Ha a hátsó ülés alatt nincs nyílás, akkor bizony a tankot kell leszedni. Ebből a szempontból nehézkes a Liana szerelése. Én már várom mikor adja meg magát a pumpa vagy a szűrő... :D
280.000 km van benne, nem tudom, hogy volt-e korábban csere bármikor 256.000 km előtt..
Nem csak akkor, de mostanában nem hallom. Kapott egy "kis" sarat a motortér, lehet, hogy a szíjak / görgő adta a hangot, de az is lehet, hogy valami csapágy lesz, még hallgatom.
Lehet a hatso ules alatt van szerelonyilas ha felhajtod, a tankhoz, pontosabban a tapszivattyuhoz, meg regebben lattam kiszerelt tankot ott volt egy kor alaku nyilas, vmi 13 db 10 es cavarral onnan lehet kijon a szivattyu, a tartaly leszereles nelkul.A gond csak az a lianam, mar Edesanyamnal van, nem tudok igy ranezni, tenyleg, de vami hasonlo lehet a megoldas.Regebbi swiftemnel, ami 19994 es volt, 1,3 as 68 loerovel, ott bontas nelkul segitett a spuri, de azt ovatosan kell adagolni, mert budos nem vicc, es ha nem jo az arany a bekeveresnel, hengerfejes lehet a motor.
Csak bekapcsolt klímánál hallod ezt a hangot? Mert a mi Lianánk is produkál ilyen hangot, de csak ha a klíma be van kapcsolva és legalább 2. fokozatban van a ventilátor sebessége. Csak kihúzatáskor lehet hallani!
2004-es, 1.6-os Lianam van, 140000 kilométerrel. Múlt vasárnap 100 km megtétele után a motor „elgyengült” és furcsa hangja lett. Szerintem nem ment egy henger. 3-4 óra „pihenés” után indultam haza a jelenség 50 km után megismétlődött. Olaj, víz ellenőrzése után hazagurultam. Néhány kilométerenként előjött a probléma. Egy 10 perces pihenő után simán ment az utolso 20 km-es. Másnap szerelő gépre tette, Lamddaszonda. De a jelenséget nem produkálta még 40 km megtétele után sem. Mivel szerviz előtt álltam Lecseréltem gyertyákat, szűrőket, olajat és az egyes szondát. Mai nap kb. 70 km megtétele után újból produkálja a hibát. A kocsi nem rángat, visszajelző nem villog, „csak” egyszerűen erejét veszti és nem lehet az éppen aktuális sebességnél gyorsabban menni. Majd pár km után ismét normálisan megy.
Elso lengokar tobb terhelest kap folyamtosan, mint a hatso resz, kiveve ha vonohorog van rajta, vagy utanfutot lakokocsit huznak.nekem hatul csak egy stab.palcat csereltek vmi 5000 ft ert, de az elso lengokar az draga volt 25 ezer ft db,plussz beepites, ami nem volt meg egy szervizora alatt, mert a csavarok be voltak rohadva rendesen.Klimat 2 hetente telen nyaron be kell kapcsolni ennyi, mas nem tud csinalni vele az ember sajnos.
Kicsit megkésve ugyan de annyit tennék még hozzá, hogy a saját 1.3-ast motorgenerál után vettem egy szakitól - a vízpumpa anyaghibás volt (úgy főzték meg), ami a szerelő szerint akitől vettük előfordulhat ennél a motornál ezért azt is érdemes megnézetni. Amúgy tényleg jó kis gép, a futóműhöz még annyi, hogy nem tudom kinek mi a filléres tétel, de azért a hátsó futómű felújítása ha szükséges, az már nem a Swift kategória, ezt érdemes előre megnézni. A többi cucc tényleg nem vészes, ha nem használták rendszeresen a klímát a kompresszort nézesd át, nekünk sikerült megölni mivel az előző tulaj egyáltalán nem használta (bár ez nem Liana specifikus csak általános okoskodás).
De Mitsubishi outlander 2 verzio-benzines van mar, dizel nem sikerult jol azert letettem rola, tehat meg nem phev-az azt hiszem a 4es verzio mar, mert az meg draga sajnos, pedig ingazni munkaba jo lenne, elvileg 40 km tisztan elektromosan, 220 voltrol toltheto otthon is.
Tehat maradtam a japanoknal, nekem bevaltak, eddig volt egy swiftem 1994 es sedan, aztan 1,6 os 2002 es liana, mostmeg mitsubishi.
En is agyaltam mar ezen, sok szerviz, miutan hivtam telefonon oket csak a lengescsillapitot es vagy rugot, ha kilagyult, csereli parba, meg a gumit, hogy egy tengelyen azonos, meretu, tipusu, mintazatu legyen ertelemszeruen, a tobbi futomu elemre csak azt cserelik, ami tenylegesen kuka.A liana lengokarjaba a szilent,, nem javithato, a nemet opelbe a lengokar marad, szilent kisajtolhato, majd az uj berakhato de nem mindegyik tipusnal.
Azert az 1,6os erosebb-nekem manualis klimas volt, nem automata klimas, vezettem 1,3 ast is-azt erezhetoen megfogja a klima ha be van kapcsolva, meg ulnek benne 5en, abba az m13 motor van, az van a regi ignisbe.Minap a pécsi vásáron neztem ez elso sx cross t, abba is a liana m16a motorja volt, igaz tett ra a japan fekete muanyagburkolatot.
Visszaterve, az enyem nem rohadt alulrol meg vasarlaskor, viszont erdemes lealvazvedozni, ha megtartod legalbb 6 evig.Az enyem nem volt torve, a hatso sarvedoiv megis rohad, igaz meg tud benne allni a viz es sar is, mosasnal nehez olyan szogbol kimosni a kerekdobot sajnos.
Mostantol nincs Liana m, pontosabban van, csak a csaladba maradt, mert annyira ragaszkodik.6 evet volt nalunk, 90 ezer km et tettem bele, igaz ebbe belejatszott az autogaz szett is ami benne volt.Tehat a lenyeg, 6 ev alatt egyszer kelltt szervizbe hagyni 2 napot, a kupplung miatt, de rossz kuplunggal is hazahozott, igaz, pirosnal mindig le kellett allitani a motort, utana 1, 3 , 5 csak igy tudtam valtani.Ennyire megbizhato auto ennyiert nem sok van szt hiszem.
Én csak kiegészíteném, hogy a karosszérián a két hátsó sárvédőív a fő bűnös, ha volt törve, ha nem, - ott szeret rügyezni, mint más vasak is, - máshol, jellemzően csak, ha sérült volt és szakszerűtlen javítás áldozata lett.
Ill. még egy, hogy lehetőleg hosszabb próbakört menj, bőven üzemmeleg állapotig, mert a gyújtótrafók tudnak vicceskedni, - ha visszaolvasol... - rángatások nehezen megállapítható okozói lenni és ez nem derül ki egy két perces út alatt.
jaja, nekem 1,6 van, de az igazából mindegy. Ha iridiumos gyertya van benne akkor 100 ezer a ciklus, ha hagyományos akkor 50 ezer. Én elejétől hagyományossal jártam (NGK márka), 950 ft/db az iridiumos meg 6000 /db. Nem mindegy hogy egy csere 4000 vagy 24000.
Természetesen láncos és élethosszos a vezérlése. Mit nézess meg? A karosszérián kívül semmit. Műszakilag úgysem találsz benne hibát, maximum a kopó alkatrészek lehetnek cserések. Fékbetét, tárcsa, esetleg a lengőkar. Ugyanis itt a gömbtámasz nem cserélhető külön, mint a német autóknál, csak a lengőkar kompletten. Féltengelycsukló gumiharangjai nincsenek-e kiszakadva, esetleg a kormány összekötőrúd végén a gömbfejek nem nyiszognak-e ha a kormányt mozgatod. DE EZEK FILLÉRES TÉTELEK, mégha cserélni kell is. Ha a kasztni jó, akkor azonnal vedd meg. Alkudj le valamennyit ha a fékek cserések, vagy van egy kis hangja a futóműnek. Más gondod nem lehet. Nekem 265 ezer van benne, de a felsorolt kopó cuccokon kívül még nem cseréltem semmit soha. Vásárlás után javaslom az olajcserét, légszűrőt, pollenszűrőt, váltóolajat cserélni. Ha a két hosszbordás ékszíj necces akkor esetleg még azt is. De ezt a két szíjat szemmel jól meg tudod nézni, tehát ha már volt cserélve akkor nem kell. Elvileg 90 ezernél kellett cserélni mert annyi a ciklusa. Mindösszesen kb 25 ezerből kivannak ezek a cuccok. Műszakilag nem foglalkozz vele, mert úgysincs baja. A karosszéria javítás a húzós tétel azt kell megnézni rendesen.
Szia. Ne haragudj, de engem nagyon érdekelne, hogy hol lehet beszerezni olyan beépítőkeretet ami neked van a Lianádban és pontosan milyen fejegységed van.
Pontos márka érdekelne. Kutatok már nagyon régen, de nem találtam sehol olyat, amit te építettél be. Sajnos még hasonlót sem. Kérlek segíts nekem. Köszönöm előre is.
Ilyet sem hallottam még, hogy csak egy oldali lengőkart cseréltél... Az is egy érdekes szerelő aki ilyet megcsinál. Lengőkarokat, gömbfejeket, összekötőket, stabilizátorokat csak párban cserélünk!
En nem tudom ezt, meg nekem nem volt.En bontot hivnek, azt hiszem a suzumint.Ha csereled, mindkettot kell parba azt hhiszem, de jobb ha felhivod a bontot.
Nálam jobb elso lengokar volt, meg ket db hatso stabilzator palca volt, muszakira teljes fekfelujitas, tarcsa, fekbetet csere csak elol, hatul nem kellett fekpofat cserelni, csak munkahengert, 90 ezer km re ennyi....most van benne 290ezer km, en tettem bele 90 ezret.Legjobb autom ami eddig volt, eletembe.Evjarat 2002, meg a regebbi liana, motor m16a, nincs alufelni, sima femfelni.
Liana (2004/1.6) külső féltengely csukló cserében kérném a segítségeteket: kinek milyen márkájú alkatrészt sikerült beszerelnie? Eddig GSP és a Pascal nem lett jó, a biztosító gyűrű nem akad be és simán lecsúsznak :(