A tényállás a következő: az áthelyezett küszöb biztos, a hatóság meg fogja határozni, az innen/ide üzemelhető típusok paramétereit/listáját (majd kiderül), a 15/óra érkező kapacitás biztos. Aztán majd meglátjuk, mert manapság a repülésben még az sem biztos, ami már megtörtént.
Akkor valszeg valamilyen szinten kollégák vagyunk :)
Ugyanis én meg annál a cégnél dolgozom aki üzemelteti és telepitette az Amadeus hálózat routereit és béreltvonalait. Igy volt szerencsém végigjárni az összes amadeus-os irodát anno mikor indult. Igy elégé napi szinten látom mi van velük. Nem is irtam,hogy minden irodában van Amadeus.
A nagyutazas? Pedig a mi cégünk fejlesztette, de én ilyenről nem tudok! Aztán ki tudja! Amadeus sincs minden irodában. Csak a nagyobbakban van! Van egy másik progi azt úgy hívják, hogy Galileo!
Az osztrakoknal valoban jobb a zsebbe tenni a radiot es fulhallgatoval hasznalni, ha jonnek a zsernyakok, akkor kikapcs, fulhalgato szinten zseb - igy soha nem volt semmi problemam a sogoreknal.
A foldutakra tenyleg nem tanacsos autoval behajtani, de a behajtani tilos tabla elott azert lehet hagyni az autot, ha nem zavarja a forgalmat. Felesleges kidobni a 8 EUR-t es megtobbet gyalogolni. Egyebkent legkozelebb mi bringat viszunk - megfogadtuk - mert tenyleg nagy tavolsagok vannak, egyebkent sok osztrak is bringazik.
Itthon soha nem volt meg problema a radioval, de azert ha egy rendorauto van az "Approachon", azert ajanlatos kikapcs+eltesz.
Ausztriában nagyon óvatosan a rádióval. Aki járt Scwehaton fotózni az tudja, hogyha nem a parkolóházba megy hanem pályaküszöbre ott tutti jönnek a Zsandárok (nem tudom ,hogy kell leirni.Nem a Bundes Polizei). Nem nagyon beszélnek angolul, de ha kiszurják a rádiót akkor nagy gebasz van belöle. Volt szerencsém hallani az alábbi angol mondatot, elég törve. ,,Never bring back to Austria" Utánna még 21 Eurora megbüntetett minket fejenkét.
Szintén bécsi jótanács. Az egész reptér körbe behajtani tilosok gyüjteménye. Minden kis földutra ki van téve. Szintén sulyos Eurok, ha valaki behajt autóval. Egy helikopter folyamatosan kering a reptér körül. A pályakereszthez kb 2-3 km-et kell igy gyalogolni. Legbizotsabb a C parkolóban hagyni 8 Euróért az autót és körbe sétálni a reptéren.
Van egy magyar cég Anico kft. Ök nagyon jó áron árulnak ilyesmit.
Egyébbként itthon is van belöle néha baj. Ha kifog az ember egy VIP 101-et és jönnek körbe az Astra-val akkor meg szoktak álni. Az itthon rendör nem angolul,hanem magyarul mondja ,,Mit hallgat?". Ilyenkor jó ha egy rádióamatör papirt elötud kapni az ember. Igy usztunk meg 1x 10eFt-és csekket.
Egyébbként itthon légiforgalom veszélyeztetésének számit a hallgatása. Igy óvatosan vele.
Én a Google Earth-on néztem Swechatot, és az egyik kifutó pont ilyen, "rövidített". Küszöb áthelyezve, a maradék részre meg nagy "X"-ek vannak felfestve...
így sem kell "izgúlni", csak benyomod a rádióba az 129.7-et és hallgatod a kocsiból, hogy R vagy L :). Ha tudod az állóhelyét, akkor meg ki is lehet következtetni, bár ez inkább lutri......
Van egy Amadeus-net nevü hálózat. (Hülye az elnevezés mert valójában SITA -nak hivják) Ez szinte minden utazási irodában megvan. Innen elég sok infot meg lehet tudni. Csak egy utazási irodában dolgozó ismerös kell hozzá.
Kisebb irodák akik nem tudják kifizetni, ott a NagyUtazás nevü magyar fejlesztés van. Az is össze van kötve a SITA-val.
Ez azért bevett gyakorlat reptereken. Ha vki most fut túl leszállásnál, akkor is oda a dukkózás, átrepülni dolgok felett, ez meg kifejezett lételemük ügyebár. Persze észnél kell lenni, de egy ilyen lerövidített pályát senkire nem eröltetnek rá, aki nem vállalja el. Holnap bemegyek a gyárba, csak van már vmi utasítás róla.
Nem egészen tiszta ez az áthelyezett küszöb dolog... Ha dolgoznak a páyán, akkor elég veszélyes arról üzemeltetni. Mi van, ha 13R leszállóban túlfut valaki? Vagy 31L felszállóban lefúj valamit az építési területről... 31L leszállóban meg át kell repülni a lezárt pályarész felett.
Aki az 1-es trminálról megy, és bevállalja, az akkor is mehet onnan. Gyakran emlegetik, hogy a 2B előtti időkben pl. a Speedy 757-esei is volt, hogy elmentek B1-től.
Nem akarom senkinek elrontani a kedvét, de a legújabb az, hogy nem lesz teljes pályazár, csak áthelyezett küszöbb, és időszakos zárás. De a Delta és a Bravó közti 1800m-es szakasz folyamatosan fog üzemelni.
Urak, csak ovatosan es szerenyen azzal az epitkezessel: nehogy a jelenleg letezo "harcallasainkat" is leromboljak az uj cuccon felbuzdulva... (semmikeppen se legyen tul feltuno, a keritestol min 1,5-2m tavolsagot tartani kene, es forgalmat ne akadalyozzon - pl. 31R-jobb oldali fout)
Raklap ugyben: most voltam Stockholm Arlandan, ott van egy hely a 26-os palya bal oldalan, ahol van egy ilyen raklapos megoldas.
Ez egy regebbi kep: http://www.g-kraft.com/spotting.php?cmd=spottingplats&id=7 Jelenleg 5-6 raklap egymas tetejen, semmilyen osszeerosites nincs, de stabil. Egy raklapnyi feluleten 2 ember tud kenyelmesen fotozni, ha harman vannak az mar eleg "intim szituacio" :))
A palya melyik reszere (kb melyik gurulout magassagaban) gondoljatok elhelyezni az epitmenyt?
ha nem kell itthon már senkinek (húsz éve porosodik a padláson), akkor össze tudok tákolni egy kb. 500kg teherbírású, 3m*1,5m alapterületű, 1-1,5m magas kilátóteraszt sátorvasakból! Az egész lenne max 10kg, csak raklap kell a tetejére. Persze modulárisan bővíthető lesz, mint az űrállomás :)
Hát én szerencsére vidéki vagyok! Vannak raklapjaim, és a kocsim tetejéről leszedhetem a pozdorját! Így 4 fő számára lehet komfortos a hely! Létra adott!!!
Tényleg a cipekedés csak a gond! Bazi nehéz becigölni úgy 20 raklapot! 10-10 két oldalra, és közé a pozdorja! + szögek, kalapács!:-)
Félő, hogy esténként el kell bontani, mivel ellophatják!:-) Drága a raklap!
Ok akkor magánban küld el a telszámod! + két jelentkezőre várunk!:-)
Forgalmi okokból a csere lehetséges. Pl Malévnál Koppenhágát telente van hogy CRJ üzemeli, ha az indokolt utasszám tekintetében. Vagy a Prágát 737es, nem kevésszes 800as.
Sziasztok! Vegul a vasarnapi gep Dash8 volt. Lehet, hogy lassu, de szerintem tok kenyelmes volt (borules az economy osztalyon, nagyobb hely, stb.) Sajnos a lajtromszamat nem irtam fel, de keszitettunk rola egy fotot Stockholmban. ha valakit erdekel, akkor szivesen elkuldom mailban. Egyebkent mennyire szamit fixnek egy menetrendben meghirdetett geptipus?
Volt ám huligánkodás a Bikák részéről. A Corsair úgy csapott rá a Lánchídra és a Parlamentre, hogy egyből a Híd a Kwai-folyón c. film jutott róla eszembe.
S Sea Vixen meg megmutatta mire képes maximál tolóerőn. :-)
A B-25-ös meg igen férfiasas dübörgéssel kb. 400-450 km/h sebességgel zuhogott át az 7-es busz felett :-)
Egész csinos kis légiparádi van a város felett, nem győzöm kapkodni a fejem. Épp a Duna vonala felett tevékenykedik egy Sea Vixen (ha jól láttam), de a Gellért-hegyen lakók feje felett szerintem mindössze néhányszor tízméteren húzott el egy DC-3-as. Látszott, hogy nem igen tud feljebb kapaszkodni, aztán eldöcögött Budaörs irányába, majd - ha jól láttam - leszállt. Aztán járt erre egy apró kétfedeles is, meg most épp itt Gazdarét felett húzott el a Vixen, aztán egy helikopáter.
Persze hogy 2B, ahogy írtam ;) Küldtem emailt, remélem nem húztalak fel, nem mondtam, hogy LEGYÉL OTT, csak hogy én ott leszek, ha kint leszel akkor klassz, majd találkozunk ;)
Háj, ma láttam egy színes Airbus-300-ast indulni a 31R-ről, olyan 16:45 magasságában. Ő volt a Fly Air mentesítője, vagy épp a másik? A festése hasonlított a Fly Air színpompásabbik festésére.
Miért haragudnék? :) Én nem értem oda, bár nem az én hibámból. Ráadásul a reptérbusz is olyan lassan zötyögött ki, hogy azt hittem félúton leelőz a következő járat. Na majd legközelebb összefutunk ;) Erről jut eszembe, most pénteken este utazom, azelőtt kimegyek egy kicsit fotózni ha nem lesz túl sötét.
Szia Gregor. Sajnálom, hogy elkerültük egymást. Sajnos annyira késett a vonatom, hogy úgy értem ki Ferihegyre, hogy az Easy már rég megérkezett és így nem kellett már kimenni a teraszra :( Van róla képed?
Kérem, ha valaki tudja írja meg, hogy 18.-án csütörtökön 10h körül Moszkvába induló Aeroflot járaton milyen gép lesz. Annyira reménykedem egy IL-96-ban... :)
Köszi mindenkinek,valóban ez a Hemus volt az,lassan meg is érkezik,kb 17 órakor szállt fel. Jó hogy ennyit késett,legalább még ebédeltünk vele egyet :-) (na nem a reptéren,ahol a 0,33-as ásványvíz 637 forint......)
Szóval a péntek...:-) Király volt! A leg érdekesebb az őz volt a leszállópályán!:-)
A pénteki nap képei:
http://img.tar.hu/lacisajt/img/14672536.jpg (Akinek sötét a kép, az világítsa meg zseblámpával, hisz a valóságban is ilyen volt a fény! És megfogadtam, hogy nem nyúlok bele a képekbe!)
De nagyon sok pénzbe fog kerülni ez a Britishnek. Pl. ha valaki Malévre vesz egy one way ticketet... Miért nem írják át a jegyet? Ja, mert eticketre nehézkes FIMet kiállítani :D
élménybeszámoló következik. Ma dél körül gondoltam egyet, felpattantam hűséges biciklimre, hogy márpedig itt spottolás lesz. Azaz spottolás lenne, ha lenne már fényképezőgépem, úgyhogy maradt a nézelődés. Kitekertem a catering mögé, ahonnan a gaz miatt semmit sem lehetett látni, úgyhogy megfordultam, és megcéloztam a Patakpartot. Nem mertem a szokott útvonalamon menni, mert tartottam az elkerülő négyest építő munkásoktól (pölö elkapnak mint ipari kémet, és áthajtanak rajtam egy úthengerrel. Többször.), azért a kerítéssel párhuzamos csapást követtem. A temetőnél megálltam kicsit, és örömmel állapítottam meg, hogy van már nekünk is spotter-dombunk, mint Prágában! Csak kissebb, és nem úgy néz ki.:
Pont jött egy apuka a gyerekével, és megkérdezte, hogy nézelődöm-e. "Nem... Inkább szándékos biztonságiőrség-provokációnak nevezném..." "Tessék?" "Á, nem érdekes..." Mikor eluntam a várakozást, elindultam a Patakpart felé. Az út háromnegyedénél azonban az utamat állta maga a patak, ahol az átjutás komplex eljárását már nem volt kedvem megoldani, ezért hazakerekeztem. Négy óra felé aztán betoppant SPR Peti, aki a VATSIM-ről lehet ismerős, és megkérdezte, hogy lenne-e kedvem kerekezni egyet a reptér körül. Persze igent mondtam, és már úton is voltunk a Patakpart irányába. Az épülő úton sikeresen átjutottunk, bár a művezető majdnem ránk uszította hű csatlósát, a markológépes-fiút. Utunkat a kerítésig szúnyogok és parlagfüvek (akkorák voltak, mint én! Mármint a parlagfüvek. A szúnyogok kisebb rágcsálók méretével vetekedtek) kísérték, ahol szembetalálkoztunk egy ismeretlen ármánykodásával: az ecseri út folytatásánál (31R jobb oldala nevű hely) nagyjából három köbméter trágya volt az út közepére borítva, megnehezítve az árkon való átjutást. Ezt az akadályt is sikerrel leküzdöttük, de kibukkanva a fák mögül meglepő tömeget találtunk a kerítés mellett. Két autó állt egymástól kb. 100 méterre, közvetlen a kerítés mellett. És a távolabbi tetején egy pozdorjalapon két műanyagszék, az egyikben pedig egy emberke, fényképezőgéppel. Egy igazi hardcore-spotter. Rögtön bevillant az egyik fórumos hozzászólás a barna Passatról, úgyhogy odaérve jelszót cseréltünk: - Mikor, milyen vas érkezik? - Hát... Mikor, milyen.
HA-SLN barátunk volt, akivel nagyon jót beszélgettünk, körülnéztünk a kilátójáról (ilyet én is akarok!), megnéztünk pár érkezőt, valamint a rendőrautót, amelyik lassan haladt el előttünk. De nem szóltak semmit. Elköszöntünk, majd mentünk tovább a radar felé. Mire odaértünk, a nap már igen alacsonyan járt, ezért nem sokat bámészkodtunk, hanem visszaindultunk. SLN kolléga még mindig a kocsi tetején volt, de addigra előkerült az állvány, és pár pazar képet csinált az indulókról. De ezekről és a különleges vendégről beszéljen inkább Ő :). A lenyugvó nap fényében sajnáltam igazán, hogy még nincs fényképezőgépem: minden csodálatos sötét-narancs színben úszott, amit a telefon egyszerű kamerája nem tud visszaadni. A nap már teljesen lebukott, amikor elköszöntünk, és elindultunk haza...
"Customers holding electronic tickets who are due to travel from Heathrow today and up to and including Monday (August 15) can purchase one-way tickets in the same cabin on another airline. British Airways will refund the full cost of the new ticket."
Így aztán a 16:30-kor érkező easyJettel jön.
A teraszon találkozunk... feltételezem, hogy Te fogsz engem felismerni :))))
Sztem én is csak teraszon leszek. 31 végbe nem tudok kimenni, 13-ra meg most nagyon nincs kedvem, mert eleve nem pályavégekbe készültem menni. Majd csak vasárnap... De ha gondolod, teraszon találkozhatunk.
Holnap aki este fél 7 körül még kint lesz, üzenne majd nekem? Ha lenne olyan kedves és mutatóba elküldené a Speedbirdről készített képét, nagyon szívesen venném. Nem akarok tolakodó lenni, csak ha valakinek van kedve. Köszi.
Én tegnap voltam kinnt este 6 és fél8 között. fél7kor jött egy AN-12es. A teraszon állt egy spotter, és kérdeztem,h jön e valami érdekeség még a mai nap folyamán.Bartáságos,normális volt,ő mondta meg,h jön ez a 12 es amúgy nem tudtam róla. Aztán elmentem Cargodombra..és valóban döbbenten láttam,h mit műveltek.A Ferihegy területén kívül lévő pad lefűrészelve és új drótkerítés..mellesleg ennek a drótkerítésnek az alja már ugyancsak meg van bontva alulról,és simán be lehet bújni..vicces:) Sajna a pad nélkül elég keveset látni ,mármint a kifutópályából. Mellesleg ha az a pad már nem a Ferihegy területéhez tartozik(tehát közterület) akkor ez nem simán rongálásnak minősül? A régi kerítés be van dobva az erdőbe,és most nincs ott a pad, elég veszélyes,simán le lehet csúszni ott...
Amíg a fotósok közt annyi összetartás nincs, hogy a kérdésre: "Mire vártok? Jön valami érdekes?" válaszoljanak, nem lesz itt semmi!
Ezen egyébként én is meglepődtem. Egyik nap elég sokan kint álltak a kerítés mellett és én már szinte alig fértem oda. Az már lepergett rólam, hogy nem mindenki volt hajlandó (vissza)köszönni, de azt furcsáltam, hogy egy lánynak valaki alig hajlandó arra valamit is válaszolni, hogy jön valami különleges vagy miért vannak ilyen sokan. Naná, mint később kiderült, annyi bizjet jött, hogy alig lehetett követni, de a válasz az előbbi kérdésemre az volt, hogy "semmi különös" de ez is olyan modorban, hogy "haggyááá má' békén vazze", pedig még arra is ügyeltem, hogy elivleg nehogy zavarjam a fotózásban a kérdésemmel. Nagy naívan nem szűrtem le a tanulságot és bátorkodtam megkérdezni, hogy milyen irány van. Újabb "mi a ****t akarsz" nézés és az egyszerű válasz: "........ arra!" Hm, ok, köszönöm. Ettől függetlenül bár én csak párszor voltam kint (vidéken lakom és csak 1 hónapot vagyok Pesten szakmai gyakorlaton), a többiek akikkel találkoztam nagyon barátságosak voltak és 1-2-vel tök jól el lehetett beszélgetni.
Érdeklődni szeretnék, hogy az Aeroflot milyen gépekkel jár Ferihegyre? Mennyi esély van jövő héten csütörtökön kifogni valami különlegességet (Il-86, stb.)
Az összetartáshoz én is csatlakoznék! Tényleg jó lenne egy kicsit "tömörülni". :)
Irígységet én nem tapasztaltam eddig szerencsére. Eddig ahányszor kint voltam mindíg volt valaki akinél volt pl. scanner engedte, hogy más is halgassa vagy volt nála nyomtatott lista az érkezőkről és odaadta. A fotóhelyről sem volt vita.
Amíg a fotósok közt annyi összetartás nincs, hogy a kérdésre: "Mire vártok? Jön valami érdekes?" válaszoljanak, nem lesz itt semmi!
Szerintem elsőnek kellene egy levlista, amiből alakulhatna egyenlőre egy összetartó baráti társaság, akik segítik egymást. Ha már mások nem segítenek minket.
Aztán úgyis rajtunk múlik! Csak az első lépés nehéz! Jah és az irigységet jó lenne ha a segítőkézség váltaná fel!!!
Mint viszonylag ritkán kijáró repülésbarát, én az igazolványt nem annyira tartanám jó ötletnek. Azért gondolom így, mert akik - hozzám hasonlóan - csak ritkán járnak ki a reptérre, esetleg vidékről/külföldről néznek be egy gyors fotózásra, nem biztos, hogy szívesen váltanának ki emiatt bármilyen igazolványt, nagy valószínűséggel ennek még a lehetőségéről sem tudnának. Azonban a hazai viszonyokat ismerve, onnantól kezdve ahogy van igazolvány, az FBÖ/Rendőrség nagy valószínűséggel elzavarna mindenkit a kerítés közeléből akinek nincs ilyenje. Ettől még persze összetartásra mindenképp szükség van a fotósok között, bár szerintem az FBÖ-s is csak akkor megy oda pattogni, ha látja, hogy a spotter egyedül max. másodmagával van.
Szerény véleményem,hogy jó ötlet az igazolvány vagy valami klub. Lenne egy kis összetartás ilyen téren. Nem kellene itt nagy dolgokra gondolni. Csak valami egyszerü kis szervezödésre,hogy mi ezek és ezek vagyunk igy hivnak minket, arra szeretnénk kérni a BA Rt. ne zavarjanak el minket. Cserébe ügyelünk a rendre, tisztaságra, szemétre ,stb.
Lehet a belsö fórumosokat kellene megkérni (marshaller-ek, rámpások, stb) ,hogy érdeklödjenek utánna egyáltalán lehetne ilyesmibe belekezdeni.
A nemzetközi reptér végén kocsival mentem, amikor meglátttam, hogy nagyszerű hely a fotózásra, közvetlenül a pálya végén egy 2 x 3 sávos autóút megy keresztbe, majd amellett egy szervízút és parkoló.
Megálltam a parkolóban, elővettem a fényképezőgépet és 2 percen belül megjelentek a rendőrök, akik nagyon udvariasan, de határozottan elküldtek és addig vártak, amíg el nem mentem. :-(
Legközelebb mondd meg neki, hogy hívja csak ki nyugodtan a yardot. Vagy ajánld fel, hogy te hívod ki őket, mert bejelentést akarsz tenni hivatali visszaélés miatt.
Említettem már, hogy AMS-ben az egyik pálya mellett egy McDonalds-ot direkt a nézelődők miatt húztak fel az egyik pálya mellett, a nagy semmi közepén? És mindig van az étteremben forgalom.
Én még kezdő spotter vagyok, eddig kétszer voltam kinn. Tökölön lakok, ez kicsit odébb van a reptértől. Pont terveztem, hogy kimegyek a Cargodombra fotózni, ekkor hallottam ezt a hírt. Attól, hogy az a pad le lett döntve lehet még ott fotózni létra nélkül? (én még nem jártam ott)
én is szoktam (volt) fotozni a kispadról, ami az egyik legjobb hely volt az összes többi között. a tapasztalatom az volt, hogy február óta július közepéig eltelt időszakban a pad elötti kerítés teljesen leamortizálódott, és a kerités elötti kisebb füves részen szemét gyűlt össze, palackokok, papírok és egyéb tárgyakból.
és ha megengednék, hogy a kis területet lehessen használni, akkor gyanítom, hogy a szeméthegy beljebb vándorolna, a kerítés ott is szétmenne.
szóval vagyunk jó néhányan, akik ezt a hobbit értékesnek tartjuk, az íratlan játékszabályokat betartjuk. és persze mérgelődünk, hogy miért nem szabad beljebb menni, de nem megyünk.
viszont, a kerítés tényleg szarrá volt szaggatva, a szemét, meg tényleg ott volt. sajnos nem túl kulturált megoldás ezért bosszúból szétverni a padot, de ahogy a egyszerű ember is tesz, amikor a madár reggel 4-től csattog az ablak alatt, miként leveri a fészket, úgy tett a biztonsági szolgálat is. nincs pad - nincs rongálás + szemét.
támogatom, és aktívan részt is vennék egy közös megbeszélésben a biztonságiakkal, esetleg egy spotter igazolvány bevezetése is szóba jöhet (ez ellen persze 100 ellenérv is szólhat) de valamilyen megoldás jól jönne.
meg tudja nézni közületek vki, hogy holnap de. várhatóan mikor érkezik a Cargolux? (nem a planes.cz szerinti várhat időpont kellene, hanem vmiféle forecast )
Sziasztok, jött egy nagy madár, négyhajtóműves, és asszem, vállszárnyas, a 13R-re, 20:45 magasságában. Mi volt? Volga-Dnyepr/Poljot An-124? Il-76? Más?
Itt valami olyan dolog indult el, ami nagyon rossz irányba vezet.
Látsz arra valami esélyt, hogy a spotterek (vagy képviselőik) le tudjanak ülni a biztonsági szolgálatok vezetőivel (vagy képviselőikkel) beszélgetni. Egy pár dolgot igencsak tisztázni kellene.
ja és mégegy.. aki akar az visz magával egy kislétrát fotózni, és azt hiszik arról nem lehet bemászni?:) ezt nem is értem.. pedig jo volt az a "stabil pont" a dombon.. azért a létra hátradőlhet..:S na jo nem részletezem.. :)
Én most olvastam az airportal.hu-n a Cargodomb-os cikket. kissé el vagyok keseredve miatta, bár az utóbbi időben inkább vecsésre szoktam járni fotózni 31es irány esetén. de nagyon sokszor voltam a cargodombon, és sok jó képet készítettem a már nem létező padról!! kiváncsi lennék ki távolította el. tényleg igaza van a cikk írójának, hogyha valaki tud terrorcselekményre vonatkozó kisérletet, irja meg. na mindegy. szerintem el kéne gondolkozni azoknak az embereknek, akik meg akarnak fosztani embereket a hobbiuktól, és a reptéri élményektől. sajnos többet nem tudok erre mondani, minthogy ez szánalmas. és nagyon sajnálom.. szerintem sokan vagyunk így!
Gyanitom, hogy megvan az oka a padrombolasnak es a keritespotlasnak: a nagykutya megjelent es be kellett foltozni a lyukakat (szo szerint es atvitt ertelemben is):
"A Terrorellenes Koordinációs Bizottság a közelmúltban feladatként jelölte meg a rendészeti szervek közötti fokozott együttműködést.
Juhász Gábor, a Belügyminisztérium politikai államtitkára 2005. augusztus 9-én látogatást tett a Ferihegyi Repülőtéren működő Repülőtéri Biztonsági Szolgálatnál, a Ferihegyi Határőr-igazgatóságon és a Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatóságon, ahol a biztonsági intézkedések végrehajtásáról tájékozódott."
Forrás: bm.hu, AIRportal.hu
Csak az a baj, hogy megint nem a tenyleges problemakkal foglalkoznak az urak...
Egyebkent beszeltem a keritest epito emberekkel, akik eloszor kisse baratsagtalanok voltak, de kesobb vegul is sikerult normalisan elbeszelgetni veluk. Ok mondtak, hogy felso utasitasra dolgoznak.
Ahogy most van a domb, egyelore az a "vegleges" allapot: tehat nincs szo meg ennel is durvabb modon a mi ellehetetlenitesunkrol. A kerites es a szogesdrot kozott - nem tul kenyelmesen - de lehet fotozni a leszallokat.
Időnként én is megfordulok a Cargo dombon és döbbenten olvastam az airportal-on mi történt. Hihetetlen...
Ez azt jelenti, hogy most "alkalmatlan" a fotózásra? Mennyire fotózható a kerítéstől?
Felmenni még fel lehet?
Nem vagyok azért benne biztos, hogy nagyon "fentről" jött az ötlet. Lehet, hogy néhány túlbuzgó biztonságis ember műve akik eddig is piszkálták a spottereket.
Talán szúrta a szemüket mások hobbija.
De tényleg hihetetlen, hogy ahelyett, hogy beljebb vitték volna a kerítést és kultúrált helyet alakítottak volna ki ehelyett lerombolták ami van.
Talán erősebb alúlról jövő kezdeményezésre és összefogásra lenne szükség a részünkről, hogy ez megváltozzon.
Hátha a tulajdonosváltás némi szemléletváltást is hoz....
Valahogy tőlünk nyugatabra ezt olyan kultúráltan tudják megoldani.
A munkahelyen a titkárnő reggel gondoskodott, hogy elrontsa a hátralévő napomat, aztán olvastam az RZoli által idézett interjút és végül az airportalos cikket. Most már tényleg tényleg befordulok... :(
Megint csak azt tudom mondani, amit tegnap a cargodombon történttekkel kapcsolatban a www.airportal.hu -n irtam: Szegyen, gyalazat!
Ezek az emberek tenyleg nem ebben a korban elnek.
Szerintem egyeseknek ez az egy jelenti az elvezetet: ha neked/nekunk beszolhatnak... Egyebkent semmi koze hozza, hogy van-e nalad igazolvany, vagy sem. Semmi koze ahhoz, hogy Te ott vagy a keritesen kivul.
Nem tudom mi tortent az utobbi hetekben, de mostmar biztos vagyok benne, hogy a "cseszegetes", a pad eltavolitasa es a tobbi attrocitas tudatos akcio. Valaki dontott es utasitasba adta, hogy csesztetni kell a spottereket. MIERT???
Ha valaki gyujtogatott, randalirozott - lehet, hogy volt ilyen es valoszinuleg nem spotter volt - azt az embert kapjak el, mogyorozzak meg, stb.
Aki nezelodik, kepeket keszit azt ne buntessek. A kollektiv buntetes szinten nem ebben a korban es rendszerben volt divat.
Helyszín: Vecsés, temető, idő kb. 15 óra. Állok a kerítéstől három méterre (mert a mozgásérzékelő két méterig működik - ezt egy őr mondta). Egyszer csak elrobog egy FBÖ feliratú kocsi, befordul a tűzoltóállomáshoz, megfordul, majd megáll. Egy kb. 50 éves őr szállt ki belőle. Idézem a párbeszédet: - Megtudhatnám, hogy mit keres itt? - Jó napot, persze, kijöttem nézelődni. - Nézelődni. Aha. Maga vecsési? - Igen, itt lakom párszáz méterre. - Aha. Van magánál valami igazolvány? - Nincs, mondtam, hogy itt lakom... - Jobban tenné, ha nagyon gyorsan elmenne innen! - De miért, évek óta járok ki a kerítéshez, és egyszer sem szóltak érte! És különben is, tudtommal ez közterület, innen nem küldhet el! - Na persze, a duma, mert ti suhancok állandóan hülyének akarjátok nézni az embert, kijöttök ide szemetelni meg gyújtogatni, tönkreteszitek a kerítést, randalíroztok össze-vissza... - De én csak álltam a kerítésnél, nem csináltam semmit! - Na ne legyen nagy a pofád mert kihívom a rendőröket, aztán... bla bla bla
Uraim, Üdvözlöm Önöket a 21. században.
Csak kis adalék a további őrökkel történt harmadik típusú találkozásaimról. Az első kb. három éve esett meg (öt éve járok ki) a Patakparton, a kapunál, akkor odajött egy emberke, hogy kicsit menjünk távolabb a kerítéstől, mert szól a riasztójuk. "Menjetek három méterre a fehér csövektől! Csak két méterig jó..." A második másfél éve volt, egy barátommal voltam kinnt szintén a Patakparton, amikor az ILS dobozkájától visszafelé jövet megállt az őr. Megkérdezte, hogy mit hallgatunk a rádióban, elkérte, megnézte, megkérdezte, hogy hol lehet ilyet venni olcsón, mik az előnyei-hátrányai, aztán elköszönt, és elment...
Egyébként mit csinálnak az ILS-nél ilyenkor? Csak annyit látni, hogy bemegy az ember, aztán pár perc múlva kijön, és elrobog.
Hát ez akkor valami más lehetett vagy fordult Vecsés felé, nem tudom, de marha alacsonyan volt, 5 strobija volt és nem mondanám hogy 747... Bár eszembe jutott az is :D
Mi volt ez a böhöm nagy valami ami pont itt, Angyalföld delett mászott rá valamely pályára és olyan alacsonyan szállt, hogy ablakok remegtek és nagyjából 50 centisnek látszódott? Úristen, döbbenet volt, csak kár hogy nem napközben jön ilyesmi, hogy lássam is...
Hát jött is :-) elsô körben nemgyengén, mélyrepülésben, 80-100 méterrel pont a fejem fölött, utánégetôvel, majd' felrúgtam a teraszon ebéd közben az asztalt :-)
Pénteken lesz a "főpróbája" a Gripen - F-1-es autó gyorsulási versenynek, itt a Gripen helyett Mig-29-es lesz a vadászgép. Valószínűleg akkor erre készültek.
Egyébként erre a pénteki mókára a Sláger Rádió játékán keresztül be lehet jutni, sőt még egy kis helikopterezés is jár hozzá. A reggeli Boomerángban kell megküzdeni érte.
Kamionok tényleg ott voltak, de mindenki már kontenerbe pakolva volt ahogy én láttam.Várták a konvoj indulást. Kivéve az emlitett csapatott. Bár ez hajnali 7-es állapot volt. Én is csak feltételezek ez ügyben,hogy mi lehetet a Mig 29-es forgalom.
Valszeg a Palik - Bocskor dolgot gyakorolják. Ma hajnalra a Ringen mindenki összepakolt kivéve a RedBullt. Én 7 körül hagytam el a pályát akkor már senki sem volt ott csak a Red Bull Team.
Valószínűleg ugyanezt a Mig-29-est láttam én is Kecsón kőrözni a reptér körül fél4 felé. Talán át is startolt párszor, ezt pontosan nem láttam,de hogy mit csinált arra én is kíváncsi vagyok. Talán valami pénzest vagy fejest reptettek, de ez csak tipp.
Bizti úgy volt, én csak láttam mikor lent voltam, h nincs rajta nózi, és ott mondta valaki,h mi a téma. de hol mikor történt azt tényleg nem tudtam. ( benn állt még az LHA is meg talán az LOC vagy valamelyik charter uh zsufi volt a hangár)
Pontosítanék az esettel kapcsolatban. Vasárnap reggel repült a gép Varsóba és az ottani leszálláskor következett be az incidens, ami miatt a járatot törölték így nem jött haza akkor a gép délelőtt MA841-ként.
Azért van rajta szürke nózi,mert madárrajjal ütközött (asszem hétfőn, vagy kedden) (behorpadt az eleje, meg a turbina is ledarált pár szárnyast) és ilyen volt raktáron :-) (Épp lement voltam a hangárba mikor cserélték.)
A készülöben lévö 1-es Terminál mellett jobb oldalon (bejárat felöl szemközt nézve) van egy hatalmas kapu amin remekül lehet fotózni néhány állóhelyet. Szerencsére az utóbbi napokban nincs beállványozva és a biztonsági örök is rendesek akik az épitkezésre figyelnek. Ha sikerül közelférközni és nem zavarnak el akkor a GAT lécsöjéröl is jó fotókat lehet késziteni.
Bennfentesektol kerdeznem (meg mindig Forma-1 temaban), h a kisgepes terminalra erkezo gepeket honnan lehet a legjobban es legkozelebbrol szemugyre venni? Ill. h innen a VIP varon keresztul tavoznak a szelebritik? Van esely lencsevegre kapni oket?
ja az nincs valami messze onnan, nemrég jártunk arra mikor horvátországba mentük, meg jöttünk.. de egyébként sztem jó sok türelem kell ahhoz hogy Sármelléken lássál is valamit, mert nem bonyolít le túl nagy forgalmat az a reptér.. bár mióta malév direkt járat van oda, kicsit felkapottabb lett..
Tegnap kint voltam fotózni és láttam felszállni a Cargoluxot :)))) Majdnem sikerült egy szuper kép rázoomolva de a bal winglet 1/3-a hiányzik :(((( Tudtam, hogy nem fog összejönni.... Majd feltöltöm a jobb képeket a hétvégén.
1, Szerintem nem. Tudod a nála sokkal nagyobb teljesítményt produkáló, módosabb gazdagok sem járnak ilyen nagy géppel...
Ez a kihívó nagygéppeljárokmertsoklóvémvan a számomra visszataszító. Ez a fajta újgazdag réteg, mint ő intellektuálisan bizony nem arisztokrata, sőt...
Ettől függetlenül szép a gépe, bár a feliratokat hiányolom róla.
Abramovics 767-ese valóban szép, de amikor látom két dolog jut eszembe: 1, Sok orosz muzsik még enni sem tud, ő meg presztizsből iden döggel jár; 2, A csapatán és rajta kívül senkinek sincs esélye, hogy azzal a géppel utazzon. A légitársasági gépekhez azért vonzódom jobban, mert lehet némi sanszom, hogy egy ilyen olyan nagy madárról láthassam pl. a Balatont, Nizzát, vagy éppen Novoszibirszket...
Nem tudom, hogy vagytok vele, de ezekben a business jetekben számomra semmi érdekes nincsen. Egy számomra elérhetetlen világ részei. Valahogy úgy vagyok velük, mint a közhely: ami nem lát a szem, amit hall a fül, azért nem fáj a szív.
Persze ezeket lehet látni, hallani, de a szívem akkor sem tud miattuk fájni.
Mondjuk egy 777-es, vagy akár egy 320-as más...:))
Konkrétumot nem tudok, de állítólag holnap érdemes lesz figyelni. Lengyel AF 54-es, szlovák Jak-40-es, + még ez-az. Én úgy tudom, a Belavia is csak holnap megy.
nem tudja valaki mi szállt fel sztem pont 21:00 kor? mert csak a sípoló hangjára figyeltem fl, és valszeg hátul volt 3 hajtóműve, és hegyes volt az orra.. nem akarom a saját kérdésem megválaszolni, mert azt itt nem szeretik, de nem lehet h samara volt?
voltam a velencei tónál és csináltam egy pár "átmenős" képet.. pont fölöttem mentek így nem nagyon lehet megállapítani, hogy melyik légitársaság gépei... üdv
Hír egy érdekesnek ígérkező vasról. De ki a manó az a Beckham meg Ronaldo?:))))
"S íme a legújabb információ a madridi gárdával kapcsolatban: a program szerint a Real augusztus 13-án, szombaton, az Airbus 319-es járatával Grazból repül Budapestre, amely 13.30 órakor száll le Ferihegy 2B-n. Nyilvánvaló, hatalmas tömeg és rajongók hada fogadja majd David Beckhamet, Ronaldót és a többieket. Az persze nem biztos, hogy ott, a repülőtéren máris autogramkérők gyűrűjébe kerülnek majd a "galaktikusok", hiszen úgy vigyáznak rájuk, mint a gyémántokra."
Egy gyors keresztkérdés: ma 12:45 magasságában 13R-re jött egy trijet, az ATA Tristar volt, vagy más? Előtte egy Wizz, egy EasyJet, majd egy Sky szállt le.
Talán Te tudod, hogy este 10:30 körül milyen gép szállt fel valszeg NORAH3D-át repülve. Én IL76-ra tippelek, de nem láttam jól, viszont nagyon szürke volt, és nagy hangja volt, illetve a sötétben én 4 hajtóművesnek láttam.
Ja meg még annyit ,hogy (szerintem) arról könnyü felismerni ,hogy ahogy mondtad "kormot" huz és elléggé kis szögben szokot emelkedni és dugatyus a hangja!
ma (2005-07-01) 14:30 körül a dagály strandon hanyattfekve 4 motoros-légcsavaros gép szállt el a fejünk felett. amolyan dugattyús hangja volt és kormos csíkot húzott. de nem tom mi volt :(
ha valaki tudja esetleg, hogy mi lehetett, akkor az segítsen ki az infóval. köszi.
OTP Bank a héten átvette Falcon 900-as privát jet-jét. A repülőgép kedd este landolt Ferihegyen HA-LKN lajstrommal. A gép a párizsi Le Bourget repülőtérről érkezett.
hello kiskockas. neked nincs msn címed? he nem akarod h mindenki lássa akkor ott van lejjebb az enyém, és megtisztelnél, ha van, hog yfelveszel partnernak
A számnak a címe, és az előadója is Adiemus. Eredetileg egy Delta reklámfilm zenéje volt, még 1995-ben. Csak ezután lett sláger, és csak ezután nyúlta le a Vodafone.
An-12 szokott járni a TIH-en kívül más is, de elég ad hoc jelleggel. Ahogy az már náluk lenni szokott. Nem nagyon lehet előre tudni, se azt, hogy jön-e, sem azt, h pontosan mikor. Többnyire, egyszer csak "belép 25-ön":-) De a TIH221/222 megy minden hétköznap délelőtt, és jön minden este, mostmár jó ideje An-12-vel.
aha megvan:) van msn-ed? vagy valami ilyesmid? egyébként régóta gondolkozok rajta, most megkérdem.. neked mér egy busz rendszáma a nicked?:) nem buszvazető vagy véletlen?:)
Megnéztem azt az oldalt, amiről itt beszélgettek és a többsége megtalálható a www.flightlevel350.com -os címen, és itt le is tölthetők! Érdemes felkeresni!
sziasztok gregor83 és Andrasovszky Péter és embraer,
embraer jól látta, hogy a topiktársak közül valakinek el fog borulni az agya. gregor83 igyekezett ebbe a szerepbe.
gregor83 írta: ... "CSAK emiatt kérek elnézést. Bár ezt sem tudom pontosan, hogy minek." És korábban Te felesleges billenyűzet koptatásról is írtál... Ha Te magad tudod, hogy felesleges írni, vagy magad sem tudod, hogy minek... És Te magad képes vagy indulatba jönni ettől...
Kérdés, hogy magad felé is ilyen szigorú vagy? Vagy azt gondolod, hogy egy felesleges billentyűzet koptatási problémára adott felesleges billenytűzet koptatási válasz már helyén van.
Aki azt kéri egy újonctól, hogy olvasson vissza közel 3100 hozzászólást, csak azért mert nemrég került ide, vagy a témában már volt beszélgetés, az maga is próbálja meg. Nekem pl. erre nincs elgendő időm. A hobbyra szánt és szánható idő véges. A topik visszaolvastatása egy "újonc"-al felér egy kanalazós beavatásos szertatásnak. Ha egy kezdő most visszaolvas, és azt látja, hogy másik kezdő kérdésére a hangyaboly így beindul, akkor félni fog kérdezni.
Persze ettől még a topikvisszaolvasás az egyik legjobb módszer, ha valaki igazán érdeklődik.
Sztem Péter nem kérdezett semmi olyat, mint pl. "miért orral előre szállnak fel a gépek...?". Csak még nem ismerte a code share menetrendi megnyilatkozását. Talán csak sejtette. De erre egy puszta "igen, így van" válasz elég lett volna.
akkor is enyém lesz az utolsó szó! Nem érzem azt hogy szándékosan írtam hülyeséget... ne hidd már azt hogy mindenkinél többet tudsz, amúgy bennem sincs harag csak utálom az igazságtalanságot.
"ha meg hülyeséget írtam akkor tévedni emberi dolog"
Azt írtál, de ez még nem baj... Én is írok néha hülyeséget. De te előre tudtad hogy azt fogsz írni. Ezért kérlek még egyszer és utóljára, gondolkodj egy kicsit még mielőtt újabb hülyeséget nyomsz ide!
:) kis kalóz.. ez vicces. azért mert valaki csak 18 éves nemtom hogy le kell e nézni.. figyelj szerinted ez egy érdem, hogy te esetleg idősebb vagy? talán max egy állapot.. amúgy is nagyin nehéz megőriznem a nyugalmamat, és a többi topiktársamat tiszteletben tartva nem írok nyomdafestéket nem tűrő dolgokat..
ha meg hülyeséget írtam akkor tévedni emberi dolog, mint látod többen is ezen a véleményen vagyunk... sziporka... szánalom
Tulajdonképpen nem is értem minek írtad ezt nekem. :)) Hasonlóan gondolom én is. Ezért válaszoltam. De néha tényleg vannak olyan kérdések, amin nem csodálkozom, hogy a kevésbé türelmesebbek kicsit kiakadnak. Ha netán velem történik ez, inkább nem írok semmit. Persze kérdezzenek nyugodtan a "kezdők", csak készüljenek fel arra, hogy nem biztos, hogy mindenki könnyen viseli ezeket a kérdéseket.
Újabb nap, friss gondolatok, de sajnos azt kell hogy mondjam, hogy a véleményem nem változott. Talán túlságosan hideg voltam tegnap, CSAK emiatt kérek elnézést. Bár ezt sem tudom pontosan, hogy minek.
Felfestem a problémát, mert úgy látom pár embernek még mindig nem világos. Andrasovszky topictárs jó ideje kijár spotterkedni Ferihegyre (láttam a képeit különböző oldalakon), jó ideje tagja ennek a fórumnak. Ennek ellenére feltesz olyan idióta kérdést, amire még egy olyan is tudja a választ aki esetleg csak pár hete jár ki fotózni.
Thai Airways, meg AAL járatszámokat lát állandóan a bud.hu-n már hónapok óta. Az sem esik le neki, hogy ezek a járatok mindig egyszerre jönnek és naponta ötször, hatszor. Ő ugyan nem látott egy nyamvadt AAL vagy Thai gépet itt egyszer sem mikorra ezek ki vannak írva. Ezek után ahelyett, hogy gondolkodna egy kicsit, feltesz egy kérdést, amiből már látni, hogy ő tudja rá a választ. Akkor ezek most közös járatszámok? Hát akkor már csak mi a frászkaraika maradna?!
Miért kellenek ezek a feleslegeses, "csak billentyűkoptatásra" és "Gregor idegeinek zilálására" való kérdések? :-))
Teszem hozzá nem ez volt az elsőv sziporka a fent említett kiskalóznak.
Kedves Gregor83, nekem nem kell visszaolvasnom, mivel folyamatosan figyelemmel kísérem az engem érdeklő repülős fórumokat (legfeljebb a memóriám már nem a régi). Az indulataidat azonban sajnos továbbra sem értem, a reagálásod hangneme pedig idegen tőlem.
BJani: lehet, hogy a nagyon szakértőknek bizonyos kérdések gagyinak tűnnek, azonban szerény véleményem szerint ez és a legtöbb topic nem vájt fülű és szemű szakik zártkörű csevelye, hanem a téma iránt érdeklődők nyílt fóruma. Ha valamitől ÉN ideges leszek, az a szándékos provokáció vagy a (megalapozott vagy alaptalan) nagyképűség. No meg az, mikor valaki úgy mond megfellebezhetetlen véleményeket és kinyilatkoztatásokat, hogy látszik: halvány szele sem érintette meg a tudásnak. Szerintem Te is ismersz ilyen hozzászólókat:)). Nekem semi bajom azzal, ha valaki nem ért vagy nem tud valamit, és megkérdezi azt, legfeljebb ha túl trivi a dolog, akkor senki nem veszi a fáradságot a válaszadásra.Én egyébként rendkívül sokat tanulok ezekből a topikokból, sokszor lelkes kívülállóktól is, annak ellenére, hogy sok-sok éve a repülésnek szenteltem az életem.
Úgyhogy én inkább bátorítanám a kérdezőket, mint elriasztanám, mert hosszú távon ez szolgálja a szinvonalasabb beszélgetések kialakulását.Szerintem.
Tegnap délután fotóztad? Mert akkor én is láttam, bár tőlem messzebb esett, nem voltam ennyire alatta.
A nevem meg BJani (nagy J), de gondolom ez csak figyelmetlenség. És nagyon szívesen segítettem. ;))
És tanusíthatom Gregor nem olyan szívtelen bunkó, szerintem csak kicsit ideges lett a "gagyi" kérdéstől. Néha tényleg kérdeztek olyat, amit ti is kitalálhatnátok, vagy máshonnan már tudhatnátok. Én pl. azért, ha nem tudok valamit (igen gyakran megesik, most is lenne néhány), akkor azért nem ide írok elsőnek. És az is sokszor megesik, hogy előbb-utóbb szóbakerül a téma. Csak egy példa: Ezt a piros gépet, én se tudtam megfejteni mi (sterlingre tipeltem), de látod már kérdezés nélkül is megtudtam. :))
Úgy látom emberek itt nem látják az ellentmondásokat. Nem baj fevállalom a gonosz szerepét, pedig nem így van. Alapvetően jó gyerek vagyok, csak nem szeretek bizonyos dolgokat. El lehet engem ásni, de minek. Abeto topictársnak is ajánlom e topic visszaolvasását és talán meg fogja érteni, hogy az emberi türelemnek vannak határai és Gregorban nincs talán oly nagy hiba.
Valóban nem kérdeztél semmi rosszat, és érthető, hogy kezdőként szeretnéd érteni és tudni, mi történik körülötted, és mire számíthatsz. Szerencsére a repülést szeretők széles társadalmára zömében nem Gregor83 mentalitása a jellemző. Kérdezz bátran, biztosan mindíg fogsz kapni használható válaszokat is. Emellett ha időd engedi olvass vissza itt és a Pilóta fórum egyéb topikjaiban is, sokat lehet belőlük okosodni. Minden jót, és gratula a fotódhoz! Abeto
köszi! én is így érzem, hogy semmi rosszat nem kérdeztem, már egy ideje "spotterkedem" meg fotózok, mégis van pár dolog amiről szeretnék megbizonyosodni. köszi mégegyszer!
Nem mindenki van közel a repüléshez és ugy spotterkedik. Sok olyan ember van akinek fogalma sincs, hogy milyen repülö tipus lát mégis kimegy a valahova a keritéshez. Ahogy egy hölgy ismerösöm fogalmazott ,,ezek modern elefántok és nagyon szépek". Fogalma sincs a tipusok, légitársaságokról, járatszámokról csak nézi öket. Ilyen emberekböl kerülnek ki majd a késöbbi spotterek.
Mindannyian a másiktól, kapjuk, tudjuk halljuk az infomációkat. Aki kezdö azoknak sok minden uj, igy lehetöleg segiteni kell öket.
tudod kit küldjél el aludni, és attól szerinted te most vagy valaki? látod mennyivel többre becsülik a türelmes embereket, mint az iylen öntelt bunkókat? ki vagy te itt a topikban, hogy te döntsd el mikor kiméljek meg és kit??? aludni..:D:D:D:D lehet h neked kéne?
köszönöm szépen Bjani, a többieket meg lexarom, attól hog ykérdezek egyet le kell ugatni.. gondolkozzál már Gregor... a saját topiktársadat szarozod le? szánalmas az egész.
Bjani mégegyszer köszi, és köszi, hogy rendes választ kaptam. üdv
Pontosan, ezek közösen üzemeltetett (codeshare) járatok. Sok olyan társaság van, ami nem jár Ferihegyre, de a partnere igen. Ekkor a légitársaság bérel helyeket partner járatán, amelyeket ő ad el, és ráteszik a partner járatára a légitársaság járatszámát is. Van, hogy 3-4-5-6 járatszám is van egyetlen egy repülőn. Lásd pl. a LH járatait.
azt akarom kérdezni, hogy a bud.hu-n lévő érkező induló gépek közt mindig vannak iylenek h american airlines, meg thai airways, és én ezeket még sose láttam.. ez hogyműködik? vmmelyik légitársasággal közösen üzemeltetett járatok ezek??
Értem és köszönöm. Megnéztem a frankfurti acars oldalt is, ott sem volt gép (azóta nagy ritkán feldeztem egy-kettőt) nagyon, pedig ott aztán lehet forgalom. SZóval akkor ez nem sokat ér abból a szempontból, hogy szeretnénk tudni a fejünk felett átmenő forgalomról. Vagy valamit rosszul értelmeztem?
Üdv.
továbbá azért sem látható a teljes magyarországi forgalom, mert az antenna Balatonföldváron található, tehát hatósugara túl is nyúlik jóval a Dunántúl menti országhatárokon, de az ország keleti szélét már nem "látja".
A térképen akkor jelenik meg egy repülőgép ikon, ha a vett ACARS üzenet tartalmaz ilyet. Ez nem egy radarablak vagy valami hasonló, csupán a dekódoló program felismeri, ha az üzenetben benne van pl. egy ilyen, hogy N473500 E0183250 és ekkor teszi ki a gép ikonját a megfelelő helyre. Ha ugyanattól a géptől egy frissebb pozició jelentés érkezik, akkor törli az előzőt és az új helyre teszi a repcsi ikonját.
Azért nem látható a Magyaroszág felett áthaladó forgalom nagy része (szerinrem kb. a 70%-a) mert ezek nem használják az ACARS-ot (például a Malév se), szóval semmi információ nincs róluk a rendszerben.
Én ma találkoztam először ezzel a site-al. Lenne egy pár kérdésem, remélem ki tudsz segíteni. Egy kicsit sem vagyok légiirányító, így pár dolog nem világos előttem.
1. Milyen jellegű információkat küldenek a gépek?
2. Minden, hazánk fölött átrepülő gép megjelenített?
3. Miért vannak megjelenítve a zágrábi, ljubljanai repülések?
4. Miért nincs pozíciómegjelölés?
5. Miért nincs ferihegyi forgalom?
6. Biztosan real-time?
7. Az előbb láttam egy VIM 752-est az UM986-oson, de nem láttam a site-on. Miért nem?
Bizonyára naív kérdések, várom a válaszokat. Előre is köszönettel: Embraer
Gőzöm sem volt Electra ügyben, mert én 7-kor hazajöttem, de +kérdeztem és csak 1 ment ma este NTR-ként.:-(
A retro Lufi tudtommal 1szer volt itt, ittalvós Frankfurtként a tavasszal. Éjjel jött, hajnalban ment, és ráadásul pocsék idő volt. (Ápr. 13) Volt azóta máskor is?
Ez a gép mostanában már volt itt, akkor is lemaradtam róla.
Viszont ma este jól láttam, hogy két Lockheed Electra is elment innen? Az egyik gyönyörűen látszott, olyan 20:45 környékén, a másik megy úgy negyed órával később, abban nem vagyok tuti biztos, mármint hogy ő is Electra volt.
Ma megint volt egy olyen madarunk, amit biztos sokan sajnálnak, akik lemaradtak róla.:-( Sajnos én is csak akkor tudtam +, hogy jön, mikor már 8 mérföldes final-en volt.:-( D-AIRX napsütésben.....
Még a Flotta fele nincs átfestve. Bécsbe nem hosszu az ut, és a parkolóházból vagy a palyakeresztöl remekül lehet fotózni. Szóval csak elhatározás kérdése:)
Tegnapelőtt valami nagy négymotoros ( talán An ?) gép szállt el estefelé a házunk fölött. Valami nagy szállító gép lehetett. Nagyon későn vettem észre és már nem tudtam lefotózni. Nem tudna valaki ide föltenni vagy mail-ben elküldeni erről a gépről fotót? Lenyűgőző látvány volt!!!
Beteg volt a fedélzeten. (szélütés, szívroham, infarktus, vmi ilyesmi) Mázlija volt. Egy orvos ült mellette, akinél még eszközök is voltak, úgyhogy mikor leértek, a körülményekhez képest normális állapotban tudták kórházba szállítani. Nem tudom, milyen útvonalat repült a gép. (D-AICE)
Ja a bud.hu-n holnapi Austrian-os indulásnál van egy ilyen bejegyzés:
OS 2789 Vienna 10:10 2B
Gondolom ez lesz az. Az, hogy a VIE realtime departures oldalán a kérdéses OS 1429-es járat volt az egyedüli, ahol nem volt beszállókapu jelezve, az mit jelent?
Sziasztok! Mi a helyzet a planes.cz által holnapra beharangozott OS A332-essel? Nem nagyon találtam 1429-es, 2489-es járatot a menetrendekben... Jaj, most néztem meg VIE honlapján a holnapi menetrendet, és ott van! 8:25-kor indul onnan az OS 1429-es járat BUD-ra, a géptípus is stimmel! Talán nekik már hihetek :) A www.bud.hu -n a következő holnapi érkezőket találtam:
OS 713 Vienna 11:10 2B OS 719 Vienna 14:40 2B OS 721 Vienna 17:45 2B OS 717 Vienna 21:45 2B
Lemaradt... Amúgy miért jön ide pont ezzel a típussal az AUA? Ha valaki tudja, mondja meg, mikorra ér ide és meddig marad, köszi...
és ott átteszed a nyelvet a jobb felsőben in english-re és ott be tudod írni a flight numbert.. a járatszámot, és az alapján lajstrom szerint is kiírja a gépet...
HP13nak késett a vonata, mire odaért Árpi becsukott. Kimentünk Sanyihoz a szar esőbe, aztán meg megjött akit várt és leléptünk. Igy én sem próbáltam ki a JVC kamrát, de majd ma v holnap. :))
Úgy messziről láttam egy vékony rövid hajú szőkés srácot Árpi körül az Te vótál? :))))