Egyszerűen levettem a fekete műanyag kisablakot, lekötöttem a két sarut és simán kivettem az akksit. Nem könnyű darab. De nem kellett semmi mást szerelnem. Simán visszatettem a helyére, bekötöttem és indult is gond nélkül.
Köszi a választ, azt hiszem nézek hamarosan inkább egy újat bele így 6 év után, mint ne tudjam indítani egyszer, mert az tuti olyankor történne amikor sürgősen menni kéne valahova....
Story: Egyébként két éve nyáron Rab-szigeten jártam úgy, hogy megálltam egy szűk utcában egy magas kőfal mellett szorosan, alig volt hely, az utasoldalon lehetett csak kiszállni, kipakolni. Majd kiderült másnap, hogy jééé nem megy a távnyitás, égve maradtak a belső lámpák. Igen ám, de a Superbnek nincs zár az utasoldalon, tehát, kulccsal nem lehet nyitni a jobboldali ajtót. Baromi nagy mákom volt, mert a pakolásnál az egyik hátsó ülés nem lett teljesen visszapattintva a helyére és így a csomagtartón keresztül bemásztam, előre billentettem, előre tudtam mászni és kinyitni a motorházfedelet, akksi ki, cipeltem a vállamon egy benzinkútig, ott töltötte fel a kutas és este visszacipelés, sörözés, berakás és indult. pfff... soha nem álltam meg azóta se így, hogy ne férjek hozzá a vezetőoldali kilincshez-zárhoz kívülről. Akkor ott mázlim volt az üléssel. Jó lecke volt :)
Langsam kollégának akkoriban már Audija volt , nem Superb :-)
Az akksicsere nem szokta megbolondítani az elektronikát, viszont ha nullára esik a feszültség (kiveszed az akksit), néhány elektronikai vezérlő memóriája törlődhet. Akksicsere után tehát újra kell programozni a rádióadókat, az ablakemelőknek meg kell tanítani a végállást, és nullázódik a napi memória is a fedélzeti számítógépben. Előfordulhat más memóriavesztés is, például ami Langsam autójával történt, de a vezérlő rendszerekben csak kalibrációs adatok törlődnek, a menetstabilizátor hibáját például gyakran a kormányszög jeladó kalibrációjának hiánya okozza, de elég a kormányt egyszer-egyszer eltekerni a két végállásába, és újrakalibrálja magát. Hasonló újrakalibrálást a motorvezérlő is csinál, de ez többnyire nem-, vagy csak alig észrevehető, és pár kilométer normál autózás után "újratanulja" a vezérlés, amire szüksége van.
Ezek a jelenségek tipikusan akkor keletkeznek, amikor a gyújtás levétele után valaki azonnal nekiesik az akksinak. A gyűjtás elvétele után a vezérlés még dolgozik, és mint egy asztali PC a kikapcsoláskor, először elmenti a saját a beállításait. Egyes autókban lehet is hallani, hogy ilyenkor még relék kattognak. Ez a periódus pár percig is eltarthat.
Aki nagyon biztosra akar menni, az meg tudja táplálni a hálózatot egy külső akksiról, mondjuk a szivargyújtón keresztül, amíg az autó saját akksija le van kötve, és akkor semmit nem kell beállítani.
Én azt javaslom, cseréltesd ki az akksit ott, ahol veszed. A legtöbb akku szaküzletben ingyen kicserélik, sőt, az elektromos töltőrendszer ellenőrzését is maguktól elvégzik, ami szintén nem mindegy.
Egy Varta volt benne,hogy gyári volt?azt nem tudom de simán kijött,nem kellett szerelni semmit, lekötöttem a sarukat,az új meg könnyen bement a helyére,a sarukat ráraktam,ennyi.
Aksit kellene nekem is cserélnem az első generációs Superbe, és máshol olvastam, hogy mindenféle hókuszpókusz átkötés meg ilyesmi kell, mert különben megkergül az elektronika.
Sziasztok, BUÉK mindenkinek. Akksis témával kapcsolatban szeretném kérdezni, hogy mi a tapasztalata a hozzáértőknek, mennyit bír a gyári akksi? Csak azért mert nekem 2008-as Superb I van és még a gyári akksival megy (hibátlanul). Hirtelen halnak meg ezek az akksik és onnantól nem indítható a kocsi vagy lesz valami előjele?
Viszont nem értem hogy az okos cseh mérnökök miért szar francia technikára hagyatkoznak...
Ez az alkatrész a VW-raktárkészletéből érkezik készre szerelten, cseh mérnököt még messziről sem látott :-)
Ha "francia technika" alatt azt érted, hogy a Valeo gyártotta az alkatrészt, akkor ki kell ábrándítsalak: a tervezést, a műszaki specifikációt és a minőségi ellenőrzést maga a VW csinálja, a kivitelezés pedig Magyarországon történik, a Valeo veszprémi gyáregységében :-)