Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bp0414 Creative Commons License 2005.03.08 0 0 329

T. Kacsástársaim!

Budapesten 3 kerületben van Semmelweis utca. Én sem tudom, hogy hol az a csoda ponyvás és főleg, hogy hogyér adja a termékét.

Kérlek Benneteket konkrétan! :-)))

Ami a macskákat illeti szerintem ösztönösen választják a helyet mert nálam már egy ponyvatartót kifeküdt anyira, hogy kikellett cserélnem.

JuanPablo Creative Commons License 2005.03.08 0 0 328

Csupa jó hír!

Sajnos a mi kacsánk még mindig szétborítva Mátyásföldön egy kertben.

Várjuk a tavaszt, hátha akkor nem fagy oda a kezünk.

Elég pórul jártunk, mert nem cseréltük ki valami oknál fogva a kormányrúd végén lévő csapágyat, így hát bombázhatjuk szét megint az egészet.

Gyanítom, hogy most már a karosszériát emeljük le, mivel volna 1-2 hegeszteni való rajta, de akkor meg fösteni is kéne.

Ki bírja ezt anyagilag?

Majd mutatom képekben ha elkezdődött az új operáció!

A Tigris Creative Commons License 2005.03.08 0 0 327

Nálam bevált, bár most, hogy így írtad, kis tócsa időnként kialakult rajta, melynek tartalma induláskor lemosta a hátsó ablakot.:)

Be nem ázott, szél se fújt be rajta, szélein se nem...:)

Előzmény: JuanPablo (325)
monyesz Creative Commons License 2005.03.08 0 0 326
Lehet, én már így vettem.
Előzmény: JuanPablo (325)
JuanPablo Creative Commons License 2005.03.08 0 0 325

Szerintem az a Moharos féle tető.

Úgy hallottam, hogy nem elég feszes.

Előzmény: monyesz (321)
zsombi Creative Commons License 2005.03.08 0 0 324
Kb. 3 éve vettem nála (akkor még a kacsám is megvolt). Abból az anyagból készítik ami a nagy kamionok ponyvája. Garantáltan vízálló és a széleken futó gumicsík is nagyon jól rögzít. Itt a topicban biztosan ismeri még rajtam kívül valaki, én egy ideje már nem vagyok gyakorló kacsás.
Előzmény: monyesz (321)
A Tigris Creative Commons License 2005.03.08 0 0 323

Nekem is ő csinálta a ponyvát a kacsára úgy tíz évvel ezelött.

Más az anyaga, mint  az eredetinek, ennek ellenére jól viselkedett -20..+40C° tartományban éveken keresztül.

Nem hasadt, színe is megmaradt.:)

Előzmény: monyesz (321)
eugen73 Creative Commons License 2005.03.08 0 0 322

Köszhönöm szépen az információt! Bár most éppen úgy néz ki hogy per pillanat mégsem lesz második autó, azért még nem tettem le róla teljesen.. addig pedig marad a gyüjtögetés :-)

 

Nektek pedig a közeli tavaszban kellemes kacsázást kívánok! :)

Előzmény: monyesz (313)
monyesz Creative Commons License 2005.03.08 0 0 321
Kicsit pontosabban (nem mintha szükségem lenne rá perpillanat, de jól jöhet még), mert nem vagyok pesti... Az hogy nem eredeti, mit jelent ? Nekem most egy műbőrből készült van, gondolom ez sem eredeti, viszont tutira vízálló és a macskák imádnak rajta napozni (jó meleg ha megsüti a nap) :)).
Előzmény: zsombi (320)
zsombi Creative Commons License 2005.03.08 0 0 320
Kiváló ponyvatető kapható Moharos Ferinél a Semmelweis utcában. Persze nem eredeti de szerintem legalább olyan jó.
Előzmény: monyesz (313)
monyesz Creative Commons License 2005.03.08 0 0 319
Ja, hiába Kacsamadár szegényke, nem tudja átrepülni a keresztbe fordult kamionokat... :)
Előzmény: A Tigris (318)
A Tigris Creative Commons License 2005.03.08 0 0 318
Van ez így, ha feltartják az embert.:)
Előzmény: monyesz (317)
monyesz Creative Commons License 2005.03.08 0 0 317
Én is voltam a Kacsával Győrben, sikerült 5 km-t megtenni 3 óra alatt...
Előzmény: JuanPablo (316)
JuanPablo Creative Commons License 2005.03.04 0 0 316

Egy hete voltam Sopronban a Nyugat-Magyarországi Egyetemen, vasárnap jöttem haza, marsbéli út volt este!

 

Előzmény: monyesz (315)
monyesz Creative Commons License 2005.03.04 0 0 315

Igazából a városon kívül nem jártam, úgyhogy nem tudom.

De kezd feltámadni a szél és nem tudom mennyire tudja ezt a havat felkapni, ha igen akkor kutya világ lesz. Téligumi kell, és legyen hólánc is lehetőleg ha errefelé jársz.

Ja és lehetőleg világosban kell közlekedni pont a jégbordák miatt, azok még maradtak a múltkoriból.

A városban sóznak és olvad.

 

Mert jönnél errefelé ?

Előzmény: JuanPablo (314)
JuanPablo Creative Commons License 2005.03.04 0 0 314

Szeva Monyesz!

 

Milyen az időjárás felétek? Hóátfúvás, jégborda?

 

Előzmény: monyesz (313)
monyesz Creative Commons License 2005.03.04 0 0 313

eugen73 !

Lengéscsillapító kapható 10eFt-ért pl.

Évi 100e-ből ? Hiszen az egy vagyon !

Olajat és szűrőt kell cserélni 5 ekm-ként (2.5 liter kell bele). Légszűrő mosható.

Műszakinként számolhatsz egy függőcsapszeg készletet, és ezt rendszeresen kell zsírozni. A gyújtása mechanikus, de árulnak hozzá elektronikus gyújtást, amivel soha nincs gond többet.

Gumi nem olcsó hozzá, mert nem nagyon gyártanak ebben a virsli méretben (125/80R15), legalább 20eFt darabja...

Ponyvatetőt kell megsasolni, mert az nem olcsó.

Léghűtéses, tehát a fűtése télen nem nőnek való ! :)

 

Ezt a kis kéket meg kell nézni közelebbről, szerelővel lehetőleg, aztán vágj bele. Tuti kacsák olyan 450ezertől vannak.

Előzmény: eugen73 (302)
A Tigris Creative Commons License 2005.03.04 0 0 312

Meg kell nézni élőben, ki kell próbálni és az alapján dönteni.:)

 

Fenntartás:

Használat függően időnként fékbetétcsere, árát nem tudom pontosan.

Kipuffugódob (hátsó) 4-5 év alatt lett rozsda áldozata nálam, 10e pénz körül volt az új két éve.

Alváz 10 évig bírta nálam, utána csere, meg fenéklemezpótolgatás következett, de akkor már 29 éves volt kékségem.:)

Indexbúrát találhatsz használtat olcsón, ha erre gondolsz, fényszóróban jól bírja a foncsor.:)

 

Fogyasztás 5 liter volt nyáron, 6 körül télen, akad kacsa picivel fölötte és alatta is.

Fenti városi adat nem csúcsforgalmi dugózásra vonatkozik, abban ritkábban volt része, inkább országúton járt, városban meg éjjel, hétvége...:)

Előzmény: eugen73 (311)
eugen73 Creative Commons License 2005.03.04 0 0 311

Köszönöm fiúk ezt a rengeteg infót!

 

most jól elbizonytalanodtam..  :) Mert tudom, hogy olcsó húsnak híg a leve, de fürödtem már be drágán vett járgánnyal is. És évek alatt kiadni nem olyan fájó, mint egy összegben az elején.

 

irányadónak tudna valaki írni javítási /fenntartási költségeket? Csak az átlag díjakra lennék kíváncsi, mint 10e km-es szervíz, fékbetét, fékdugattyú, kipufogó dobok, kormány gumiharang, lámpabúra, és hasonlók.  

 

És mennyi várható városi fogyasztásnak nyáron?

 

bocsánat a sok kérdésért, és köszönöm a segítséget! :)

 

eugen

 

 brusi@mailbox.hu

A Tigris Creative Commons License 2005.03.04 0 0 310

Én Tökölre hordtam évente egyszer megnézenteni a kacsát, időnként húzós volt az ár, máskor grátisz javította az apróságokat.:)

Minőségileg viszont nemigen volt kifogás munkálya ellen.:)

A szerencse mellett az is közrejátszott, hogy jó állapotban vettem, majd az intenzív használat (télen-nyáron, évente általában 10ekm, de volt hogy 50ekm) közben apránként lettek orvosolva az előbukkanó bibik...

Előzmény: JuanPablo (306)
bp0414 Creative Commons License 2005.03.03 0 0 309
Hallgattam a Kossuth rádió Napközben műsorát (tegnap de.). A lényeg, hogy felhívták a figyelmet egy régi KPM rendeletre, miszerint a „két lapos” forgalmi engedélyek ez év dec. 31.-én lejár és 2006. jan. 01-től érvénytelenek. Tehát mindenkinek, akinek ilyene van, az cserélheti ki. Ár 6000.-, + 6000.- a Törzskönyv és a franc sem tudja, hogy mennyi a törzskönyvhöz most az eredetvizsgálat. Nekem van egy öreg autóm (OFF Ford) és kalkulációm szerint az akció némi idegbajjal és

~ 35000.-Ft-tal fog járni. A forgalmim (műszakim) 2006. áprilisban jár le és a cserével rögtön elveszítek egy hosszabbítást (műszaki kockát, ami az okmány árából levezetve kockánként + 2000.-).

Egész műsor alatt nem sikerült egy Okoskát találni a szép nagy minisztériumban, aki tudott volna valamit mondani a dologról. Az autóklub jogásza szerint több mint 200 000 db. Autót és tulajdonost fog a dolog agyilag és pénzügyileg megviselni. A „hivatalok” meg nagyot kaszálnak. Én, pl. úgy tudtam, hogy a törzskönyvet csak eladáshoz kell kiváltani.

cv.cam/s Creative Commons License 2005.03.03 0 0 308

  udv., mindenkinek;

  eugen,73,

 "csatlakozom a tigris velemenyehez,kiegeszitve..

 jo alvaz&jo szerelo=grob attilat ajanlom-nem csak szereli,szereti ill., csak kacsaval foglalkozik.

  rendszeres szerviz,keves benzin es gondtalan autozas-tavasztol oszig,a sozott utakat elkerulve..-lehet ,hogy konnyelmu vagyok,de az utolso 7evben szerszamok/alkatreszek nelkul kacsazunk kul/belhonban..

  soha nem volt problemank,-jarva europat-ilyen keves raforditott  penz/szerelest/szervizet illetoen-..

  termeszetesen ezt nem varhatod el a 250e.-ert talalttal-hacsak oriasi szerencsed volt/van..szoval koltesz egy egezseges alvazura,ill.,veszel olyat ami jo-muszaki/esztetikai allapotu-.utana olyan elmenyben lesz reszed mint soha elotte..-autozast illetoen-.

  legfokeppen ne torodj a  fenti 'negativ"hozzaszolasokkal.

 happy duckling,;laszlo

 ,83 2cv6-sarga-special

Előzmény: A Tigris (301)
bp0414 Creative Commons License 2005.03.03 0 0 307

Én is ha jól emlékszem 250 ért vettem kedvencemet, új alvázzal és sárvédőkkel. Ami azon felül volt az igen tragikus, sőt kaki volt. Elég sok alkatrész cserebere + egy kacsa vétele bontásra, lakatolás, fényezés, motor bűvölgetés, kárpit, műszaki stb. igy már kb. 500 e. Ja és sok sok munka, de ez hobbyként. Fáradságot, időt elék sokat igényelt. Mostmár csak jó ideje, csak megyek - tankolok - megyek. Ebben a hidegben is pröcre indul, igaz a sózott utakra nem igazán szeretek vele kimenni, akkor inkább egy öreg Fordomat használok. Tavasszal megint karjaimba veszem és babusgatom. Ha nincs tehetséged, szerszámod, helyed és mindent csináltatsz akkor bizony sokba kerül amig minden klappol, de ha kész álom, egy világcsoda, élmény, valaki azt írta, hogy "nem lehet nem szeretni". Több mint egy autó.

Nagyon jó a csapat nekem is sokat segítettek, nincs olyían kérdés amire valakitől nem kapsz megfelelő gyors választ, segítséget.

Előzmény: eugen73 (298)
JuanPablo Creative Commons License 2005.03.03 0 0 306

Egy gyors romboló vélemény!

Én ilyen autót a feleségemnek semmi esetre sem vennék!!

Hacsak nem autószerelő, vagy tök műszaki az asszonyság!:-))

 

Tigrisnek szerencséje volt a kacsájával, a többség nem ilyen sajnos.

Mindig van mit buherálni rajta, de az biztos a kacsa az kacsa.

 

A kék szerintem is gyanúsan olcsónak tűnik, pláne egy + alkatrész kacsával.

 

Kíváncsi vagyok a fejleményekre!

 

Szerelő: Tököl, Takács úr! Jó (?) de kicsit húzós amikor fog a tolla, de volt már rá precedens. hogy semmit nem kért, igaz az apróság volt, de volt!

 

Előzmény: eugen73 (302)
zsombi Creative Commons License 2005.03.03 0 0 305
Adj egy e-mail címet és elküldöm a számát.
Előzmény: eugen73 (303)
A Tigris Creative Commons License 2005.03.03 0 0 304

200-250ezer alatt szerintem olyat kapsz, mely jelentős felújítást igényel.

Leghúzósabb az alváz, melynek cseréje 200e körül volt néhány éve.

Ennek hibájára szoruló kormány, megroggyant alváz utalhat.

Egyéb apró dolgok (fékmunkahenger, fékpofák) kevésbé vernek földhöz.

A belinkelt kékség meglepően olcsó. Első ránézésre indexbúrák igen halványak, vizsgáig majd kell szerzeni másikat. Élőben is meg kell nézni kívül-belül, alul fölül.

Szerintem gyűjtögess még egy kicsit és vegyél használható madarat.:)

Előzmény: eugen73 (302)
eugen73 Creative Commons License 2005.03.03 0 0 303

úgy látszik Érd egy központi hely, saabos szaki is akad arrafelé :)

 

megkérhetlek hogy megírd a számát ahol elérhetem?

Előzmény: zsombi (300)
eugen73 Creative Commons License 2005.03.03 0 0 302

hello Pablo,

 

bp-en lakom.

 

Mennyit szánnék az autóra? Nem tudom mennyiért lehet használhatót kifogni. Láttam 200-250e között hirdetésekben, ami fölé most nem szeretnék menni. 

 

pl itt láttam egyet:

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?q1=Citroen&hirdeteskod=557507&submit=ugras&megjelenes=4&kategoria=&screenwidth=1024

 

Mennyi pl egy félévenkénti várható kisebb szervíz egy kisebb műhelyben, szakinál? pl olajcsere, szíj, szűrők, a szokásos apróságok stb..  kijön évi 100e alatt a fenntartás vagy ez csak illúzió?

 

Szerelgetni szeretek, de azt hallottam a francia autókat igen körülményes javítani. sztereotípia? :)

 

Sajnos pénzfalóból már van otthon, és igazából az asszonykának keresek valami olcsóbban fenntartható, de mégsem tömegcikk kategóriás autót.  

 

Előzmény: JuanPablo (299)
A Tigris Creative Commons License 2005.03.03 0 0 301

Ennek ellentmondanék.

Ha egyszer renbe van rakva, csak tankolni kell bele, meg időnként vizsgára vinni.

13 évig mentem vele árkon-bokron.:)

Előzmény: zsombi (300)
zsombi Creative Commons License 2005.03.03 0 0 300
Grőb Attilát hívd fel Erdőkertesen, ő benne megbízhatsz. Esetleg együtt nézzétek meg a kiszemelt verdát. Arra azért ne számíts, hogy beszálsz, tekered a kulcsot azán megy árkon bokron, mint egy Suzuki. Állandó gondozást igényel. Az alkatrészellátással nem lesz gond, van utángyártott meg bontott bőven. Egyébként nagyon szerethető gép, a szívem csücske.
Előzmény: eugen73 (298)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!