Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Divx89 Creative Commons License 2012.03.06 0 0 23972

Üdv mindenkinek!

 

Kicsit megkésve ugyan, de eladó 4db skoda feliciáról megmarad téli gumi acélfelnivel. 165/70 R13-as méretű. Egy téli szezont még kibír. http://www.autoalkatresz.hu/auto-gumifelni/egyeb_teli_165_70r13_79_q_tl_2006_egyeb_acelfelni_13x4_skoda_felicia-369866

printer71 Creative Commons License 2012.03.06 0 0 23971

Pedig aztán  hivatalos autóvillamosságszerelő . Viszont az én esetemben a szonda nagyon dús keveréket jelzett . Ilyenkor szokták mondani , hogy rossz a szonda , pedig csak azt jelzi , hogy valamiért nagyon sok az üzemanyag . Ilyenkor nem szondát kell cserélni hanem a felesleges üzemanyag bejutását kell megoldani .

 

De azért mégis van valami olyasmi amit a szerelő mondott :

 

Az oxigénszonda hibái:

A leggyakoribb hiba a szonda ellassulása. Ekkor a jel késlekedik, vagy teljesen statikussá válik. A szondák szkópos jeleinél van is erről egy rajz. A központi motorvezérlő ezt a hibát érzékeli és a hibakód tárolóba elmenti.

A motor járásának ebből fakadó hibái: gyenge teljesítmény, érdes alapjárat, magas fogyasztás, túlzott káros anyag kibocsátás, a gépjármű komputere keverékképzési hibakódot ad.

Az oxigénszondák élettartamát nagyjából 160000 km-ben adják meg a gyártók. A gyakorlatban ennél jóval többet kibírnak.

 

   Forrás :http://www.ndsmondeo.hu/writing/lmbd/lmbd.htm

Előzmény: Dreamer (23964)
peti931 Creative Commons License 2012.03.06 0 0 23970
Viktorboy Creative Commons License 2012.03.06 0 0 23969
Dreamer Creative Commons License 2012.03.06 0 0 23968

Előgyűjtás szabályozásban jelentős szerepe van. Kell! Erőtlen, nem jól fogyaszt.

 

Dreamer

Előzmény: potyi20 (23966)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.06 0 0 23967

Sziasztok!Érdeklődni szeretnék, (mint hozzá nem értő), hogy Felicia első elektromos ablakemelői helyére belehet-e szerelni nem elektromos az az kézi tekerős ablakemelő szerkezetet? Elegem van már abból, hogy a 13 éves autón most kellene 3x kicserélni a bal elsőt. Tehát ha vennék bele egy nem elektromos ablakemelő szerkezetet akkor azt belehet-e szerelni ajtóba különösebb gond nélkül?

potyi20 Creative Commons License 2012.03.06 0 0 23966
hi.mpi - s blokkokon nagy szerepe van a kopogoszenzornak? nelkule megy a kocsi?
svgyula Creative Commons License 2012.03.06 0 0 23965

Hali! Azért nem egészen annyira egyértelmű a dolog. Én elvittem a barátomhoz aki autóvillamossági szerelő és rámért a lambdára és saját szememmel láttam hogy csak 80%os volt a jel amit leadott! ez oka lehet a magas fogyasztásnak! A másik miután ezt megoldottam előjött egy másik gond a "szuper" német Bosch technológiának köszönhetóen a túlnyomásszelep engedett át, amitól megint csak zabál és kormos a gyertya. Amint már írtam érdekes módon most hogy volt tapasztalatom hosszú úton is 6l/100-ra lement a fogyasztás úgy hogy volt egy rövid autópályás szakasz ahol megküldtem egy kicsit 140-el de mégy így is jobb mint előtte. Namost ez egy mechanikus gond volt, amit azért nem is értek mert amikor az egészet tervezték miért  gondolták azt, hogy egy sorozatban gyártott rugó képes tized BAR-os határértéket állítási lehetőség nélkül tartani? Aztán csak csodálkoznak amikor a szomszéd autója mindíg zöldebb mert az 6literrel megy el a másik meg nem képes 8liter alá menni pedig már két tojást tett a pedál alá:-)  Az enyémnél most megint minden jó de ki tudja meddig!? Sokkal kevesebb volt az autókkal a gond amíg nem pakolták tele gyenge minóségű nem időjárásálló elektronikával aminek rengeteg csatlakozása van amit vehetünk nyugodtan úgy hogy mind egy-egy hibaforrás!

Előzmény: printer71 (23961)
Dreamer Creative Commons License 2012.03.06 0 0 23964

"Vag-Com-os szaki szerint cseréljek szondát mert egy kicsit "lusta""

 

Na ezzel mindent lehet, csak egyet érteni nem. A szondák nagy része szerencsére elég korrekten mérhetőek. Tehát olyan van, hogy rossz vagy nem rossz. Olyan nincs, hogy már kicsit lusta...

 

Sajnos rossz tanácsot adott az embered (mint a történet végére ki is derült).

 

Dreamer

Előzmény: printer71 (23961)
stemplis Creative Commons License 2012.03.05 0 0 23963

Persze vannak kivételek, na meg ha annyira rossz lenne, akkor nem is árulnák a boltokban. Én inkább csak általánosságban írtam, hogyha van más lehetőség, akkor ne vikát vegyen az ember.

Előzmény: hotib (23958)
stemplis Creative Commons License 2012.03.05 0 0 23962

Nézőpont kérdése, hogy mi a veszélyes... Tüzet valóban nem okoz, de amikor éjszaka 1 órakkor az autópálya közepén a kapcsoló egyet pukkan és után elmegy minden világításod, az már közvetetten a veszélyes kategóriába tartozik:)

Előzmény: timla (23957)
printer71 Creative Commons License 2012.03.05 0 0 23961

Heló ! Igen ilyenkor mindenki csípőből vágja rá , hogy lambdaszonda , és sokszor az is . Viszont ugyanilyen tünetek voltak az enyémben is , kormos gyertyák , kormos kipufogó , szürkés kipufogófüst , 9-10 literes fogyasztás .

Szerelő szerint minden rendben , Vag-Com-os szaki szerint cseréljek szondát mert egy kicsit "lusta" . Ugyan bontott szondát vettem , de jobb állapotban volt mint az enyém , csere előtt rámértem meleg motornál a régire is , csere után az újra . Hát láss csodát az új is ugyanolyan "lusta" .

Na ekkor kezdtem el tanulmányozni az autós fórumokat és megoldást keresni a problémámra . A következtetés az lett , hogy ilyen tüneteknél hogyha tényleg nem a lamdaszonda hibás akkor valószínű , hogy a folytószelep-potméter , vagy az injektorsor a nyomásszabályzóval a hibás . Megvettem a vateráról az előbb említett két alkatrészt , beszereltem és azóta minden rendben . Végűl nem tudom , hogy melyik oldotta meg a problémát , mert már nem volt kedvem kísérletezni , és egyszerre szereltem be őket .

 A lambdaszonda +potméter+injektorsor összvissz 20000-erbe kerűlt :))

Előzmény: feri-01 (23955)
timla Creative Commons License 2012.03.05 0 0 23960

Talan egy levegoszurot nem lehet elba***ni,...

 

Szemcseméret? Vagy mindegy, hogy mit enged át egy légszűrő, és mit nem?

Előzmény: Dreamer (23959)
Dreamer Creative Commons License 2012.03.05 0 0 23959
Talan egy levegoszurot nem lehet elba***ni, de az olajszuroben van egy szelep, amit nem sikerul Vikaaaaaeknak pontosan reprodukalni (inditas utan lassan epul fel az olajnyomas). Na ez szarvashiba!
Előzmény: stemplis (23954)
hotib Creative Commons License 2012.03.05 0 0 23958

Nekem a generátorban 40 ezer után megadta magát a gyári egyenirányító dioda.

Szétszedve az első francia csapágy kék a zsír nélküli járástól.

Széttörtük az első pajzsot majd Vika generátor majdnem negyed áron,,, mivel van gyári forgó és állőrész"""

Az 69ezret futott és még dolgozik ,,,

Előzmény: stemplis (23954)
timla Creative Commons License 2012.03.05 0 0 23957

Olaj és levegőszűrőn kívül mást nem nagyon szabad venni belőle.

 

Pont ezeket tilos megvenni, mert ezek tehetik tönkre a motort. A nem tartós kapcsolók, ha nem okoznak tüzet, akkor azért nem veszélyesek.

Előzmény: stemplis (23954)
arthur877 Creative Commons License 2012.03.05 0 0 23956

Világítás kapcsoló?

Én megvettem egyszer a VIKA-félét. A bolt elött kicseréltem. Próba, működik. Kikapcsol, szerszám elrak. Indulás, bekapcsol...na. NEM MŰKÖDIK! Ennyit bírt... :(

Előzmény: stemplis (23954)
feri-01 Creative Commons License 2012.03.05 0 0 23955

Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem,hogy szerintetek mitől lehet az hogy nagyon kormosak a gyergyák meg a kipuf is! Ez egy forman felicia 50kw-os injektorral! Egyedül a szivattyú az ami nem a tankban van hanem egy külső szivattyú. Én a lambdaszondára gondolok. Az injektort kompletten vetten. Köszi!

stemplis Creative Commons License 2012.03.05 0 0 23954

Nekem a Vika világításkapcsoló ment tönkre, 2 hónapig bírta.

Olaj és levegőszűrőn kívül mást nem nagyon szabad venni belőle.

Előzmény: Törölt nick (23952)
daVeFR Creative Commons License 2012.03.05 0 0 23953

Köszi az infót! Hozzám már úgy került az autó, hogy nem kapcsol vissza az index. Mondjuk nagyon nem zavar, mert motorozok, és ott megszoktam, hogy nekem kell "semlegesíteni" az indexet. De így végképp elűzöm még a kósza gondolatát is, hogy VIKA-val pótoljam.

Előzmény: Törölt nick (23952)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.05 0 0 23952

Sziasztok! Megosztanám a hétvége tapasztalatait, hátha jól jön valakinek majd.

Tavasszal cserélnem kellett az indexkapcsolót, és nem találtam olcsón gyárit, így vettem egy Vika-t. Csere után egy hónappal már nem kapcsolt vissza balra kanyarodás után, majd pár hét múlva indexeléskor bekapcsolta a reflektort, és random váltogatta a reglektort és a tompítottat. Így ment egy ideig, de nem volt érkezésem cserélni, meg a hidegben kedvem sem nagyon.

Most hétvégén féltengely törés miatt vontatni kellett a kocsit, gyújtás rajta, elakadásjelző és tompított is. Félúton elkezdett valami intezíven füstölni a kormány mögött. Gyújtás le, majd vissza, ekkor a füst elmaradt.. A féltengely javítása után hazafelé észrevettem ,hogy nem ég a tompított visszajelzője, és nem is kapcsol se tompítottat, se távolságit, csak a helyzetjelző megy. Biztosítékra gyanakodtam, de teljesen sértetlenek. 

Otthon végre leszereltem az indexkapcsolót, látszólag minden ép, semmi nyoma égésnek. A hónapokkal ezelőtt beszerzett bontott gyári indexkapcsolót beraktam, és ki gondolná... minden hinátlanul működik. Na ennyit a Vika-ról.   

gdzsozy Creative Commons License 2012.03.05 0 0 23951

Dreamer Creative Commons License 2012.03.05 0 0 23950

Nagyon off leszek bocsi, de ez kora reggel ütött:

BMW M550d triturbo

 

Az én közepesen off autóm max nyomatéka kb. 100 Nm (kb. 4000 fordulatnál) ez meg 740Nm, és olyan 1500 fordulattól már 400 Nm körüli értéket tud. :o

On!

 

András52 Creative Commons License 2012.03.04 0 0 23949

gömbcsukló kinyomó az kellenne.Azután meg jó volna megszámolni a letekerés számát-menetszám,hogy utánna ne keljen összetartást beálítatni,

Előzmény: 81 Joe (23943)
peti931 Creative Commons License 2012.03.04 0 0 23948
Köszi szépen mindent!
Előzmény: gdzsozy (23947)
gdzsozy Creative Commons License 2012.03.04 0 0 23947

you tube-on írd be hogy: car seat upholstery   annyi videót dob ki miből lehet szemezni.

Előzmény: peti931 (23944)
gdzsozy Creative Commons License 2012.03.04 0 0 23946

Háát van a győri kapuban az autó klubb mögötti 10 emeletes sorházak közt egy kárpitos kellék.

aztán a hatvanötösök útján a búzatér mögött, ill. a bevásárló udvarban is van hasonló ahol szövetbútorokat árulnak. ott is van kárpit hogy csak bútor vagy egyéb azt ne kérdezd.

de!!!

 

ha olyan boltba bemégy ami méterárús ott is lehet vásznat, plüsst, bársonyt, és talán műbőrt is venni.

 

i9lyen bolt volt a pátriával szemben is. de a sétálón biztos.

Előzmény: peti931 (23944)
pappferi Creative Commons License 2012.03.04 0 0 23945

Egy heti autózás és a csillaggarázs hatása..

 

...,azért még tisztának tűnik.

peti931 Creative Commons License 2012.03.04 0 0 23944
Nem tudsz esetleg itt miskolcon valami ilyen jellegű boltot ahol nézhetnék kárpitanyagot? Ismerem a discoverys műsorokat, nézem is őket. Egy próbát megér, megpróbálom megcsinálni valahogy. Csak először kárpit anyagot kellene találnom.
Előzmény: gdzsozy (23940)
81 Joe Creative Commons License 2012.03.04 0 0 23943

Sziasztok !

Segítséget kérnék kormány összekötő gumiharangot kell cserélnem .Mennyire bonyolult? Ill neki merjek -e vágni vagy szerelő?

Nem vagyok szerelő ,csak az egyszerűbb dolgokat magam gyógyítom . Segítséget előre is köszönöm! Joe 81

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!