Tegnap leesett az elso ho, ugyhogy ma fel is dobattam a teli kerekeket. Miutan szegeny kocsi ugyanolyan ronda lett vele, mint tavaly, igy az iden sem rakok fel rola kepet. :-)
Én úgy vettem ki, hogy a 8,5 az a komplett blokk, kvázi mint az amcsi autó építős műsorokban mikor meghozzák raklapon. Ha nem így van akkor embertelen drága.
"hamarosan kifut a jószág"
Ha nem lesz utódja, az nekünk bravo tulajoknak csak jó, nem lesz a szokásos árletörő hatás. Sőt ha te tényleg megtartod, ahogy mondtad akkor a te 150 lovasod egy relatív ritka példány lehet majd.
Épp ez járt a fejemben, hogy ha egy lecsupaszított motorról, netán csak egy blokkról van szó, azért az úgy nagyon húzós... Vagy a BMW jól bánik a márkakereskedőivel és ad nekik 50% árrést.
Más: megnéztem az Fiat 500l-t és a Trekking nevű pszeudoterepjárót. Nekem bejön, különösen az utóbbi, bár nagyon be kell állítani a vezetőülést, hogy kényelmesen elférjek. Állítólag a kéthengeres Multiair is jól viszi és volt már vevő, aki annak a hangjába szeretett bele....
Bravot már csak dízelt lehete rendelni, hamarosan kifut a jószág... :-(
Látom, hogy itt szinte mindenki a gyári Selénia motorolajat használja, ez ennyire jó vagy csak mert ezt ajánlja a Fiat? Esetleg van jobb olaj sima 1,4 16V szívó motorhoz?
Nem olcsó. Mondjuk nem a márkaszervizes árból kell kiindulni. A tulaj is tálát 2,7 ért használt motort.
Egyik barátom seat alhambráján most van motorcsere (tdi). Ott a használt 80 ezret futott motor, váltóval, kettőstömegűvel, úgy hogy az új motoron rajta marad minden (turbó, generátor stb.) 200 ezer, igaz a régi szétment motort le kell adnia. De hát ez egy tucat autó.
Ez így igaz, de azért turbólyuk és turbólyuk között nagy a különbség! A Bravonál valóban alig érezhető. De! Ez alapvetően - tudtommal - annak köszönhető, hogy kicsi a turbó. Ha nagy lenne, nagyobbat fújna, nőne a teljesítmény/nyomaték, de lenne késedelem a felpörgésnél. Tudtommal a turbós rally-autók azért csattognak/durrognak gázelvételnél, mert motorféknél a turbó leállását a kipuffba juttatott benzin nem engedi leállni, ezzel próbálják a késedelmet csökkenteni a felpörgésnél.