Szerintem ne tegyél fel felemás gumit (téli-nyári), mert máshogy viselkedik az egyik mint a másik. Ha megvan mind a 4 akkor rakd fel. (Abban sem vagyok biztos, hogy egyáltalán szabályos e vegyes mintázattal járni?)
jó tudni vinjo! (lentebb kérdeztem a Bravo is nyügös e, ez ügyben, de valszeg ársiklottál rajta) a GP-n nem tudtam kiszedni a gyáriból a gumit:( amit hoztál abból igen, de a profilok sem egyeztek, nem cserélhetőek :( közben vettem valeo-t hozzá!
az általad linkelt számlálón megnézve 3mm a különbség a 205/50, és a 225/45 között. Valszeg akkor ezért rakta rá az előző tulaj ezt a gumit.
Amúgy az acélfelnit illetően az a tervem igazából, hogy a mostani gyári felni lesz a téli gumié, és március környékén pedig veszek valami durva fekete 17-es felnit, és arra 4 új nyári gumit.
Amit linkeltem első gumit, az pedig maximum 1 hónap, de inkább csak 2 hétig lenne úgy. Utána megkapná a hátsóra is ugyanazt. Pontosítva kb úgy zajlana, hogy október végén megvenném azt amit linkeltem, majd kb 2 hét múlva a hátsókat is, tehát ha nem lesz extrém időjárás, akkor még az első havazás előtt meglenne a 4 új elég jó téli gumi.
Akkor lehet időszakosan jobb vagy bizonyos gumiknál jött ki az előny.
Én Falkent nézegettem és azt tudom, hogy jelentősen olcsóbb volt ennél az oldalnál mint itthon a legkedvezőbb általam elérhető ajánlat. De rásasolok én is mert ma néztem, hogy elértem a jelet az első gumikon. Viszont a hátsók ( alapból kevesebb km is van bennük ) még elég jók. Gondolkodom azon, hogy kicseréljem e mind a 4-et vagy inkább vegyek 2 újat de gyanítom, hogy inkább az előbbit választom.
Most elől-hátul nyári 205/50 R17 van az autón O.o Elől Bridgestone, hátul Pirelli. Pontos típust majd írok valamikor. Ablaktörlő ötletet pedig köszönöm. Ha ez a legjobb megoldás, akkor csak a gumit cserélem ki benne.
Ez a gumi nem Bravora való. ITT van egy kalulátor, ahol megnézheted,hogy mi az, ami még mehet a 225/45x17 helyett.
Amit tervezel, attól kb. 2 centivel lesz alacsonyabb először csak persze az eleje -ha kettőt veszel- de az is elég, hogy szinte mindenhová odaverd a kocsi alját.
Az ablalktörlőben a gumicsíkot cseréld ki, annál olcsóbban-jobban nem fogsz kijönni sehogy. Az utángyártott ablaktörlőlapátok, vagy jóval vastagabbak, vagy jóval vékonyabbak a gyárinál, nagyon bénán néznek ki. Én egy VW dealernél rendelt gumit tettem az enyémbe,ugyanolyan, mint ami benne volt. A cikkszáma : 1KO 955429B. (Ez vw-audi eredeti ablaktörlőgumi, kb 4e ft a 2 db.-egyesével van csomagolva! )
Bármelyik vw alkatrészekkel foglalkozó bolt polcán ott van ilyenkor. (Nem csak a hivatalos márkakereskedésekben.Ott valamivel drágább)
Ha elkezd fagyni, vagy hó lesz akkor viszont a 225-ös nyári gumival ne induljatok útnak. Nagyon csúszik és az autó relatív nagy súlya miatt (pl a ti f astrátokhoz képest) havon elindulni is nehéz, megállni meg szinte lehetetlen vele.
Tavaly október végén hirtelen esett egy kis hó. Nyári gumi volt a vason. Alig tudtam normálisan lejutni a 24-esre. Onnan már jó volt, de addig ment minden irányba és kurvára csúszott.
A miértről az alábbi gondolom. Azt jól látod, hogy télen első kerék hajtású autóval az elindulásnál az első gumik szerepe nagy. Fékezésnél (télen-nyáron) szintén az első gumi fogja a kocsit (súlypont előre tolódik), viszont a hátsó tartja egyenesben. Ha te téli útviszonyokon téli elsővel és nyári hátsóval fékezel (mondjuk kanyarbn, vagy vészfékezel) akkor jó eséllyel kitör a hátulja. Ergo az autó balesetveszélyes. Ilyen vegyes megoldást például a hihetetlenül felelőtlen és ostba taxisok szoktak csinálni spórolási céllal.
Amíg csak víz van addig jobban jársz a négy nyárival. Ha elkezd fagyni, vagy hó lesz akkor viszont a 225-ös nyári gumival ne induljatok útnak. Nagyon csúszik és az autó relatív nagy súlya miatt (pl a ti f astrátokhoz képest) havon elindulni is nehéz, megállni meg szinte lehetetlen vele.
Na, azért valami szintet tartsunk kérem, ha vitába kezdünk...:-)
Az a "mű", amit belinkeltél egy Kuala Lumpur-i alkotó műve. Íme a honlapjáról az "about me".
"Hi, I’m Theophilus Chin. I’m from Kuala Lumpur, Malaysia. I’m currently living in Singapore.
Born on 4 July 1978, my personality is pretty close by how most Cancer are dictated by their horoscope.
I’m into gadgets, travel, food and into car chopping – digital enhancement and rendering of cars.
I also buy, read and collect car Autocar UK magazines. I’ve been doing so since 1993. Oh, I’m also a bigHUGE Garbage and Shirley Manson fan.
Do look me up in Twitter and Facebook, or drop me an email at theophilus_chin@yahoo.co.uk"
És ITT van a honlapján az általad betett "Bravo" 2012 jún 29-i dátummal. Egy lájkot azért megérdemelne ezért a volvoelejű micsukarina hátuljú borzadájért. :-D