Használsz adalékot vagy tervezed a használatát? Tartasz tőlük és soha nem tennéd az autódba? Vitassuk meg! Várom az értelmes, fikázástól mentes véleményedet.
Elég régen tettem bele azt az 1 tubust, azóta volt már sokféle a fogyasztásom, az időjárás függvényében (a Swift erre érzékeny). Nőni nem nőtt, ez fix. :)
Most 4,9 körül fogyaszt, ami nekem jó, de mivel én használom, csak az én útvonalamon, az én vezetési stílusomban áll ez a dolog, mások számára ez nem jelent és ne is jelentsen etalont.
Nem gondolnám, hogy ilyen, vagy ehhez hasonló "csodaszereket" (és itt eszemben sincs bántani a terméket) befektetésnek kellene venni, mert az majd milyen jól megtérül. El kell dönteni, hogy jót teszünk-e az autónak vele, vagy sem. Ha igen, akkor bele kell tenni és lehet (ismétlem: lehet!) olyan hozadéka a dolognak, hogy csökken tőle a fogyasztás. Direkt-szűrőt pl. azért nem teszek be, mert rosszat tennék a motornak vele és nem azért mert változna a fogyasztás. Olajleválasztó meg azért van benne, mert jót tesz a motornak és nem azért, mert mellette csökkent a fogyasztásom. A motorolaj és szűrő kérdése is ilyen téma, de említhetnénk még az alacsony gördülési ellenállású gumikat, vagy extrém példaként a kovácsolt dugattyút, hogy ne csak általános dolgokban gondolkodjunk.
Minden esetben azt kell mérlegelni, hogy adott költségkereten belül, mi az a többlet "gondoskodás", ami meghosszabbítja az autó élettartamát. Aki nem megy heti ~1.000 km-t, mint én, annak nem biztos, hogy érdeke utánajárni ezeknek a dolgoknak. Aki megy, annak igen is a szeme előtt lebeg, hogy a legjobb megoldásokba kapaszkodjon bele, hiszen nem feltétlenül engedheti meg magának, hogy 3 évente új autóval járjon, ergo a tartósságra törekszik.
Motor halkabb lett-e? Eddig sem volt túl hangos, most sem az. Fogyi: Télen 6.2 volt, most meg nyár van és 4.9, de ilyenkor 5.2-5.4 szokott lenni. Hogy ettől van-e, azt ki tudja eldönteni? Amit nem kérdeztél, az a teljesítmény. Én menetdinamikában vettem észre változást, amit nem gondolom úgy, hogy bebeszélek magamnak, mert ugyanazon az emelkedőn, ugyanabban a fokozatban korábban nem gyorsult, most meg igen. Nem kell plussz 20 lóerőre gondolni, csak minimális a változás, de jelen van.
Asszem veszek még egy tubust, de előbb megvárom g711-et. :D
Mitől lenne csenedesebb? Egyszer hideg, egyszer meleg az idő, nem fogod érzékelni. Nekem a szelepek eleve jól voltak beállítva, és jó olaj van benne, szal nem csattog. Nem mérek még rá. Köv héten lesz olajcsere, akkor teszek majd bele még1-et, utána rámérek. Most nem mentem annyit, amennyit szoktam. És a motor csendesebb lett a tűzkarikacserétől. Szal ezek után... Fogyi emelkedett az E85 miatt. Majd 2. tubusnál mérek neked fogyit is. De a mostani fogyiban pl. volt szél, eső, szal ez megint nem mérvadó. Majd a végnyomásmérés megmondja...
Na most ez a Xado már kezd itt kb. mitológiai szerepet kapni. oké megemelkedett a csörgés a kompresszió, de ez kb. a pöttyös kutyámat se érdekli. Józan paraszti ésszel- halkabb lett a motror?? Mennyivel?? Fogyi lejjebb ment legalább fél literrel?? Vagy?? Ezek érdekelnének...
Újabb tapasztalat: nem fogy az olajam. Főtengelyszimeringet kellett volna cserélnem, de lusta voltam, így ott pici mindig elment. Nagyobb fordulaton meg ette. Most nem. Az viszont tény, hogy Xado betöltése után úgy zuhant az olajszint, mintha lyukas lenne a teknő. De most már nem. Szal az elején olajszintet tessék nézegetni 100km-enként.
Na csak lökjétek a tapasztalatokat, a Skoda klubon vki elégé szidta a Xadot- állítólag tönkretette a bikzonyos autót... Terjengenek itt mindenféle mende- moindák.
Beszámoló 0. verzió: 1 xadot tettem még csak bele, de 95-ös benzinnel most többször becsörög azon az előgyújtáson, amin korábban nem. Ez lehet vmennyi kompresszióemelkedés jele.
96os, pont azért problémás, mert keresztben van benne a V8 :) Egy gombostű nem fér a motorházba, kivenni is csak lefelé lehet, váltóstul, bölcsőstül... ezt megúsznám :)
Igen, ez nálam picit macerás :) mármint ez egy Cadillac eldorado, és nem lehet csak úgy levenni a hengerfejet, csak ha motor ki. Az meg megint nem piti szopó :) Szóval amíg van más sansz, addig próbálkozom, aztán ha minden lehetőség bukott, akkor nagylevegő :)
Majd számolj be pls... Nekem egy hengerem eszegeti az olajat, és némileg alacsonyabb a kompressziója is, mint a többinek. Ha nem muszáj, ezért nem boríttatnám szét a motort, mert máskülönben semmi baja, ha esetleg meg tudom úszni valami hasonló cuccal, vagy csak mérsékelni az olajfogyasztást, akkor egy próbát megérhet.
Hat az nem is lett volna rossz, egy jo kis keramiabetet.
A vizet nem vettem, hazigyartmany lesz es mar furkalok is mindent es mar egy 1mm-es furot bele is tortem a fojtoszelep kornyekebe....ugyhogy elvagyok szepen.
Hat foton tenyleg nem lehetne latni semmit, a lenyeg az utolagos meresi erdmenyek, amik elegge meggyozoek.Igen a dugattyut bent maradt. Most, hogy szet van kapva, helyre rakom az egyik gyertyamenetet,, kicserelem a szelepszarszimeringet es beszerelem a vizbefecskendezest.
Ma szedtem szet a motrot, de semmi rosszat nem lattam.A butykostengely meg csak nem is kopott, a huvely is eleg ok nem ereztem rajta sem nagy kopast, nincs kulonbseg a gyuru-utja es az erintetlen felulet kozott csak annyi, hogy az egyik tukorfenyes es a masik nem. A 3as huvelynel egy fuggoleges iranyu karcolas van, ami nem nagyon mely de latszik, gondolom valami bekerulhetett az olajba , vagy az egesterbe.
Csak félig off, mivel a gyári motorolaj-adalékok szépen kiülnek benne... :) Nekem a Castrol-ból fehér trutyi jött, a Mobil-1-ből fekete, a ROWE-ből meg barna.