Pedig aztán hivatalos autóvillamosságszerelő . Viszont az én esetemben a szonda nagyon dús keveréket jelzett . Ilyenkor szokták mondani , hogy rossz a szonda , pedig csak azt jelzi , hogy valamiért nagyon sok az üzemanyag . Ilyenkor nem szondát kell cserélni hanem a felesleges üzemanyag bejutását kell megoldani .
De azért mégis van valami olyasmi amit a szerelő mondott :
Az oxigénszonda hibái:
A leggyakoribb hiba a szonda ellassulása. Ekkor a jel késlekedik, vagy teljesen statikussá válik. A szondák szkópos jeleinél van is erről egy rajz. A központi motorvezérlő ezt a hibát érzékeli és a hibakód tárolóba elmenti.
A motor járásának ebből fakadó hibái: gyenge teljesítmény, érdes alapjárat, magas fogyasztás, túlzott káros anyag kibocsátás, a gépjármű komputere keverékképzési hibakódot ad.
Az oxigénszondák élettartamát nagyjából 160000 km-ben adják meg a gyártók. A gyakorlatban ennél jóval többet kibírnak.
Sziasztok!Érdeklődni szeretnék, (mint hozzá nem értő), hogy Felicia első elektromos ablakemelői helyére belehet-e szerelni nem elektromos az az kézi tekerős ablakemelő szerkezetet? Elegem van már abból, hogy a 13 éves autón most kellene 3x kicserélni a bal elsőt. Tehát ha vennék bele egy nem elektromos ablakemelő szerkezetet akkor azt belehet-e szerelni ajtóba különösebb gond nélkül?
Hali! Azért nem egészen annyira egyértelmű a dolog. Én elvittem a barátomhoz aki autóvillamossági szerelő és rámért a lambdára és saját szememmel láttam hogy csak 80%os volt a jel amit leadott! ez oka lehet a magas fogyasztásnak! A másik miután ezt megoldottam előjött egy másik gond a "szuper" német Bosch technológiának köszönhetóen a túlnyomásszelep engedett át, amitól megint csak zabál és kormos a gyertya. Amint már írtam érdekes módon most hogy volt tapasztalatom hosszú úton is 6l/100-ra lement a fogyasztás úgy hogy volt egy rövid autópályás szakasz ahol megküldtem egy kicsit 140-el de mégy így is jobb mint előtte. Namost ez egy mechanikus gond volt, amit azért nem is értek mert amikor az egészet tervezték miért gondolták azt, hogy egy sorozatban gyártott rugó képes tized BAR-os határértéket állítási lehetőség nélkül tartani? Aztán csak csodálkoznak amikor a szomszéd autója mindíg zöldebb mert az 6literrel megy el a másik meg nem képes 8liter alá menni pedig már két tojást tett a pedál alá:-) Az enyémnél most megint minden jó de ki tudja meddig!? Sokkal kevesebb volt az autókkal a gond amíg nem pakolták tele gyenge minóségű nem időjárásálló elektronikával aminek rengeteg csatlakozása van amit vehetünk nyugodtan úgy hogy mind egy-egy hibaforrás!
"Vag-Com-os szaki szerint cseréljek szondát mert egy kicsit "lusta""
Na ezzel mindent lehet, csak egyet érteni nem. A szondák nagy része szerencsére elég korrekten mérhetőek. Tehát olyan van, hogy rossz vagy nem rossz. Olyan nincs, hogy már kicsit lusta...
Sajnos rossz tanácsot adott az embered (mint a történet végére ki is derült).
Persze vannak kivételek, na meg ha annyira rossz lenne, akkor nem is árulnák a boltokban. Én inkább csak általánosságban írtam, hogyha van más lehetőség, akkor ne vikát vegyen az ember.
Nézőpont kérdése, hogy mi a veszélyes... Tüzet valóban nem okoz, de amikor éjszaka 1 órakkor az autópálya közepén a kapcsoló egyet pukkan és után elmegy minden világításod, az már közvetetten a veszélyes kategóriába tartozik:)
Heló ! Igen ilyenkor mindenki csípőből vágja rá , hogy lambdaszonda , és sokszor az is . Viszont ugyanilyen tünetek voltak az enyémben is , kormos gyertyák , kormos kipufogó , szürkés kipufogófüst , 9-10 literes fogyasztás .
Szerelő szerint minden rendben , Vag-Com-os szaki szerint cseréljek szondát mert egy kicsit "lusta" . Ugyan bontott szondát vettem , de jobb állapotban volt mint az enyém , csere előtt rámértem meleg motornál a régire is , csere után az újra . Hát láss csodát az új is ugyanolyan "lusta" .
Na ekkor kezdtem el tanulmányozni az autós fórumokat és megoldást keresni a problémámra . A következtetés az lett , hogy ilyen tüneteknél hogyha tényleg nem a lamdaszonda hibás akkor valószínű , hogy a folytószelep-potméter , vagy az injektorsor a nyomásszabályzóval a hibás . Megvettem a vateráról az előbb említett két alkatrészt , beszereltem és azóta minden rendben . Végűl nem tudom , hogy melyik oldotta meg a problémát , mert már nem volt kedvem kísérletezni , és egyszerre szereltem be őket .
A lambdaszonda +potméter+injektorsor összvissz 20000-erbe kerűlt :))
Talan egy levegoszurot nem lehet elba***ni, de az olajszuroben van egy szelep, amit nem sikerul Vikaaaaaeknak pontosan reprodukalni (inditas utan lassan epul fel az olajnyomas). Na ez szarvashiba!
Én megvettem egyszer a VIKA-félét. A bolt elött kicseréltem. Próba, működik. Kikapcsol, szerszám elrak. Indulás, bekapcsol...na. NEM MŰKÖDIK! Ennyit bírt... :(
Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem,hogy szerintetek mitől lehet az hogy nagyon kormosak a gyergyák meg a kipuf is! Ez egy forman felicia 50kw-os injektorral! Egyedül a szivattyú az ami nem a tankban van hanem egy külső szivattyú. Én a lambdaszondára gondolok. Az injektort kompletten vetten. Köszi!
Köszi az infót! Hozzám már úgy került az autó, hogy nem kapcsol vissza az index. Mondjuk nagyon nem zavar, mert motorozok, és ott megszoktam, hogy nekem kell "semlegesíteni" az indexet. De így végképp elűzöm még a kósza gondolatát is, hogy VIKA-val pótoljam.
Sziasztok! Megosztanám a hétvége tapasztalatait, hátha jól jön valakinek majd.
Tavasszal cserélnem kellett az indexkapcsolót, és nem találtam olcsón gyárit, így vettem egy Vika-t. Csere után egy hónappal már nem kapcsolt vissza balra kanyarodás után, majd pár hét múlva indexeléskor bekapcsolta a reflektort, és random váltogatta a reglektort és a tompítottat. Így ment egy ideig, de nem volt érkezésem cserélni, meg a hidegben kedvem sem nagyon.
Most hétvégén féltengely törés miatt vontatni kellett a kocsit, gyújtás rajta, elakadásjelző és tompított is. Félúton elkezdett valami intezíven füstölni a kormány mögött. Gyújtás le, majd vissza, ekkor a füst elmaradt.. A féltengely javítása után hazafelé észrevettem ,hogy nem ég a tompított visszajelzője, és nem is kapcsol se tompítottat, se távolságit, csak a helyzetjelző megy. Biztosítékra gyanakodtam, de teljesen sértetlenek.
Otthon végre leszereltem az indexkapcsolót, látszólag minden ép, semmi nyoma égésnek. A hónapokkal ezelőtt beszerzett bontott gyári indexkapcsolót beraktam, és ki gondolná... minden hinátlanul működik. Na ennyit a Vika-ról.
Háát van a győri kapuban az autó klubb mögötti 10 emeletes sorházak közt egy kárpitos kellék.
aztán a hatvanötösök útján a búzatér mögött, ill. a bevásárló udvarban is van hasonló ahol szövetbútorokat árulnak. ott is van kárpit hogy csak bútor vagy egyéb azt ne kérdezd.
de!!!
ha olyan boltba bemégy ami méterárús ott is lehet vásznat, plüsst, bársonyt, és talán műbőrt is venni.
i9lyen bolt volt a pátriával szemben is. de a sétálón biztos.
Nem tudsz esetleg itt miskolcon valami ilyen jellegű boltot ahol nézhetnék kárpitanyagot? Ismerem a discoverys műsorokat, nézem is őket. Egy próbát megér, megpróbálom megcsinálni valahogy. Csak először kárpit anyagot kellene találnom.