Igen, 182 cm vagyok és magasított kormány van már a bringámon, lényegesen jobb mint azelőtt de még hosszú távon megfájdul a derekam, ami ugye sérves:(. A trekking bringáknak rosszabb a hegymászási képessége? Itt az áttételre és a kerékméretre gondolok.
A testhelyzet megfelelő eltalálása mellett (hogy kényelmesen ülj) ez inkább a testmagasságod kérdése. Vagyis, ha 180 centinél magasabb vagy, akkor mindenképp jobb a trekking, de ha kisebb vagy és be bírod lendíteni a nagyobb átmérőjű kerekeket, akkor nosza. (Bár a nagycsomagokkal annak a belendítési energiája mellett úgyis elenyészik a keréké.)
Az igazság az, hogy én eddig az általatok utált, hangos és veszélyes motoros voltam. Így hát motorral jutottam el azokra a helyekre ahol ti is tekertetek már. De az idei évben befejezem, eladom a motorom és bringázni szeretnék. Eddig is vonzott ez a dolog de nem fért volna bele sem időbe sem pénzügyileg a kettő.
Amiért a segítségeteket kérem az, hogy 26" MTB vagy 28" trekking kerékpárt érdemes befogni csomagos túrákra? Jelenleg egy MTB-m van és ezzel szoktam a környéket bejárni, de sajnos elég rossz a derekam és 40 km után már kényelmetlen. Érdemes emelnem a kormányán még vagy célszerűbb egy kényelmesebb egy trekking? Nem volt még 28-as kerekű bringám és nem ismerem ennek előnyeit hátrányait.
Köszönöm, hogy elolvastátok és remélem tudtok nekem segíteni ebben!
Bár tudom,hogy szakember vagy a témában,de rád kell,cáfoljak.2009-ben egy gyalogtúra során éppen a Szádvárban kaptunk lencsevégre egyet.Fél óráig kerestem a képet,egyenlőre sikertelenül.
Amúgy viperafronton nincs szerencsém,illetve inkább úgy mondanám,hogy van:),ugyanis örökké beléjük botlok.A Kis-Fátrába 2006-ban csak azért úsztam meg mert futottunk lefelé és pont úgy jött ki a lépés,hogy átugrottuk.Egy évvel később a Szlovák-Paradicsomban a Hernád-szurdokban,ott figyelt az út közepén,ha nem mozdul meg,végem.2005-ben a Regéci-várban lefelé jövet a kezemmel sodortam le a sziklaperemről,még utánam is kapott.2004,szintén Szlovák-Paradicsom,aszfaltút közepén,ott sziesztázott,ezt se láttuk meg csak utólag,miután ott is véletlenül úgy jött ki a lépés,hogy átléptük.
Volt idei kaland is,Muranska Planina,sziklatúra a Mala Stozkára,térdig érő járatlan ösvényen félúton átfutott az agyamon,milyen "viperás"-nak tünik környék,felkaptam egy karót és biztos ami biztos,ütögettem magam előtt a dzsuvást.Már majdnem a célnál voltunk,mikor az egyik pillanatban a botnak köszönhetően elkigyozott az orrom előtt. 1 másodperc múlva pont oda léptem volna.
Abban a pillanatban,lemerevedtünk mindketten,ott helyben fel is adtuk és usgyi vissza abban a nyomban,amit előzőleg vágtunk.
Egyébként azóta elkészült/igaz kicsit megkésve,1 évvel később/a folytatás is,illetve ami kimaradt,majd az is jön...valamikor.
Hát, jó kis útvonal az biztos! Viszont ez a szádvári "vipera" sztori nekem kicsit sántít. Én eddig úgy tudtam, hogy az Aggteleki-karszton nem él vipera...
Imádom a videós úti beszámolóidat, de ez különösen kedves volt nekem. Lehet a madár nem jár arra, de én a nyáron arra is jártam egy 1400 km-es hazai túrázgatás során. Igaz csak aszfalton, de akkor is jó volt nézni az ismerős környéket.
Egy másfél éve abbahagyott,mondhatni „befejezetlen történet” ősbemutatója következik,a változatosság kedvéért egy kis hazai színfolt a sok külföldi túra kavalkádjában.
Most gyúrj rá egy újabb 100-asra, de ha 130 az sem baj:-)
Ezután a kisebb túrákat felsem fogod venni.
Én anno 130-al kezdtem a nagy kihívások idejét.
Majd 1 hét pihi után ismét 130, de úgy, hogy vadkemping után vissza is kellett jönnöm 130-at. Ráadásul végig erős szembe széllel.
Rákövetkező napokban azt vettem észre a kisebb túrákon, hogy ahol korábban 2-3-at is visszakapcsoltam ott simán tekerek felfelé és még a szembe szél sem érdekel, mert egyszerűen nem lassít le. Van erőtartalék.
Majd fokozatosan jöttek nagyobb, több napos túrák emelve a távokat.
Lenyomtam a 95 km-es turat, ami Canterbury kornyeken volt es gondoltam, hogy megosztom a tapasztalataimat.
Minden tanacsot megfogadtam, de egy masik nagyon fontos dologgal kiegeszitenem, megpedig a brutalis mennyisegu asvanyianyag es vitamin bevitele, ami ilyenkor ohatatlanul felmerul. Az ut felenel gyakorlatilag folyamatosan ossze voltak gabalyodva a labujjaim a gorcstol.
20 perc utan defektet kaptam, egybol indulas utan, es kifogytam a kajabol es az italbol, a vege fele meg sikerult eltevednem, mert ramuzdoltam egy kint maradt jelre, ami hasonlitott a kirakottra jelekre, de mindezek ellenere marha jo volt! Nagyon ajanlom mindenkinek, amit persze a tura alatt soha nem gondoltam volna, mert akkor szidtam magam, hogy minek jelentkeztem.
Tanultam par dolgot is, ami talan szinten hasznos lehet, az olyan kezdoknek, mint en:
1: nem a lejton kell behozni az emelkedon elvesztegetett idot, mert baromi veszelyes (eles kanyar, egyenetlen uttest, stb)
2: a defektmentes draga gumi nem defektmentes. Tartalek belso es pumpa kell akkor is.
3: energiaszelet is ital minden mennyisegben
4: van olyan faradtsagi allapot, amikor leszarod, hogy berepul egy bogar a szadba (talan a majusi cserebogarat kevesbe toleraltam volna).
5: van olyan hogy bemesz egy kozertbe es ugy erzed magad, mint az Aladin a kincseskamraban, csak ehseg es szomjusag kerdese
6: kis gyakorlas, es siman lehet also hatat nyujtani menet kozben
Igy utolag nem banom, hogy nem sikerult abszolvalnom a regisztraciot a 120 km-re, mert azt tuti nem birtam volna.
5.16 perc alatt tudtam le, amibe kb 20 perc pumpa kunyizassal es belso gumi cserevel telt, 10 perc vasarlassal a kozertben es 10 perc elment az eltevedesem miatt, amit ha leveszek, akkor nem is rossz ido.
Az utana erzett faradtsag leirhatatlan! Szinten leirhatatlan erzes, amikor a gyerekek lognak rajtam buszken :-)
Két hét alatt simán fel tudsz készülni. Persze jó lenne minél hamarabb kijutni Londonból, mert a városi, meg-megállok bicajozás azért nem ugyanaz, mint ha belefekszel, aztán mész. Szóval két héten át menj egyre többet! Egyébként a drótnélküli távírót is így találták fel. egyre vékonyabb dróton adták, a végén már nem is volt drót.
A tanacsotokat megfogadtam, betesztaztam, dupla gatya fel, plusz krem, stb.
Reggel felkelve remultem lattam, hogy nem megy vonat 8 elott, mert hetvegi karbantartas van. Gyorsan hivtam a tura szervezoit, hogy 9.30-ra erek csak oda a megadott 8.30-9.00 helyett, de mondtak, hogy egy darabig meg maradnak, tehat nem gaz. Fogalmam sem volt, hogy hova kell mennem, es 9.45-re sikerult odaernem, de mar senki nem volt ott. Addigra a jeleket is leszedtek, hogy merre indultak el. Hivtam oket, de mondtak, hogy sajnos mar nem tudok becsatlakozni, mert mindenki tovabb ment.
Az egeszet azert csinaltam, hogy leteszteljem, hogy hol van a hatarom, mire vagyok kepes es kenytelen voltam elfogadni a tenyt, hogy a hatarom ott van, hogy odaerjek a regisztraciora idoben. Nem tudom leirni, mennyire magam alatt voltam.
Aztan asszony talalt egy masik turat, ami ket het mulva lesz Canterbury korneken, harom tavval, aminek a kozepes tavja durvan 90 km es ezt most megint megcelzom, hatha ezuttal megugrom a regisztraciot :-)
Köszi! Akkor megpróbálom arra...a Hór-völgyben már úgyis jártam, igaz kb. 10 éve és gyalog. Emlékeim szerint elég ramaty volt, de azért autóval is jártak arra...
Hát, el fog válni a salak a májtól. :-) Felkészülési tanácsokat ennyi időre már nem lehet adni. Ez nemcsak erőnléti kérdés, hanem a fokozatos távnövelés során kitapasztalod a táplálkozási igényeidet is. De a Balaton-kört is megcsinálják viszonylag felkészületlen emberek reggeltől estig. Ha együtt haladtok, vedd fel a többiek tempóját, és ha az elején úgy érzed, hogy ez haláli lassú, akkor csigavér. Előző két nap vigyél be jó sok szénhidrátot, leginkább tésztapartikat szoktak csinálni, igyál sokat menet közben, és egyél is, amikor kell, de egyszerre ne sokat, és hétfőre foglalj időpontot a masszőrödhöz. Hajrá!
100 km-t simán lefogod tolni, aztán fejben dől el mennyire szenvedsz a célhoz közeli állapotban.
Sokan számolnak be róla, hogy hazafelé az utolsó 10 km-eket már alig bírták letekerni. Pedig szerintem bírták volna, csak fejben már feladták és csak a célra koncentráltak.
100 km-nél gondolja arra, hogy még csak most vagy félúton:-) Az utolsó 10-es pedig úgy nyomd ahogy naponta szoktál tekerni.