Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Akos_IKS Creative Commons License 2009.06.24 0 0 153
Elég régen tettem bele azt az 1 tubust, azóta volt már sokféle a fogyasztásom, az időjárás függvényében (a Swift erre érzékeny). Nőni nem nőtt, ez fix. :)

Most 4,9 körül fogyaszt, ami nekem jó, de mivel én használom, csak az én útvonalamon, az én vezetési stílusomban áll ez a dolog, mások számára ez nem jelent és ne is jelentsen etalont.

Nem gondolnám, hogy ilyen, vagy ehhez hasonló "csodaszereket" (és itt eszemben sincs bántani a terméket) befektetésnek kellene venni, mert az majd milyen jól megtérül. El kell dönteni, hogy jót teszünk-e az autónak vele, vagy sem. Ha igen, akkor bele kell tenni és lehet (ismétlem: lehet!) olyan hozadéka a dolognak, hogy csökken tőle a fogyasztás. Direkt-szűrőt pl. azért nem teszek be, mert rosszat tennék a motornak vele és nem azért mert változna a fogyasztás. Olajleválasztó meg azért van benne, mert jót tesz a motornak és nem azért, mert mellette csökkent a fogyasztásom. A motorolaj és szűrő kérdése is ilyen téma, de említhetnénk még az alacsony gördülési ellenállású gumikat, vagy extrém példaként a kovácsolt dugattyút, hogy ne csak általános dolgokban gondolkodjunk.

Minden esetben azt kell mérlegelni, hogy adott költségkereten belül, mi az a többlet "gondoskodás", ami meghosszabbítja az autó élettartamát. Aki nem megy heti ~1.000 km-t, mint én, annak nem biztos, hogy érdeke utánajárni ezeknek a dolgoknak. Aki megy, annak igen is a szeme előtt lebeg, hogy a legjobb megoldásokba kapaszkodjon bele, hiszen nem feltétlenül engedheti meg magának, hogy 3 évente új autóval járjon, ergo a tartósságra törekszik.

Motor halkabb lett-e? Eddig sem volt túl hangos, most sem az.
Fogyi: Télen 6.2 volt, most meg nyár van és 4.9, de ilyenkor 5.2-5.4 szokott lenni. Hogy ettől van-e, azt ki tudja eldönteni?
Amit nem kérdeztél, az a teljesítmény. Én menetdinamikában vettem észre változást, amit nem gondolom úgy, hogy bebeszélek magamnak, mert ugyanazon az emelkedőn, ugyanabban a fokozatban korábban nem gyorsult, most meg igen. Nem kell plussz 20 lóerőre gondolni, csak minimális a változás, de jelen van.

Asszem veszek még egy tubust, de előbb megvárom g711-et. :D
Előzmény: Fischi (150)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.24 0 0 152
Hol van ez a Skoda Klub?
Előzmény: Fischi (147)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.23 0 0 151
Mitől lenne csenedesebb? Egyszer hideg, egyszer meleg az idő, nem fogod érzékelni. Nekem a szelepek eleve jól voltak beállítva, és jó olaj van benne, szal nem csattog. Nem mérek még rá. Köv héten lesz olajcsere, akkor teszek majd bele még1-et, utána rámérek. Most nem mentem annyit, amennyit szoktam.
És a motor csendesebb lett a tűzkarikacserétől. Szal ezek után...
Fogyi emelkedett az E85 miatt. Majd 2. tubusnál mérek neked fogyit is. De a mostani fogyiban pl. volt szél, eső, szal ez megint nem mérvadó. Majd a végnyomásmérés megmondja...
Előzmény: Fischi (150)
Fischi Creative Commons License 2009.06.23 0 0 150
Na most ez a Xado már kezd itt kb. mitológiai szerepet kapni. oké megemelkedett a csörgés a kompresszió, de ez kb. a pöttyös kutyámat se érdekli. Józan paraszti ésszel- halkabb lett a motror?? Mennyivel?? Fogyi lejjebb ment legalább fél literrel?? Vagy??
Ezek érdekelnének...
Előzmény: Akos_IKS (149)
Akos_IKS Creative Commons License 2009.06.23 0 0 149
Szal az elején olajszintet tessék nézegetni 100km-enként.

Egyetértek, de nem törvényszerű a fogyás. Nekem nem fogyott egy csepp sem, bár én csak egy tubust nyomtam bele kíváncsiságosságiból. :P
Előzmény: Törölt nick (148)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.22 0 0 148

Képek vannak róla? Meg mit tett tönkre?

 

Újabb tapasztalat: nem fogy az olajam. Főtengelyszimeringet kellett volna cserélnem, de lusta voltam, így ott pici mindig elment. Nagyobb fordulaton meg ette. Most nem. Az viszont tény, hogy Xado betöltése után úgy zuhant az olajszint, mintha lyukas lenne a teknő. De most már nem. Szal az elején olajszintet tessék nézegetni 100km-enként.

Előzmény: Fischi (147)
Fischi Creative Commons License 2009.06.21 0 0 147
Na csak lökjétek a tapasztalatokat, a Skoda klubon vki elégé szidta a Xadot- állítólag tönkretette a bikzonyos autót... Terjengenek itt mindenféle mende- moindák.
Előzmény: Törölt nick (145)
Hooshee Creative Commons License 2009.06.20 0 0 146
No, pont ma hoztam el az autót a váltóstól, gondoltam is hogy megnézem, hátha már írtál :)
Előzmény: Törölt nick (145)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.19 0 0 145
Beszámoló 0. verzió: 1 xadot tettem még csak bele, de 95-ös benzinnel most többször becsörög azon az előgyújtáson, amin korábban nem. Ez lehet vmennyi kompresszióemelkedés jele.
Előzmény: Hooshee (139)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.03 0 0 144

Megnéztem, azt tényleg esélytelen kivétel nélkül :(

Ok, írok mérés után. Most 15-ös volt a végnyomás azzal a mérővel. Uazt a mérőt használjuk majd legközelebb is. Így mind1, hogy hitelesített, vagy nem.

Előzmény: Hooshee (143)
Hooshee Creative Commons License 2009.06.03 0 0 143
96os, pont azért problémás, mert keresztben van benne a V8 :) Egy gombostű nem fér a motorházba, kivenni is csak lefelé lehet, váltóstul, bölcsőstül... ezt megúsznám :)
Előzmény: Törölt nick (142)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.03 0 0 142

Az nem1*ű. Én otthon egyedül megcsináltam kivétel nélkül. Swift :)

Melyik Cadillac? ~53-as, vagy már ~67-es kinézetű? Esetleg újabb? Egy 53-asért mit nem adnék...

Előzmény: Hooshee (141)
Hooshee Creative Commons License 2009.06.03 0 0 141
Igen, ez nálam picit macerás :) mármint ez egy Cadillac eldorado, és nem lehet csak úgy levenni a hengerfejet, csak ha motor ki. Az meg megint nem piti szopó :) Szóval amíg van más sansz, addig próbálkozom, aztán ha minden lehetőség bukott, akkor nagylevegő :)
Előzmény: Törölt nick (140)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.03 0 0 140
Nekem a két középső dugót kellett cserélnem, mert megrepedt az olajlehúzó alatt egy picit. Most egyforma a kompresszió mindegyik hengerben.
Előzmény: Hooshee (139)
Hooshee Creative Commons License 2009.06.03 0 0 139
Majd számolj be pls... Nekem egy hengerem eszegeti az olajat, és némileg alacsonyabb a kompressziója is, mint a többinek. Ha nem muszáj, ezért nem boríttatnám szét a motort, mert máskülönben semmi baja, ha esetleg meg tudom úszni valami hasonló cuccal, vagy csak mérsékelni az olajfogyasztást, akkor egy próbát megérhet.
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.02 0 0 138

1 tubus xado betöltve, végnyomás előtte lemérve.

Fischi Creative Commons License 2009.05.05 0 0 137
Akár....:PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
Előzmény: Törölt nick (135)
negativ0001 Creative Commons License 2009.05.05 0 0 136
Hat az nem is lett volna rossz, egy jo kis keramiabetet.

A vizet nem vettem, hazigyartmany lesz es mar furkalok is mindent es mar egy 1mm-es furot bele is tortem a fojtoszelep kornyekebe....ugyhogy elvagyok szepen.
Előzmény: Törölt nick (135)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 135
Azért nem egy kerámia"betétet" vártál, ugye? :)
Előzmény: Fischi (133)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 134
Vízbefecsire kíváncsi leszek. Mennyi volt? Vagy saját fejlesztés?
Előzmény: negativ0001 (132)
Fischi Creative Commons License 2009.05.04 0 0 133
Akkor kb. nesze semmi -fogd meg jól effektus?? :)
Előzmény: negativ0001 (130)
negativ0001 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 132
Hat foton tenyleg nem lehetne latni semmit, a lenyeg az utolagos meresi erdmenyek, amik elegge meggyozoek.Igen a dugattyut bent maradt. Most, hogy szet van kapva, helyre rakom az egyik gyertyamenetet,, kicserelem a szelepszarszimeringet es beszerelem a vizbefecskendezest.
Előzmény: Törölt nick (131)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.04 0 0 131
Sztem egyet veszek én is, aztán meglátjuk. Képet nem is kérek, mert úgyse lehetne látni rajta semmi érdemit. Dugattyú gondolom maradt benn.
Előzmény: negativ0001 (130)
negativ0001 Creative Commons License 2009.05.04 -1 0 130
Ma szedtem szet a motrot, de semmi rosszat nem lattam.A butykostengely meg csak nem is kopott, a huvely is eleg ok nem ereztem rajta sem nagy kopast, nincs kulonbseg a gyuru-utja es az erintetlen felulet kozott csak annyi, hogy az egyik tukorfenyes es a masik nem. A 3as huvelynel egy fuggoleges iranyu karcolas van, ami nem nagyon mely de latszik, gondolom valami bekerulhetett az olajba , vagy az egesterbe.
negativ0001 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 129
HAt nekem mar van 0.5L trutyi, amit egy flakonba raktam es 4 reszre valt szet. Alul viz, fennebb hab,folotte valami barnas reteg es a folott fekete.
Előzmény: Akos_IKS (128)
Akos_IKS Creative Commons License 2009.05.04 0 0 128
Csak félig off, mivel a gyári motorolaj-adalékok szépen kiülnek benne... :)
Nekem a Castrol-ból fehér trutyi jött, a Mobil-1-ből fekete, a ROWE-ből meg barna.

Küldtem mélt.
Előzmény: negativ0001 (127)
negativ0001 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 127
Nem Isten-nyila, hanem csak egy kondenzalo. Olajkod, vizpara, es el nem egett uzemanyag lecsapolo, na , de ez nem ehez a topikhoz tartozik.
Előzmény: Fischi (125)
negativ0001 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 126
Tegyed, de itt az emailom negativ0001@excite.com es majd kuldok meg mas , talan jobb kepeket es azt tedd ki.
Előzmény: Akos_IKS (124)
Fischi Creative Commons License 2009.05.03 0 0 125
Ez meg mi a bánatos Istennyila??:)))
Előzmény: negativ0001 (123)
Akos_IKS Creative Commons License 2009.05.03 0 0 124
Köszi! Kitehetem a honlapomra?
Előzmény: negativ0001 (123)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!