Keresés

Részletes keresés

morgó mh. Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50544

Nagyvasúti jellegű alacsonypadlós elővárosi járművet gyártottak már?

Előzmény: attus germanicus (50540)
kristoof Creative Commons License 2023.12.15 0 1 50543

Így van! Ha akarnak valamit azt megcsinálják. Csak arra baromi nehéz őket rávenni, hogy akarják.

Előzmény: attus germanicus (50540)
kristoof Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50542

Itt Európában nagyon kínlódnak, ami nem is csoda.

Előzmény: trizs77 (50539)
kristoof Creative Commons License 2023.12.15 0 3 50541

Nekem speciel nem magával a céggel van gondom, hanem a kínai mentalitással. Sajnos jelenleg is velük dolgozom és iszonyatosan nehéz elmagyarázni nekik, hogy itt azért másképp mennek a dolgok, mint ott. Nagyon erőszakosan szeretnének ráderőltetni olyat, ami nem lehet. A bangladesi példa jól mutatja, hogy milyen borzasztó kompromisszumos megoldásokbam gondolkodnak, amikből mi csak nagyon rosszul jöhetünk ki. (Ők nem mennek bele olyan buliba, ami bármiféle kockázattal jár nekik.) Szóval, ha ebből bármi is lesz, akkor ahhoz képest a 3-as metró szerelvényeinek a felújítása egy sikersztori lesz. 

 

Ez viszont nagy baj!

Előzmény: Ep128 (50538)
attus germanicus Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 50540

A referenciák zöme belföldi, kínai. A CRRC ugye a kínai állami vasúti járműgyártó, ami a korábbi kínai cégek egyesítésével jött létre 2015-ben. Valami irdatlan mennyiségű vasúti járművet gyártottak le, mindenféle kategóriában, abban is, amiről a HÉV kapcsán beszélhetünk. 

Politikai alapon lehet valaki kritikus a velük való együttműködés kapcsán, talán gazdasági alapon is, szakmai alapon aligha. 

Előzmény: trizs77 (50539)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 50539

Ha a világ legnagyobb vagy csak majdnem legnagyobb vasúti járműgyártója, akkor nem csak bangladesi referenciája lehet.

 

Előzmény: 95 860 00 4914-1 (50536)
Ep128 Creative Commons License 2023.12.14 -2 1 50538

"A CRRC Corporation Limited kínai állami tulajdonú és nyilvánosan forgalmazott gördülőállomány-gyártó. Bevételeit tekintve a világ legnagyobb gördülőállomány-gyártója, megelőzve fő versenytársait, az Alstomot és a Siemenst."

1) Szerintem nem tragédia egy efféle cégtől venni valamit.

2) A haza igények és tervek szerint készíthetnek használható alapanyagokat és itthon össze lehet rakni azt normális módon.

3) Nem, nem emiatt vonták vissza az előző tendert anno.

(Egészen konkrétan a legolcsóbb ajánlat is jóval magasabb volt, mint az akkor maximálisan erre fordítható keret.)

Előzmény: kristoof (50535)
Swithun Tupac Creative Commons License 2023.12.14 -2 0 50537

Sajnos várható volt, hogy a kedves vezető odaadja ezt is Kínának.

 

Ennél még az is jobb volna, ha valóban megvennék a Renfét (na persze, álmodj királylány), és ők gyártanának ide HÉV-et, fogaskerekűt meg kisföldalattit, és még mit nem.

 

Az egésznek persze annyi értelme van, hogy abban a hahymázas politikai marketinghazugságban élhessünk, hogy van valódi és komoly magyar vasúti járműgyártás.

Előzmény: kristoof (50535)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2023.12.14 0 1 50536
Előzmény: kristoof (50535)
kristoof Creative Commons License 2023.12.14 -2 2 50535

Ne aggódjatok! Jelenleg az a mesterterv, hogy CRRC vonatokat gyártunk a HÉV vonalakra. Majdnem készen jönnének a vonatok, amiket Dunakeszin fejeznének be. A következő ötéves tervben benne van, hogy kínai hitelből vásárolnák meg az új HÉV szerelvényeket. A többi részletről egyelőre nincs információm.

 

(Konkrétan ezért vonták vissza a korábbi tendert.)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.12.13 0 0 50534

Még ahhoz se igen van elég, hogy Desirot lehessen kiadni arra, amire azt kellene kiadni.

Előzmény: NAR (50527)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.12.13 0 0 50533

Aztán honnan, a retro szerelvényből? :-)

Mert, azt hiszem, azon kívül nemigen van érvényes fővizsgás Bhv...

Előzmény: division by zero (50531)
Alien Angel Creative Commons License 2023.12.13 0 9 50532

...és a kocsik sorozatjelébe egy "é" betűt festeni a "h" és a "v" közé.

Előzmény: division by zero (50531)
division by zero Creative Commons License 2023.12.13 -1 5 50531

HÉV-es Bobo van, már csak pár Bhv-t kell kérni a MÁV-tól :-)

Fizolti Creative Commons License 2023.12.13 0 0 50530

Te ezt írtad: Olyan átmeneti ez a járműhiány, amilyen ideiglenesen itt tartózkodtak a megszállóbaráti szovjet csapatok...

 

Erre írtam, hogy korábban is volt átmeneti járműhiány. Ami ténylegesen ideiglenes volt, és arra az időre volt kölcsönben Desiro. 

Senki nem írt olyasmit, hogy most lenne erre Desiro, vagy olyat, hogy bármilyen vonatot kéne a Starttól kölcsönvenni. 

 

 

Előzmény: NAR (50527)
John Howard Creative Commons License 2023.12.13 0 1 50529

Pláne...

Előzmény: 95 860 00 4914-1 (50526)
r1232 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 50528

Nincs.

Előzmény: NAR (50527)
NAR Creative Commons License 2023.12.13 -1 3 50527

És van a MÁV-nak 'felesleges" Desiro-ja?

Előzmény: Fizolti (50519)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 50526

A jelenlegi menetrendi struktúrában nem, maximum addig legelne a szerelvény Cinkotán. 

Előzmény: John Howard (50525)
John Howard Creative Commons License 2023.12.13 0 4 50525

De talán. Viszont ha a csömöri utasoknak át kellene szállniuk Cinkotán, még ennyien sem utaznának a HÉV-vel, inkább mennének a Csömör-busszal...

Előzmény: trizs77 (50524)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.13 0 2 50524

A Csömörin nem lehet kinyerni egy szerelvényt ha Cinkota-Csömör-Cinkota között a Bz járna csak?

Csatlakozna Cinkotán a Budapest-Gödöllő-Budapest HÉV szerelvényhez.

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50522)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.13 0 0 50523

Nyilván nem nagy kapacitás, ezért kéne ott járatni a semmi helyett, ahol időszakosan elég ennyi kapacitás.

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50520)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.12.13 0 0 50522

Egyetlen napot sem dolgoztak üzemszerűen sehol a HÉV-hálózaton.

 

Nincs is igazán olyan szerep, amire alkalmasak lehetnének, esetleg nagyon hajnalban és nagyon késő este válthatnának ki egy kisegységet.

Előzmény: trizs77 (50521)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.13 0 1 50521

de miért ?

 

dolgoztak egyáltalán legalább egy napig üzemkezdettől üzemzárásig bármelyik HÉV vonalon ?

 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50520)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.12.13 0 0 50520

Legjobb tudomásom szerint mindkét MÁV-HÉV-es 117-es üzemképtelen, a két kocsi befogadóképessége amúgy is röhejes még egy kisegységhez képest is...

Előzmény: Fizolti (50519)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.13 0 1 50519

Időszakosan már korábban is volt, amikor a Ráckeve felé megjelentek a Desirók. 

Első körben a HÉV-es Bzmotok beforgatásán kéne elgondolkozni kisebb forgalmú szakaszon/irányban/időszakban. 

Előzmény: NAR (50518)
NAR Creative Commons License 2023.12.13 -1 4 50518

Olyan átmeneti ez a járműhiány, amilyen ideiglenesen itt tartózkodtak a megszállóbaráti szovjet csapatok...

Előzmény: seadxdx (50517)
seadxdx Creative Commons License 2023.12.12 0 0 50517

Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint átmeneti a hiány. Ha most pár darab MIX/A-t kivonnak a csepeli vonalról jövőre (meg idén is kiszállt már), akkor ez csak rosszabb lesz rövidtávon.

 

https://dunaharasztionline.hu/helyihirek/gazdasag/2023/12/12/keves-a-jarmu-ritkabban-kozlekedik-majd-a-hev/

Előzmény: király2644 (50514)
v46021 Creative Commons License 2023.12.12 0 0 50516

 

"...Menjünk át... :-) "

 

Átmentem, de ott is azt mondták, hogy az igazság odaát van!

Dehát onnan jöttem!?!

 

:)

Előzmény: Vendégsín (50515)
Vendégsín Creative Commons License 2023.12.12 0 0 50515

mi akkro az igazság?

 

Menjünk át... :-)

 

Előzmény: király2644 (50514)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!