Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sebike05 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14080

a műszer nem csodaszer oda szerelő is kell sok esetben nem mechanikus hiba van nem elektromos

Előzmény: lacesz72 (14078)
sebike05 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14079

betöltő a nivocsavar cserélni 30.000km enként kell az első cserét leszámítva mert az 15000km nél kellett volna.

Előzmény: fiest (14077)
lacesz72 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14078

sziasztok .nagyon ossze vagyok gabalyodva a dolgokkal.az alap jaratom valami 1200 es 1500 kozott mozog.szamitogepen rendben tudjak hozni?

 

fiest Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14077

szeretném ellenőrizni a váltó olajszintemet. hol keressem a szint néző csavart? 1.2esem van abban pedig kell ellenőrizni a szintet és ha kell utána tölteni vagy ha xx km felett van akkor cserélni. igy olvastam( ha minden igaz az 1.4 es nem kell mert nincs is rajta)

fiest Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14076

A 165/70/13 nem gyári méret, hanem attól kisebb.

Ez neked még jobban felfelé csaló sebességet eredményez, tehát 100 kijelzett helyett nem mész még 95-el se, a megtett távodat pedig felfelé fogja elcsalni - mert az egy kerékfordulásnyi út a valóságban kevesebb lesz, mint a betáplált.

 na nézzük csak mit is irtál:A 165/70/13 nem gyári méret, hanem attól kisebb.... ez igy igaz

 

Ez neked még jobban felfelé csaló sebességet eredményez, tehát 100 kijelzett helyett nem mész még 95-el se,

huhh ez már kicsit zavaros: Ez neked még jobban felfelé csaló sebességet eredményez... lefelét akartál irni mert amit utána irtál csak akkor van értelme: tehát 100 kijelzett helyett nem mész még 95-el se,ez is igaz.....

a megtett távodat pedig felfelé fogja elcsalni - mert az egy kerékfordulásnyi út a valóságban kevesebb lesz, mint a betáplált. ez is igy igaz

de ha ezt igy veszem hogy kevesebb utat tesz meg mert kevesebb a kerékátmérő akkor a megtett  km is értelemszerüen kevesebb lesz (persze az óra 100km fog irni mert nem tudja hogy kisebb gumi van rajta) de valójában ahogy irtad 95km lesz a valós adat.

Előzmény: wector81 (14072)
combi27 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14075

akkor most már mindenki tudja hogy miért vannak a 15-20 éves autók óráiban maximum 160-180 ezer km :D 

wector81 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14074

Like! :)

Előzmény: DelSonar (14073)
DelSonar Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14073

Na, akkor még egyszer...

Melyek azok az adatok, ami a központi egység rendelkezésére állnak?

Motor fordulatszám, seb.váltó áttételek, kerék kerülete. Ebből az áttételek és a kerék kerülete a központi egység számár fix kell, hogy legyen. Nem tudom pontosan, de lehet, hogy egyből a kimenő fordulatot is méri a rendszer, így nem az áttételekből számítják a tényleges kerékfordulatot.
Ami a lényeg: A rendszer egy fix kerékmérettel tud csak számolni.
Ezért teljesen mindegy milyen kerék van fent, legyen az traktorkerék vagy babakocsikerék, adott motorfordulatnál, adott sebességfokozatban mindkét esetben ugyanazt a sebességet fogjuk látni és ugyanannyi lesz a megtett távolság is óra szerint.

Viszont, mivel a nagyobb kerék nagyobb kerületet jelent, így adott fordulat mellett nagyobb távot tesz meg a kocsi, kisebb kerület mellett kisebb távot.
Így elmondható, hogy a valós sebesség és megtett távolság a fent lévő kerék kerülete és a központi egység által használt kerék kerületének eltéréséből számítható ki.
Ahány százalék az eltérés plusz vagy mínusz irányban, annyi százalék eltérés lesz a sebességben és a megtett távolságban is.
Magyarul az lenne az ideális, ha egy olyan funkció lenne a fedélzeti számítógépben, hogy meg lehetne adni az éppen használt kerék adatait és azzal számolna.
Mivel ez nincs, mindenki meghatározza a használt kerekének a kerületét és összeveti mondjuk a köztes mérettel, a 175/70R13-al. A kapott eltérés alapján csinálhat egy táblázatot és arról leolvashatja a mindenkori valós sebességét és számolhatja a valósan megtett távolságot. Ez, a gyári méretek esetében fél százalék körül van maximum, így elhanyagolható az eltérés. De azt hiszem, 2,5% a megengedett maximális eltérés.

 

 

Így van, ugyanazt írjuk, nagy keréknél kevesebb a mutatott érték, kisebb keréknél több :)

Előzmény: wector81 (14071)
wector81 Creative Commons License 2016.07.20 0 0 14072

A 165/70/13 nem gyári méret, hanem attól kisebb.

Ez neked még jobban felfelé csaló sebességet eredményez, tehát 100 kijelzett helyett nem mész még 95-el se, a megtett távodat pedig felfelé fogja elcsalni - mert az egy kerékfordulásnyi út a valóságban kevesebb lesz, mint a betáplált.

Előzmény: fiest (14063)
wector81 Creative Commons License 2016.07.20 0 0 14071

Tegyük fel, hogy adott motor (főtengely) fordulathoz adott sebesség visszajelzés és adott kerék fordulat társul.

2.700rpm motorfordulat mellett haladsz 100km/h-val és értelem szerűen egy óra alatt megteszel 100km-t.

A gyári kerékmérettel ebből annyi lesz igaz, hogy a 100km tényleg kb 100km lesz, de a sebességed valójában csak kb 94km/h, tehát ezt a 100km-t nem egy óra alatt fogod megtenni, hanem egy kicsivel több idő alatt (percek), de ez senkinek nemigen tűnik föl.

Ha a kerék átmérőjét megnöveled a következő történik:

Ugyan azon motor fordulat és sebesség visszajelzés mellé a nagyobb kerék átmérő miatt nagyobb megtett táv fog társulni, nagyobb sebességgel. Ha a motor fordulatod 2.700rpm, a visszajelzett sebességed ugyan úgy 100km/h lesz, viszont így már tényleg ennyivel mész, tehát a 100km-t kb. kereken egy óra alatt meg is fogod tenni úgy, hogy a km számláló viszont kevesebbet fog mutatni! Megállsz kerek egy óra múlva és a km számláló valahol 96-on fog állni.

Mert a nagyobb kerék átmérő egységnyi idő alatt (ami az ECU-nek egy kerék fordulásnyit jelet és neki ehhez az egy kerék forduláshoz be van táplálva Xm táv), hosszabb út megtételét jelenti. Az ECU az egy fordulásból kijelzi neked a belé táplált távolságot, ami viszont valójában több. Ezért csal lefelé az óra.

A sebességed pedig pont emiatt fog a valóságban nőni a kijelzetthez képest, hiszen az egy kerék fordulás a nagyobb kerékkel nem akkora távot jelent, mint a betáplált. Ha egységnyi idő alatt nagyobb távot teszel meg, értelem szerűen nagyobb sebességet is jelent.

Előzmény: DelSonar (14062)
kalos1 Creative Commons License 2016.07.20 0 0 14070

Nem rossz de maradok az eredeti ötletemnél.

DelSonar Creative Commons License 2016.07.20 0 0 14069

Ez se rossz megoldás fújás helyett: http://www.vtn-hungary.hu/felhasznalas.html

Előzmény: kalos1 (14068)
kalos1 Creative Commons License 2016.07.20 0 0 14068

Kolegák valaki vette már esetleg ki a kalosából a műszerfalat mert ha igen leírhatná mennyire nehéz és esetleg hol vannak rejtett csavarok ,hogy elébe menyek a miértnek azért kérdezem mert le szeretném fújni feketére a felső részét plasti dippel

DelSonar Creative Commons License 2016.07.20 0 0 14067

Ugyanitt --> rezonátorcső és középső dob csere, összekötőcsövek, kivéve a rezonátorcső és középső dob közötti részt - ; lengéscsillapító mérés : 36 200 Ft.

2014-es és 2015-ös munkák voltak így sorban. Mondjuk én nem vagyok egy kimondott autószerelő fazon, se szerszámom, se helyem az ilyesmihez, ezért nekem ez így megfelelő megoldás volt.

Előzmény: DelSonar (14066)
DelSonar Creative Commons License 2016.07.20 0 0 14066

Hátsó dob csere 23 400 Ft.

Beálltam, kiálltam, az egész nem tartott 30 percig.

/Bp., Fogarasi út 189. Kipufogó Klinika/

Előzmény: stevegel (14064)
Benve Creative Commons License 2016.07.20 0 0 14065

Ezt próbáld meg, házhoz is szállítanak,én már rendeltem innen, teljesen korrektek.

 

http://daewoo-bolt.hu/index.php?content=alkatreszek&list=6&oldal=2

Előzmény: stevegel (14064)
stevegel Creative Commons License 2016.07.20 0 0 14064

Sziasztok!

 

Van valakinek ötlete honnan lehet a brutál 30 -40 ezres árakon alul (jóval alul) Kalos-ba hátsó kipufogó dobot szerezni?

 

Köszönet!

fiest Creative Commons License 2016.07.20 0 0 14063

Igy van én is erre jutottam.

 mosntos mérések még nem történtek de számolgattam.

a kerék kerülete:175.5 (mostani) 63km/h távoság 100km  165/70/13

                          :182cm 65.3km/h távolság 103.74km  155/80/13 (gyári méret)

ha azt veszem hogy kezdetektől fogva ez a gumi méret van fent(nem biztos) akkor a mutatott 206 e km valójában csak 198.8 e km.

 ez csak elmlet..

Előzmény: DelSonar (14062)
DelSonar Creative Commons License 2016.07.20 0 0 14062

Bármilyen kereket teszel fel, az óra szerinti sebesség vagy az ECU által visszaadott sebesség ugyanaz lesz. Sőt, igazából a távolságmérés sem nagyon változhat, hiszen a központi egység honnan a fenéből tudná, hogy a tulaj éppen milyen nagyságú kereket tett fel az autójára? A valós sebesség és megtett távolság fog változni annyival, ahány százalékkal eltérsz a gyári értéktől kerület hosszban.

Tehát, ha 4,42%-kal nagyobb a kerék kerülete, akkor ennyivel nagyobb távolságot teszel meg és ennyivel gyorsabban haladsz a valóságban. 100 km/h esetén 104,42-vel tepersz és 100 km megtétele neked valójában 104,42 km lesz.

Előzmény: wector81 (14061)
wector81 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 14061

Igen ezekkel a gyári 175/70 R13 vagy 185/60 R14 -es kerekekkel "tök" pontos, de legalábbis a legközelebb áll a valósághoz.

De felteszel egy 175/70 R14-et, ami kerületileg nagyobb, mint a gyári, akkor ez az érték kb 4%-al elmászik és az óra kevesebbet fog mérni, mint a valóság. Viszont a sebességet meg pontosabban fogja mutatni :)

Előzmény: DelSonar (14060)
DelSonar Creative Commons License 2016.07.19 0 0 14060

Na de, hogy konkrét értékeket is lássunk: 175/70R13-as kerekek, 3940 méteres táv kimérve térképen. Napi számláló szerint 3.9 km.

Eleve a számláló felbontása is csak 100 méteres. Így elmondhatom, hogy gyakorlatilag pontosan mér a km-számláló.

Előzmény: fiest (14057)
Benve Creative Commons License 2016.07.19 0 0 14059

Üdv Mindenkinek.

 

Szeretnék pótkulcsot csináltatni a kalosomhoz, hogy tudnám én otthon házilag megoldani? Vagy csak márkaszerviz és méregdrágán, vagy van ebayos megoldás, csak tanítani kell a kulcsot?

 

Válaszotokat előre is köszönöm.

DelSonar Creative Commons License 2016.07.18 0 0 14058

Gyakorlatilag ugyanolyan kerületméreteket mértél mint amit a program számol. Minimális eltérés mindig lesz. Azt sem tudni, a tervezők milyen méretet vettek alapul a sebesség számításához. Így ha nem tudjuk pont az a kerékméretet produkálni mindenképp lesz eltérés. Egyszerűbb lemérni egy kvázi egyenes szakaszon 10-20 km-es távot (térképen) és megnézni, a kocsi mennyit mér ezen a távon. Akkor gyakorlati értéket fogunk tudni.

Előzmény: fiest (14057)
fiest Creative Commons License 2016.07.18 0 0 14057

amit néztem  váltóméret kalkulátort mindent  ir de azt ami nekem kell nem. 

 most ma este matekolok kicsit meglátjuk mi jön ki...

 összeszedtem itthon az összes abroncsot és lemértem egyenként. futófelület körben. ,érdekes eredményekre jutottam ime:

a most az autón lévő:165/70/13 kleber 175.5cm

13.kg alufelnivel

155/80/13 marix 182cm

155/80/13 michelin 179cm

15580/13 fulda 181cm            11.1kg fém felnin

155/7013 michelin 169.5 cm   10.5kg fém felnin

155/80/13 pirelli 179cm

 

 itt is látni hogy van eltérés jócskán köztü

 

 ha jol olvastam a gyárból 175/70/13al jöttek ki illetve még az guminyomás kis táblácskán 155/80/13al is adták illetve 185/60/14 el is

Előzmény: DelSonar (14054)
Ken_Block Creative Commons License 2016.07.18 0 0 14056

Pontosan. Lehet mutogatni, de én pl ezért megyek lakott területen, ahol nem zebra halmok vannak, meg iskolák, óra szerint 60-nal. Hiper-szuper új traffik, már vagy négy alkalommal 60-65 közti sebességgel "belementem", sehol semmi.

De ahogy írtad, ugyan ez van a pályákon is. 130 a korlát, megkockáztatom óra szerinti 150-et, még arra sem fog jönni semmi talán, de 145-re biztos.

Előzmény: DelSonar (14055)
DelSonar Creative Commons License 2016.07.18 0 0 14055

A sebesség számított érték amihez kell a központi egységnek egy fix érték, a kerék kerülete. Mivel ez nem egy intelligens gép, nem tudhatja milyen kerék van éppen az autón, így gondolom, a gyári méretek közül választottak egyet és az képezi a számolás alapját. Ami biztos: eltérés van a mutatós műszer, az ECU és a GPS által visszaadott sebességértékek között. Ezek közül nekem pl a mutatós műszer adja vissza a legnagyobb sebességértéket, utána jön az ECU és a GPS a legkisebb értéket. Mivel ezek az eltérések nem jelentősek, így ha biztosra akarok menni, akkor a mutatós műszer alapján lövöm  be a sebességet, akkor tuti nem lépem át a sebességhatárokat. De az objektív felelősség elve miatt akár 10 km/h-át is rátolhatok, mert akkor még bőven a tűréshatáron belül autózok. Autópályán ki lett próbálva, M3-ason vagy 6 fix traffipax alatt mentünk el az ECU által mutatott 140 km/h-ás érték mellett és simán befértünk.

Előzmény: fiest (14053)
DelSonar Creative Commons License 2016.07.18 0 0 14054

Ezeknél a váltómétereknél 100 ezer km alatt van 500 km eltérés, fél százalék nagyjából. Ez annyit tesz, hogy én pl a 175/70R13-as mérettel járok, a melóhelyem pontosan 15 km térképen lemérve, és a km-óra is ennyit mutat.

Konkrét példa: 640 km-re tankoltam 36.03 l benyát, ami 7.88 l/100km-es fogyasztást jelent. Ha ténylegesen fél százalékkal kisebb utat tettem meg, akkor 636.8 km-t tettem meg ugyanennyi üzemanyaggal, tehát 7.92 l/100 km a fogyasztásom.

Most lehet agyalni azon, hogy ez mekkora probléma vagy sem.

fiest Creative Commons License 2016.07.18 0 0 14053

a számolás elméletét értem. de valami nem világos.

 mégpedig hogy... ha a sebességmérő csal a kerék átmérő miatt mondjuk 100 km /8km 6órát azaz csak 92km megyek óránként akkor ugyan az a váltó hogy a fenében ad jó megtett kilómétert?

 hiszen ugyan onnan méri a sebességet is mint a kilómétert.

 a már mért utvonal 22km. de tegnap mértem kalossal csak 18at mutatott ha jólemlékszem. szoval nem csak a sebességet csalja hanem a métereket is (szerintem ez logikus is.) persze ennek megpróbálok több oldalról is utánajárni. ma matekolni fogok val ugy ahogy én tudom...

Előzmény: wector81 (14050)
wector81 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 14052

Persze, én is akárhány autóban ültem eddig, mind csalt - ez nyilván direkt van így.

A szófosásom inkább azért volt, mert a kolléga arra volt kíváncsi, hogy egyrészt ki lehet-e ezt küszöbölni pl nagyobb kerékkel, illetve vajon a megtett km, illetve annak mérésében történik-e változás.

Lehet játszani a kerék mérettel - akár eltérni a gyáritól, pl hogy ne csaljon a km óra sebességben, de figyelembe kell venni, hogy a megtett út mérése viszont elmászik.

Előzmény: Ken_Block (14051)
Ken_Block Creative Commons License 2016.07.17 0 0 14051

Ebben szerintem semmi boszorkányság nincs. Összes autó így van megcsinálva.  Van családban egy Seat Ibiza, 60-al megyek akár kihelyezett mérőnél, akár telefonnal mérve, mindkét helyen 54-56-os értéket mutat. Nekem egy Audi A4 van, 60-nál szintén, ilyen 54-55 a "valós" érték. De van egy Duster is, 60-nál szintén 54-56 a "valós" érték.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!