nem azt mondtam 200 le lesz a motorom. (habár ki tudja) beszéltem az általad emlitett adagolóssal. 50-60 ezres ajánlatott tett,az adagolóra. elmondása szerint ebbe az adagolóba 200 le van. még csak elemeket se kell benne cserélni mert 11 es van benne.
Márpedig ennyiért megkapot a vadiúj hengerfejeket, meg vezérművet kompletten.
Ha akarsz, pár fontért raksz hozzá vezérműláncot, kereket, meg a blokkot elviszed gépműhelybe, és összerakják új csapágyakkal, ami akár 100 fonttal is megdobhatja a kasszát.
Hát de bazmeg, akkor ahhoz egy ugyanolyan, ki tudja milyen állapotú gyári 300td-t hasonlítgass, ne egy tuningolt motort.
3.5-ből is lehet csinálni 250 lóerőt, nem a 400ccm különbségen múlik.
A RoverV8 hengerfeje gyárilag agyon van fojtva, nagyon pici szelepek, kis vezérműtengely van bennük.
Pont ugyanúgy építették őket, mint amit az olajválságnál eljátszottak az amcsik a motorokkal.
Az olajválság előtti 8.2 Caddillac motor 385 lóerő volt, meg 980Nm. Pörgött, 5200-nál volt a teljesítménycsúcsa, 3500-nál a nyomatékcsúcsa.
Az olajválság utáni ugyanilyen 8.2-es blokkra kis szelepes hengerfejet raktak, kis vezérműtengellyel, a vége mindjárt az lett, hogy eltűnt a motor 4000rpm feletti tartománya. 197 lóerő lett belőle 4200-on, és 515nm 2000rpm-nél. Ahogy visszarakod rá a nagyszelepes fejet meg a hozzá való tengelyt, megjön a teljesítmény is, mert kap levegőt a motor.
Mondom, nézd meg Elf motorját, 3.5 karbi, kb 200 lóerő. Kicsit nagyobb szelepek (nem a lehető legnagyobb), és egy jó vezérműtengely. Ennyi az egész.
Ha komolyabbat akarsz, akkor a stage 3 hengerfejből két darab 1500-1600 font mindenestül, vadiújan. Szelepekkel, dupla szeleprugókkal, bronz szelepvezetőkkel, készen. Fel kell csavarozni a blokkra, és jónapot. Hozzá egy jó vezérműtengely 200 font, ha új hidrotőkékkel, mindennel kéred, akkor 350.
Gyakorlatilag 2000 fontból megvan a 250-300 lóerős 3.5 V8, ami 1000-től 5800-ig olyan nyomatékot ad le, hogy csak lesel. Nem 2000-3500 között, mint egy dízel.
Meg lehet csinálni azt is, hogy menjen víz alatt, nem is olyan nagy munka ám, láttunk már olyat is. Jó gyújtáskábel, kis szilikon ide-oda, és egy kis kompresszor, amivel megfújod az osztófejet. Vagy bekötöd az osztófejet a szívósorba, és kész.
Persze ez a 2000 font kurva soknak néz ki, de ha nem úgy számolod a dízelt, hogy kukáztál bele valamilyen használt bontott turbót 50ezerért, amit a sufniban rátkanyolsz, meg házilag tekergeted az adagolót hozzá, akkor már nem is lesz akkora különbség.
Számold nyugodtan úgy, hogy adj hozzá egy komplett hengerfej-felújítást, mert ugye 2000 fontért vadiúj hengerfejeket kapsz a V8-hoz (kettőt), meg vezérműtengelyt, szóval számolj nyugodtan a dízelhez is egy felújítást, új szelepeket, szelepfészekmarást, vezérműtengelyt, tedd hozzá a vadiúj turbó árát, meg a krézi 200ezrét, amiért épít neked hozzá egy jó adagolót, és ugyanott leszel pénzben, mint a 300 lovas V8-cal.
És akkor még mindig csak 2000rpm hasznos tartományod lesz 5000 helyett.
Arról nem is beszélve, hogy jó a 300tdi, de vajon meddig fogja bírni a mechanika, a főtengely, a dugattyú a 200 lóerőt? A V8 ugyanúgy el fog menni 400ezret gond nélkül 300 lóerős változatban is, mivelhogy eredetileg annyira volt tervezve, csak aztán megfojtották kis szelepekkel, kevés levegővel.
tudjuk hogy jó! nem kell reklámozni! habár egy lakatolás már ráférne! ja ,hogy tudd a multkor mikor mentél pestre a fagy túrára vagy hova! előtte este Adámmal még este 8-kor is csináltuk! Ádám mondta ennek kész kell lenni ma! na jó mondom segitek én is! és abba hagytam az enyémet. ne tudd meg mit kaptam Krisztitől mikor haza mentem este majd 9-re!
cső Laci moszkvába baszoma legyet! pedig volna dolgom a mühelybe is! még csak képet se csináltam róla! beszélhetsz te ezeknek a nagyvárosi népeknek! A multkor voltam lent ott állt a kocsid! kérdem mit csinált már vele Laci?! mondjál ez a minta. ó!
a turbóra visszatérve! nem is olyan egyszerű feltenni mint amilyennek látszik. mivel a 300tdi egybe van a leőmlővel. de ezt te is tudod! a 200 tdi leömlő még számitásba jöhet! de ahogy néztem GENERÁTOR utba lenne. úgy hogy valószinű a járható út levágni a turbót a 300tdi leömlőről ! oda hegeszteni a talpat. és csavarral lehet rögziteni a turbót! meredeknek tünik a hegesztés de van egy ismerősöm aki igy tett fel egy 7.5 t ivecó turbót!
sokan már kulert se használnak! meg persze mondod tegyünk rá ilyen hengerfejet meg olyan vezérmű tengelyt! biztos jó is lenne akkor! de mennyibe lenne csak a motor! ha lenne rá elég lóvé egy trabant motorból is ki lehetne hozni 200 le!
Szerintem csak azoknál KELL vízpumpát cserélni ahol a VEZÉRLÉS hajtja a vízpumpát is. Mert ott egy kotyogó csapágy miatti átugrás mérhtetlen károkat okozhat. Egy sima ékszíjhajtásnál nagy baj nem lehet a legrosszabb az autómentő, de általában előbb el kezd zörögni, sírni a száraz kimosott csapágy, és általában el kezd csöpögni is. Én a CX-en a 10 év alatt egyszer cseréltem vízpumpát. Hengerfej tömítést meg 2x. Szóval ez azért nem gyakori hiba. Ez volt vagy 300.000 km.
Tegnap láttam egy V12-es Audi Q7-et, nem gyenge motor, az elektrónika 1000NM (!)-nél lekorlátoz, e fölött szakad a hajtáslánc. Brutális egy szerkezet, talán nem véletlen, hogy még föld útra sem eresztik le :) Persze felmerül a kérdés, hogy ennek mi értelme, amíg van ennek a kategóriának vásárlórétege, addig miért ne.
én ahoz képest beszéltem ami nekem van! a 3.9-4.6 nyomába biztos nem ér majd. de ami megbizhatóságot illeti ,már lehet jobb lesz. nem beszélve arról hogy a 200-300 tdi ha lenyomod a viz alá akkor is menni fog! csináljuk ezt meg a v8-al! Én a dolgokat egészébe nézem nem kiragadok egy részletet. ha ralizni kéne biztos v8! de off-road oda jobb a dizel! nagyon nagyon sokat agyaltam ezen! hidd el nekem!
láttam már 300 tdi motort ami meg van főzve!!! változógeometriás! nincs turbójuk ! meg ez folyamatosan tud 1.5 bár nyomást produkálni. vagy akár többet is! mert ugye a nagyobb teljesítmégyhez nem elég a több üzemanyag oda kell levegő is.
gongolnád hogy a 300tdi motorból nem is nehéz kihozni a 200 le!
Azért egy adagolótunigos, vtg turbós, nagycooleres (tehát csúnyán tuningolt) motorhz hasonlítani egy folyott hengerfejes (kis szelepek, vékonka vezérműtengelyes) karbis V8-at, nos az röhejes.
Fogj egy 3.9i-t, tegyél rá stage3 rimmer hengerfejeket, hozzávaló vezérműtengelyt, és szívómotorként lesz 280-300 lóerő, meg 450Nm 1000-5800 között, aminek a büdös életben nyomába nem ér semmilyen dízel.
És akkor még lehet utána turbósítani, ha esetleg kevés lenne.
Vagy csak menj egy kört Elf 3.5 karbisával, amin egy egészséges hengerfej van, és 200 ló. Karbival.
Ettől még a 300tdi kurva jó motor, de nem gurít egy pályán a V8-cal.
A vízpumpa nem úgy megy tönkre, hogy szétesik, aztán se előre, se hátra, hanem először elkezd morogni, majd szépen jön kifele a víz a tengely mellett. A 300TDI nem túl érzékeny a megfőzésre, így nem is parázok emiatt, már kétszer sikerült meggözölőgtetnem, nem lett baja, ennél még nem kompjuterrel számolgatták a minimálisan beépítendő anyagmennyiséget.