Ne vedd le a pótkeréktartót műszakira,nekem is utólagos van.Évente műszakizok a kpm-nél (most már N.K.H ) azt sem kérdezték,meg hogy mi az,egy hete műszakizotta a taxi hatodik alkalommal.Hagyd csak rajt!!
Ha a gugliban rákeresel az "utólagos pótkeréktartó"-ra, pár ezer forintért kapható. Én is ilyet vettem másfél éve, tökéletesen bevált. Az lehet, hogy a müszaki vizsgára majd le kell venni, ennek még nem néztem utána (nincs mübizonylat hozzá).
A kenőanyag cikkszáma: 7711419865. Kb. 8000Ft, kis fehér tubus. Ez a javitókészletben is benne van, de külön is megvehető.
A sinre és a csúszkákra kell vékonyan kenni, én igazából csak a könnyen elérhető látható részekre tettem, de ez csak "amatőr" megoldás, bár a semminél azért sokkal jobb.
A régebbi elpiszkolódott zsirt le kell szedni előbb, egy vékonyabb csavarhúzóval hozzá lehet férni.
a vessző utáni részt -persze én is olvastam - azért nem húztam alá, mert semmi új információt nem hordoz.
ClassMan nagyon ügyesn leírta, nem szeretném ismételni, de hideg vízzel nem tud gyorsabban fűteni, hiába van feljebb állítva a hőfok.
A hajszárító, (ami emlékeim szerint 1800W-os) persze rásegít a melegítésre, de a felmelegítés fázisában (+5 fokról indulva) nyilván maximális teljesítménnyel izzik, függetlenül attól, hogy 22, vagy 27 fok van-e beállítva.
Egyébként - ha kiváncsi vagy a magán véleményemre - a hőmérséklet szabályzó AUTO állása nagyon ritkán használható, de speciel felmelegítésre igen. Engem inkább az zavar, hogy a klíma kopresszort nagyon sokszor be szeretné indítani, amikor arra egyébként semmi szükség nem lenne...
Fűtésügyben. Weboldalnak igaza is van meg nem is :-). Automata klímánál pl. indításkor az autó utasterében van +5 fok, a panelon meg be van állítva 22 fok. A klímaszabályozó ebben az esetben arra törekszik hogy a beállított 22 fokos hőmérsékletet minél előbb elérje az utastér (ezt ugye méri egy belső hőfokszenzor). Ennek érdekében elkezdi tolni befele a lehető legmelegebb levegőt (sajna ez nyilván a hideg motor miatt nem mindjárt túl meleg). Abban igaza van Weboldalnak hogy ha feltolom a beállított értéket akkor még nagyobb lesz a valós, mért, és az elvárt hőfok közötti különbség, és még melegebbet tol (na) be a szabályzó, de még egyszer mondom, a hidegüzem miatt ez olyankor nem jelentős különbség.
Ha üzemmeleg motorral leállunk az udvarba mondjuk -5 fokos külső hőmérsékletnél. kinyitnánk az összes ajtót a verdán pár percre hogy frankón kíhűtsük az utasteret. Utána elindítjuk és felrakjuk 22 fokra a hőfokot, ekkor ha mérnénk a befúvott levegő hőmérsékletét akkor mondjuk 30 fokról indulna, és ahogy közeledne az utastér hőmérséklete a kívánt 22-höz úgy csökkenne folyamatosan a befúvott levegő hőmérséklete. Nyilván ha ekkor nem 22-re állítjuk a kívántat hanem 32-re akkor lehet hogy még magasabb értékről indul a befúvott levegő hőmérséklete (itt van igazsága Weboldalnak). Hidegindításnál ez ugye nem működik mert nem tud meleget fújni, mivel nincs még előállítva a melegvíz, emiatt szinte mindegy hogy épp 22-re, vagy 27 -re van állítva a klímapanel.
"Én tényleg csodálkozom, nem értelek benneteket,..."
Én is csodálkozom. Múltkor lecsesztél minket, hogy veszünk egy autót x millióért, és nem olvassuk el a használati útmutatóját, e helyett kérdezünk marhaságokat. (ablakmosó tartály szintmérő. Például)
Erre, most itt van ez az automata klíma ügy. Idézem szó szerint: (ha nem olvasható, tudom nagyobbra csinálni)
Nagyon köszönöm az információt. Innen "tuti"-nak hangszik. A javítókészletet nyilván nem lesz nagy gond kikerestetni a márkaszervizben, de mi az a "spéci zsír" és hova kell kenni? A sínre? A sínben mozgó csuszkára?
A ScenicII-ben (is) van ilyen segédberendezés. Ez nem más, mint a hűtőfolyadékkörbe belógatott három darab izzítógyertya, vagy ahhoz megtévesztésig hasonló eszköz. Ez a motor tűzfal felőli oldalán van, a turbó - EGR szelep alatt-melett, alaphelyzetben nem nagyon lehet látni. Nem néztem utána, de vélelmezem, hogy az utastéri hőcserélő előtt van bekötve a rendszerbe, ezért hamar elkezdi a langyos levegőt fújni az utastérbe.
Egy bontott motoron vettem szemügyre ezt a nagyon hasznos segédberendezést.
A szavatossági időben jelentkező/felismert hiba tehát nem minden esetben vonható az eladó szavatossági felelőssége körébe, csak akkor, ha olyan hibáról van szó: - amely a teljesítéskor már fennállt, de arról a vevő a teljesítéskor nem tudott és nem is kellet tudnia, vagy - amely még nem állt fenn ugyan, de a hibát kiváltó ok a teljesítés időpontjában már fennállt."
Van ugye ez a törvény.
Jelentős hibája, hogy ez alapján idáig még soha senki nem kapott semmilyen pénzt vissza használt autó eladótól.
Teljesen reménytelen a dolog.
Vegyük tudomásul: a használt autóra a GYAKORLATBAN semmilyen jótállás, garancia és szavatosság nem vonatkozik. (Kivéve a külön megkötött biztosításokat: ezek azonban nem olcsóak, messze nem vonatkoznak mindenre, és az életkortól/kilométerteljesítménytől függő önrészt tartalmaznak).
Többek között a jótállás hiánya különbözteti meg a használt autót az újtól.
Egyetlen módszer van: a vételár kifizetése előtt alaposan, szakértővel átvizsgáltatni az autót, a felmerülő költségeket betervezni, és vagy megpróbálni lealkudni, vagy szépen bevállalni.
Tessék tudomásul venni: a használt autó éppen azért annyira olcsó, mert vannak egyrészt kockázatai, másrészt előre kalkulálható fix költségei is. Mint már korábban annyiszor leírtam, 150 és 200e km között egy csomó gyári alkarész szereti megadni magát -- nem azért, mert szar Renault, hanem mert az alkatrészek a használat közben kopnak, és ha elkoptak, akkor ki kell őket cserélni.
Én bemelegíteni sose szoktam csak úgy alapjáraton. Az - tapasztalatom szerint - nem nagyon műxik a dizeleknél, sőt, azt hallottam, hogy nem is nagyon tesz jót a motornak épp azért, mert a terhelés nélkül nagyon lassú melegedés miatt tovább tart a hideg üzem, vagyis jobban kopik a motor.
Pontosan.
A baj csak az, hogy a rönós dönci így is lassan melegszik. Nyilván a hatékony égés miatt kevés a hulladékhő, de cserébe alacsony a fogyasztás is...
Nekem dízelem csak Lagunában volt (saját), de az speciel rögtön meleget fújt, mert volt egy külön fűtési megoldás. Gyárilag.
"Általánosságban: a kereskedőtól vásárolt autóra 2 év szavatosság jár, melyet szerződésükben a felek érvényesen 1 évre csökkenthetnek. Ezen belül a teljesítést követő első 6 hónapban vlelmezni kell, hogy a hiba oka már a teljesítéskor fennállt. Itt egy nagyon fontos különbségre hívnám fel a figyelmet: a "hiba" és a "hiba oka" közötti különbségre. A szavatosság arra vonatkozik, hogy a termék a teljesítés, azaz a vétel időpontjában mefelelt a szerződésben, vagy jogszabályban foglalt tulajdonságoknak, azaz a vétel időpontjában nem volt hibás, a később jelentkező hiba oka pedig még nem állt fenn. A szavatossági időben jelentkező/felismert hiba tehát nem minden esetben vonható az eladó szavatossági felelőssége körébe, csak akkor, ha olyan hibáról van szó:
- amely a teljesítéskor már fennállt, de arról a vevő a teljesítéskor nem tudott és nem is kellet tudnia, vagy
- amely még nem állt fenn ugyan, de a hibát kiváltó ok a teljesítés időpontjában már fennállt."
A második üléssor átalakítással kapcsolatban nem emlékszem mar hol olvastam róla, de ahogy irtam nem gazdaságos átalakítani. Esetleg bontóban érdemes utána nézni, hogy miként cserélhető a padló lemezben az a betét amibe a 6-7. ülés belemegy, mert ez él bennem emlékként, hogy az kell hozzá (plusz övek, vizsga, stb.)
Az 1.5 dCi problémákkal kapcsolatban azért annyi eszembe jutott, hogy az újabb autókban már módosított motor van nem? Mert a Fluence 110 Lovas volt emlékeim szerint, míg a Scenic II 106 lovas nem?