Otthon melege program 2016-al a kapcsolatban belefutottam egy dologba, leírom, hátha valakinek hasznos.
Szóval az eredeti pályázati kiírás szerint: egy lakásos lakóépület vehet részt a pályázatban. Mint kiderült, ebből az ikerházak is ki vannak zárva, ez egy GYIK formájában közzétett doksiból derült ki számomra. Telefonon is megkérdeztem. Ugyanaz. Tehát családi ház csak az, amit körbe tudsz járni, hiába önálló telek, saját helyrajzi szám...
Még jó, hogy eddig egy fillért nem költöttem rá, de már a határán voltam.
Kemény PE-ből polietilénből vannak készítve a gyári kémények a kondenzációs kazánokhoz. Szinte átlátszóak, teljesen más mind a PE gáz vagy vízcső. Szerintem az törhetetllen is. Meggondolandó, mert nagyon sokat tartanak, van mindenféle idom és rendes kondenzpohár is, amit le kell kötni a lefolyóba (tehát ez egy rendszer, nem kell kokányolni rajta semmit- megrendeled a kazánhoz való méretet, kijön egy szaki és megnézi, megméri és kihozzák- gyerekjáték beszerelni).
Biztos, hogy olcsóbb mint egy inoxkémény.
Nagy gázas kondenzációs kazánokhoz kötelező, nem adnak másképp garanciát a kazánra.
A PE jobban bírja a hőt mind PPR, 13o fokon kezd lágyúlni. A konzenzációs kazánnak a füstje nem tudja elérni a 8o fokot sem. Ezt a kéményt a ház nem fűtött szakaszán kell rendesen leszigetelni.
A tetőn vagy készítesz egy falazott kéményt, vagy veszel két-három darab Schiedel UNI Plus kéményhez való beton burkoló elemet és egy betonsapkát rá.
A prolipopilén jól ragasztható és hegeszthető. Ellenőrizheted, egy letört darabkán, már a sima motorbenzin is oldja.
A kondikazánok égéstermékének kondenzátumában rosszabb gázminőség esetén kénessav is lehet, jobb gáz esetén salétromossav, salétromsav és persze szénsav.
Sziasztok! Kicsi telek, 100 éves ház, a beépítettség meghaladja a maximumot. A házhoz csatlakozó épületrészt (fészert, amely a ház mögött a bal oldalon van) szeretném lebontani és újraépíteni a jobb oldalra, ugyan abban a méretben. Persze mindezt engedéllyel. Van-e erre lehetőségem?
A zárt égésterű készülékek égéstermék-elvezető része készülhet FuranFlex®-Turbo, vagy merev ötvözött alumíniumból, flexibilis acélból, kondenzációs készülék esetében polipropilén alapanyagú merev, vagy flexibilis csőből.
Ráadásul fehér ez a cső. Érzékeny az UV. sugárzásra.
Az UV. álló műanyagok általában sötétek, pl. feketék.
Melegen egy megfelelő méretű csövet beletolsz és kész !
Miért kérdezte volna a bélelő szaki ?
Volt választási lehetőség ?
A korábbi kérdésedre :
"Meg tudná mondani valaki, hogy a kondenzációs gázkazán égésterméke ilyen agresszív..... "
A földgáz, főleg a mi a csövekben hozzánk jut, már nem tartalmaz ként, így az égésterméke nem agresszív. Igaz veszélyes .
A földgáz égésterméke sok vizet tartalmaz , így bizonyos kéményeket megrongál a fagy. Ezért is bélelik a földgáz égéstermékeit elvezető a kéményeket.
A savassággal meggyanúsítani sokkal hatásosabb.
A kondis kazánoknál, ha jól van beállítva akkor az égéstermékekből a vizet eleve lecsapatják és a csatornába vezetik, tehát elvileg ott csak CO2 és CO távozhat.
Na és az hogy a cső többirésze milyen állapotban van az a te gondod... ki kell deríteni !
Ez azt jelenti, hogy csak a felső része ment tönkre a béléstestnek, amit nap ért?
A gond csak az, hogy ha a felső részt akarom cserélni, akkor az új béléscső (ha nem hasonló műanyag) nem fog illeszkedni a régihez szerintem. Erről a gyártók gondoskodnak.
Persze még azt is megjegyzem halkan, hogy a szaki aki beépítette, nem kérdezte meg, hogy az olcsót szeretném ami 10 évig jó, vagy drágábbat.
Lefújta a szél a bádogsapkát a kéményben lévő műanyag béléscsőről. Felmentem, hogy visszaragasszam, vettem hozzá folyékony szeget, azt mondták az jó lesz.
Mikor fent voltam akkor vettem észre, hogy a műanyagot nagyon könnyen törni lehet. Tényleg mint az ostyát.
Meg tudná mondani valaki, hogy a kondenzációs gázkazán égésterméke ilyen agresszív és az egész cső porlad széjjel ...
vagy az időjárás viszontagságait nem bírja és csak a látható rész ilyen?
Most nekem (illetve egy hozzáértő szakinak) 10 évente béléscsövet kell cserélni?
A helyzet az, hogy egy melléképület előtt kell lecserélni a tető egy részét, mert elöregedett. Fa oszlopok vannak benne most is és az lesz az új is. Arra is gondoltam, hogy a régi fa kivágni és ami megmarad rész abba befúrni a talpazatnak, csak ezzel akkor van gát ha megsüllyed... tehát jobb a beton. Tiplit kell szereznem ami betonba való gondolom nem egy eget rengető összeg.... Minden más megvan hozzá már csak jó idő kellene hogy lehessen csinálni :-) vagy legalább az, hogy ne essen....
Köszönöm a kimerítő válaszokat. E betont még a nagypapám csinált és mesterien értett a betonöntéshez mindenféle kritériumnak megfelelt a kor követelményeinek megfelelően. Tehát mindenképpen kell vennem betonfúróhegyet és valami jó gépet beszerezni...... Tudom ütvefúró lenne a legjobb megoldás, de hogy kitől tudok kölcsönkérni jó kérdés. Az említett videóban az illető sima akkus fúrógéppel igaz betonfúrószárral dolgozott de ment neki, nekem össz-vissz 4 furatra lenne szükségem... Jó lenne megúszni az ütvefúrót, mert nagyon nem használjuk ki....
Fa 88mmes (3r uvegezes) nyilaszaro beepitesevel kapcsolatban kernem velemenyeteket.
Kulso sikra lenne teve, a nyilas mar korbe van szigetelve 5 cm xps-sel. Sot van ahol 10 cm a fuggoleges mert a piller is kapott meg 5cm-t.
En arra gondoltam hogy egy ablak 2-3 kemenyfa kockara (10x10x5cm) lenne ultetve, az oldalso rogzites pedig fulekkel tortenne, csak kerdes, hogyan... Gyartassal le egyedi fuleket, amik aterik a 10cmes xpst is, vagy itt is mukodhet hogy mondjuk kemenyfabol rogzitek egy-egy 10x10es "oszlopot", amire lenne a ful es ablak rogzitve.