Köszi a tudnivalókat, összefutott a nyál a számban a LED csíkokra na. Ha felszerelted és képed is van a vetített képről, színről, tegyél ide képet légyszi és igen valószínű, hogy rendeltetek valakivel.
"Jópofa.Itt a nagycsécsi coloradófennsíkon kipróbálom majd.O)
Mennyit kéne így ősszel meg tavasszal mosni hogy látszodjék ,hogy nekem ilyenem is van:O)"
Tény, hogy nem éppen a saras vidékekre van kitalálva a dolog, én pont tegnap csodálkoztam rá, hogy a kis szappantartó alvázán helyenként még mindig a szegedi LR tali sara lóg, ami arra utal, hogy 2 hónapja nem látott mosót a jószág. Hogy megy az idő! :)
Mire átmegy a delej a kapcsolón, drótokon, addigra a LED-en már valószínűleg nem lesz 14 Volt fölött a feszültség.
De csapágyak, váltók, BeCM (bocs terrano ;), kenőanyagok, terepgumik helyett megint a hülye LED-ekkel van tele a fórum, úgyhogy ünnepélyesen bejelentem, hogy leadtam a rendelésem 2 darab LED csíkra, ha mákom van, karácsony előtt ideér, és lesz mivel szórakozni az ünnepek alatt. Akkor majd részletesen letesztelem, felekecselem valamelyik kocsi orrára, csinálok fotókat, kimérem az U-I karakterisztikáját, hőtermelését stb. Addig meg visszaadom a szót a "hardveres" kollégáknak. :)
Az emberi szem alapvetően a melegebb színeket tudja jobban feldolgozni, azonos fényerő mellett a kékesebb árnyalatot sötétebbnek látjuk. Például emiatt sincs értelme a kékes xenonoknak. Általában a nagyon fehér vagy enyhén sárgás fehér fény az, amit a legjobban látunk, nem véletlenül trükköznek ezzel a halogén izzók gyártói is. A szuper +120% és hasonló izzók fényárama általában semmivel sem nagyobb, mint a kommersz modellé, de az izzószál megválasztásával fehérebb fényt tudnak előállítani, amit aztán világosabbnak érzel, miközben géppel mérve nincs jelentős különbség.
Mivel a Nap fényéhez vagyunk szokva, így a sárgás árnyalatot sokkal jobban viseli a szemünk, mint a kékeset, utóbbitól gyorsabban fárad el a szem. A sárgás fény ráadásul esőben, ködben is szerencsésebb, picit más a visszaverődése és elnyelődése, mint a kékes árnyalatoké, tehát jobb megvilágítást ad nedves útviszonyok mellett.
Szóval célszerű a Kelvinben vett színhőmérsékletet minél alacsonyabban tartani, annyira, amennyire az ízlésed még engedi. Én például kimondottan szeretem az erősen sárgás árnyalatot, a kombimon a ködlámpa is sárga burás, ma is azzal jöttem haza este a hóesésben, és baromi sokat számít. Az előbb linkelt teszfotóimon jól látszik, hogy a LED-es lámpám fénye sokkal hidegebb, mint a halogén izzóké, konkrétan 6500 Kelvines, nekem már határeset, jobban szeretem a melegebb fehéret, de akkor ilyen volt occsóér'. Ez a LED csík várhatóan sokkal melegebb fényt ad, ez külön tetszik benne.
Aha, kezdem érteni a "K" jelentését is, nemhiába irogatunk :) A fehérebb, tehát magasabb K nem teszi jobban láthatóvá az előttem lévő bármit? Vagy éppen az kékesebb-fehéresebb színe miatt zavaróbbak az árnyékok?
Már láttam a képeket régebben a saját lámpádról, tetszik is, az is 3000K? Mondjuk élőben még meggyőzőbb lehet.
Én már vettem ilyen szalagot. a konyhába helyi fénynek a pult alá. Azt mondanám, fény szempontból bevált, de át kell alakítani , mert a fa polcon nem elégséges a hűtése és ezért az a LED sor veszít a fényéből. Egyébként jó, vágható darabolható, könnyű vele dolgozni. Üvegre vagy fémrte ragasztva jó lehet rögtön. Azt hozzátenném, hogy a cégnél az össze autóba raktunk BELÜLRE raktér világításnak 1 db 1 m-es szálat. Nagyon cool. Nagyságrenddel jobb mint a gyári beltér világítás. És még annyi, hoyg ezért a pénzért 5m-t kapsz az ebayen !!!
Ha több darabot akarsz használni, akkor ezt a LED-et párhuzamosan kell kötni, és a kis áramerősség miatt elég a legkisebb biztosíték is az áramkör elé.
"Gondolom fehér fényű, de honnan láttad a méretét?"
A mérete oda van írva: a Specifications fül alatt még az is kiderül, hogy 2 mm vastag, és mindössze 6 gramm az egész.
Fehér: Warm white, 3000K színhőmérséklet, ami azt jelenti, hogy meleg fényű, sárgába hajló, itt van néhány szemléltető ábra a dologról:
A LED-ekkel kapcsolatban az az általános tapasztalat, hogy a ráírt értéknél általában picit hidegebb a fénye, tehát a 6500 K körüliek már hordoznak enyhe kékes beütést, 3500 K körüliek pedig még nem durván sárgák, csak hagyományos halogénhez hasonló sárgás árnyalatúak. Persze ez gyártónként változik.
Jaja, egyszerű fölkókányolni valahova, ha csak drót kell neki, az ilyesmivel azért elbánok. Gondolom fehér fényű, de honnan láttad a méretét? Ha tényleg 10x120 mm, akkor már kezd kristályosodni a fejemben valami tokozás neki.
Én sem vagyok sem nagy áramtudós, sem LED-szakértő, de a fagyhalál túrán lefigyeltem, hogy az egyik autón (már meg nem mondom, melyiken, pedig még a tulajjal meg is dumáltuk, hogy ez milyen okosság, Vácrátóton, az étterem előtt álltunk) LED-csík volt felragasztva a lámpára. Én ezt néztem ki, arra a kis alkatrészre, amit Ivwi kollegának most rendeltem: headlamp-finisher Ez ugye egy jó 30 cm-es műanyag csík, ami a lámpák alatt van, mindkét oldalon, nagyjából egyenes, és nagyjából merőleges az útra. Erre gondolnám, hogy 1 vagy 2 sor ilyen csíkot felragasztok, szabvány nappali menetfény bekötéssel, azaz kialszik, ha a lámpát felkapcsolom:
Ez a csík-téma pont neked való! Ha a LED valóban azt tudja, amit az adatlapja ír (12-14 Voltos üzemi feszültség), akkor nem kell hozzá semmi, direktbe mehet az akksira. Pontosabban kapcsolóra. Mert még relézni sem kell feltétlenül (csak egy biztosíték az egész elé), 0.7 Amper/LED az semmi. Egy drót kell az akksiról a + bemenetre, egy másik meg a - érintkezőre, ami testel.
"Amúgy nem menetfény kéne, az nem tetszik, hanem rendes távolsági, illetve terítő lámpák. Marad a bolti, készen kapható megodás, bár drágább és nincs meg a "saját gyártmány" hangulata."
Ebből nem menetfény készülne, annál sokkal erősebb a katalógusadat alapján. Mivel nem optikázott és irányított a fénye, így terítőfénynek, munkalámpának való. 1000 lumen/darab az már simán hozza egy 55 Wattos halogén izzó fényét! Ezen a képen láthatod, mit tud az én házi 2x10 Wattos (2x750 lumenes) lámpám a halogén fényszórókkal szemben. Szóval 2x1000 lumen csík már bőven szép terítőfény, és mivel csak 12x1 centi, így szerintem 4 darab is kényelmesen feldobható bármelyik kocsi orrára, nem foglal sok helyet.
"A tetőre jó lenne, mert nem magas, nem vered le gallyakkal, de terítőfényként onnan fentről ki tudja, mit produkál...más tészta, hogy ennek házat, tokot kéne fabrikálni, hogy ki is nézzen valahogy"
Bizony, pont ez tűnik a legnagyobb előnynek: baromi keskeny, ezért nincs útban, és mivel LED, a víz, nedvesség nem igazán zavarja. Ház vagy tok, jó kérdés. Nekem tolatófénynek már fél éve fel van rakva egy 10 Wattos LED, csak úgy, meztelenül, se ház, se plexi. Volt már, hogy gallyakat húztam vele, Somogybabodon többször is sarat toltam vele tolatáskor, emellett fű, por, víz rendszeresen éri, aztán semmi baja. Ráadásul az csak egy Sekisui kétoldalas hőátadó ragasztócsíkkal van felrakva az alu zártszelvényre, nem is csavarozva vagy rendesen ragasztva, mégsem jött le ezidáig. Szóval ebből kiindulva minimális esztétikai munka kell csak, védelmi okokból nem érdemes túl nagy melót csinálni belőle.
Az a baj, ha megvan, akkor elkezdek gondolkodni - ami lássuk be , nem túl jó ötlet- és felfúrom valahova, adok neki tyúkbélen vellanyt és ugyan működik mintegy fél percig, azután elfüstöl, elolvad, mittomén. A tetőre jó lenne, mert nem magas, nem vered le gallyakkal, de terítőfényként onnan fentről ki tudja, mit produkál. Iván! Vegyél egy méter ilyet, oszt csinájjad megfele!
(más tészta, hogy ennek házat, tokot kéne fabrikálni, hogy ki is nézzen valahogy )
Találd ki, mennyiért jön ide mondjuk kezdésnek 6-8 csík, meg pár mittomén hány darabos lámpa, amiket magyaráztok, hogy munkalámpa, meg előlre oldalra, akármi!
Szóval legyen egy kis fényár, mert éppen most hosszabbították meg a hajtásimat, oszt már 5 éve nyünnyögött a doki, hogy félvak vagyok, a diploma meg ezen az új kártyás csodán nekem teljesen ki van színezve. Kérdi, mi a végzettségem? Há' mondok írás-olvasás-számolás.
Aszonygya, akkor nekem kurvára köll a jogsi, ha ez az egy jövedelemszerző lehetőségem. Hát ja, 5 darab kölket köll etetni, meg ilyesmi, hetente 3 játékautó, stb. Köll a lé.
Aztán múlt héten már nem is keveredtünk ilyen kérdezz-felelekbe, hanem egyből csinálta a dolgát, nem raboltuk egymás idejét.
Szóval nekem minden lehetőséget meg kell ragadni, hogy tudjam merre köll menni, .....akár setétben.
Baszki, Pestre már emlékezetből járok, az összes kátyú nekem olyan, mint a Brájj írás. Mondjuk tolok is le mindenkit.
spapda! Köszi a szakértést, de ezzel az információkupaccal LEDügyben csak kizökkentettél :) Mint írtam, nem vagyok nagy áramtudó, így az alkatrészekből összekendácsolás olyan mértékű kitudjamit eredményezne itthon, hogy ti sem tudnátok rájönni, hogy mi az, ami a szekéren világít. Már ha világít. Hamarabb rakom össze a vasat egy kosár alkatrészből, mint a pilácskészítés. ( az itthoni lámpákkal-kapcsolókkal-egyebekkel még azért elbánok :) ) A Fúrómesternek címzett alsó világításos irományod még felcsillantotta a reményt, hogy menni fog a LEDesítés, de az alsó pilácsolás végképp nem kell, az első saras menés után nyoma sincs a fénynek :) Mondjuk a motortér kivilágítás nem hüjjeség... Tényleg vehetne valai egy csíkot kipróbálásra na.
Amúgy nem menetfény kéne, az nem tetszik, hanem rendes távolsági, illetve terítő lámpák. Marad a bolti, készen kapható megodás, bár drágább és nincs meg a "saját gyártmány" hangulata.