Most hogy megtettem kisebb kirándulást a balatonra tettem az autómba (1.2-es 5ajtós) 450 km (óra szerint) akkor kezdem a tapasztaltakat.
a gps és az ECU (ha jól irom) egyet mutat vagy talán 1 km/o eltérés de az szerintem elhanyagolható.
60nál kb 6 , 70nél kb 7,stb de 100.nál 10 km/ó viszont ez 120nál is 10km/ó feljebb nem mentem... ez érdekes.... annyit csal felfele az óra- tehát csak a mutató helyzetével van gond az ECU jol adja a jelet. ebből következtetem ki hogy a megtett km az nagyjából jó.
indulás előtt tankoltam (31 litert ) nem színültig de telit mutatott a mutató (előtte majdnem piros szélénél volt) a 450km után ami 80an %ban pálya most pont negyedet mutat a mutató. szerintem ez jó fogyasztásnak nevezném.Persze pontos adatokat majd ujra tankolás után tudok.
a guminyomásról:
elől 2.2 használok hátul 2.0 mivel nagy részt egyedül közlekedem vagy 2-en a párommal aki elől ül .Úgy hallottam hogy ha nagyon fel van fújva a hátsó és terheletlen szinte akkor csak pattog az úton így sokkal hamarabb tönkremegy a hátsó lengés csillapító.
2.0 nél még a kerék kicsi "hasa" sincs azt gondolom hogy kopni nem fog talán rosszul.165/7/13-as kerekek.
Nem fog összedőlni a világ. Aki még annyira trehány, vagy mentségére szóljon annyira laikus, hogy megnézni sem tudja, annak sincs benne víz, még is megy.
Az aggasztóbb dolog az lehet, hogy mennyi idő alatt lett min. szinten, és miért. A váltóhoz ennek semmi köze, legnagyobb bánatodra.
A nagy-sárga kupakos a kiegyenlítő tartály(hűtőközeg), a kicsi-fekete kupakos tőle balra a fékfolyadéké. A zárhíd tövében, bal lámpa mellett/mögött pedig a szervóé van.
Én kipróbáltam - mivel java részben pályán járok - magasabb értékeket, egészen 2,5bar-ig.
Annyit tapasztaltam, hogy a menetzaj csökkent, a stabilitás-egyenesfutás javult, a fogyasztás egy ici-picit lejjebb kúszott, az elindulások mintha rugalmasabbak lettek volna. Száraz időben a fékút nem változott, kanyartartás javult. Viszont úthibákon pattogott.
Ellenben nyirkos-vizes-esős-trutyis időben a fékút drasztikusan megnőtt, az oldaltartás-kanyarstabilitás rettenetesen leromlott. A keményebbre fújt gumik a nedves-vizes burkolattal nem tudtak mit kezdeni, csúsztak veszettül, éles határral a tapadás-megcsúszás között, és nagyon kevés elég volt neki, hogy kitolja az orrát, kidobja a farát, vagy egyszerűen csak egy nagyobb fékezésnél álló kerekekkel csússzak előre, indulásnál pedig ha kell ha nem kipörgött, ha csak egy kicsivel is kövérebb gázzal akartam elindulni. Mindezt friss Continental gumikkal, tehát nem Linglong.
Szóval száraz időben és főleg pályán használva hajszállal jobb a keményebb gumi, de ha csak egy kicsit is nyirkos-vizes az út, szinte életveszélyes, a gyári 2,1-2,2 értékhez képest. Én is visszatértem a gyári értékekre, ég-és-föld. Tényleg laposnak tűnik, főleg elöl, de ez az ideális a kocsinak-futóműnek. Szóval szerintem ne variálj.
Fura, de 2.1-es nyomást tartok én is és teljesen normálisan kopnak a gumik. Pedig néha az eleje úgy tűnik, mintha lapos lenne. Én is azt hinném, hogy a motor miatt pl elől lehetne magasabb a nyomásérték. Sok kocsinál súlyterheléstől függően változnak a nyomásértékek.
Olvasgatom a friss hozzászólásokat a kerékméret/sebességmérő stb. témakörben, s eszembe jutott valami:
Én úgy tudom, hogy az összes Kalos abroncsméret (155/80 R13, 175/70 R13, 185/60 R14) esetében az optimális guminyomás 2,1 bar a gyártó szerint (nekem is ennyi van a kesztyűtartóban lévő címkén).
Viszont már nem egy embertől hallottam, hogy igazából magasabb érték lenne az ideális!!!! Nyomásellenőrzésnél ugyan mindig motoszkál ez bennem, hogy többet fújjak, de sosem mertem feljebb tornászni ezt az értéket.
Nektek mi a véleményetek erről? Ha valóban nagyobb érték az optimális, akkor a gyártó miért "csak" 2,1 bar-t ajánl?
1.2 és 8 szelepes kell . sajnos ez nem igy néz ki nekem. a főtengelyen nekem nem anya alátéttel hanem csavar van. és nem akar megindulni sehogy sem... inkább a matizéra hasonlit (ránézésre)
Bocs hogy ismét buta kérdéssel jövök de a lámpácskám kigyulladt! p0335 hibával és hiába törlöm ki visszajön.
előzmény: váltó olajcsere....
előtte semmi.
csere után már yulladt ezzel a kóddal.
nekem azt irja :főtengely helyzet szenzor...
de mitől?
váltó olajcsere?
attól nem hinném.
lényeg hogy szeretném a vezérlést leellenőrizni. de a szerelési utmutatóban egy képet találok de ez kisfelbontás és csak az alkatrészeket irja beállitást nem.
Bocs Ken Block hogy bele szakértek de igazából le lehet az 1,4-es en is cserélni a váltó olajat mert a váltó alján van egy tenyérnyi lap amit jó pár csavar tart azt levéve kifolyik az olaj csak szerezni kell másik tömítést oda visszarakod utána az ellenőrző csavarnál feltöltöd és kész én is gondolkozok rajta mert az enyimbe is benne van 12 éve az olaj csak venni kellene bele tömítést sőt az is lehet,hogy abba a lapba még egy leeresztő csavart is bele lehetne építeni utána meg már nem volna gond a csere.
a féltengelynél van szimering ha jól tudom. azt hogy lehet cserélni?
hogy jön ki a féltengely? kihúzós csak úgy? vagy kipattintós(mint a régi golf 1 nél) vagy hogy? mert nekem szivárog és az előző tulaj (szerintem az de nem száz % ) már megvette de bedobta a csomagtartóba........ ha meg már ott járok és nem nagy munka kicserélném
1.4-nél nem lehet cserélni, mert valami nagyon sok diplomás kitalálta, hogy ők 2002-3-4-be felöntik ~2l olajjal, és az 400.000 km múlva is jó lesz, legyen az a 400 e 6 év vagy 16 év. Stabilizátor pálcával verném szájba érte......mindegy. Ezeknél csak ráönteni lehet, leengedni nem. Bal oldali féltengely mögött, a tűzfal felé van egy csavar, ha jól emlékszem. Sík talajon kivéve, ha jön olaj, akkor van benne és jó a szint. Ha nem jön lehet beleimádkozni, meg mekkora mennyiséget.
Amúgy le lehet belőle szedni magát az olajat, csak ha valami "kosz" van benne, azt nem nagyon. Balos féltengelyt kihúzva a helyéről, kifolyik a java olaj, bele az új, aztán le van "cserélve".
szeretném ellenőrizni a váltó olajszintemet. hol keressem a szint néző csavart? 1.2esem van abban pedig kell ellenőrizni a szintet és ha kell utána tölteni vagy ha xx km felett van akkor cserélni. igy olvastam( ha minden igaz az 1.4 es nem kell mert nincs is rajta)
Ez neked még jobban felfelé csaló sebességet eredményez, tehát 100 kijelzett helyett nem mész még 95-el se, a megtett távodat pedig felfelé fogja elcsalni - mert az egy kerékfordulásnyi út a valóságban kevesebb lesz, mint a betáplált.
na nézzük csak mit is irtál:A 165/70/13 nem gyári méret, hanem attól kisebb.... ez igy igaz
Ez neked még jobban felfelé csaló sebességet eredményez, tehát 100 kijelzett helyett nem mész még 95-el se,
huhh ez már kicsit zavaros: Ez neked még jobban felfelé csaló sebességet eredményez... lefelét akartál irni mert amit utána irtál csak akkor van értelme: tehát 100 kijelzett helyett nem mész még 95-el se,ez is igaz.....
a megtett távodat pedig felfelé fogja elcsalni - mert az egy kerékfordulásnyi út a valóságban kevesebb lesz, mint a betáplált. ez is igy igaz
de ha ezt igy veszem hogy kevesebb utat tesz meg mert kevesebb a kerékátmérő akkor a megtett km is értelemszerüen kevesebb lesz (persze az óra 100km fog irni mert nem tudja hogy kisebb gumi van rajta) de valójában ahogy irtad 95km lesz a valós adat.