket,amiket mi is hoztunk.Ilyen gépekkel kereskednek itt.
Reggel leszedték a gépeket,majd átmentünk egy másik városba.Itt valami fürdőszoba alkatrészeket raktak fel.Egy művészet volt beállni a rámpára,persze itt épp én voltam a sofőr.Egy épületbe kellett betolatni egy nagyon szűk helyre.Az épületben nem volt túl világos,így kintről tolatva,közben befelé nézve csak egy nagy sötét lyukat látott az ember.A Doki sokszor hiába irányított az épületben állva,nem láttam belőle semmit.
1,5 óra alatt megraktak minket,majd elindultunk.Lementünk a Dover-i kikötőig,hajó,majd megint hajnalban leparkoltunk a Dunkerque-i kikötő melletti porosban.
Itt Doki már szervezte a hazaútját,a tervek szerint most lett vége a tanulóidőmnek.A pihenő lejártával elmentünk a brüsszeli kijelölt benzinkútig,itt pakolt át egy másik kamionba,ami levitte az osztrák telephelyre,én pedig tankoltam,majd elhúztam Stuttgartba a lerakóhoz.Öcsém,milyen dugó volt éjfélkor az autópályán!2 órát araszoltam az éjszaka közepén baleset miatt!Közben egy 45 perces pihenőnél elpakoltam a kamionba a cuccaimat,így egyedül kicsit több lehetőség van elhelyezni a dolgokat.
Mivel nagyon ki voltam már purcanva,és reggel fél8ra kellett Stuttgartba érnem,így éjjel leparkoltam és aludtam másfél órát.Remélem mostanában nem kell négykezeznem,mert szörnyű a 21 órázás.Csoda,hogy közben sikerült meggyógyulnom a megfázásból.
Reggel 7 előtt kicsivel leparkoltam a cég előtt,szerencsére gyorsan megtaláltam.Fél8-kor rámpára álltam.Így egyedül,lámpaláz és sietés nélkül olyan szépen rámpára tudok állni.:-))) Végül várnom kellett 1,5 órát a targoncásra,közben be is aludtam.Leszedték a cuccot,majd felraktak mindenféle méretű és alakú dobozokat,meg egy nagy tartályt valami folyadékkal.Kaptam 3 CMR-t,3 angol lerakóhoz.Itt a rámpán kivehettem a pihenőmet,így elmentem a közeli Aldiba vásárolni.Közben mindenféle agyontuningolt autók rohangáltak,egy kipufogó nélküli 60-as évekbeli Mustanggal.Olyan hangja volt!:-)) Volt valahol egy tuningcég a közelben.
Délután nekiindultam.Az irányító utasítására Luxemburgnak vettem az irányt,van itt egy kijelölt kút,ahol kivehetem a 45 órás pihenőt(szombat volt ekkor már).Sajnos a kijelölt kútnál nem volt hely,így az utána lévő kúton álltam meg.
Éjfél felé feküdtem le,és másnap délután 1-ig aludtam.Végre kialudtam a korábbi hetek 21 órás meneteit.Vasárnap és hétfőn pihentem,majd délután 5-kor,ahogy megvolt a 45 óra,már indultam is.Áthajóztam,és addig mentem,amíg tudtam kedd reggel,mert volt egy olyan gyanúm,hogy november elseje ellenére ez aznapi lerakós lenne.Én meg semmiképp nem érek oda kedden.
Reggel 7 után áltam meg egy kis útszéli parkolóban,amit a tanulójárat alatt írtam be a GPS-be.
Lefeküdtem,majd csörgött a telefon,hogy merre vagyok.Ahogy gondoltam,keddi lerakó,jön egy kolléga,pótcsere lesz.
Végülis jól is jártam,meg nem is,mert egy szinte tök új pótot kaptam,viszont a lerakók sokkal közelebbiek,tehát kevesebb km.Az egyik aznapi,a másik másnap reggeli.
Délután 4 után lejárt a 9 órám,így gyorsan elmentem az aznapi lerakóra.Nemigen akarták már levenni,de egy mindössze 500 kilós akármiről volt szó,meggyőztem őket,hogy egy pillanat az egész.Aztán elmentem megkeresni a másnap reggeli lerakót.
Innen egy vesszőfutás kezdődött.A konkrét utca nem volt a gps-be(Sawston Bypass),csak olyan volt,hogy Sawston Street.Bejártam az egész utcát,aztán bejártam Sawston-t is,mert a falut is így hívták,semmi.Este volt,sötét.Az utcán emberek alig.Az irányító már nem veszi fel.Elmentem másfelé is,semmi.Hihetetlen szűk utcákba mentem.Megnéztem a laptopomon,van egy csoffadt számítógépes térképem,nem vette be az irányítószámot(pedig ezen kívül mindig bevette az összeset).Vége,feladom,hazamegyek gyalog.Végső elkeseredésemben beírtam a cégnevet a GPS-be.És öregem benne volt POI-ba.Benne volt a papírgyár a GPS-be!Odagurulok,porta,kedves bácsi,igen,reggel jöjjek,de inkább előbb kicsit,mert sokan lesznek.Ó de rendes.Sajnos a cég előtt nem lehet aludni.Mivel tökéletesen ismertem már a környéket,tudtam egy útszéli parkolót.Na ez egy igazi,10 centire mennek el a járművek melletted parkoló.Érdekes volt,sokan nem tudnak ilyen helyen aludni,engem elringattak a járművek,ahogy mozgatták az egész autót.:D Pedig este még megnéztem egy filmet(A Fekete Hattyú),nem tudtam hogy milyen.Hát,csak erős idegzetűek nézzék meg este sötétben egyedül egy kamionban.
Reggel odamentem.Először nem értettem,hogy mi újság,mert elég bonyolult volt egy olyannak,aki csak kicsit tud angolul.A rendszer a következő.Odamész CMR-rel,bácsi kitölt papírt,szokásos adatok,majd mond egy nevet.Visszaülsz a kamionba és vársz.Hangszórón egyszer csak hallasz neveket meg rámpaszámokat.Amikor a hozzád tartozó nevet hallod,plusz egy számot,akkor indulhatsz befele és az adott rámpához kell állnod.
Szépen rátoltam,levettek.Kérem a felrakót.Jön,két óra vezetésre van.Oks,megyek,megálltam egy helyen enni,wc-re,találkoztam egy kollégával.
Majd odaértem a helyszínre.ezt könnyű volt megtalálni.Felraktak 18 tonna alumíniumot.Lekötöttem,indulás.A gyártelep eléggé zegzúgos,szűk utcácskákkal a házak között.Így először,amióta kamionozok,anyagi kárt okoztam.Hogy el tudjak balra fordulni a ház sarkánál,nagyon jobbra vittem a gépet.Ott is ház volt,előtte kukákkal.Az egyik kukát kicsit megnyomorgattam a gép hátuljával.Második alkalomra már jó lett,minden irányból 2-2 centire voltam az épületektől.Egyre jobban vezetek.
Közben megjött a második felrakóm,odagurultam.Bemegyek az irodára,bombacsaj fogad,ad papírt,B rámpa.Kimegyek,nézem rámpák 1-től 30-ig.Visszamegyek,hé,csáje,hol van a B rámpa?Néz rám,mint egy idiótára,az épület mögött van.Há jó van,először vagyok itt.
Odamegyek,nem is rámpa,hanem egy felfestett hely.Jön a targoncás,bontsam az egész oldalát.Az aluminiumra rárakott még valami hosszúkás,alumíniumból készült valamit,meg dobozokat a végére.Másnap 3 lerakó Belgában.Ó a jó kis Transbritanniás gyűjtőzés.
Visszafele még fizetős volt a Dartford.A pénzt egy dagi kiscsaj vette el.Nem volt egy tankernyuszi,de azért jó húsban volt.Aszongya nincs egy kis chipsem?He?Vagy valami snack?Valami nasi?És öcsém nem volt semmim.Otthagytam éhesen.Valaki remélem jól megetette utánam.
Másnap rendben oda is értem délelőtt az első lerakóra,némi kereséssel megtaláltam(cégnév nem az volt kíirva,de a cím stimmelt),gyorsan le is szedték a dobozokat.Második lerakó.Már a GPS-en sem tetszett,egy zsákutca egy faluban.Odamegyek,nagyon-nagyon szűk utak,közben nyerges jön szembe is,óóóó.Az én utcám pedig egy macskaköves sétálóutca,házak között,a házak egymástól kettő méterre.Oké,ezt a települést is bejártam keresztül-kasul,korábban elképzelhetetlen helyeken átfűzve a kamiont.Közben folyton hívnak,leraktam már?Leraktam már?Leraktam már?Irányító nézi neten a céget,google térkép,minden,elvileg a cím stimmel.De hogy menjek be a két méter széles utcába?Közben odajött hozzám egy idősebb ember.Mutatom a CMR-en a címet.Na,akkor ezen az utcán menjek le,majd a második utca jobbra.Ezen az utcán?Egy olyan utcára mutatott,ami kb. összesen 4,5 méter széles,egyik oldalt autókkal,másik oldalt belógó erkélyekkel.És a közepén egy kanyarral.Hát jó,vagy egy bosszúéhes belga bácsi volt,aki kiszúrásból mondta,hogy erre menjek,vagy tényleg erre kell,egy életem egy halálom,nekivágtam.Balról autók 2 centire,jobbról erkélyek 2 centire.A fordulóban végre nem voltak erkélyek,így az 50 centi széles járdát is igénybe vettem.
Végül elértem a második keresztutcáig.És lőn,ez egy X elágazás,az egyik fele a 2 méter széles macskaköves utca,aminek láttam a másik végét,a másik fele pedig egy zsákutca.Amit a GPS mutat.Csak itt épp elfér egy kamion.És ebben is van S kanyar.Bementem.És tényleg ott volt az a nyomorult cég.Mit cég,egy szeméttelep.Jött egy srác,levette a másodiknak felrakott alumíniumot,mehettem.
Az idő elment,mire a 3. lerakóra értem,már bezártak,jöjjek reggel.Elkéstem.Ennél a cégnél halálos bűn.Na mindegy,most már tudják,ki vagyok.:-)
Másnap reggel mindenki előtt odamentem,viszonylag hamar le is szedtek.A cég mögött volt egy repülőtér kifutópályája,ennél közelebbről nem is lehet fel-le szálló gépeket nézni.De rohantam,nem tudtam fényképezni.
Szóltam,hogy kész vagyok,jött az új cím.Odamegyek,az az igazi gusztustalan ipartelep.Odaállok egy sorompóhoz,igen,jó helyen vagyok,de forduljak meg,menjek az utcán tovább és kerüljem meg az egészet.Még 3-szor kérdeztem meg,menjek csak tovább.Végül átvágtam egy kisebb erdőn,mire a felrakóhoz értem.Vasgyár.Ja közben folyton csörgött a telefon(ott vagyok már?ott vagyok már?Ott vagyok már?),utasítás,hogy nem várhatok,azonnal meg kell,hogy rakjanak.
Amikor odaértem,3 kamion volt előttem.Hívtam a főnököt,hogy várni kell.Jóvan,akkor várjak.De siessek.
Be kellett állnom egy épületbe.Darus rakodás.Néztem a többieket,hogy mit csinálnak.A platóra keresztbe kellett tenni 4 négyzet keresztmetszetű deszkát.Erre rakták felülről egy hatalmas mágnessel a 14 tonnás vashengert,majd ehhez oldalról a deszkákra háromszög keresztmetszetű fadarabokat kellett tenni,és ezt a deszkára szögelni 100-as szöggel.Ez tartotta oldalról.Szerintetek sokáig tartott?De akkor is leszögeltem és lekötöttem 8 spaniferrel.Ha ez a henger elszabadul innen,mindent visz az tuti,nem fogok megölni senkit sietségből.
Közben minden tiszta vaspor lett.De csak ezután jött az igazi szenvedés.Nem tudtam visszahúzni a tetőt.Volt már darus rakodásom,tudom,hogy működik,visszament a tető a végéig,beakadtak a biztosítószegek(vagy mik),de mégis kellett volna még 3 centi,hogy le tudjam csukni a végét.Útba voltam,kiálltam a cég elé,próbáltam 10-szer,nem ment.Ellenben elment egy újabb óra,így végül becsuktam a hátulját és nyitott tetővéggel elindultam.Csak egyetlen kamionos villantott rám,hogy nyitott tetővel megyek.
A lerakó jó messze volt,170 km-re Németországban.Odaértem,azonnal nyissam az oldalát,nagyon későn értem ide.Őszintén szólva itt már kicsit be voltam rágva.Ledobáltam a léceket(levenni szoktam),bontottam a spanifereket,az egyik nem engedett,elvágtam szikével,mint a szart.Jött egy óriási targonca a hengerért.Óvatosan aládugta a villákat,finoman felemelte,de lehetetlen lett volna úgy egyensúlyozni a villán a hengert,hogy ne induljon meg vagy a targonca felé,vagy le a villákról.Így a targoncás egy picit megdöntötte a villákat maga felé,a henger pedig elkezdett gurulni a targonca felé,és egy óriási csattanással nekivágódott.Akkorát ugrott a targonca,hogy az ember majdnem kiesett belőle.Végül elvitte a hengert,én meg villámgyorsan csuktam az oldalát,és láttam,hogy a tetővég hátracsúszott 3 centit a menetszéltől,így be tudtam csukni a végét végre.
Gyorsan szóltam,hogy kész vagyok,4 óra volt,aznap mentem vagy 200 km-t,kellett volna még egy felrakó.Nagy szivatás volt ez a vashenger,rengeteg mocsokkal és munkával járt,ellenben km-rel(tehát pénzzel)nem.Új cím,80 km-re.Életemben először nem kamionhoz illően méltóságteljesen,hanem sportosan tépve közlekedtem a kamionnal.Üresen jól megy a Daf.
16:59-re oda is értem.Cím oké,minden sötét.Hívom az irányítót,igen,telefonáltak,hogy csak másnap reggel raknak meg,álljak meg az utcába.Érdemes volt rohanni.
Az utca végén volt egy McDonalds,beugrottam megnézni,mit tud a német Meki.Kicsit talán ízetlenebb,mint a magyar,de végülis ugyanolyan.Kaptam akciós papírt is.
Kaja után megtöröltem a számat a szalvétával,és fekete lett a szalvéta.A rohadt vaspor!És nincs lehetőség fürdeni!
Másnap reggel jönnek ráérősen,mégiscsak szombat van.Álljak ide,hátulról raknak.Ajjaj,nincs rámpa.És hátulról raknak.És már hozza is a békát.A Jó Istenit neki!Raklapokon zsákok.Úgy tippeltem,hogy 3-400 kilós raklapok lehetnek.Régen a Kispolskinkat is mindig tolni kellett,az volt az összehasonlítási alap.Bebékáztam 32 raklapot.CMR:súly 24 tonna.A francba!
Innentől már nyugisan elhúztam egészen a Hengersbergi Hofig.Ez a cég nem fizeti a Hof-ot,de szeretem ezt a helyet,még a Wabererses időből ismerem.Végre meg tudtam fürdeni,fekete volt a víz,ami lefolyt a lefolyóba.Szerencsére volt csere ágyneműm,így tiszta ágyat is csináltam magamnak.
Másnap vasárnap lévén állni kellett.Összejöttem két kollégával,így remek sztorikat hallgattam egész vasárnap.:-)
Hétfőn nagyon korán elindultam,hogy az egyetlen osztrák lerakóhoz érjek.Egy falu végén volt,nagyon szűk helyen.Mondták,hogy menjek tovább az úton,lesz egy híd,ott forduljak meg.Elindultam,az út elkezdett emelkedni,jött a híd jobbról.Hát én itt meg nem fordulok,de nem ám.Majd pár év múlva talán.Elindultam felfelé.Falu vége,nincs több lehetőség a megfordulásra.Egy igazi osztrák szerpentin következett fel a hegyre,vagy 20 km-t,mire lett egy X kereszteződés,ahol meg tudtam fordulni.Vissza is 20 km,és már meg is érkeztem.És mindezt miért?Hogy kapjak egy másik címet 2 km-re onnan...
Végül megszabadultam a cucctól,új felrakó 60 km-re.Odagurultam,délelőtt 10-re ott voltam.Aszongyák délután 3-ig kell várnom.Hívom a főnököt,igen,várjak.Remek.
Végül megraktak,egyetlen angol lerakó.Legalább jó a fuvar.Két nappal később megtaláltam a céget,ami a CMR-en volt.Mondták,hogy ez nem ide kell.Kaptam egy másik címet(+100 km),majd még onnan is követnem kellett egy személyautót 10 km-t oda,ahol végül leszedtek.Jó móka.1 lerakó,3 cím.
Felrakó:Jaguar,göngyöleg.Odamentem,szerencsére ott is voltak kollégák,nem volt egyszerű.Először külső iroda,ott adnak térképet,majd porta,ott adatok,majd bemenni a térkép alapján,majd belső iroda,ott elveszik a papírt,adnak másikat,majd targoncás,aztán csak várni kell 2-3-4 órát.Közben este lett,végül esőben raktak meg,tetőig lett a cucc.Utána kiálltam egy parkolóba,majd másnap elindultam.A cél Budapest.Jeee.
Péntek estére két vezetéssel elértem a cégünk telephelyét,Hörschinget.Itt terveztem a 45 órás pihenőt.Így is lett,csak közbe kaptam egy másik pótkocsit.Így ugrott Budapest,irány vissza Anglia.
Hétfőre nyugis menetet terveztem,3x3 óra,Hörschingi indulás ugye,lerakóra mindenképp csak másnap érek.Ebből lett egy 4:26-os vezetés(formában voltam),majd kijelöltem magamnak egy kutat,kb. 4 óra,ott is maradok éjszakára.Aztán nagyon jól haladtam.Odaértem a kúthoz.Következő kút Frechen,42 km.A tachográf 3:59 percnél volt.Ej,nem kéne.Hiszen előtte van Köln.Ej,nem kéne.
Innen csak padlógáz.Volt egy kis sávelhúzás,ott le kellett lassítani 80-ra,de rögtön utána padló.Át a kölni hídon,stau sehol.Gyerünk.Még 10 km.Még 8.Még 6.FÉÉÉK,STAU.Anyátok!Nem is,csak jobbra az 1-esre,gogogo,belső sáv.4:28-nál voltam a kút bejáratánál.Találtam gyorsan helyet,bezúgtam.4:29.Eeeej!És szög egyenesen beálltam,pedig szinte mindig ferdére sikerül.Hát így mentem aznap 8:55-ös vezetéssel 742 km-t.
A kúton fürödtem,aszongya 2 Euro lesz,és 20 percem van.Siettem is,volt vagy 15 perc borotválkozással együtt.Most biztos mindenki arra gondol,hogy még hogy sietni,ledugta volna a két Eurot a figura száján és bent lett volna egy óráig.Ja,én is ezt tettem volna.Csakhogy ellenfelünk egy két méteres benga néger állat volt.Inkább siettem.


Törölt nick Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57244

Gyorsan átfutottam,amiket írtatok,vagyok,6. hete kint.Eljöttem a Wabererstől,hogy ne kelljen 6 heteket kint lenni.Itt 4 hét-1 hét rendszert ígértek...
Közben folyamatosan íródott a beszámoló,mingyárt beszúrom.
Ahogy olvasható,beteg voltam,nálam is van kisebb patika,azzal gyógyultam.Csak mer volt róla szó pár napja.Mondjuk én antibiotikumot tennék hozzá,ha valaki tud szerezni egészségesen,engem az húzott ki a csávából.Amikor belázasodtam,elkezdtem szedni.Persze,álmosít,dehát ez van,ha az ember kamionozás közben beteg lesz.
Angol fóliáról az ablakra:Én jobbra sávváltásnál egyrészt ugye óvatosan csinálom,másrészt a járdatükröt használom fólia helyett.Ha van mellettem valaki a holt térben,mielőtt átmegyek rajta,megjelenik a járdatükörben.
Aki írt nekem ímélt,válaszolok neki 7végén,ha tényleg hazamegyek,de a hajón lassú a net a gmélhez.
Én se tudtam a hajón,hogy mi az a fekete izé,nem is kértem.:D Szerintem nem annyira gáz a hajón a kaja.
Sajnos nem tudtam mindent elolvasni.Inkább beszúrom a beszámolót.Remélem 7vége már otthon

deps Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57243

a naposok így mennek szabira, hogy "betegetjelent", s ált így tudják megadatnimaguknak a 4-5hét +1itthont

Előzmény: Törölt nick (57240)
deps Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57242

a csiga jó, csak sok citrom kell hozzá, meg egy jó "villa" :)

Előzmény: maci86 (57241)
maci86 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57241

ami ittvan ,hogy nem e mentél volna el az öregemmel 4kézben franciába!

 

De közbe tárytalan lett mert írtak ,hogy 2,5t 4 raklaphelyett 15 raklap és 8,5 t lett az áru!

 

ughogy ugynéz ki kimarad a csigazabálás

Előzmény: deps (57238)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57240

na indul a második köröm

 

uj emberkével megyek, az elöző beteget jelentett, remélem nem miattam:DD

Azért annyira kezdő béna nem voltam

 

már kezdtem kétségbeesni, hogy mi a helyzett ki vagyok rugva? :DDD

remélem most se török össze semmit, nem ütök el senkit

 

 

 

 

 

 

 

deps Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57239

ugyeugye :D :D

Előzmény: Roadtrain (57236)
deps Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57238

melyikre írtál???? mert amim van, azon egyikre sem jött még semmi......

Előzmény: maci86 (57237)
maci86 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57237

Depsi bá! írtammailt -válaszolj!

Előzmény: deps (57235)
Roadtrain Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57236

Tényleg 

 

Előzmény: deps (57233)
deps Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57235

igazatok van, egyből kérdezés, de maradjunk annyiban, hogy spec országokban nagyon sokat lehet spórolni(vezidő, stb), hogy hol is van a cég, s nemkell keresgetni(mert nagyon soknak a címen az iroda van...)

Vagy a legtöbb céghez egyszerűen nem is találsz oda, mert a cím egyszerűen nincs sehol..... (Svédben sok lux nincs címen, vagy a Milano környéki tejporos cégek sem találhatóak még véletlenűl a helyükön), vagy lehet egyszerűen a megállapodásban nincs normálisan megadva a cím....

Már abból kiindulva, hogy (gerobbácsi is emgerősítheti), hogy a volt barcelona-i telephelyünk(belváros) tulajdonosa hogy adta meg a címet, s a hozzá tartozó parkolót.... még jó, hogy a hernyóval nem mentünk be.....

Előzmény: maci86 (57231)
deps Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57234

amúgy tény és való, hogy a legrövidebb és a legjobb az autópálya..... nem véletlenűl találták ki.... hisz gyorsforgalmi......

egyszerű pályapénz spórolás, mert ha véletlenűl kempingezel a pályán, akkor nagyon sokba kerülhet (nemírokmár megtudja mondani, hogy egy Reims-i hétvége mennyi euróba volt, mert akkor számlát kért, mivel kagylóssal fizetett....)

 

vagy miért van az hogy a wabi ha lyon-ba megy lux-al, akkor mi a fréjuson mentünk (+ 300 euro), de más cégek meg osztrák-németnek jöttek....

Előzmény: BoriBori (57228)
deps Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57233

Gerobnak mondta, hogy nem francia hanem belga carrefour-ba vettük a csokit?????? :D :D

Előzmény: Roadtrain (57217)
HakapesziM Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57232

Pár évig görögöztem akkor a következő képpen jártam. Még a régi röszkei határ után mindjárt egyenesen be Horgos faluba, ott balra Kanizsa, Zenta, Kikinda, Zrenjanin(Nagybecskerek), Pancsevo - innen már elérhető Belgrád. Ha tovább kell menni Szmederevó a vasgyár után lehet visszamenni a a pályára. Ez az út hosszab, de nyugisabb, kevés a rendőr, nekem, néhány évvel ezelőtt mindig elég volt egy-két alkalommal 200 dinárt adni, akkor nem feszegették, hová igyekszem. Feketicsnél gyakran kint vannak a rendőrök, mert a törökök ott mennek le a pályáról, van fogás. Volt, mikor volt rá időm lementem Lapovo alá is bundáson, de ott már nem spórol annyit az ember, meg az út is egyre szarabb. Szert lehet tenni autópálya számlára is, érdeklődj utána, nem írom le hátha illetéktelenek is olvassák.

Előzmény: poczok1978 (57229)
maci86 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57231

Visszont ebben az egyből mindenki rohan segítséget kérni dologban méllységesen egyetértek! Ezért is kezd a nép nagy átlagban tök elbutulni!

 

Más a rámpára állás nekem így még aki nem csinálta azért csak nehéznek tűnik. Főleg a Bilk -i K2 raktárnál eléggé megszoktak izzadni a sofőrök állítólag nagyon  szűkek a helyek.

 

Visszont egyszer amikor ott voltam 1 horvát srác 1 tandemes szerelvénnyel iszonytosan szenvedet kb 45 perc volt amire sikerült neki ráálni már körbeállták a soförök ott röhögtek rajta. Mi segítettünk neki integettünk 2 oldalról. majd amikor leszált látjuk ,hogy tiszta holyagos meg vérholyagos a tenyere. Ezekután mondta ,hogy kb másfél hónapja elromlott a servo a gépén azóta így jár mert a főnöke mindíg csak aztmondogatja ,hogy majd megcsináltatja. nemtudom ez mennyire lehet mentség a bénázására de én tök megsaajnáltam szegényt.

Előzmény: BoriBori (57227)
maci86 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57230

Átmész a határon mész a pályán a Feketic-Srbobran lehajtóig (már építik a határ utánn közvetlen a fizetőkaput szóval ez se lesz sokáig) ot lehajtasz majd a lehajtó végén van 1 T alaku elágazás. Itt elmész balra mész ész ilyen zergeb@szt@ uton végig egyenesen Novi Sad ig végig kivan téve a súllykorlátozás de rengeteg kamion jár így is erre fele sook török meg szerb nemtudom ,hogy magyarázzák ki a szerveknek.

 

 

Novi Sad-nal ahogy beérnél a Novi sad tablához átmész 1 felüljárón és ahogy leérsz róla lesz 1 ilyen Ypszilon elágazás 1 ilyen föld-beton szerű utra it lemész balra ami rávezet 1 másik novisadba tartó utra. nah zen mész 1 felüljárón átmész a pálya felett  majd egyből jóbbra a pályára rávezzetőn felmész a pályára beograd fele!

 

Itt elmész az első fizetőkapuig ahol amint elhagytad a folyamatos szalagkorlátot fordulsz egy 360 fok ot mész vissza kb 5 kmöt és lemész az első lehajtón! mert itt a lehajtón nem lesz kapu csak a felhajtó részén :)  Ha jönnek a szervek és megkérdezik mit csinálsz aztmondod valamit a határon hagytál vissza kell menned érte. Faternál ez bevált.

 

Az első lejárónál lemész elfordul Idjija  felé elmész 1 épülő outlet mellet majd a hekel gyár mellet átt a vasúton és a 2-3. kereszteződés a régi belgrádi út lesz! itt mész egésszen addig amíg egy felüljáró megnem látot a pályát. itt feltudsz rá hajtani a pályá belgrádba bevezető szakaszára!

 

Visszafelee annyiban külömbözik a mutatvány hogy indjijánál megint belgrád felé hajtasz fel mert ott nincs fizetőkapu a feljáron mész 5km-öt  megint 360 at fordulsz és mész a novi sad lehajtóig onnan ugyanaz mint odafele.:)

 

 

Kint kamionosok is csinálják ezt legalábbis előttünk már forrdult vissza a apu előtt 1 nyerges :D:D

Előzmény: poczok1978 (57229)
poczok1978 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57229

udv,

 

Engem erdekel hogy lehet eljutni Belgradba ugy, hogy palyan mesz, megse fizetsz :) De nem furgonnal :) 

 

Koszi :)

Előzmény: maci86 (57219)
BoriBori Creative Commons License 2011.11.15 0 0 57228

Ha olcso akkor azon kell menni ...

(esetleg idezojelet lehagytad??)

 

azt tudom, hogy amikor bundasoztunk (Fr tranzit) akkor hamar rajottunk, hogy uzemanyagban rafizetes, idoben iszonyu sok, eredmeny: palyara fel.

...

kidobott 3 féle utvonalat a gugli map! és alapvetően mind pályás! ha ez be lett volna irva, meg sem szolalok...

 

tobbit lasd lentebb:)

Előzmény: maci86 (57219)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!