Kb. 3 éve vettem nála (akkor még a kacsám is megvolt). Abból az anyagból készítik ami a nagy kamionok ponyvája. Garantáltan vízálló és a széleken futó gumicsík is nagyon jól rögzít. Itt a topicban biztosan ismeri még rajtam kívül valaki, én egy ideje már nem vagyok gyakorló kacsás.
Köszhönöm szépen az információt! Bár most éppen úgy néz ki hogy per pillanat mégsem lesz második autó, azért még nem tettem le róla teljesen.. addig pedig marad a gyüjtögetés :-)
Nektek pedig a közeli tavaszban kellemes kacsázást kívánok! :)
Kicsit pontosabban (nem mintha szükségem lenne rá perpillanat, de jól jöhet még), mert nem vagyok pesti... Az hogy nem eredeti, mit jelent ? Nekem most egy műbőrből készült van, gondolom ez sem eredeti, viszont tutira vízálló és a macskák imádnak rajta napozni (jó meleg ha megsüti a nap) :)).
Igazából a városon kívül nem jártam, úgyhogy nem tudom.
De kezd feltámadni a szél és nem tudom mennyire tudja ezt a havat felkapni, ha igen akkor kutya világ lesz. Téligumi kell, és legyen hólánc is lehetőleg ha errefelé jársz.
Ja és lehetőleg világosban kell közlekedni pont a jégbordák miatt, azok még maradtak a múltkoriból.
Olajat és szűrőt kell cserélni 5 ekm-ként (2.5 liter kell bele). Légszűrő mosható.
Műszakinként számolhatsz egy függőcsapszeg készletet, és ezt rendszeresen kell zsírozni. A gyújtása mechanikus, de árulnak hozzá elektronikus gyújtást, amivel soha nincs gond többet.
Gumi nem olcsó hozzá, mert nem nagyon gyártanak ebben a virsli méretben (125/80R15), legalább 20eFt darabja...
Ponyvatetőt kell megsasolni, mert az nem olcsó.
Léghűtéses, tehát a fűtése télen nem nőnek való ! :)
Ezt a kis kéket meg kell nézni közelebbről, szerelővel lehetőleg, aztán vágj bele. Tuti kacsák olyan 450ezertől vannak.
most jól elbizonytalanodtam.. :) Mert tudom, hogy olcsó húsnak híg a leve, de fürödtem már be drágán vett járgánnyal is. És évek alatt kiadni nem olyan fájó, mint egy összegben az elején.
irányadónak tudna valaki írni javítási /fenntartási költségeket? Csak az átlag díjakra lennék kíváncsi, mint 10e km-es szervíz, fékbetét, fékdugattyú, kipufogó dobok, kormány gumiharang, lámpabúra, és hasonlók.
És mennyi várható városi fogyasztásnak nyáron?
bocsánat a sok kérdésért, és köszönöm a segítséget! :)
Én Tökölre hordtam évente egyszer megnézenteni a kacsát, időnként húzós volt az ár, máskor grátisz javította az apróságokat.:)
Minőségileg viszont nemigen volt kifogás munkálya ellen.:)
A szerencse mellett az is közrejátszott, hogy jó állapotban vettem, majd az intenzív használat (télen-nyáron, évente általában 10ekm, de volt hogy 50ekm) közben apránként lettek orvosolva az előbukkanó bibik...
Hallgattam a Kossuth rádió Napközben műsorát (tegnap de.). A lényeg, hogy felhívták a figyelmet egy régi KPM rendeletre, miszerint a „két lapos” forgalmi engedélyek ez év dec. 31.-én lejár és 2006. jan. 01-től érvénytelenek. Tehát mindenkinek, akinek ilyene van, az cserélheti ki. Ár 6000.-, + 6000.- a Törzskönyv és a franc sem tudja, hogy mennyi a törzskönyvhöz most az eredetvizsgálat. Nekem van egy öreg autóm (OFF Ford) és kalkulációm szerint az akció némi idegbajjal és
~ 35000.-Ft-tal fog járni. A forgalmim (műszakim) 2006. áprilisban jár le és a cserével rögtön elveszítek egy hosszabbítást (műszaki kockát, ami az okmány árából levezetve kockánként + 2000.-).
Egész műsor alatt nem sikerült egy Okoskát találni a szép nagy minisztériumban, aki tudott volna valamit mondani a dologról. Az autóklub jogásza szerint több mint 200 000 db. Autót és tulajdonost fog a dolog agyilag és pénzügyileg megviselni. A „hivatalok” meg nagyot kaszálnak. Én, pl. úgy tudtam, hogy a törzskönyvet csak eladáshoz kell kiváltani.
jo alvaz&jo szerelo=grob attilat ajanlom-nem csak szereli,szereti ill., csak kacsaval foglalkozik.
rendszeres szerviz,keves benzin es gondtalan autozas-tavasztol oszig,a sozott utakat elkerulve..-lehet ,hogy konnyelmu vagyok,de az utolso 7evben szerszamok/alkatreszek nelkul kacsazunk kul/belhonban..
soha nem volt problemank,-jarva europat-ilyen keves raforditott penz/szerelest/szervizet illetoen-..
termeszetesen ezt nem varhatod el a 250e.-ert talalttal-hacsak oriasi szerencsed volt/van..szoval koltesz egy egezseges alvazura,ill.,veszel olyat ami jo-muszaki/esztetikai allapotu-.utana olyan elmenyben lesz reszed mint soha elotte..-autozast illetoen-.
legfokeppen ne torodj a fenti 'negativ"hozzaszolasokkal.
Én is ha jól emlékszem 250 ért vettem kedvencemet, új alvázzal és sárvédőkkel. Ami azon felül volt az igen tragikus, sőt kaki volt. Elég sok alkatrész cserebere + egy kacsa vétele bontásra, lakatolás, fényezés, motor bűvölgetés, kárpit, műszaki stb. igy már kb. 500 e. Ja és sok sok munka, de ez hobbyként. Fáradságot, időt elék sokat igényelt. Mostmár csak jó ideje, csak megyek - tankolok - megyek. Ebben a hidegben is pröcre indul, igaz a sózott utakra nem igazán szeretek vele kimenni, akkor inkább egy öreg Fordomat használok. Tavasszal megint karjaimba veszem és babusgatom. Ha nincs tehetséged, szerszámod, helyed és mindent csináltatsz akkor bizony sokba kerül amig minden klappol, de ha kész álom, egy világcsoda, élmény, valaki azt írta, hogy "nem lehet nem szeretni". Több mint egy autó.
Nagyon jó a csapat nekem is sokat segítettek, nincs olyían kérdés amire valakitől nem kapsz megfelelő gyors választ, segítséget.
200-250ezer alatt szerintem olyat kapsz, mely jelentős felújítást igényel.
Leghúzósabb az alváz, melynek cseréje 200e körül volt néhány éve.
Ennek hibájára szoruló kormány, megroggyant alváz utalhat.
Egyéb apró dolgok (fékmunkahenger, fékpofák) kevésbé vernek földhöz.
A belinkelt kékség meglepően olcsó. Első ránézésre indexbúrák igen halványak, vizsgáig majd kell szerzeni másikat. Élőben is meg kell nézni kívül-belül, alul fölül.
Szerintem gyűjtögess még egy kicsit és vegyél használható madarat.:)
Mennyi pl egy félévenkénti várható kisebb szervíz egy kisebb műhelyben, szakinál? pl olajcsere, szíj, szűrők, a szokásos apróságok stb.. kijön évi 100e alatt a fenntartás vagy ez csak illúzió?
Szerelgetni szeretek, de azt hallottam a francia autókat igen körülményes javítani. sztereotípia? :)
Sajnos pénzfalóból már van otthon, és igazából az asszonykának keresek valami olcsóbban fenntartható, de mégsem tömegcikk kategóriás autót.
Grőb Attilát hívd fel Erdőkertesen, ő benne megbízhatsz. Esetleg együtt nézzétek meg a kiszemelt verdát.
Arra azért ne számíts, hogy beszálsz, tekered a kulcsot azán megy árkon bokron, mint egy Suzuki. Állandó gondozást igényel. Az alkatrészellátással nem lesz gond, van utángyártott meg bontott bőven.
Egyébként nagyon szerethető gép, a szívem csücske.