Aksit kellene nekem is cserélnem az első generációs Superbe, és máshol olvastam, hogy mindenféle hókuszpókusz átkötés meg ilyesmi kell, mert különben megkergül az elektronika.
Sziasztok, BUÉK mindenkinek. Akksis témával kapcsolatban szeretném kérdezni, hogy mi a tapasztalata a hozzáértőknek, mennyit bír a gyári akksi? Csak azért mert nekem 2008-as Superb I van és még a gyári akksival megy (hibátlanul). Hirtelen halnak meg ezek az akksik és onnantól nem indítható a kocsi vagy lesz valami előjele?
Viszont nem értem hogy az okos cseh mérnökök miért szar francia technikára hagyatkoznak...
Ez az alkatrész a VW-raktárkészletéből érkezik készre szerelten, cseh mérnököt még messziről sem látott :-)
Ha "francia technika" alatt azt érted, hogy a Valeo gyártotta az alkatrészt, akkor ki kell ábrándítsalak: a tervezést, a műszaki specifikációt és a minőségi ellenőrzést maga a VW csinálja, a kivitelezés pedig Magyarországon történik, a Valeo veszprémi gyáregységében :-)
Szét is szedtem a Belsőtér világítást. Vegyesek az érzelmeim.
Sajnos a kapott alkatrészből csak az izzók voltak kompatibilisek.
Viszont nem értem hogy az okos cseh mérnökök miért szar francia technikára hagyatkoznak...
Kapcsoló belseje redőzött műanyag, hozzá egy semmitmondó hajlított fém drót hivatott a beakadást végezni. Kikopásig jó sikerrel. De ugye a fém műanyag csatáját tudjuk ki nyeri.
Így maradtam az izzók kivételénél ideiglenesen.
Csináltam pár képet közben. Legalább meg van a gyári száma. Ha esetleg valaki nem akarná szétszedni.
Találtam komplett ilyet egy cseh oldalon 77,5 euróért, meg angol oldalon 86 fontért. Akinek ennyiért kell, nosza. Itt a gyári szám.
Kettő illetve majdnem három problémám nekem is ugyanaz mint ami neked.
- Az olvasó lámpa két oldalán a kapcsoló nekem sem marad OFF állásban. Az izzó eltávolításával oldottam meg. Szívesen ötletelnék veled mi lehet a gond.
- A könyöklő alatti ki tárolót én nem tudom bezárni, folyamatosan nyitva van. Engem zavar. Nem is kellene oda, megfelelne ha egyáltalán nem nyílna. Cserélhetünk :)
- Folyamatosan problémáim vannak a mikrokapcsolókkal a zárban. Ha tudsz segíteni kicserélni aránylag olcsón szereztem kapcsolót :D
A könyöklő elején lévő kis tárolót nem bírom kibillenteni. Mintha csavar fogná. Egészet kéne kiszedni? Mármint kéziféktől hátsó szellőzőig?
Most hétvégén kellett szétbontanom nekem is a középkonzolt, a könyöklőt relatíve egyszerű kiszedni, kettő darab torx csavart kell kicsavarozni, plusz 3db menetes anya fogja, nem nagy meló.
Viszont a könyöklő nagy rekesze, az a szöszös kemény anyagú, az kipattintható és kihúzható, csak abban nem vagyok biztos, hogy a kis tárolóhoz így hozzá lehet-e férni. Mindenestre ha ki akarod szedni a könyöklőt, akkor ezt úgy is meg kell tenni, én a helyedben ezzel kezdeném, hátha meg lehet spórolni az egész könyöklő kiszedését.
Van egy ilyesmi belső lámpám a garázsban, ha gondolod, odaadom ingyen, hátha összeraksz a kettőből egy működőt (nem emlékszem, hogy mi baja volt, de ha nem dobtam ki, akkor bizonyos funkciói még jók, hátha pont azok, amik neked kellenek).
Győrben tudok olyan szerelőt, aki jó és nem lehúzós, de a mosonmagyaróvári márkaszerviz is jó, csak az azért drágább.
Ez az ominózus lámpa kapcsoló. A 2 szélső az "olvasó lámpa" kapcsolója. Nem marad kikapcsolt állapotban.
A rángatásra a családtag adott egy olcsó tippet. Szerencsére neki is volt ilyen jelenség. Csak ő saját kárán tanulta meg.
A PD elemeket cserélték ki neki. Viszont mellette van elvileg egy "kábelköteg" ami az olaj hőmérsékletét továbbítja a komputernek és ez alapján állítja a befecskendezést a komputer. Elvileg ez egy 10.000 és tétel. Remélem tényleg ez lesz. Azért kiolvasással kezdem.
A könyöklő elején lévő kis tárolót nem bírom kibillenteni. Mintha csavar fogná. Egészet kéne kiszedni? Mármint kéziféktől hátsó szellőzőig?
Szerviz témában az a baj, hogy sok a kókler, nem saját káromon szeretném kitapasztalni ki a jó és megbízható. És nem utolsó sorban nem csillagászati áron dolgozik. Esetleg pl.. nem cserélteti ki az összes PD elemet sokszázért egy olajhőmérő miatt. Ha érted mire céloztam.
Hosszú idő után Novemberben, sikerült beszerezni egy használt, de remélhetőleg sokáig működőképes 2004 es évjáratú, 292.000 et futott, elvileg szervizelt és megkímélt, 1.9 PDTDI, 130 pacis Business Superb-t.
Régi vágy volt, mivel a családban van aki 8 évig nyúzott egy hasonló példányt.
Tehát nem ismeretlenül vágtunk bele a projektbe.
Apróbb hibái, mint minden 10 éves autónak, ennek is vannak. Reméljük csak aprók...
Egyébként azóta 6500km mentünk vele, vegyes használatban. Mikor elhoztuk, 0-áztam a komputert. Azóta 5,3 az átlag fogyasztás.
Lenne azért pár kérdésem.
A legnagyobb most hétfőn jött elő. Fertődiek vagyunk, Pesten jártunk. Autópálya 130 as tempó tempomattal. Már hazafelé jöttünk amikor az egyik emelkedőn felfelé el kezdett rángatni a motor. Azóta előzésnél és komolyabb gyorsulásnál 4es és 5ös fokozatban maradt ez a rángás. Ilyenkor nem is akar rendesen gyorsulni. Mi lehet a probléma?
A többi elektromos gond. Ami mind a vásárlás óta jött elő.
- Indexrelé kattogás. Néha semmi, néha folyamatos kattogás.
- Első két olvasólámpa kikapcsolhatatlan.
- vezető felőli ajtót nem érzékeli nyitottnak csak már félig bekattant zárnál. Ennek a mechanizmusát már ismerem, ehhez csak beszerzési lehetőség érdekelne, esetleg házi praktika.
- A középső könyöklő elején a kis tartó fiók nem csukódik. Meg a hátsó hamutartó. Ez utóbbit már megoldottam.
Minden kedves segítséget és hasznos információkat köszönök szépen ☺
Attól függően, hogy melyik végállásban van, egy menetben le, vagy fel teljesen és kétszer rányomni, vagy húzni a gombot teljesen, aztán ugyanez a másik irányba is.
Talán ott a gond, hogy Johni barátunk nyaralás előtt csinálta, valószínűleg nem ilyen hőmérsékleti viszonyok között és ilyenkor teljesen más a műanyagok ellenállása feszegetéskor...