Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

resto Creative Commons License 2015.01.07 0 0 50857

http://m.youtube.com/watch?v=_JmFlyLVxOw

Ezen a videon viszont 18 assal van szerelve a Greenline...

Most akkor lehet vagy nem?

stevie-13 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50856

A komplett kerék külső átmérője annyival nagyobb egy 18-a felnivel, mint 16-ossal?

 

 

Az átmérő nyilván ugyanannyi, de a szélesség biztosan nem! Ha leültetik a kasznit, esetleg beleérhet ebbe-abba :-)

Előzmény: ckerti (50855)
ckerti Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50855

A komplett kerék külső átmérője annyival nagyobb egy 18-a felnivel, mint 16-ossal?

Tényleg nem tudom, kérdezem.

Előzmény: stevie-13 (50854)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50854

csak hasmagasság csökkenést

 

 

Ehhez bőven lehet köze.

Előzmény: ckerti (50853)
ckerti Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50853

Mechanikai oka lehet, de nem tudom, hogy mi.

A Greenline techológia csak hasmagasság csökkenést, alsó burkolatot, energiavisszatáplálást jelent az akksiba, meg talán valamit a hűtőnyílásnál.

Én másról nem tudok, de ez persze nem kizáró ok.

Próbát kellene tenni, ha lehet valahol. Talán a féktuskó vagy az ET szám eltér.

Előzmény: resto (50852)
resto Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50852

Talán a Greenline tecnológia miatt. ?..

resto Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50851

ebay en néztem Trinitry felnit ès ott irták. Nicht für Greenline..

Előzmény: Törölt nick (50850)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50850

ki mondta, hogy nem lehet?

 

Max. nem célszerű hazánkban.

Előzmény: resto (50849)
resto Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50849

Miért nem lehet 18" (gyári Skoda) felnit felszerelni 1.6 tdi Greenline re?

409 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50848

"Ez a periódus pár percig is eltarthat."

 

 Némelyiknek akár 20percig is, de a többség csak 5-8percig molyolgat.

Előzmény: stevie-13 (50843)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50847

Egyszerűen levettem a fekete műanyag kisablakot, lekötöttem a két sarut és simán kivettem az akksit. Nem könnyű darab. De nem kellett semmi mást szerelnem. Simán visszatettem a helyére, bekötöttem és indult is gond nélkül.

Előzmény: KpontPeter (50840)
TraguAre Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50846

Nem tudom, mennyire vagy tehetseges, de ezt nehez nagyon elszurni...

Előzmény: KpontPeter (50844)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50845

Köszi a választ, azt hiszem nézek hamarosan inkább egy újat bele így 6 év után, mint ne tudjam indítani egyszer, mert az tuti olyankor történne amikor sürgősen menni kéne valahova....

Story: Egyébként két éve nyáron Rab-szigeten  jártam úgy, hogy megálltam egy szűk utcában egy magas kőfal mellett szorosan, alig volt hely, az utasoldalon lehetett csak kiszállni, kipakolni. Majd kiderült másnap, hogy jééé nem megy a távnyitás, égve maradtak a belső lámpák. Igen ám, de a Superbnek nincs zár az utasoldalon, tehát, kulccsal nem lehet nyitni a jobboldali ajtót. Baromi nagy mákom volt, mert a pakolásnál az egyik hátsó ülés nem lett teljesen visszapattintva a helyére és így a csomagtartón keresztül bemásztam, előre billentettem, előre tudtam mászni és kinyitni a motorházfedelet, akksi ki, cipeltem a vállamon egy benzinkútig, ott töltötte fel a kutas és este visszacipelés, sörözés, berakás és indult. pfff... soha nem álltam meg azóta se így, hogy ne férjek hozzá a vezetőoldali kilincshez-zárhoz kívülről. Akkor ott mázlim volt az üléssel. Jó lecke volt :)

Előzmény: bigjohni (50835)
KpontPeter Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50844

Az Unix-nál vettem az akksit, tehát rám vár a feladat, csak azt nem szeretném, ha úgy kellene kivontatni az autót a garázsból utána, mert elkefélem.

 

 

stevie-13 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50843

Értem, ez miatt kérdeztem:

 

 

Langsam kollégának akkoriban már Audija volt , nem Superb :-)

 

Az akksicsere nem szokta megbolondítani az elektronikát, viszont ha nullára esik a feszültség (kiveszed az akksit), néhány elektronikai vezérlő memóriája törlődhet. Akksicsere után tehát újra kell programozni a rádióadókat, az ablakemelőknek meg kell tanítani a végállást, és nullázódik a napi memória is a fedélzeti számítógépben. Előfordulhat más memóriavesztés is, például ami Langsam autójával történt, de a vezérlő rendszerekben csak kalibrációs adatok törlődnek, a menetstabilizátor hibáját például gyakran a kormányszög jeladó kalibrációjának hiánya okozza, de elég a kormányt egyszer-egyszer eltekerni a két végállásába, és újrakalibrálja magát. Hasonló újrakalibrálást a motorvezérlő is csinál, de ez többnyire nem-, vagy csak alig észrevehető, és pár kilométer normál autózás után "újratanulja" a vezérlés, amire szüksége van.

 

Ezek a jelenségek tipikusan akkor keletkeznek, amikor a gyújtás levétele után valaki azonnal nekiesik az akksinak. A gyűjtás elvétele után a vezérlés még dolgozik, és mint egy asztali PC a kikapcsoláskor, először elmenti a saját a beállításait. Egyes autókban lehet is hallani, hogy ilyenkor még relék kattognak. Ez a periódus pár percig is eltarthat.

 

Aki nagyon biztosra akar menni, az meg tudja táplálni a hálózatot egy külső akksiról, mondjuk a szivargyújtón keresztül, amíg az autó saját akksija le van kötve, és akkor semmit nem kell beállítani.

 

Én azt javaslom, cseréltesd ki az akksit ott, ahol veszed. A legtöbb akku szaküzletben ingyen kicserélik, sőt, az elektromos töltőrendszer ellenőrzését is maguktól elvégzik, ami szintén nem mindegy.

Előzmény: KpontPeter (50840)
yotti Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50842

Oldalra kell húzni,nem könnyű!

Előzmény: yotti (50841)
yotti Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50841

Egy Varta volt benne,hogy gyári volt?azt nem tudom de simán kijött,nem kellett szerelni semmit, lekötöttem a sarukat,az új meg könnyen bement a helyére,a sarukat ráraktam,ennyi.

Előzmény: KpontPeter (50840)
KpontPeter Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50840

Értem, ez miatt kérdeztem:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=97837577&t=9116049

 

Azt a terelőt hogy vetted le amin keresztül mennek az ablaktörlő tengelyek, mert gondolom útban van?

Előzmény: yotti (50839)
yotti Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50839

Én simán kivettem a régit betettem az újat oszt jónapot.(exide prémium)

Előzmény: KpontPeter (50838)
KpontPeter Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50838

Sziasztok!

 

Aksit kellene nekem is cserélnem az első generációs Superbe, és máshol olvastam, hogy mindenféle hókuszpókusz átkötés meg ilyesmi kell, mert különben megkergül az elektronika.

 

valóban, vagy egyszerűen ki-be és kész? 

KZoly Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50837

Ja és még beindította úgyis, hogy a mínuszokban állt egész nap az autó, csak már érezhető volt, hogy lassabban forgatja.

Előzmény: Törölt nick (50834)
KZoly Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50836

Most cseréltem ki a gyárit, 8 éves az autó.

Előzmény: Törölt nick (50834)
bigjohni Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50835
Nekem 6 évet tudott.
Nyáron, leállításig hibátlanul működött, de soha többet nem indult újra.
Az OI akkuja is 15 perc alatt adta meg magát.
Előzmény: Törölt nick (50834)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.04 0 0 50834

Sziasztok, BUÉK mindenkinek. Akksis témával kapcsolatban szeretném kérdezni, hogy mi a tapasztalata a hozzáértőknek, mennyit bír a gyári akksi? Csak azért mert nekem 2008-as Superb I van és még a gyári akksival megy (hibátlanul). Hirtelen halnak meg ezek az akksik és onnantól nem indítható a kocsi vagy lesz valami előjele?

 

superbfanatic Creative Commons License 2015.01.04 0 0 50833

Üdv!

Ebben tényleg igazat kell adnom Stevienek, a Superb tényleg lego(hál' istennek) autó jó bevált VW egységekkel.

Előzmény: Jocix34 (50832)
Jocix34 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 50832

Hogy is szokták mondani?  

Értem én, hogy gőzgép... csak mi a picsa hajcccsa?  😊

 

Azt mondod nem látott cseh mérnököt?

Nézz utána,  hány százalékban kaptak szabad kezet a csehek a Superb-nél. 😊

 

Gondolom minden Magyarországon a Valeo nál gyártott alkatrészre és komplett lámpára rávésik a Made ín France jelzést 😊 

 

A bontót mint tippet Köszönöm ☺

Előzmény: stevie-13 (50830)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 50831

Találtam komplett ilyet egy cseh oldalon 77,5 euróért,  meg angol oldalon 86 fontért. Akinek ennyiért kell,  nosza. Itt a gyári szám. 

 

 

Ezt a szerkezetet (piros leddel) számos VW és Audi típusba is szerelték, bontókban nem reménytelen pár ezer forintért szerezni egy újszerűt.

Előzmény: Jocix34 (50829)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 50830

Viszont nem értem hogy az okos cseh mérnökök miért szar francia technikára hagyatkoznak...

 

 

Ez az alkatrész a VW-raktárkészletéből érkezik készre szerelten, cseh mérnököt még messziről sem látott :-)

 

Ha "francia technika" alatt azt érted, hogy a Valeo gyártotta az alkatrészt, akkor ki kell ábrándítsalak: a tervezést, a műszaki specifikációt és a minőségi ellenőrzést maga a VW csinálja, a kivitelezés pedig Magyarországon történik, a Valeo veszprémi gyáregységében :-)

Előzmény: Jocix34 (50829)
Jocix34 Creative Commons License 2015.01.03 0 0 50829

Na szóval.  

 

Szét is szedtem a Belsőtér világítást.  Vegyesek az érzelmeim. 

Sajnos a kapott alkatrészből csak az izzók voltak kompatibilisek.  

 

Viszont nem értem hogy az okos cseh mérnökök miért szar francia technikára hagyatkoznak...

Kapcsoló belseje redőzött műanyag, hozzá egy semmitmondó hajlított fém drót hivatott a beakadást végezni. Kikopásig jó sikerrel. De ugye a fém műanyag csatáját tudjuk ki nyeri. 

 

Így maradtam az izzók kivételénél ideiglenesen. 

 

Csináltam pár képet közben. Legalább meg van a gyári száma. Ha esetleg valaki nem akarná szétszedni. 

Találtam komplett ilyet egy cseh oldalon 77,5 euróért,  meg angol oldalon 86 fontért. Akinek ennyiért kell,  nosza. Itt a gyári szám.  

Remélem tudtam valakinek segíteni. ☺

 

Jocix34 Creative Commons License 2015.01.03 0 0 50828

Köszönöm ☺ Még a hétvégén meglesem ☺

Előzmény: zida (50826)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!