Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

EMPS Creative Commons License 2015.01.07 0 0 50859

Sziasztok!

 

Ma hajnalban a -12 fok után a reggeli indításkor a lentebbi 8-as jelű visszajelző elkezdett villogni, sípolni.

 

Ez elvileg meleg vízhőfokot jelez, de ez kizárt mert indítás után 10 másodperccel már jelzett, de kb 500 m. után eltűnt.

Beálltam a garázsba és délben az indítás után ismét előjött, majd ugyan gy elmúlt, e miatt fagyás nem lehet. 

 

Hűtővíz mennyiség rendben, mi lehet?

 

A kép csak illusztráció.

 

 

 

 

bigjohni Creative Commons License 2015.01.07 0 0 50858

Lehet, hogy akkor már nem Green...

 

Előzmény: resto (50857)
resto Creative Commons License 2015.01.07 0 0 50857

http://m.youtube.com/watch?v=_JmFlyLVxOw

Ezen a videon viszont 18 assal van szerelve a Greenline...

Most akkor lehet vagy nem?

stevie-13 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50856

A komplett kerék külső átmérője annyival nagyobb egy 18-a felnivel, mint 16-ossal?

 

 

Az átmérő nyilván ugyanannyi, de a szélesség biztosan nem! Ha leültetik a kasznit, esetleg beleérhet ebbe-abba :-)

Előzmény: ckerti (50855)
ckerti Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50855

A komplett kerék külső átmérője annyival nagyobb egy 18-a felnivel, mint 16-ossal?

Tényleg nem tudom, kérdezem.

Előzmény: stevie-13 (50854)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50854

csak hasmagasság csökkenést

 

 

Ehhez bőven lehet köze.

Előzmény: ckerti (50853)
ckerti Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50853

Mechanikai oka lehet, de nem tudom, hogy mi.

A Greenline techológia csak hasmagasság csökkenést, alsó burkolatot, energiavisszatáplálást jelent az akksiba, meg talán valamit a hűtőnyílásnál.

Én másról nem tudok, de ez persze nem kizáró ok.

Próbát kellene tenni, ha lehet valahol. Talán a féktuskó vagy az ET szám eltér.

Előzmény: resto (50852)
resto Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50852

Talán a Greenline tecnológia miatt. ?..

resto Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50851

ebay en néztem Trinitry felnit ès ott irták. Nicht für Greenline..

Előzmény: Törölt nick (50850)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50850

ki mondta, hogy nem lehet?

 

Max. nem célszerű hazánkban.

Előzmény: resto (50849)
resto Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50849

Miért nem lehet 18" (gyári Skoda) felnit felszerelni 1.6 tdi Greenline re?

409 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50848

"Ez a periódus pár percig is eltarthat."

 

 Némelyiknek akár 20percig is, de a többség csak 5-8percig molyolgat.

Előzmény: stevie-13 (50843)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50847

Egyszerűen levettem a fekete műanyag kisablakot, lekötöttem a két sarut és simán kivettem az akksit. Nem könnyű darab. De nem kellett semmi mást szerelnem. Simán visszatettem a helyére, bekötöttem és indult is gond nélkül.

Előzmény: KpontPeter (50840)
TraguAre Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50846

Nem tudom, mennyire vagy tehetseges, de ezt nehez nagyon elszurni...

Előzmény: KpontPeter (50844)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50845

Köszi a választ, azt hiszem nézek hamarosan inkább egy újat bele így 6 év után, mint ne tudjam indítani egyszer, mert az tuti olyankor történne amikor sürgősen menni kéne valahova....

Story: Egyébként két éve nyáron Rab-szigeten  jártam úgy, hogy megálltam egy szűk utcában egy magas kőfal mellett szorosan, alig volt hely, az utasoldalon lehetett csak kiszállni, kipakolni. Majd kiderült másnap, hogy jééé nem megy a távnyitás, égve maradtak a belső lámpák. Igen ám, de a Superbnek nincs zár az utasoldalon, tehát, kulccsal nem lehet nyitni a jobboldali ajtót. Baromi nagy mákom volt, mert a pakolásnál az egyik hátsó ülés nem lett teljesen visszapattintva a helyére és így a csomagtartón keresztül bemásztam, előre billentettem, előre tudtam mászni és kinyitni a motorházfedelet, akksi ki, cipeltem a vállamon egy benzinkútig, ott töltötte fel a kutas és este visszacipelés, sörözés, berakás és indult. pfff... soha nem álltam meg azóta se így, hogy ne férjek hozzá a vezetőoldali kilincshez-zárhoz kívülről. Akkor ott mázlim volt az üléssel. Jó lecke volt :)

Előzmény: bigjohni (50835)
KpontPeter Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50844

Az Unix-nál vettem az akksit, tehát rám vár a feladat, csak azt nem szeretném, ha úgy kellene kivontatni az autót a garázsból utána, mert elkefélem.

 

 

stevie-13 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50843

Értem, ez miatt kérdeztem:

 

 

Langsam kollégának akkoriban már Audija volt , nem Superb :-)

 

Az akksicsere nem szokta megbolondítani az elektronikát, viszont ha nullára esik a feszültség (kiveszed az akksit), néhány elektronikai vezérlő memóriája törlődhet. Akksicsere után tehát újra kell programozni a rádióadókat, az ablakemelőknek meg kell tanítani a végállást, és nullázódik a napi memória is a fedélzeti számítógépben. Előfordulhat más memóriavesztés is, például ami Langsam autójával történt, de a vezérlő rendszerekben csak kalibrációs adatok törlődnek, a menetstabilizátor hibáját például gyakran a kormányszög jeladó kalibrációjának hiánya okozza, de elég a kormányt egyszer-egyszer eltekerni a két végállásába, és újrakalibrálja magát. Hasonló újrakalibrálást a motorvezérlő is csinál, de ez többnyire nem-, vagy csak alig észrevehető, és pár kilométer normál autózás után "újratanulja" a vezérlés, amire szüksége van.

 

Ezek a jelenségek tipikusan akkor keletkeznek, amikor a gyújtás levétele után valaki azonnal nekiesik az akksinak. A gyűjtás elvétele után a vezérlés még dolgozik, és mint egy asztali PC a kikapcsoláskor, először elmenti a saját a beállításait. Egyes autókban lehet is hallani, hogy ilyenkor még relék kattognak. Ez a periódus pár percig is eltarthat.

 

Aki nagyon biztosra akar menni, az meg tudja táplálni a hálózatot egy külső akksiról, mondjuk a szivargyújtón keresztül, amíg az autó saját akksija le van kötve, és akkor semmit nem kell beállítani.

 

Én azt javaslom, cseréltesd ki az akksit ott, ahol veszed. A legtöbb akku szaküzletben ingyen kicserélik, sőt, az elektromos töltőrendszer ellenőrzését is maguktól elvégzik, ami szintén nem mindegy.

Előzmény: KpontPeter (50840)
yotti Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50842

Oldalra kell húzni,nem könnyű!

Előzmény: yotti (50841)
yotti Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50841

Egy Varta volt benne,hogy gyári volt?azt nem tudom de simán kijött,nem kellett szerelni semmit, lekötöttem a sarukat,az új meg könnyen bement a helyére,a sarukat ráraktam,ennyi.

Előzmény: KpontPeter (50840)
KpontPeter Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50840

Értem, ez miatt kérdeztem:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=97837577&t=9116049

 

Azt a terelőt hogy vetted le amin keresztül mennek az ablaktörlő tengelyek, mert gondolom útban van?

Előzmény: yotti (50839)
yotti Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50839

Én simán kivettem a régit betettem az újat oszt jónapot.(exide prémium)

Előzmény: KpontPeter (50838)
KpontPeter Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50838

Sziasztok!

 

Aksit kellene nekem is cserélnem az első generációs Superbe, és máshol olvastam, hogy mindenféle hókuszpókusz átkötés meg ilyesmi kell, mert különben megkergül az elektronika.

 

valóban, vagy egyszerűen ki-be és kész? 

KZoly Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50837

Ja és még beindította úgyis, hogy a mínuszokban állt egész nap az autó, csak már érezhető volt, hogy lassabban forgatja.

Előzmény: Törölt nick (50834)
KZoly Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50836

Most cseréltem ki a gyárit, 8 éves az autó.

Előzmény: Törölt nick (50834)
bigjohni Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50835
Nekem 6 évet tudott.
Nyáron, leállításig hibátlanul működött, de soha többet nem indult újra.
Az OI akkuja is 15 perc alatt adta meg magát.
Előzmény: Törölt nick (50834)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.04 0 0 50834

Sziasztok, BUÉK mindenkinek. Akksis témával kapcsolatban szeretném kérdezni, hogy mi a tapasztalata a hozzáértőknek, mennyit bír a gyári akksi? Csak azért mert nekem 2008-as Superb I van és még a gyári akksival megy (hibátlanul). Hirtelen halnak meg ezek az akksik és onnantól nem indítható a kocsi vagy lesz valami előjele?

 

superbfanatic Creative Commons License 2015.01.04 0 0 50833

Üdv!

Ebben tényleg igazat kell adnom Stevienek, a Superb tényleg lego(hál' istennek) autó jó bevált VW egységekkel.

Előzmény: Jocix34 (50832)
Jocix34 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 50832

Hogy is szokták mondani?  

Értem én, hogy gőzgép... csak mi a picsa hajcccsa?  😊

 

Azt mondod nem látott cseh mérnököt?

Nézz utána,  hány százalékban kaptak szabad kezet a csehek a Superb-nél. 😊

 

Gondolom minden Magyarországon a Valeo nál gyártott alkatrészre és komplett lámpára rávésik a Made ín France jelzést 😊 

 

A bontót mint tippet Köszönöm ☺

Előzmény: stevie-13 (50830)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 50831

Találtam komplett ilyet egy cseh oldalon 77,5 euróért,  meg angol oldalon 86 fontért. Akinek ennyiért kell,  nosza. Itt a gyári szám. 

 

 

Ezt a szerkezetet (piros leddel) számos VW és Audi típusba is szerelték, bontókban nem reménytelen pár ezer forintért szerezni egy újszerűt.

Előzmény: Jocix34 (50829)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 50830

Viszont nem értem hogy az okos cseh mérnökök miért szar francia technikára hagyatkoznak...

 

 

Ez az alkatrész a VW-raktárkészletéből érkezik készre szerelten, cseh mérnököt még messziről sem látott :-)

 

Ha "francia technika" alatt azt érted, hogy a Valeo gyártotta az alkatrészt, akkor ki kell ábrándítsalak: a tervezést, a műszaki specifikációt és a minőségi ellenőrzést maga a VW csinálja, a kivitelezés pedig Magyarországon történik, a Valeo veszprémi gyáregységében :-)

Előzmény: Jocix34 (50829)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!