Egyszer már kiveséztük ezt a témát, nem akarok ezen rugózni újra. Némileg túlzásnak érzem a "még senki" summázást, biztos vagyok benne, hogy volt olyan eset ahol lehetett érvényesíteni, csak egy esetről tudok, ahol km óra tekergetett kintről behozott autó állt meg, és a végen egy másik (immáron valós futási teljesítménnyel bíró) autó lett a megoldás, amiben megegyezett a vevő és a (nem is márka) kereskedő.
Abban persze nincs köztünk vita, hogy ez a jellegű szavatosság nem a kopó alkatrészek elhasználódására vonatkozik, de például amikor mi vettük a vasat, az egyik szimeringnél valami kezdődő olaj szivárgás latszódott, amit rögzítettek is a felméréskor azzal, hogy no para, de valamikor majd cserélni kell, nem okozhat galibát. Ha megis valami durva (drága) hibához vezetett volna, akkor ez pl. egy hivatkozási alap. Egyébkent nyáron megnézték, abban maradtunk, hogy következő szerviz alkalmával érdemes lehet már cserélni, de meg mindig semmi extra.
A Clionkat a szomszéd vette meg. Hosszú történet, de ismerte a kocsit sokat vezette korábban, lényegében ő mondta, hogy megvenné. Aznap amikor kifizette (már nála volt jó pár napja) az a gumis csillapitós ékszíj tárcsa meghalt. Kérdés nem volt (ha idegen akkor sem), hogy ezt én állom. Persze lehet ilyenkor azt mondani, hogy 70e km alatt ez elkopik, egy márkaszerviz tudja hogyan kell állapotot felmérni, mikor mit kell cserélni, ami -hangsúlyozom- esélyt ad a dolog rendezésére, míg magánszemély esetén az eladó hozzáállásától függ.
Összegezve tehát nincs köztünk vita abban, hogy a 2 év szavatosság szépen hangzik, a megfelelően felmért autó a lényeg, hiszen mindegyik félnek lenne legalább egy szakértője aki képviseli az álláspontját, de az első 6 hónapban biztosan akkor is nagyobb biztonságot jelent, mint egy magánszemélytől vásárolt, ahol még ez sincs. Ha más miatt nem, legalább a jó hírnév megőrzése végett bevállalhatja az eladó kereskedés. (Aztán a mi autónk pláne speciális, mert a kereskedésé volt, nem beszámított autó, tehát mindent tudtak róla)
A pillanatnyi fogyasztás semmit nem jelent, az átlag a lényeg.
Én nagyon sokat használom a tempomatot, mert igy biztosan nem hajtok bele egy trafiba, az autó is egyenletesebben megy. Most mentünk a vassal kb. 5-600 km-t, átlag sebesség 100 km körül (autópálya volt 80%, 5-10% város, amiben volt pár ultra rövid út full hidegen, a többi 70-90km/h körüli autózás), írt az ki mindent. Az átlag érkezéskor óra szerint 7.7/100km, ami 5 fő csomag, büntetési határon belüli autózás autópályán.
Amit én megfigyeltem egyébként, hogy 70-80 km/h környékén rendszerint 4-4.5 l/100km átlagot is kiír sík terepen egyenletes haladásnál, ami alig lehet több, mint egy 1.5 dCi hasonló körülmények között, 130-140 km/h környékén viszont kiugróan szomjasabb a 2.0 dCi. A mostani átlag is azért "csak 7.7l/100, mert volt benne országút, 70 km/h-s közúti közlekedés.
Összegezve tehát egy picit lehetne talán kevesebb is a nagy átlag, de úgy néz ki autópályán nem annyira takarékos ez a motor+kasztni mint szeretném, az országút nekünk meg ritkán fordul elő útjainak során ami levinné. Emlékszem a limuzin Fluence autópályán is 6 alatt eljárt, lehet ennyit tesz a +40 paripa és a magasabb építés okozta légellenállás.
Légszűrő májusba volt cserélve, olajcsere után. Én se nagyon foglalkozom az átlagfogyasztással, volt hogy finoman mentem 5,4-es fogyival, volt hogy nyomatam neki és 5.2 volt, de kicsit szembetűnő volt hogy a pillanatnyi 8,3-8,4-et írt, gyorsításnál is igencsak magas 22-24 litert, majd egyszercsak elkezdett lemenni, és beállt 5,4-5,5-re 130as tempon. Ha már olajcserét említettem, jövőhéten esedékes a következő csere +vettem vezérműszíj szettet vízpumpával mert megcsúsztunk kicsit és km állás szerint elég sürgős lenne a cseréje. Májusban Castrolt kapott mert nem kaptam Kecskeméten sehol Elf-et, és utazás elött álltunk. Most körülnéztem Elf Solaris RNX 5w30 5 literes kiszerelés, legolcsóbban 9600 Ft. Korrekt ár vagy tud valaki olcsóbban? :)
Miért nem jó ha márkaszervíz árulja? Persze annak aki ért hozzá, mindegy, de egy laikusnak azért bizalomgerjesztőbb, ha a szaki állítja, hogy ez egy jó autó, meg tényleg annyi van benne stb.
Még nem válaszoltál... megtennéd? Szeretnék okosodni.
Jani 19dci: Tudom hogy kapható, csak az bosszant hogy egyik elérhetőségnél sem ad az eladó (gyártó ember) képet magáról a szerkezetről, ebből Nekem az következik hogy baromi egyszerű szerkezetről lehet szó. Namármost mivel a hobbiműhelyembe minden van az esztergapad kivételével morcos lennék ha egy faék egyszerű holmit kapnék amit mondjuk 3/4 óra alatt lehajtanék/meghegesztenék stb.
Na majd mindjárt jól megnézem Weboldal által küldött rajzot.
Én is ilyen pótkeréktartót használok (pár hónapja), és eddig rendben van. Kellett csinálnom egy 17 - 24-es kulcsot, ami mindig az autóban van.
Szerintem, akinek nincs vonóhorogja, annak oda kell figyelnie, nehogy patkának nekitolasson. Ahogy a képen látszik, hátul semmi sem védi a pótkereket. Nekem a vonóhoroggal kb egy vonalban van.
Ne vedd le a pótkeréktartót műszakira,nekem is utólagos van.Évente műszakizok a kpm-nél (most már N.K.H ) azt sem kérdezték,meg hogy mi az,egy hete műszakizotta a taxi hatodik alkalommal.Hagyd csak rajt!!
Ha a gugliban rákeresel az "utólagos pótkeréktartó"-ra, pár ezer forintért kapható. Én is ilyet vettem másfél éve, tökéletesen bevált. Az lehet, hogy a müszaki vizsgára majd le kell venni, ennek még nem néztem utána (nincs mübizonylat hozzá).
A kenőanyag cikkszáma: 7711419865. Kb. 8000Ft, kis fehér tubus. Ez a javitókészletben is benne van, de külön is megvehető.
A sinre és a csúszkákra kell vékonyan kenni, én igazából csak a könnyen elérhető látható részekre tettem, de ez csak "amatőr" megoldás, bár a semminél azért sokkal jobb.
A régebbi elpiszkolódott zsirt le kell szedni előbb, egy vékonyabb csavarhúzóval hozzá lehet férni.
a vessző utáni részt -persze én is olvastam - azért nem húztam alá, mert semmi új információt nem hordoz.
ClassMan nagyon ügyesn leírta, nem szeretném ismételni, de hideg vízzel nem tud gyorsabban fűteni, hiába van feljebb állítva a hőfok.
A hajszárító, (ami emlékeim szerint 1800W-os) persze rásegít a melegítésre, de a felmelegítés fázisában (+5 fokról indulva) nyilván maximális teljesítménnyel izzik, függetlenül attól, hogy 22, vagy 27 fok van-e beállítva.
Egyébként - ha kiváncsi vagy a magán véleményemre - a hőmérséklet szabályzó AUTO állása nagyon ritkán használható, de speciel felmelegítésre igen. Engem inkább az zavar, hogy a klíma kopresszort nagyon sokszor be szeretné indítani, amikor arra egyébként semmi szükség nem lenne...