Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Relaxvideo Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14103

Nem ilyenek állnak az út szélén gőzölgő motorral, akinek nem volt elég hűtővize?

És mitől tud elfogyni? Elfolyik valahol? Vagy 12 év után ez már normális jelenség, hisz végülis egyik folyadék sem örök?

Előzmény: DelSonar (14100)
fiest Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14102

Most hogy megtettem kisebb kirándulást a balatonra  tettem az autómba (1.2-es 5ajtós) 450 km (óra szerint) akkor kezdem a tapasztaltakat.

 a gps és az ECU (ha jól irom) egyet mutat vagy talán 1 km/o eltérés de az szerintem elhanyagolható.

60nál kb 6 , 70nél kb 7,stb de 100.nál 10 km/ó viszont ez 120nál is 10km/ó feljebb nem mentem... ez érdekes.... annyit csal felfele az óra- tehát csak a mutató helyzetével van gond az ECU jol adja a jelet. ebből következtetem ki hogy a megtett km az nagyjából jó.

indulás előtt tankoltam (31 litert ) nem színültig de telit mutatott a mutató (előtte majdnem piros szélénél volt) a 450km után ami 80an %ban pálya most pont negyedet mutat a mutató. szerintem ez jó fogyasztásnak nevezném.Persze pontos adatokat majd ujra tankolás után tudok.

a guminyomásról:

 elől 2.2 használok hátul 2.0 mivel nagy részt egyedül közlekedem  vagy 2-en a párommal aki elől ül .Úgy hallottam hogy ha nagyon fel van fújva a hátsó és terheletlen szinte akkor csak pattog az úton így sokkal hamarabb tönkremegy a hátsó lengés csillapító.

 2.0 nél még a kerék kicsi "hasa" sincs azt gondolom hogy kopni nem fog talán rosszul.165/7/13-as kerekek.

Előzmény: wector81 (14095)
Ken_Block Creative Commons License 2016.07.31 0 0 14101

Nem fog összedőlni a világ. Aki még annyira trehány, vagy mentségére szóljon annyira laikus, hogy megnézni sem tudja,  annak sincs benne víz, még is megy.

Az aggasztóbb dolog az lehet, hogy mennyi idő alatt lett min. szinten, és miért. A váltóhoz ennek semmi köze, legnagyobb bánatodra.

DelSonar Creative Commons License 2016.07.31 0 0 14100

A hőfok egy dolog, a fogyásnak indult hűtőfolyadék meg egy másik dolog. A váltóba tudtommal nem megy hűtőfolyadék.

Előzmény: Relaxvideo (14099)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.07.31 0 0 14099

Igen, a sárgakupakosra gondolok..

Akkor min. alatt vagyok a hűtőfolyadékkal? Hoppá, ez nem hangzik jól, bár világéletében középálláson volt a motorhőfok mutató.

Azért sürgősen töltsek utána ugye? És ez nincs kapcsolatban a kezdődő nehezebb váltással gondolom.

 

Ken_Block Creative Commons License 2016.07.31 0 0 14098

A nagy-sárga kupakos a kiegyenlítő tartály(hűtőközeg), a kicsi-fekete kupakos tőle balra a fékfolyadéké. A zárhíd tövében, bal lámpa mellett/mögött pedig a szervóé van.

DelSonar Creative Commons License 2016.07.31 0 0 14097

Ha ezekre gondolsz akkor a felső nagyobb a hűtőfolyadék tágulási tartály, az alsó kisebb a fékfolyadéké.

Előzmény: Relaxvideo (14096)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.07.31 0 0 14096

A motorháztető alatt a biztosítékdoboz mögött közvetlenül a nagyobb fehér tartály milyen folyadék?

Lehet, hogy MIN. alatt vagyok és mostanában mintha nem járna olyan finoman a váltó. Nem recseg-ropog,

de úgy határozottan érzem a mechanikus kapcsolást. Picit mintha finomabban ment volna pár hete.

Mondjuk a szerelő mondta múltkor, hogy picit lennt fog a kuplung, de még nem vészes.

De mi ez a folyadék?

1.4 Kalos

köszi

wector81 Creative Commons License 2016.07.25 0 0 14095

Én kipróbáltam - mivel java részben pályán járok - magasabb értékeket, egészen 2,5bar-ig.

Annyit tapasztaltam, hogy a menetzaj csökkent, a stabilitás-egyenesfutás javult, a fogyasztás egy ici-picit lejjebb kúszott, az elindulások mintha rugalmasabbak lettek volna. Száraz időben a fékút nem változott, kanyartartás javult. Viszont úthibákon pattogott.

Ellenben nyirkos-vizes-esős-trutyis időben a fékút drasztikusan megnőtt, az oldaltartás-kanyarstabilitás rettenetesen leromlott. A keményebbre fújt gumik a nedves-vizes burkolattal nem tudtak mit kezdeni, csúsztak veszettül, éles határral a tapadás-megcsúszás között, és nagyon kevés elég volt neki, hogy kitolja az orrát, kidobja a farát, vagy egyszerűen csak egy nagyobb fékezésnél álló kerekekkel csússzak előre, indulásnál pedig ha kell ha nem kipörgött, ha csak egy kicsivel is kövérebb gázzal akartam elindulni. Mindezt friss Continental gumikkal, tehát nem Linglong.

Szóval száraz időben és főleg pályán használva hajszállal jobb a keményebb gumi, de ha csak egy kicsit is nyirkos-vizes az út, szinte életveszélyes, a gyári 2,1-2,2 értékhez képest. Én is visszatértem a gyári értékekre, ég-és-föld. Tényleg laposnak tűnik, főleg elöl, de ez az ideális a kocsinak-futóműnek. Szóval szerintem ne variálj.

Előzmény: Törölt nick (14092)
fiest Creative Commons License 2016.07.24 0 1 14094

köszönöm.  volt benne 2 csepp viz kiszáritottam. kontakt spray  és nincs hibakód.

Előzmény: DelSonar (14091)
DelSonar Creative Commons License 2016.07.24 0 1 14093

Fura, de 2.1-es nyomást tartok én is és teljesen normálisan kopnak a gumik. Pedig néha az eleje úgy tűnik, mintha lapos lenne. Én is azt hinném, hogy a motor miatt pl elől lehetne magasabb a nyomásérték. Sok kocsinál súlyterheléstől függően változnak a nyomásértékek.

Előzmény: Törölt nick (14092)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.24 0 0 14092

Olvasgatom a friss hozzászólásokat a kerékméret/sebességmérő stb. témakörben, s eszembe jutott valami:

 

Én úgy tudom, hogy az összes Kalos abroncsméret (155/80 R13, 175/70 R13, 185/60 R14) esetében az optimális guminyomás 2,1 bar a gyártó szerint (nekem is ennyi van a kesztyűtartóban lévő címkén).

 

Viszont már nem egy embertől hallottam, hogy igazából magasabb érték lenne az ideális!!!! Nyomásellenőrzésnél ugyan mindig motoszkál ez bennem, hogy többet fújjak, de sosem mertem feljebb tornászni ezt az értéket.

 

Nektek mi a véleményetek erről? Ha valóban nagyobb érték az optimális, akkor a gyártó miért "csak" 2,1 bar-t ajánl?

 

 

DelSonar Creative Commons License 2016.07.24 0 0 14091

P0335. crankshaft position (CKP) sensor - circuit malfunction (főtengely helyzet érzékelő - áramkör hibás)

 

Lehetséges ok: wiring, ckp sensor, ECM (vezetékek, CKP érzékelő, ECM)

 

Előbb a csatlakozásokat és a vezetékezést nézd át, esetleg kontakt sprayvel megkezelni a csatlakozási pontokat.

Előzmény: fiest (14088)
fiest Creative Commons License 2016.07.24 0 0 14090

1.2 és 8 szelepes kell . sajnos ez nem igy néz ki nekem. a főtengelyen nekem nem anya  alátéttel hanem csavar van. és nem akar megindulni sehogy sem... inkább a matizéra hasonlit (ránézésre)

 

 

Előzmény: Ken_Block (14089)
Ken_Block Creative Commons License 2016.07.24 0 0 14089

Nem tudom mikori , meg milyen motoros, de 2004,1.4 8szelep.

Előzmény: fiest (14088)
fiest Creative Commons License 2016.07.24 0 0 14088

Bocs hogy ismét buta kérdéssel jövök de a lámpácskám kigyulladt! p0335 hibával és  hiába törlöm ki visszajön.

 előzmény: váltó olajcsere....

 előtte semmi.

 csere után már yulladt ezzel a kóddal. 

nekem azt irja :főtengely helyzet szenzor...

 de mitől?

 váltó olajcsere?

 attól nem hinném.

 lényeg hogy szeretném a vezérlést leellenőrizni. de a szerelési utmutatóban egy képet találok de ez kisfelbontás és csak az alkatrészeket irja beállitást nem.

 jó lenne egy amin több infot találok..

kalos1 Creative Commons License 2016.07.22 0 0 14087

Bocs Ken Block hogy bele szakértek de igazából le lehet az 1,4-es en is cserélni a váltó olajat mert a váltó alján van egy tenyérnyi lap amit jó pár csavar tart azt levéve kifolyik az olaj csak szerezni kell másik tömítést oda visszarakod utána az ellenőrző csavarnál feltöltöd és kész én is gondolkozok rajta mert az enyimbe is benne van 12 éve az olaj csak venni kellene bele tömítést sőt az is lehet,hogy abba a lapba még egy leeresztő csavart is bele lehetne építeni utána meg már nem volna gond a csere.

Clevo88 Creative Commons License 2016.07.22 0 0 14086

Kösz szépen, megnézem :) még a mai nap !

Előzmény: Ken_Block (14083)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.07.22 0 0 14085

A szimeringnél nekem is enged az olaj, de annyira gyengén, hogy szerelő szerint is járjak vele így,

nem éri meg a 30ezres munkadíj a 3ezer ft-os alkatrész miatt. Nézegessem az olajszintet, majd ha muszáj, csak akkor cseréljük.

Előzmény: fiest (14084)
fiest Creative Commons License 2016.07.22 0 0 14084

a féltengelynél van szimering ha jól tudom. azt hogy lehet cserélni?

 hogy jön ki a féltengely? kihúzós csak úgy? vagy kipattintós(mint a régi golf 1 nél) vagy hogy? mert nekem szivárog és az előző tulaj (szerintem az de nem száz % ) már megvette  de bedobta a csomagtartóba........ ha meg már ott járok és nem nagy munka kicserélném

Előzmény: Ken_Block (14083)
Ken_Block Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14083

1.4-nél nem lehet cserélni, mert valami nagyon sok diplomás kitalálta, hogy ők 2002-3-4-be felöntik ~2l olajjal, és az 400.000 km múlva is jó lesz, legyen az a 400 e 6 év vagy 16 év. Stabilizátor pálcával verném szájba érte......mindegy.
Ezeknél csak ráönteni lehet, leengedni nem. Bal oldali féltengely mögött, a tűzfal felé van egy csavar, ha jól emlékszem. Sík talajon kivéve, ha jön olaj, akkor van benne és jó a szint. Ha nem jön lehet beleimádkozni, meg mekkora mennyiséget.

 

Amúgy le lehet belőle szedni magát az olajat, csak ha valami "kosz" van benne, azt nem nagyon. Balos féltengelyt kihúzva a helyéről, kifolyik a java olaj, bele az új, aztán le van "cserélve". 

Előzmény: Clevo88 (14082)
Clevo88 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14082

Néztem 1.4 es motornál a váltót, olaj beöntő nyílást keresve, de nem találtam

Valószínű hogy nincs, megy ameddig megy, amíg vannak fogak :D

Viszont valami nekem hangos, csak akkor ha gázt adok, a váltóból jön kerregő hang, mintha szárazon menne :S

Parton felfele még hangosabb :S

2005 1,4 lépcsős nem 16v hanem sima

Segítséget köszönöm

Előzmény: fiest (14077)
DelSonar Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14081
Előzmény: lacesz72 (14078)
sebike05 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14080

a műszer nem csodaszer oda szerelő is kell sok esetben nem mechanikus hiba van nem elektromos

Előzmény: lacesz72 (14078)
sebike05 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14079

betöltő a nivocsavar cserélni 30.000km enként kell az első cserét leszámítva mert az 15000km nél kellett volna.

Előzmény: fiest (14077)
lacesz72 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14078

sziasztok .nagyon ossze vagyok gabalyodva a dolgokkal.az alap jaratom valami 1200 es 1500 kozott mozog.szamitogepen rendben tudjak hozni?

 

fiest Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14077

szeretném ellenőrizni a váltó olajszintemet. hol keressem a szint néző csavart? 1.2esem van abban pedig kell ellenőrizni a szintet és ha kell utána tölteni vagy ha xx km felett van akkor cserélni. igy olvastam( ha minden igaz az 1.4 es nem kell mert nincs is rajta)

fiest Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14076

A 165/70/13 nem gyári méret, hanem attól kisebb.

Ez neked még jobban felfelé csaló sebességet eredményez, tehát 100 kijelzett helyett nem mész még 95-el se, a megtett távodat pedig felfelé fogja elcsalni - mert az egy kerékfordulásnyi út a valóságban kevesebb lesz, mint a betáplált.

 na nézzük csak mit is irtál:A 165/70/13 nem gyári méret, hanem attól kisebb.... ez igy igaz

 

Ez neked még jobban felfelé csaló sebességet eredményez, tehát 100 kijelzett helyett nem mész még 95-el se,

huhh ez már kicsit zavaros: Ez neked még jobban felfelé csaló sebességet eredményez... lefelét akartál irni mert amit utána irtál csak akkor van értelme: tehát 100 kijelzett helyett nem mész még 95-el se,ez is igaz.....

a megtett távodat pedig felfelé fogja elcsalni - mert az egy kerékfordulásnyi út a valóságban kevesebb lesz, mint a betáplált. ez is igy igaz

de ha ezt igy veszem hogy kevesebb utat tesz meg mert kevesebb a kerékátmérő akkor a megtett  km is értelemszerüen kevesebb lesz (persze az óra 100km fog irni mert nem tudja hogy kisebb gumi van rajta) de valójában ahogy irtad 95km lesz a valós adat.

Előzmény: wector81 (14072)
combi27 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14075

akkor most már mindenki tudja hogy miért vannak a 15-20 éves autók óráiban maximum 160-180 ezer km :D 

wector81 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 14074

Like! :)

Előzmény: DelSonar (14073)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!