Nekem 98-as Balenom van. Az OBD csatlakozó a kormány alatt, közvetlen a szürke műanyagtakarás alsó széle mögött található. Kézzel is könnyen kitapogatható. A hozzáféréshez semmit nem kell lebontani.
Kinézetre egy két soros 16 érintkezős aljzat, aminek csak az 5-9-16-os lába van bekötve. Az 5-ös a test, 16-os a +12V, a 9-es pedig a jel kivezetés.
Ez a csatlakozó szabványos OBD-2-es.
A baj az, hogy a bekötése nem kompatibilis a szabvánnyal. A táp és test stimmel, de a jel nem. Nekem nem sikerült működésre bírni.
Várom én is ebben a témakörben az infókat, valaki tudott-e már innen motor adatokat kiolvasni?
Sziasztok, ma vettem észre, hogy a vízhűtőből kihullott majdnem az összes aluminium borda. Nem hinném, hogy ez egészséges lenne hosszútávon. Valakinek használt vagy új vízhűtő 1.3-as hoz esetleg?
Paromnak van egy 2001-es evjaratu 1.6-os kombi balenoja, amin azt vettem eszre, hogy eszegeti az olajat. A szerelo, aki a kocsival foglalkozik 10W40-es olajat rakott eddig bele - a baratnom elmondasa szerint valoszinuleg nem a legjobb minosegut.
Olvastam itt, hogy sokan dicsertetek az ENEOS 5W40-et, amibol ketfelet talaltam: sustina es premium hyper. Nemsokara elerkezik az olajcsere periodus es ugy dontottem, hogy ezt sajat magam fogom elvegezni, mert akkor biztos az kerul a motorba, amit en rakok bele. A kerdes csak az, hogy Ti melyik olajat ajanljatok a ketto kozul?
Új vagyok itt. Van egy 1.8 GTX kombi, 98-as magyarországi Balenom. 13 éve vettem, imádom. Most egy barom hátulról telibeverte. Sürgősen szükségem lenne egy kombi csomagtérajtóra, zárszerkezettel, esetleg lökhárítóra is. Ha valakinek van infója, megköszönöm!!
A kezelési könyv a feltételezésedet erősíti meg, ez gyári feature, így működik pl. a Lianában meg néhány más autóban (pl. Chrysler PT cruiser, de ott a klímapanelen egy vezeték megszakításával ez megszüntethető) is.
Ahogyan azt magad is sejted, a lehető leggyorsabb párátlanítás a funkció célja, mert ez bizonyos szempontból biztonsági kérdés is.
1.6 benzines motorhoz vízhőfokjeladót hol lehet értelmes áron kapni? Egy helyen találtam csak rendelésre, 20 rugóért, ami kicsit soknak tűnik. Oké, 3 pólusú, az egyik drót az ECU-nak kell, de azért akkor is sok. Elvileg több Vitarában, meg Altoban és az 1 literes, 99 körüli WagonR-ben is előfordult, a nagy alkatrészboltok viszont nem hozzák, nincs is náluk vízhőfokjeladó Balenóhoz.
Szerintem a magától bekapcsolódó klímát úgy érti ha te bekapcsoltad a klímát és feljebb megy az utastér hőmérséklete a beállítottól akkor kapcsol be. De alapból nem szabadna bekapcsolnia ha nincs benyomva.
Igazából nem vagyok benne biztos, hogy ki-be kapcsolgatja, de a motor fordulatszáma időnként megváltozik (csak ilyenkor), ebből gondoltam, hogy valami történik a klíma körül (lehet, hogy csak a ventilátorát kapcsolja, nem tudom).
Behoztam a kocsiból a gyári kézikönyvet, idézem belőle az ide vonatkozó részt:
"ZUR BEACHTUNG:
Je nach Fahrzeugausführung schaltet sich eventuell die Klimaanlage automatisch ein, wenn man den Funktionswähler (1) auf "HEIZUNG UND BESCHLAGENTFERNER" oder "BESCHLAGENTFERNER" stellt, während die "HEIZUNG" eingeschaltet ist.
Bei dieser Art von Klimaanlagenbetrieb leuchtet der "A/C"-Knopf nicht auf."
Mivel a német az én világom, a Google Translate angolra a következő módon fordította:
"PLEASE NOTE: Dependingon the vehicle versioneventuallythe air conditionerautomatically turns onwhenthe function selector(1)to "HEATINGANDBESCHLAGENTFERNER"or"BESCHLAGENTFERNER"represents,while the"heating"is switched on. In this type ofair conditioningoperation of the"A /C" buttondoes not light up."
Mondjuk a HEIZUNG a kézikönyv szerint az a lábra irányított levegő, de ettől függetlenül magától bekapcsolódó klímáról beszél.
Első körben nézd meg a motortérben a fekete négyzet alakú, úgynevezett "relé box"-ban lévő biztosítékokat.
A doboz tetőt levéve látsz egy biztosíték sort. A doboz tetőre rá van írva, melyik biztosíték mihez tartozik.
Az utastér világítás biztosítéka a "DOME 20A" felírat alatt található és az órának is ez az egyik biztosítéka, valamint a csomagtér világítás is erről megy.
Ha szerencséd van a csere után lesz belső világítás, bár megjegyzem a biztosíték nem szokott kimenni, csak úgy magától, lehet valahol zárlat is !!!
1.6 4WD 2001-es kombival kapcsolatban van 3 kérdésem:
1. A szellőztetőrendszer ablakra fújó (és lábra-ablakra) állapotban ki-be kapcsolgatja a klímát, pedig nincs is benyomva az A/C gomb. A németnyelvű kézikönyv alapján annyi lejött, hogy ez tervezett funkció, de miért is jó ez nekem? Azon kívül, hogy gyorsan lefújja a párát, de cserébe össze-vissza változik az autó menetdinamikája, így picit kiszámíthatatlan, na meg a fogyasztáson kívül a klímának sem tesz jót, ha magas motorfordulatszám mellett eresztik rá. Ki lehet ezt valamilyen elegáns módon iktatni? Én csak egy suttyó módszert találtam ki rá: átváltok ablak üzemmódra, majd az ablak és ablak-láb gombot egyszerre félig benyomva elérem, hogy egyetlen gomb sem legyen benyomva, így marad a légterelő az ablakra fújó állapotban, viszont mivel nincs benyomva a gomb, ezért nem kapcsol be a klíma sem.
2. A hátsó ívek peremén megjelentek az első rozsdapöttyök. Innét kb. mennyi időm van a hólyagosodó, dudorodó, átrohadó állapotig? Létezik direkt Balenóhoz való javítóív?
3. Országúti fogyasztás (napi 200 km a teljes táv) 6.7-6.9 liter körül, egy 500 km-es úton, nyugis tempóban sikerült 6.3-at menni, városban ritkán járok vele, arról nem tudok nyilatkozni. Ez a fogyasztás rendben van a 4WD változattól?
Azoknak a Balenós kollégáknak szeretnék némi segítséget nyújtani akik félrehúzós ablakemelő problémával szembesülnek.
A dolog természetesen először a vezető oldalon jelentkezik, mert az van a legtöbbet használva.
Akkor kezdtem el foglalkozni vele amikor még csak néhány milliméteres rés mutatkozott a bal felső sarokban, oldalt.
Az első reakció nekem is szilikon spray, WD40-es kezelés volt. Rövid ideig úgy látszott az is megoldja a problémát. Később a rés egyre nőtt és a félig lehúzott ablaküveg kézzel oldalra mozgatva már kb- 6-8 mm-t is lötyögött. Felhúzáskor kézzel mindig rá kellett tartanom, hogy ne legyen rés.
Először valami oldalvezető gumisín kopásra gyanakodtam. Leszedtem az ajtó kárpitot és kerestem az okot. Semmi feltűnő nem látszott, a görgők sem voltak nagyon kopottak, valamennyire a csúszó felületek forgás pontok is zsírosak voltak, mégis nagyon lötyögött az üveg. Kis idő után felfedeztem a baj okát.
Az ajtólemez mögé rögzítve, van egy kb. 15cm hosszú vízszintes fix vezetősín. Lásd lent a képeken. Két csavar tartja, ami egyébként állító csavar is. Nos azt kiszerelve jól látszott rajta a kopás és némi elhajlás is a felső oldalán. A baj úgy keletkezik, hogy a sín az egyik oldalról kapja a terhelést, az a fele kopik. Szerencsére (vagy a Suzuki előre látása) ez is egy teljesen szimmetrikus alkatrész. (mint pl. a hátsó kilincs emelőkarjai)
Szóval azt a sínt kell csak 180°-kal megfordítani, hogy a nem kopott oldal legyen a terhelt és rendben működik az ablak ismét. Illetve az oldalra, félrehúzás lefelé mutatkozik, felfelé tökéletes és ugye az a lényeg.
A korrekt megoldás természetesen ennek az alkatrésznek a cseréje lenne. Az azonosításhoz mellékelek néhány képet.
Remélem sok társamnak tudtam segíteni! Sok sikert a szereléshez!
valaki cserélt már hátsó rugókat 1.6-os paripán? mekkora mutatvány,miylen költséggel jár, mostanában egygre aggasztóbban ül meg a kocsi,utasok nélkül 2-3 25kg.-os zsák esetén is...
Régóta olvasgatom a fórumot, sok hasznos tanácsot találtam, amit hasznosítottam is.
Jómagam 2001 óta rendelkezem egy 1996-os évjáratú, lépcsőshátú, 1.6-os sedannal.
43.000 km-el lett véve, azóta 310.000 km-en áll a cájger, és nagyjából minden rendben.
Én ENEOS 5w40-et használok olajként (már a harmadik olajcsere ciklusban), ezt 10.000 kilométerenként cserélem, és elmondhatom, hogy nem csipegeti, ami számomra is meglepő volt, de büszkeséggel tölt el, és merem ajánlani ezt az olajat.
Több alkalommal olvastam, hogy a jármű külső kilincsei eltörnek és 'nem emelnek'. Ez a gond nálam is jelentkezett, azonban jómagam rájöttem arra, hogy amennyiben a hátsó kilincsekről van szó (mert nem tudom, hogy konkrétan, miért, de nekem a bal hátsó törött el, annak ellenére, hogy leginkább a bal elsőt használom, mert javarészt egyedül járok a kocsival. 'mondjuk, lehet, azért, mert ez volt a legkevesebbet használva, és megragadhatott a rudazat, ami nagyobb terhelésnek tette ki a kilincset'), úgy ezek egymással csereszabatosak, tehát mindkét hátsó külső kilincsnek megvan mindkét oldalon az emelő füle, ezért meg tudtam őket cserélni, így nem kellett vennem, mivel a bal hátsó emelő füle a jobb oldalon nem lát el funkciót.
Vételkor nem rendelkeztem klímával, amit egy zsír új gyárival pótoltam (hehe- természetesen, amikor megjött, és elkezdtem beszerelni, akkor vettem észre, hogy a szett egy jobb kormányos járműhöz készült, de kis keresgéléssel be tudtam szerezni a kellő alkatrészeket, és így is olcsóbban jöttem ki, mint egy itthoni bontott szettel). By the way: ezen felbuzdulva, van is egy eladó jobb kormányoshoz való beltéri egységem, két darab alu csővel egyetemben, gondolom, ez rengeteg emberkének kellhet kishazánkban. :-)
Mindez mellett még gyári ködlámpára fájt nagyon a fogam, azt itt a fórumon tudtam beszerezni, ezúton is köszönet érte, frankón működik.
Egyébként a lámpatestekbe ajánlani tudom az OSRAM termékcsalád Nightbreaker (nem összekeverendő a töltőállomásokon forgalmazott Silverlight termékkel, mert arról nem voltak hasonlóan jók a tapasztalatok, ahogy olvasgattam) izzóit (a ködlámpába is), ezekkel én nagyjából 100.000 km.-t elautóztam csere nélkül, pedig járok földesúton is. Természetesen a csere ismét ilyen típusra esett.
Összességében én a járművel meg vagyok elégedve, és nem tervezem eladni, bár 'never say never', de kialakult egyfajta szentimentális vonzalom a kocsi, és közöttem, lehet ezért (leginkább azért, mert nagyságrendileg 200.000 Ft körüli lehet a jármű értéke, és ennek ellenére minden olyan kényelmi funkcióval felszereltem a használat alatt, amire szükségem van, mindezek miatt nem kívánnék rátolni a kicsikocsi árára egy félmillát, vagy többet, hogy egy zsákbamacskával járjak dolgozni ugyanígy minden nap).
Nálam 6 - 6,5 liter / 100 km körül alakul a fogyasztás.
Amik ennek a típusnak a gyerekbetegségei, azt én úgy látom, hogy a következőek:
- Mindkét hátsó ívnél visszatérően megjelenik a rozsdásodás, ezt, ha Balenot látok, mindig csekkolom, így van.
- Az első ablakok félre húznak, ezeket én folyamatos szilikonozással gyógyítgatom, így nem nyújtja meg annyira a gumikat, és kevésbé csúszik félre.
- A bölcső probléma nálam még nem jelentkezett, de tisztában vagyok vele, hogy fog.
- A külső csuklókat szereti 'enni a gép, de ehhez hozzájárul az is, hogy én nyáron 15" kerekkel járogatok. Nagyjából évente kell cserélgetnem ezeket, már venni szoktam plusz szetteket. Ez úgy is előfordul, hogy a szerelőhöz heti szinten járogatok, mert barátok vagyunk, és ilyenkor mindig rá is van kukkantva a kocsira, ebből alapozok arra, hogy ez egy gyári gyenge pont lehet.
- A tank visszajelzője sohasem mutatott rendesen, gyakorlatilag még 10-12 liter van a tankban, amikor csont üreset jelez.
Természetesen ezek mellett rengeteg egyebet is cseréltünk a kocsin, pl. lengéscsillapítók, de ez egy ilyen futásteljesítményű járműnél evidens.
AMI VISZONT A MOSTANI PROBLÉMÁM, ÉS KÉRNÉK SEGÍTSÉGET, HA LEHET:
Nálam is elrohadt az üzemanyag betöltő cső, gyakorlatilag egy teletanknál, nagyjából fél litert kitankolok a földre, és iszonyatos benzinszag van az utastér hátuljában.
Kiszedni viszont egy cseredarab esetén tudom csak, mivel a kocsit minden nap használom, nem tudom nélkülözni.
Esetleg volna valamelyikőtöknek, vagy tud valahonnan? Mert végignéztem a bontókat, néhányat fel is hívtam, de vagy nincs nekik, vagy pedig nem bontanak ki ilyesmit, mert nem fordítanak órákat arra, hogy egy szétrohadtat bontogassanak, amikor úgysem tudják eladni. Mindezek miatt már gondolkodom abban is, hogy vennék újat, de nem találok, az autósboltokban sem találtak nekem.
Olvasgattam a fórumot, ahogy azt már korábban írtam, de a gumi, és / vagy műanyagból legyártottal az lenne a probléma, hogy horrorisztikus volna az ára, és ki kellene szednem hozzá a kocsiból, hogy legyen minta, azt pedig írtam, hogy a használat miatt alma.
Ha infóval, vagy akár alkatrésszel tudnátok segíteni, kérem válaszaitokat ide a fórumra, minden nap olvasom.
Köszönettel kívánva hosszú használatot a Balenosoknak...
2000 körüli 1.6 kombi 4WD-vel milyen tapasztalatok vannak ? Olvastam a bölcsőhalál effektusról, rákerestem, úgy látom elérhető alkatrész ha mégis cserélni kéne. Az elkövetkezendő 5-6 évre keresek AWD autót és ez a Baleno is képbe került. Olvastam még az ablakemelő problémákat Népítéleten. Ezen kívül mire érdemes még odafigyelni vásárlás előtt ?
Igen nagyon meglepődtem rajta. Szorult a fék hátul. Ez mondjuk tényleg csak országút, meg minimális pálya volt 1.300 km-en, azóta most lesz majd teljes városi mérés hamarosan.
Idővel pedig a motor lélegeztetés következik, remélem azt is kimutatja majd a fogyasztás.