Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

yotti Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50839

Én simán kivettem a régit betettem az újat oszt jónapot.(exide prémium)

Előzmény: KpontPeter (50838)
KpontPeter Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50838

Sziasztok!

 

Aksit kellene nekem is cserélnem az első generációs Superbe, és máshol olvastam, hogy mindenféle hókuszpókusz átkötés meg ilyesmi kell, mert különben megkergül az elektronika.

 

valóban, vagy egyszerűen ki-be és kész? 

KZoly Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50837

Ja és még beindította úgyis, hogy a mínuszokban állt egész nap az autó, csak már érezhető volt, hogy lassabban forgatja.

Előzmény: Törölt nick (50834)
KZoly Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50836

Most cseréltem ki a gyárit, 8 éves az autó.

Előzmény: Törölt nick (50834)
bigjohni Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50835
Nekem 6 évet tudott.
Nyáron, leállításig hibátlanul működött, de soha többet nem indult újra.
Az OI akkuja is 15 perc alatt adta meg magát.
Előzmény: Törölt nick (50834)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.04 0 0 50834

Sziasztok, BUÉK mindenkinek. Akksis témával kapcsolatban szeretném kérdezni, hogy mi a tapasztalata a hozzáértőknek, mennyit bír a gyári akksi? Csak azért mert nekem 2008-as Superb I van és még a gyári akksival megy (hibátlanul). Hirtelen halnak meg ezek az akksik és onnantól nem indítható a kocsi vagy lesz valami előjele?

 

superbfanatic Creative Commons License 2015.01.04 0 0 50833

Üdv!

Ebben tényleg igazat kell adnom Stevienek, a Superb tényleg lego(hál' istennek) autó jó bevált VW egységekkel.

Előzmény: Jocix34 (50832)
Jocix34 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 50832

Hogy is szokták mondani?  

Értem én, hogy gőzgép... csak mi a picsa hajcccsa?  😊

 

Azt mondod nem látott cseh mérnököt?

Nézz utána,  hány százalékban kaptak szabad kezet a csehek a Superb-nél. 😊

 

Gondolom minden Magyarországon a Valeo nál gyártott alkatrészre és komplett lámpára rávésik a Made ín France jelzést 😊 

 

A bontót mint tippet Köszönöm ☺

Előzmény: stevie-13 (50830)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 50831

Találtam komplett ilyet egy cseh oldalon 77,5 euróért,  meg angol oldalon 86 fontért. Akinek ennyiért kell,  nosza. Itt a gyári szám. 

 

 

Ezt a szerkezetet (piros leddel) számos VW és Audi típusba is szerelték, bontókban nem reménytelen pár ezer forintért szerezni egy újszerűt.

Előzmény: Jocix34 (50829)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 50830

Viszont nem értem hogy az okos cseh mérnökök miért szar francia technikára hagyatkoznak...

 

 

Ez az alkatrész a VW-raktárkészletéből érkezik készre szerelten, cseh mérnököt még messziről sem látott :-)

 

Ha "francia technika" alatt azt érted, hogy a Valeo gyártotta az alkatrészt, akkor ki kell ábrándítsalak: a tervezést, a műszaki specifikációt és a minőségi ellenőrzést maga a VW csinálja, a kivitelezés pedig Magyarországon történik, a Valeo veszprémi gyáregységében :-)

Előzmény: Jocix34 (50829)
Jocix34 Creative Commons License 2015.01.03 0 0 50829

Na szóval.  

 

Szét is szedtem a Belsőtér világítást.  Vegyesek az érzelmeim. 

Sajnos a kapott alkatrészből csak az izzók voltak kompatibilisek.  

 

Viszont nem értem hogy az okos cseh mérnökök miért szar francia technikára hagyatkoznak...

Kapcsoló belseje redőzött műanyag, hozzá egy semmitmondó hajlított fém drót hivatott a beakadást végezni. Kikopásig jó sikerrel. De ugye a fém műanyag csatáját tudjuk ki nyeri. 

 

Így maradtam az izzók kivételénél ideiglenesen. 

 

Csináltam pár képet közben. Legalább meg van a gyári száma. Ha esetleg valaki nem akarná szétszedni. 

Találtam komplett ilyet egy cseh oldalon 77,5 euróért,  meg angol oldalon 86 fontért. Akinek ennyiért kell,  nosza. Itt a gyári szám.  

Remélem tudtam valakinek segíteni. ☺

 

Jocix34 Creative Commons License 2015.01.03 0 0 50828

Köszönöm ☺ Még a hétvégén meglesem ☺

Előzmény: zida (50826)
kismoszatka Creative Commons License 2015.01.03 0 0 50827

Szia

 

Kettő illetve majdnem három problémám nekem is ugyanaz mint ami neked.

 

- Az olvasó lámpa két oldalán a kapcsoló nekem sem marad OFF állásban. Az izzó eltávolításával oldottam meg. Szívesen ötletelnék veled mi lehet a gond.

- A könyöklő alatti ki tárolót én nem tudom bezárni, folyamatosan nyitva van. Engem zavar. Nem is kellene oda, megfelelne ha egyáltalán nem nyílna. Cserélhetünk :)

- Folyamatosan problémáim vannak a mikrokapcsolókkal a zárban. Ha tudsz segíteni kicserélni aránylag olcsón szereztem kapcsolót :D

 

Emailom: urbigabi@gmail.com

 

Üdv.: Gábor

Előzmény: Jocix34 (50823)
zida Creative Commons License 2015.01.03 0 0 50826

A könyöklő elején lévő kis tárolót nem bírom kibillenteni.  Mintha csavar fogná. Egészet kéne kiszedni? Mármint kéziféktől hátsó szellőzőig?

 

Most hétvégén kellett szétbontanom nekem is a középkonzolt, a könyöklőt relatíve egyszerű kiszedni, kettő darab torx csavart kell kicsavarozni, plusz 3db menetes anya fogja, nem nagy meló.

Viszont a könyöklő nagy rekesze, az a szöszös kemény anyagú, az kipattintható és kihúzható, csak abban nem vagyok biztos, hogy a kis tárolóhoz így hozzá lehet-e férni. Mindenestre ha ki akarod szedni a könyöklőt, akkor ezt úgy is meg kell tenni, én a helyedben ezzel kezdeném, hátha meg lehet spórolni az egész könyöklő kiszedését.

Előzmény: Jocix34 (50823)
Jocix34 Creative Commons License 2015.01.03 0 0 50825

Szia,

 

Nagyon szépen köszönöm,  ment a mail. 

Előzmény: ckerti (50824)
ckerti Creative Commons License 2015.01.02 0 0 50824

Szia!

Van egy ilyesmi belső lámpám a garázsban, ha gondolod, odaadom ingyen, hátha összeraksz a kettőből egy működőt (nem emlékszem, hogy mi baja volt, de ha nem dobtam ki, akkor bizonyos funkciói még jók, hátha pont azok, amik neked kellenek).

Győrben tudok olyan szerelőt, aki jó és nem lehúzós, de a mosonmagyaróvári márkaszerviz is jó, csak az azért drágább.

Ha érdekel, írj emailt.

Előzmény: Jocix34 (50823)
Jocix34 Creative Commons License 2015.01.02 0 0 50823

Köszönöm szépen a gyors választ.  

 

Ez az ominózus lámpa kapcsoló.  A 2 szélső az "olvasó lámpa" kapcsolója.  Nem marad kikapcsolt állapotban.  

 

A rángatásra a családtag adott egy olcsó tippet. Szerencsére neki is volt ilyen jelenség.  Csak ő saját kárán tanulta meg. 

A PD elemeket cserélték ki neki. Viszont mellette van elvileg egy "kábelköteg" ami az olaj hőmérsékletét továbbítja a komputernek és ez alapján állítja a befecskendezést a komputer. Elvileg ez egy 10.000 és tétel.  Remélem tényleg ez lesz.  Azért kiolvasással kezdem.

 

A könyöklő elején lévő kis tárolót nem bírom kibillenteni.  Mintha csavar fogná. Egészet kéne kiszedni? Mármint kéziféktől hátsó szellőzőig? 

 

Szerviz témában az a baj, hogy sok a kókler,  nem saját káromon szeretném kitapasztalni ki a jó és megbízható. És nem utolsó sorban nem csillagászati áron dolgozik. Esetleg pl..  nem cserélteti ki az összes PD elemet sokszázért egy olajhőmérő miatt. Ha érted mire céloztam.  

 

Köszi

Előzmény: TraguAre (50822)
TraguAre Creative Commons License 2015.01.02 0 0 50822

Gratulálok!

 

Probálkoznék:

 

- A rángatásra sok lehetőség van, nem is mind szimpatikus. Üzemanyagrendszertől a lendkerékig bármi lehet.

- Az indexrelé kattogása az indexkapcsoló kopásából adódhat. Csere vagy takarítás a megoldás.

- Az olvasólámpát egy kicsit részletezhetnéd, mert a szavakat értem, de nem áll össze a kép (hiába van megvilágítva:D)

- Nyitásérzékelő ügyben őt zaklasd szerintem.

- A könyöklőhöz elvileg van alkatrész.

 

Szerviz ügyben pedig olyat keress, akiben megbízol, nem a logó számít a bejáratnál...

Előzmény: Jocix34 (50820)
Jocix34 Creative Commons License 2015.01.02 0 0 50821

Na szóval a vásárlás utáni kép ☺

 

 

http://indafoto.hu/jocix/image/22207771-43cb83fd/user

Jocix34 Creative Commons License 2015.01.02 0 0 50820

Üdv, és Buék minden kedves tagnak. 

 

Hosszú idő után Novemberben,  sikerült beszerezni egy használt, de remélhetőleg sokáig működőképes 2004 es évjáratú, 292.000 et futott, elvileg szervizelt és megkímélt, 1.9 PDTDI, 130 pacis Business Superb-t.

Régi vágy volt, mivel a családban van aki 8 évig nyúzott egy hasonló példányt. 

Tehát nem ismeretlenül vágtunk bele a projektbe. 

Apróbb hibái,  mint minden 10 éves autónak,  ennek is vannak. Reméljük csak aprók...

Egyébként azóta 6500km mentünk vele, vegyes használatban. Mikor elhoztuk,  0-áztam a komputert.  Azóta 5,3 az átlag fogyasztás.

 

Lenne azért pár kérdésem.  

A legnagyobb most hétfőn jött elő.  Fertődiek vagyunk,  Pesten jártunk.  Autópálya 130 as tempó tempomattal. Már hazafelé jöttünk amikor az egyik emelkedőn felfelé el kezdett rángatni a motor. Azóta előzésnél és komolyabb gyorsulásnál 4es és 5ös fokozatban maradt ez a rángás. Ilyenkor nem is akar rendesen gyorsulni. Mi lehet a probléma? 

A többi elektromos gond. Ami mind a vásárlás óta jött elő. 

- Indexrelé kattogás. Néha semmi,  néha folyamatos kattogás. 

- Első két olvasólámpa kikapcsolhatatlan. 

- vezető felőli ajtót nem érzékeli nyitottnak csak már félig bekattant zárnál. Ennek a mechanizmusát már ismerem,  ehhez csak beszerzési lehetőség érdekelne,  esetleg házi praktika. 

- A középső könyöklő elején a kis tartó fiók nem csukódik. Meg a hátsó hamutartó.  Ez utóbbit már megoldottam. 

 

Minden kedves segítséget és hasznos információkat köszönök szépen ☺

 

Valakinek ötlete Skoda szalonnal kapcsolatban? Győrt szidják,  Sopront szidják,  Szombathely szidják... Celldömölk eddig 1 ismerős nyilatkozott pozitívan. 

 

Vásárlás utáni kép a gépről. ☺

Octi19 Creative Commons License 2015.01.01 0 0 50819

Attól függően, hogy melyik végállásban van, egy menetben le, vagy fel teljesen és kétszer rányomni, vagy húzni a gombot teljesen, aztán ugyanez a másik irányba is.

Előzmény: KZoly (50818)
KZoly Creative Commons License 2014.12.31 0 0 50818

Végülis Skoda szervizben oldották meg. Messziről láttam, hogy mi történik, de, ha jól láttam, letették az ablaktörlő kart, és úgy szedték ki. 

Ablak végállást hogy is kell beállítani? Kétszer fel, majd teljesen le és kétszer le? 

Előzmény: Octi19 (50814)
bigjohni Creative Commons License 2014.12.31 0 0 50817
Boldog Új Évet kívánok!
bigjohni Creative Commons License 2014.12.31 0 0 50816
Boldog Új Évet kívánok!
Octi19 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 50815

Jólétben, egészségben és boldogságban gazdag új évet kívánok minden Superb tulajnak és a topik többi követőjének!

Octi19 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 50814

Igen, láttam. Nem egyszerű helyen van, de láttam már trükkösebbet is...

...sokkal trükkösebbet is!

Előzmény: bigjohni (50812)
bigjohni Creative Commons License 2014.12.31 0 0 50813

Remélem még időben,

én a csere idejére csatlakoztattam egy akkut az autóhoz szivargyújtón keresztül.

(4, 7 Ah szokott lenni a polcon)

Így néhány apró kellemetlen dolgot elkerülhetsz.

Rádió kód, óra, ablakok végállása......

Előzmény: KZoly (50810)
bigjohni Creative Commons License 2014.12.31 0 0 50812

Igen, de az is igaz, hogy az akku kitágul a melegben.

Láttál már vasalóban akkut?

Sajnos már nem tudom lefotózni.

Előzmény: Octi19 (50811)
Octi19 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 50811

Talán ott a gond, hogy Johni barátunk nyaralás előtt csinálta, valószínűleg nem ilyen hőmérsékleti viszonyok között és ilyenkor teljesen más a műanyagok ellenállása feszegetéskor...

Előzmény: KZoly (50810)
KZoly Creative Commons License 2014.12.31 0 0 50810

Ott voltam, és láttam, hogy még egy fekete lemez, ami a szélvédő alján van, útban volt még. Igaz csak picit. De félő volt, hogy eltörik. 

Előzmény: bigjohni (50809)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!