én láttam elmenni ma este 19:00 óra után egy pár perccel a Geminit. szép gép volt.. de csak kutyasétáltatás közben láttam:)
a cargodombbal szemben a 17 ker felől van egy beugró rész, pont szembe vele onnan lehet a 31L felszállókat fotózni, nem olyan veszélyes eljutni oda bkv-val.
ilyen képet lehet onnan csinálni. presze itt a fény nem volt a legjobb..
Maaaar elment???? A fenebe...milyen felszallot lehetett volna csinalni rola...ugyanis fel 6-kor mar 31-es irany volt...:((((( Ami pedig a dombot illeti, ez tenyleg egy szegyen! Amig mas reptereken lasd Praga vagy Zurich segitenek a spottereknek, ( Zurichben pl bufe nyilt a palya mellett) addig minket mar azt sem tudjak hogy zavarjanak el mindenhonnan...Kezdem ugyerezn hogy minket korlatoznak a jogainkban meghozza eleg alaposan.
nem azok voltak, akikkel mi is találkoztunk pár napja, hanem kicsit kultúráltabbak.. és szerintem elég hiteles. ennyi volt a párbeszéd lényege: én: miért vágták itt ki a fákat? ő: mert odáig le fogjuk vinni a kerítést
SRÁCOK!!!! Ma voltam kint a dombon! Azt mondta az ott dolgozó "úriember", hogy a kerítés 5 méterrel kikerül, abba a sávba, ahol kiírtották a fákat... Sajnos meg fog szűnni a domb, mint fotólehetőség. Hát persze, hogy csak nálunk történik meg az ilyen... szégyen...
ez nem ugyanaz a 2 gemini volt. Tegnap megjott az N601GC este 10 utan 31L-re gyonyoru volt lattam leszallni, es ejfelkor el is ment. Ma delutan pedig - holott sehova nem volt beirva - leszallt az N600GC ami ejjel 0.20-kor megy el ma este.
akkor is koszi!! Viszont ma visszajott a dc10-es delutan, 15 percel azelott jottem el a susnyasbol hogy bejelentkezett..azt hittem a guta ut meg...utana visszarohantam az 1-esre, de allohely hianyaban a hangar ele tettek...nagyon csunya bukta volt...:-((
Én ezt nem értem...a flightlevel.hu-n már van róla egy fotó ami tegnap este készült..akkor én ma hogy láthattam 14:12kor leszállni??Tuti ,h a DC 10 volt,olyan alacsonyan jött,h tisztán ki lehetett venni még a Gemini feliratot is.Vagy csak vmi test flight-ra mentek egy kört vele??
Én is láttam 14:12 perckor a Gemini DC-10est, amikor Újpest felett tett egy szép fordulót,majd elkezdte kiengedni a futóműveket...nagy mákom volt,h láttam és nagyon szép volt :-)Úgyhogy akinek van ideje az gyorsan menjen ki,és csinálhat róla pár fotót,mert lehet,h estefelé már megy is el.
Ezennel szeretnem megkoszonni a kozbenjarast Kiskockasnak es mindenki masnak aki lehetove tette hogy ezek a gepek meglehessenek nekem, es meg jopar ferihegyi spotternek. Koszi megegyszer.
menetrendszerint nincs, de az egyptnél tökmindegy mi van beírva járatra akár még csak az előző nap estéjén is, mert képesek a legutolsó pillanatban is variálni a géptípust. Addig fotózz malév 767-est, majdnem ugyanaz :)))))))))))
Volt azért néha 767-tel BA idén is... Jövőre a BA menetredjében egy kicsi változás lesz, nem fognak domestic útvonalakat repülni csak Airbusokkal meg kicsi turbopropokkal. Talán ebből mi kapunk annyit, hogy a szokásos A320/19 helyett több (felszabaduló) 757 lesz.. Egy fokkal talán jobb mint a 320 :)
Cargolux csütörtökön BARt sztrájkveszély miatt lett törölve. Úgy volt, hogy Linzbe megy, de végülis azt is kihagyta, direkt Luxemburgba ment. BAW a téli menetrendben szokott 767-tel jönni, mert nyáron kell neki máshova.
Ah, ritkán írok ilyet, de délelőtt kinn voltam a 2A teraszon fotózni, és nagyon élveztem, ha nem tévedek, nem kevesebb, mint három B-757-essel találkoztam, (El-Al, Air Finnland, a távolban meg egy elegáns Air Greenland). Az El-Al volt a legérdekesebb, a bal szárny feletti két vészkijárat ajtaja fordítva volt föltéve :) Bár, ha kicsit tovább maradok, bejött volna egy ATA Tristar is. Pár fotót majd ide is felteszek...
a B-portarol a 18-as allohely ahova ez kerul, az remenytelen. Ott fog allni elotte a DHL egesznap, meg amugy sem jo onnan mert nagyon a szelen van szinte rajta a B1 gurulon.
A Cargoluxnak mar a csutortoki is torolve volt, nem tudom mi folyik naluk, de kezd aggasztova valni egy kicsit...A Gemini viszont nagyon jo hir, remelhetoleg meg is fog jonni, nem ugy mint a Fedex anno, annak is Gemini jott volna...
Minden adott helyzettől függ általában. Hány éves a kapitány? Hány méterre teszi le a gépet a küszöbtől?! stb... ki kell menni állvánnyal aztán kész :)
Nem tudja veletlenul vki, hogy ez itt mi lesz hetfo este? (5.sep.2005) Ezzel jonnek a svedek velunk focizni. Remelhetoleg A321 vagy egy A3.....de arrol almodni sem merek...
ja jól van BUDPIX nem ismertelek fel a nickedről, de már tudom... ja tudom, hogy a 194 volt sajnos...azt is lehetett tudni, hogy befordítják 31re az irányt.. :(
ok koszi. en megyek Cargolux-ra is, elvben 16.10 a hivatalos erkezese de annal nem lehet tudni van hogy mar 3 utan itt van de olyan is hogy kesik ahogy kell. Mindenkeppen hivlak majd, koszi meg1x
Ezt így előre, itthonról nem tudom megmondani. A legnagyobb délutáni őrületben fogják felhúzni. Ha megoldható, a kirakatban lesz, de azért mérget ne vegyél rá!
koszi..)))) De a 757-es mindegy hova all - 38-at tamogatom - mert az 19.50-kor elmegy, tehat 7 elott fel fogjak huzni, a terasz pedig 8-kor zar. Ami nagyon jo lenne az a 2 Transavia 31-en mindketto egymas utan..737-800-nak nem gond a 31-es hid. Elore is koszi az erofesziteseket tobbek neveben.
Majd meglátjuk, mit tehetünk az ügy érdekében:-) Holnap jó csapat lesz bent;-) De a 757-es max 32 lehet, 31-re nem fér be. Holnap délelőtt felírom, ha tudom, az eredményt.
ok csak azt nem tudom meg hogy hol mert en kimegyek korabban, delutan 5 utan a legszebbek a fenyek..pl Lingus, Pulkovo aranyfenyben nem csunya..es ha 13 van akkor susnyasban leszek szerintem
remeljuk...Amugy az a "nemkivanatos" csalad aki akkor haborgatott minket fotozas kozben azota sincs sehol...ja..es a 194 volt az ATA amit aznap nem vartal meg...3 utan szallt le, igaz mar 31L-re.
A 2 Transavia jonni fog, a 757-es meg lent all az ACE hangarnal. Szerintem erdemes kimenni en megyek mindenkeppen proba cseresznye. Inkabb nem jon ossze a vegen, mint utolag megtudni ha megis es kihagytam...
van egy oszlop, hogy a gyorsorgalmin a gyalogos közlekedés tilos! ott annál az oszlopnál fentről tök jó fotókat lehet csinálni... az, hogy milyen lesz a gép színe,azt meg érdemes a white balanccel kipróbálni... érdemes RAW-ban fotózni és akkor utólag is lehet ezt módosítani, monitoron mégis csak többet lát az ember...
ezeket nem lentrol kell csinalni mert ott belelog minden odaparkolt kiszolgalo jarmu, hanem az indulasi szintrol kell lesetalni kicsit az uton es onnan jobb..
attol fugg...a chartereket szeretik odarakni...pl tegnap a delben erkezo Transavia odajott a 31-re a szelere...Van ra esely hogy holnap este is odaall valamelyik...
Nekem még egy esti fotóm sincs gépekrő... Hol lehetne ezeket mesterséges fénynél lekapni? Persze nem szabadna mozogniuk, mert akkor ugye az álvány iy elmehet a búsba...:-(
A 2B szélén lévő kapuknra rá lehet látni kintről is. A kerítéshez állva egész jó képet lehetne csinálni, de ugye kicsi az esélye annak, hogy oda áll be legszélülre.
nekem csak az a bajom vele hogy akkor mar nincs feny es nem lehet fotozni. Nem tudod veletlenul hogy ha feltoltok ide kepet, akkor miert nem jelenik meg itt?
attol felek igymarad..es meg 1 rosszhir: a dombnal elkezdtek irtani az erdot, es a levagott agakat hova mashova tennek mint kozvetlen a dombra belulre, hogy eltakarja a D gurulot es a palyat is. Rakerdeztem aszontak hogy meg masfel hetig ott lesz..(((( ugyhogy marad a susnyas 13-as iranynal.
Lattam...a buszbol leszallni...de vegul terminalrol meg tudtam csinalni..lasd a mellekelt foto:-))
Nem tudja vki veletlenul mikor megy el? Mert a masik 2 Transavia az holnap este 20.45 illetve 22.00. Remelhetoleg vmelyik 31-re all akkor allvanyrol szepen meg lehetne csinalni sotetben...
"szerinted van rá sansz, hogy itthon fogok tudni valamilyen adást hallgatni? én 11,7 km-re lakom az irányítótoronytól.. (légvonalban)..egyébként itt szoktak a tetőablakomnál menni a 31es pályairány esetén felszálló gépek.."
APP-et biztos hallani fogod, a twr-t is, de a gnd már elég necces... Bár ha nem vagy leárnyékolva egy fél város által, akkor akár az is mehetne. A távolkörzetek azok tutik. Majd a suliból letesztelem, az is olyan messze van kb.
Mytravelnek tényleg sok gépe van! Tudhatjuk mivel jöttek? És mikor mennek vissza? Mert ha mondjuk A330-300 akkor biza mindenképp kinézek, ha kell gyalog is!:-)
A bud.hu-n csak ennyi van fenn. Ha jól láttam az Airliners.net-en, akkor a Transavianak csak 737-700 és 800 van. A Mytravelnek többféle gépe van, de szerintem A320 lesz. De ezek csak az én feltételezéseim, remélem valaki illetékes pontosít.
megkaptam a mailed, bár kétszer küldted el.. de mindegy, okés majd próbálkozom, bár nem találtam még itthon ilyen médintádzsikisztán:D rádiót, de majd valakitől megpróbálok szerezni egyet. amúgy tök jók a felvételek..
szerinted van rá sansz, hogy itthon fogok tudni valamilyen adást hallgatni? én 11,7 km-re lakom az irányítótoronytól.. (légvonalban)..egyébként itt szoktak a tetőablakomnál menni a 31es pályairány esetén felszálló gépek..
a mailedet köszönöm, és ha valami kérdés lesz szólok!! köszi
Kb.egy hete ismét kilátogattam ősautóm tetejére szerelt terasszommal a r1 pálya jobb oldalának derekára.
Harmadmagammal voltam, mikor kolbászsütést megzavarva egy uerhás atúból kiszállott a karhatalom!
- Mit csinálnak itt maguk?
- Há fotózzuk az érkező gépeket.
- Hogy jöttek ide be?
- Hát mint láthatja bisztos úr van út, oszt azon.
- Behajtani tilos van errefelé.
- Mi nem láttuk, de nem azért mert figyelmetlenek vagyunk.
- De kint van a tábla ne vitatkozzon velem.
- Hm! Mi akkor nem arra jöttünk az tuti.
- Na lehet szedelőzködni!!
- Ha tényleg nincs jogom itt lenni, akkor máris megyek, de mint tilosban tartózkodót, illetve mint aki behajtott a behajtani tiloson kérem jelentsen fel. Végezze a kötelességét!
- Mit képzel? Hogy beszél velem? Ne pimaszkodjon!
- Csak a törvényes út a járható! Jelentsen fel!
- Hm hm....... Jó fotózást!
Majd a fakabát duzzogva elment.
De nem is ezért írok nektek!!!
Körvonalazódik már a pályazár? Holnap elseje! Minden esetre én valszeg kimegyek a Cargolux elé, kitudja talán épp holnap fog orrfutó nélkül landolni! És akár jöhet egy kényszerlandoló 747 kotelék is nem?:-)))
Egyik barátommal voltam kint Prágában spotterkedni! Csodálatos volt, egészsen transzba estünk a Jal 747-től, és aközvetlen utána érkező An 124-től. És a gumifüst csípte kis szemem, annyira közel voltak a gépek.
A kérdés az, találok e magamnak fizetőképes utitársakat Prágai, vagy hasonló spotterkedésre. Egyedül azé drágára jön ki a költség.
Ma a fél napot kinn töltöttem a szántóföldön, és nagyon meglepődtem, milyen jól szuperál a ketyere! A GND is 5/5, sőt, valamilyen reptéri cb frekit is találtam (valahol 140mhz környékén), az is tökéletes hangerővel jön! Majd felteszek pár felvételt, hátha úgy elhiszitek :))
Ja, meg a mai C130-as sem volt csúnya... Tudtok róla valamit?
Srácok, ezt mindenki nyugodtan próbálja ki otthon!
Több helyről hallottam, hogy a magyar ember igazi barkácsoló ember. Mindenből igyekszik valami mást, jobbat előállítani, példának okáért régi VW Passatból magaslest, vagy rossz bojlerből kertigrillt. Az igazi buherátor nem akar drága pénzen reprádiót venni, inkább tuningol magának egyet - igazán suttyom módon, a szekrény alján porosodó, Made in China gyerekjátékból, aminek a szelektivitása annyi, hogy a Sláger Rádió és a Rádió 1 áthallik egymásba (100.8 vs 103.9).
Az alapötletet - azaz hogy megoldható - egy barát hintette el buherátorunk fülébe, kinek levelesládájába egy ezzel foglalkozó levél pottyant pár nappal később. "Ebből nem lehet kimaradni!" - gondolta hősünk, és előkotorta a fentebb emlegetett szerkezetet a komód egyik fiókjából, az alsógatyák mögül. Nagy hévvel esett neki a ketyere szétszerelésének, majd megkereste azt a tekercset, amelyet a cikk említett. Azt, amelyik mindössze néhány menetből áll, de hozzáérve egy csavarhúzóval, elhangolódik a rádió a beállított frekvenciáról. Miután sikeresen rábukkant, igyekezett annyira széthúzni, amennyire csak tudta, hogy e módon "eltolja" a vételi frekvenciát. "Ennyi elég lesz" - gondolta, összerakta a rádiót, és kipróbálta. Az eredmény lehangoló volt, ugyanúgy fogta a Kossuth Rádiót a régi helyétől alig lejjebb. Hősünk ezután órákat próbálkozott a tekercs széthúzásának helyes mértékével, amíg a Kossuth rádió nem a sáv legalján jött. Ezután következett a második fázis: áthangolni egy transzformátort, ami arról ismerszik meg, hogy üvegdiódák veszik körül, fémtokban van, és egy csavar található benne, ami nem sárga. Ezt addig tekergette, amíg a háttérzaj erősen fel nem erősödött. "Most jöhet a frekivadászat!" - örült meg, ám az eredmény kiábrándította. Egy óra keresgélés után a legerősebb adás is így hangzott: "ssshhhh sss hhhhhhsss". Másnap felment a padlásra, és ott kezdte tekergetni a hangolótárcsát. Hallotta, amit elemelkedik egy 13L-es induló, ezért gyorsan oda tekert, ahol a 129.7-et sejtette. "APPROACH SZEVASZTOK MALÉV..." ordított a rádióból, mire buherálónk nem tudott hová lenni az örömtől. Csak az fúrta az oldalát, hogy a válasz megértéséhez a kúpcserép alá kellett tennie a rádiót, ami tényleg magasan volt, ráadásul az induló Malév gép is alig két kilométerre volt tőle légvonalban. "Ha itt működik, akkor a kerítésnél szuper lesz!" - gondolta, és elindult 31R derekához, tesztelni. Persze első bekapcsolásra opera kezdett áradni a hangszóróból, amiért a már kellően feltüzelt spotterektől csak harsány röhögést kapott. Kis finomhangolás után már majdnem lehetett érteni az adást, bár a tornyot nem sikerült befogni (pedig a rálátás tökéletes volt). Hősünk később ráébredt, hogy ha az antennát megtoldja saját magával, akkor egész jól fogja a rádió az adásokat. Innentől gyanakodott az antennára, amit inkább antennácskácskának nevezhetnénk tekintélyes, öt centiméteres hosszával. Hazamenve ráépítette azt a vezetéket, ami először a kezébe akadt: egy borotva szörnyen megcsonkított vezetékét. Nem sok reményt fűzött a működéshez, de a dolog bejött!
Most a szobából gyönyörűen jönn az app, a twr, a gnd-nél sajnos csak az irányítást hallani, jön a volmet, meg a director! A padlásról még a távolkörzetek is jönnek, valamint hallani a gnd-nél lévő gépeket. Az "új antennát" függőlegesen elhelyezve a légiforgalmat lehet hallgatni, vízszintesen kifeszítve pedig az fm rádióadókat. Kis buhera, alacsony költség, és nem kis sikerélmény, ha megszólal - hajrá, mindenkinek sok sikert kívánok!
Jaj aj! Életem első kisgépes repülős élménye volt azzal a géppel menni egy nagyobb kört. Aztán az Fs-ben is ezt a lajstromot használtam, így rámragadt!
Valszeg valamelyik kondi kapacitását elhuzza a tested vagy a környezet kapacitása. Igy elhangolodik a rezgökör a beállitott frekiröl. Ez szerintem tervezésnél nem vették figyelembe, vagy pedig költséghatékonyságból valami olcsóbb elemekkel felépitett demudáliációs kör lehet. Sok esetben az ilyen rádiókban ,hogy olcsó legyen ilyen univerzális ,,egy chip-es" vevö elemet szerelnek és a tekercseket meg a nem integrálható elemeket köré szorják, hogy minél kisebb helyet foglaljanak el. Ezt legtöbbször egy számitógépes program helymegtakaritás és egyszerübb NYÁK huzalozás elvén (gráf vagy disktra algoritmus) megoldja és a rádiós nagyfrekvenciás dolgokat figyelembe se veszik.
Ha jól tudom egy Yaesu vagy egy Motorola az ilyesmire kinosan ügyel.
Ez csak egy felvetés számtalán más oka is lehet, de legtöbbször ilyen dolgok okoznak problémát a nagyfrekvenciás áramkörökben.
Nem mély búgást visz be. A háttérzaj növekszik, kb. mintha megfognám az antennát. Gondolom összegyűjt valami szemetet az éterből a kábel. Fülhallgatónál ugyanez dettó.
Igazad van ezt az lehetöséget nem irtam. Sokat számit a vevő felépitése. Egyébbként nekem a Yaesu Scanerem van és ott csak a Ground-ot zavarja, de csak akkor ha egyszerre két frekit hallgatok. Egyébbként nagy élmény mikor egyik fülembe a Ground a másikba pedig a TWR-szól. Az APP/ Ground párost meg sem próbálom, olyan szelektiv agyam sajnos nincs :))
nekem van regem az ebay-en, úgyhogy ha valamelyikőtöknek kell rádió, szóljatok, és meg tudom rendelni. A mostani reprádiók: Ebay.de: http://search.ebay.de/flugfunk_W0QQfromZR40 Ebay.co.uk: http://search.ebay.co.uk/airband_W0QQfromZR40 Azt kell figyelni, hogy az eladó szállít-e Magyarországra ("Versand nach Europe/Weltweit" ill. "Post to Europe / Worldwide"). Szerintem jóval olcsóbb minden, mint a magyar forgalmazóknál... Pl. most néztem egy Maycom AR-108 scannert az angolon (ebay.co.uk), szállítással együtt húszezer, itthon 33.750+áfa.
P.s.: azért nem árt, ha az eladó fogad paypalt is, akkor még a drága nemzetközi átutalást is meg lehet spórolni...
Hu nagyon nem akkarok belemenni. De ha érdekel levélben szivesen leirom.
Az ATIS-nál moduláció folyamatos tehát a vivö jel folyamatosan jellen van. Ez azt jelenti,hogy a rádió belsö áramköreiben folyamatosan feszültséget indikál. Elég egy kisméretü hurok a NYÁK-on és már létrejött az 1 menetes tekercs. Mivel dióda pedig van benne százezer már kész is a klasszikus deteketoros rádió. Na mos bizonyos frekvenciák szorzata alakul igy-ki a vevöben vagyis pontosabban abban a pici részben ami hanghullámokat felerösiti, hogy megtudja hajtani a hangszorót vagy a fülest. (HF végfoknak hivják)
Igy a rádióban folyamatosan jelen van az alapzajként. Mikor a zajzár kikapcsol mert az APP-n beszélnek (itt nem folyamatos az AM jel modulációja) és valamiért a vétel nem tökéletes akkor a vett eredeti frekvencia jel/zaj aránya kicsi, akkor helyette az ATIS-t hallod. Mert az folyamatosan ott van.
Másik indok,hogy rádió jelet mielött az antennára vezetik több kicsatoló körön megy keresztül ami szüri az un. felharmónikusokat. Na most ha valamelyik ilyen felharmónikus elég nagy erejü akkor az adó környékében elég nagy zavart tudd okozni.
Szakközepes koromban azt hittem,ha 3 atenna erösitöt ráteszek sorba a video kimenetére akkor az már TV-adó. Na most lehetet is fogni a környezö házakban az általam sugárzott filmeket,de két közvetlen szomszédnál semmit sem, Mert totál elnyomta az én jelem a Tokajról vett adásokat.
Igen nekem is a Cargodomb környékén zavar csak az ATIS. Valahol valóban ott van az antennája, csak azt nem értem, hogy miért zavar bele egy olyan adásba, amit sokkal nagyobb teljesítménnyel sugároznak, szintén valahol onnan (HC ép.). Érdekes mindenesetre.
Schönhertz koli-ban lévö scanerrel és a tetö antennákkal tisztán vehetö Bécs és Pozsony TWR néha a Ground is.
Ahol most lakom az Üllöi mellett a 6.-on minden Ferihegyi freki tisztán hallható a scenner saját antenájával.
ATIS zavaró hatása: Nálam ez szintén jeletkezik föleg az IGLO utca környékén és az 1-s terminál környékén. Valszeg valahol a HC épület környékén lehet az ATIS antennája. De az kb olyan, mint Solt nevü község a Duna mellett. Ott található a Kossuth Rádió iszonyat teljesitményü adótornya és felveszed a telefon kézibeszélöt és hallod a rádióadást. Szerintem a legérzékenyebb demodulátorok is képtelenek ilyen folyamatos teljesitmény mellett hiba nélkül müködni. Ha elméleti villanytan szigorlatom emléképei nem csapnak be :))
Teljesen igazad van a rendör dönti el az adott helyzetben, hogy mit tesz és mit nem. Joga van hozzá. Ahogy Adam mondja, ha idöben elteszi az ember, stb akkor no para.
Egyébbként nekem 2 Méteres sávra van rádióamatör vizsgám, tehát totál semmi köze a légiforgalmi fóniához. Viszont egy láthatósági mellénybe bujtatott egyének teljesem mindegy mi az csak rá van irva rádiós dolog, meg hallott már ilyesmiröl egy két dologot és elhiszi. Fogalma sincs arról mi az MHz :)
Rendszeresen egy kétszemélyes kisfurgonnal járok a reptérre. Sajnos ilyet kapok a cégtöl ezt kell szerezni. Amint valami olyan járör pár van a bódéban a 2-es parkolója elött aki még nem látott kapásból kiint és benéznek hátulra. Megkérdezik, hogy milyen célból járok a reptéren. Szépen elmondom ,hogy csak fotózni jövök a teraszra. Volt már olyan aki kérte, hogy mutassam meg a fényképezőgépet. Ez a munkájuk meg kell szokni és meg kell érteni. Mert ugyanugy én a kocsimban akkor több mázsa C4-et is vihettem volna. Egyébbként a reptéren a rendörök szerintem rendesek, ha ez ember nem játsza az agyát rádióért sem szólnak. Vannak olyanok akik olyan körülmények között is engedik az embert fotózni mikor nem lehetne.
Volt ellen példa is párszor. Én olyankor fogom magam elnézést kérek összepakolok és eljövök. De láttam sokkakat aki neki állnak vitázni. Eddigi negativ tapasztalataim a téli 31-es hid/2B melletti fotózásokor voltak. Jöttek a gyalogos forgalom tilos az utmellett dologgal és szépen fogom elmegyek. Viszont kaptak már itt csekket is mert, a rendör meghallotta az alábbi mondatott. ,,Ha elzavar fejbe ba... az álvánnyal"
Egyébbként ugy tudom,hogy záros határidön belül a határörség átveszi a rendörség szerepét a reptéren és az örs ott megszünik. Ezért járnak Határör-Rendör párban ujabban. Nem tudom velük milyen lesz ilyen szempontból de biztosan pozitivan fognak hozzá állni a dologhoz, mig mi is megtartjuk a hátárokat.
rádió/scanner témához szólnék. nekem ICOM van IC-A23 van. ( van benne VOR is, úgyhogy ha netán seggberúgnak és szállok, akkor azt is látom, hogy merre... :-) )
eddig még mindig mindenütt elővettem - a rádiót, nem mást ... :) -, nem fülhallgatóval és nem szóltak érte. valahol megvan a törvény is, ami a repülésrádiózásról szól, de nem emlékszem arra, hogy tilos lenne rádiót hallgatni.
talán az van benne, hogy a repülés biztonságát zavarni tilos. úgyértem itthon. hogy a sógoroknál mi a dörgés, azt nem tudom.
de egy érdekes kérdés: tényleg jó a rádióamatör bizonyítvány egy reprádióra? illetve, aki pilóta vizsgát tesz, az kap valamilyen különálló rádiózási engedélyt is ?
az icom-om egy kézben hordható, repüléshez alkalmas rádió. hogyan állapítja meg a rendőr, hogy jogosult vagyok-e birtokolni. és ha azt mondom neki, hogy nincs/nem volt bekapcsolva, vagy éppen a repülőgépemtől sétálok errefelé...
szóval nem értem igazán. ez egy kicsit olyan, mint a cargodombi pad esete. mindegy, hogy használod-e, mindegy, hogy veszélyeztetsz-e. a hatóságnak (vagy csak az önbíráskodó személyzetnek) nem tetszik, és akkor megbüntet ?
Nekem egy ismerős vette Frankfurtban 2 éve 79 euróért, a Conrad-nál. A szállítással elvben semmi probléma nincs, én már többször vittem kézipogyóban.
A vételi lehetőségek a domborzattól függenek, ha "rálátásod" van a gépre, kiváló a vétel. Gellérthegyről még simán jön a Ground, ATIS, TWR, stb.
Néha viszont vannak áthallások, ez azthiszem típushiba. Például a Cargodomb táján az APP-ot nagyon zavarja az ATIS (lehet, hogy az új ATIS freki már nem zavarja, még nem próbáltam). Vagy tipikus a 118.1-en a Sláger rádió háttérzaj.
A magasan repülő gépeket, viszont sok száz kilométerig hallod. Legjobb vételem eddig Romániában, a Retyezát hegység tetején (Peleága csúcs, 2509m) volt, onnan a BUD APP-on lévő magasabban repülő gépek még 4-es térerővel jöttek. De ugyanonnan végigkövettem a MA 200-as (Isztambuli) járatát egészen a sűllyesztés közepéig, kb FL200-on lehetett, már Törökország felett, mikor elvesztettem. Bucarestnek és Sofiának a földi adása is jött onnan. Néha még magam is meglepődök milyen jó a vétel.
Szerintem megéri a pénzét, én nem bántam meg a vételt a két év alatt.
Megjöttem a nyaralásból (Ausztria,Olaszország) Felrakok egykét képet Graz és Velence repterén készült képekből,(Mi autóval mentünk csak megnéztük a repteret)
Ezek Velencei képekEzek meg Graz-ban van még de nem teszem fel most.
A tényállás a következő: az áthelyezett küszöb biztos, a hatóság meg fogja határozni, az innen/ide üzemelhető típusok paramétereit/listáját (majd kiderül), a 15/óra érkező kapacitás biztos. Aztán majd meglátjuk, mert manapság a repülésben még az sem biztos, ami már megtörtént.
Akkor valszeg valamilyen szinten kollégák vagyunk :)
Ugyanis én meg annál a cégnél dolgozom aki üzemelteti és telepitette az Amadeus hálózat routereit és béreltvonalait. Igy volt szerencsém végigjárni az összes amadeus-os irodát anno mikor indult. Igy elégé napi szinten látom mi van velük. Nem is irtam,hogy minden irodában van Amadeus.
A nagyutazas? Pedig a mi cégünk fejlesztette, de én ilyenről nem tudok! Aztán ki tudja! Amadeus sincs minden irodában. Csak a nagyobbakban van! Van egy másik progi azt úgy hívják, hogy Galileo!
Az osztrakoknal valoban jobb a zsebbe tenni a radiot es fulhallgatoval hasznalni, ha jonnek a zsernyakok, akkor kikapcs, fulhalgato szinten zseb - igy soha nem volt semmi problemam a sogoreknal.
A foldutakra tenyleg nem tanacsos autoval behajtani, de a behajtani tilos tabla elott azert lehet hagyni az autot, ha nem zavarja a forgalmat. Felesleges kidobni a 8 EUR-t es megtobbet gyalogolni. Egyebkent legkozelebb mi bringat viszunk - megfogadtuk - mert tenyleg nagy tavolsagok vannak, egyebkent sok osztrak is bringazik.
Itthon soha nem volt meg problema a radioval, de azert ha egy rendorauto van az "Approachon", azert ajanlatos kikapcs+eltesz.
Ausztriában nagyon óvatosan a rádióval. Aki járt Scwehaton fotózni az tudja, hogyha nem a parkolóházba megy hanem pályaküszöbre ott tutti jönnek a Zsandárok (nem tudom ,hogy kell leirni.Nem a Bundes Polizei). Nem nagyon beszélnek angolul, de ha kiszurják a rádiót akkor nagy gebasz van belöle. Volt szerencsém hallani az alábbi angol mondatot, elég törve. ,,Never bring back to Austria" Utánna még 21 Eurora megbüntetett minket fejenkét.
Szintén bécsi jótanács. Az egész reptér körbe behajtani tilosok gyüjteménye. Minden kis földutra ki van téve. Szintén sulyos Eurok, ha valaki behajt autóval. Egy helikopter folyamatosan kering a reptér körül. A pályakereszthez kb 2-3 km-et kell igy gyalogolni. Legbizotsabb a C parkolóban hagyni 8 Euróért az autót és körbe sétálni a reptéren.
Van egy magyar cég Anico kft. Ök nagyon jó áron árulnak ilyesmit.
Egyébbként itthon is van belöle néha baj. Ha kifog az ember egy VIP 101-et és jönnek körbe az Astra-val akkor meg szoktak álni. Az itthon rendör nem angolul,hanem magyarul mondja ,,Mit hallgat?". Ilyenkor jó ha egy rádióamatör papirt elötud kapni az ember. Igy usztunk meg 1x 10eFt-és csekket.
Egyébbként itthon légiforgalom veszélyeztetésének számit a hallgatása. Igy óvatosan vele.
Én a Google Earth-on néztem Swechatot, és az egyik kifutó pont ilyen, "rövidített". Küszöb áthelyezve, a maradék részre meg nagy "X"-ek vannak felfestve...
így sem kell "izgúlni", csak benyomod a rádióba az 129.7-et és hallgatod a kocsiból, hogy R vagy L :). Ha tudod az állóhelyét, akkor meg ki is lehet következtetni, bár ez inkább lutri......
Van egy Amadeus-net nevü hálózat. (Hülye az elnevezés mert valójában SITA -nak hivják) Ez szinte minden utazási irodában megvan. Innen elég sok infot meg lehet tudni. Csak egy utazási irodában dolgozó ismerös kell hozzá.
Kisebb irodák akik nem tudják kifizetni, ott a NagyUtazás nevü magyar fejlesztés van. Az is össze van kötve a SITA-val.
Ez azért bevett gyakorlat reptereken. Ha vki most fut túl leszállásnál, akkor is oda a dukkózás, átrepülni dolgok felett, ez meg kifejezett lételemük ügyebár. Persze észnél kell lenni, de egy ilyen lerövidített pályát senkire nem eröltetnek rá, aki nem vállalja el. Holnap bemegyek a gyárba, csak van már vmi utasítás róla.
Nem egészen tiszta ez az áthelyezett küszöb dolog... Ha dolgoznak a páyán, akkor elég veszélyes arról üzemeltetni. Mi van, ha 13R leszállóban túlfut valaki? Vagy 31L felszállóban lefúj valamit az építési területről... 31L leszállóban meg át kell repülni a lezárt pályarész felett.
Aki az 1-es trminálról megy, és bevállalja, az akkor is mehet onnan. Gyakran emlegetik, hogy a 2B előtti időkben pl. a Speedy 757-esei is volt, hogy elmentek B1-től.
Nem akarom senkinek elrontani a kedvét, de a legújabb az, hogy nem lesz teljes pályazár, csak áthelyezett küszöbb, és időszakos zárás. De a Delta és a Bravó közti 1800m-es szakasz folyamatosan fog üzemelni.
Urak, csak ovatosan es szerenyen azzal az epitkezessel: nehogy a jelenleg letezo "harcallasainkat" is leromboljak az uj cuccon felbuzdulva... (semmikeppen se legyen tul feltuno, a keritestol min 1,5-2m tavolsagot tartani kene, es forgalmat ne akadalyozzon - pl. 31R-jobb oldali fout)
Raklap ugyben: most voltam Stockholm Arlandan, ott van egy hely a 26-os palya bal oldalan, ahol van egy ilyen raklapos megoldas.
Ez egy regebbi kep: http://www.g-kraft.com/spotting.php?cmd=spottingplats&id=7 Jelenleg 5-6 raklap egymas tetejen, semmilyen osszeerosites nincs, de stabil. Egy raklapnyi feluleten 2 ember tud kenyelmesen fotozni, ha harman vannak az mar eleg "intim szituacio" :))
A palya melyik reszere (kb melyik gurulout magassagaban) gondoljatok elhelyezni az epitmenyt?
ha nem kell itthon már senkinek (húsz éve porosodik a padláson), akkor össze tudok tákolni egy kb. 500kg teherbírású, 3m*1,5m alapterületű, 1-1,5m magas kilátóteraszt sátorvasakból! Az egész lenne max 10kg, csak raklap kell a tetejére. Persze modulárisan bővíthető lesz, mint az űrállomás :)
Hát én szerencsére vidéki vagyok! Vannak raklapjaim, és a kocsim tetejéről leszedhetem a pozdorját! Így 4 fő számára lehet komfortos a hely! Létra adott!!!
Tényleg a cipekedés csak a gond! Bazi nehéz becigölni úgy 20 raklapot! 10-10 két oldalra, és közé a pozdorja! + szögek, kalapács!:-)
Félő, hogy esténként el kell bontani, mivel ellophatják!:-) Drága a raklap!
Ok akkor magánban küld el a telszámod! + két jelentkezőre várunk!:-)
Forgalmi okokból a csere lehetséges. Pl Malévnál Koppenhágát telente van hogy CRJ üzemeli, ha az indokolt utasszám tekintetében. Vagy a Prágát 737es, nem kevésszes 800as.
Sziasztok! Vegul a vasarnapi gep Dash8 volt. Lehet, hogy lassu, de szerintem tok kenyelmes volt (borules az economy osztalyon, nagyobb hely, stb.) Sajnos a lajtromszamat nem irtam fel, de keszitettunk rola egy fotot Stockholmban. ha valakit erdekel, akkor szivesen elkuldom mailban. Egyebkent mennyire szamit fixnek egy menetrendben meghirdetett geptipus?
Volt ám huligánkodás a Bikák részéről. A Corsair úgy csapott rá a Lánchídra és a Parlamentre, hogy egyből a Híd a Kwai-folyón c. film jutott róla eszembe.
S Sea Vixen meg megmutatta mire képes maximál tolóerőn. :-)
A B-25-ös meg igen férfiasas dübörgéssel kb. 400-450 km/h sebességgel zuhogott át az 7-es busz felett :-)
Egész csinos kis légiparádi van a város felett, nem győzöm kapkodni a fejem. Épp a Duna vonala felett tevékenykedik egy Sea Vixen (ha jól láttam), de a Gellért-hegyen lakók feje felett szerintem mindössze néhányszor tízméteren húzott el egy DC-3-as. Látszott, hogy nem igen tud feljebb kapaszkodni, aztán eldöcögött Budaörs irányába, majd - ha jól láttam - leszállt. Aztán járt erre egy apró kétfedeles is, meg most épp itt Gazdarét felett húzott el a Vixen, aztán egy helikopáter.
Persze hogy 2B, ahogy írtam ;) Küldtem emailt, remélem nem húztalak fel, nem mondtam, hogy LEGYÉL OTT, csak hogy én ott leszek, ha kint leszel akkor klassz, majd találkozunk ;)
Háj, ma láttam egy színes Airbus-300-ast indulni a 31R-ről, olyan 16:45 magasságában. Ő volt a Fly Air mentesítője, vagy épp a másik? A festése hasonlított a Fly Air színpompásabbik festésére.
Miért haragudnék? :) Én nem értem oda, bár nem az én hibámból. Ráadásul a reptérbusz is olyan lassan zötyögött ki, hogy azt hittem félúton leelőz a következő járat. Na majd legközelebb összefutunk ;) Erről jut eszembe, most pénteken este utazom, azelőtt kimegyek egy kicsit fotózni ha nem lesz túl sötét.
Szia Gregor. Sajnálom, hogy elkerültük egymást. Sajnos annyira késett a vonatom, hogy úgy értem ki Ferihegyre, hogy az Easy már rég megérkezett és így nem kellett már kimenni a teraszra :( Van róla képed?
Kérem, ha valaki tudja írja meg, hogy 18.-án csütörtökön 10h körül Moszkvába induló Aeroflot járaton milyen gép lesz. Annyira reménykedem egy IL-96-ban... :)
Köszi mindenkinek,valóban ez a Hemus volt az,lassan meg is érkezik,kb 17 órakor szállt fel. Jó hogy ennyit késett,legalább még ebédeltünk vele egyet :-) (na nem a reptéren,ahol a 0,33-as ásványvíz 637 forint......)
Szóval a péntek...:-) Király volt! A leg érdekesebb az őz volt a leszállópályán!:-)
A pénteki nap képei:
http://img.tar.hu/lacisajt/img/14672536.jpg (Akinek sötét a kép, az világítsa meg zseblámpával, hisz a valóságban is ilyen volt a fény! És megfogadtam, hogy nem nyúlok bele a képekbe!)
De nagyon sok pénzbe fog kerülni ez a Britishnek. Pl. ha valaki Malévre vesz egy one way ticketet... Miért nem írják át a jegyet? Ja, mert eticketre nehézkes FIMet kiállítani :D
élménybeszámoló következik. Ma dél körül gondoltam egyet, felpattantam hűséges biciklimre, hogy márpedig itt spottolás lesz. Azaz spottolás lenne, ha lenne már fényképezőgépem, úgyhogy maradt a nézelődés. Kitekertem a catering mögé, ahonnan a gaz miatt semmit sem lehetett látni, úgyhogy megfordultam, és megcéloztam a Patakpartot. Nem mertem a szokott útvonalamon menni, mert tartottam az elkerülő négyest építő munkásoktól (pölö elkapnak mint ipari kémet, és áthajtanak rajtam egy úthengerrel. Többször.), azért a kerítéssel párhuzamos csapást követtem. A temetőnél megálltam kicsit, és örömmel állapítottam meg, hogy van már nekünk is spotter-dombunk, mint Prágában! Csak kissebb, és nem úgy néz ki.:
Pont jött egy apuka a gyerekével, és megkérdezte, hogy nézelődöm-e. "Nem... Inkább szándékos biztonságiőrség-provokációnak nevezném..." "Tessék?" "Á, nem érdekes..." Mikor eluntam a várakozást, elindultam a Patakpart felé. Az út háromnegyedénél azonban az utamat állta maga a patak, ahol az átjutás komplex eljárását már nem volt kedvem megoldani, ezért hazakerekeztem. Négy óra felé aztán betoppant SPR Peti, aki a VATSIM-ről lehet ismerős, és megkérdezte, hogy lenne-e kedvem kerekezni egyet a reptér körül. Persze igent mondtam, és már úton is voltunk a Patakpart irányába. Az épülő úton sikeresen átjutottunk, bár a művezető majdnem ránk uszította hű csatlósát, a markológépes-fiút. Utunkat a kerítésig szúnyogok és parlagfüvek (akkorák voltak, mint én! Mármint a parlagfüvek. A szúnyogok kisebb rágcsálók méretével vetekedtek) kísérték, ahol szembetalálkoztunk egy ismeretlen ármánykodásával: az ecseri út folytatásánál (31R jobb oldala nevű hely) nagyjából három köbméter trágya volt az út közepére borítva, megnehezítve az árkon való átjutást. Ezt az akadályt is sikerrel leküzdöttük, de kibukkanva a fák mögül meglepő tömeget találtunk a kerítés mellett. Két autó állt egymástól kb. 100 méterre, közvetlen a kerítés mellett. És a távolabbi tetején egy pozdorjalapon két műanyagszék, az egyikben pedig egy emberke, fényképezőgéppel. Egy igazi hardcore-spotter. Rögtön bevillant az egyik fórumos hozzászólás a barna Passatról, úgyhogy odaérve jelszót cseréltünk: - Mikor, milyen vas érkezik? - Hát... Mikor, milyen.
HA-SLN barátunk volt, akivel nagyon jót beszélgettünk, körülnéztünk a kilátójáról (ilyet én is akarok!), megnéztünk pár érkezőt, valamint a rendőrautót, amelyik lassan haladt el előttünk. De nem szóltak semmit. Elköszöntünk, majd mentünk tovább a radar felé. Mire odaértünk, a nap már igen alacsonyan járt, ezért nem sokat bámészkodtunk, hanem visszaindultunk. SLN kolléga még mindig a kocsi tetején volt, de addigra előkerült az állvány, és pár pazar képet csinált az indulókról. De ezekről és a különleges vendégről beszéljen inkább Ő :). A lenyugvó nap fényében sajnáltam igazán, hogy még nincs fényképezőgépem: minden csodálatos sötét-narancs színben úszott, amit a telefon egyszerű kamerája nem tud visszaadni. A nap már teljesen lebukott, amikor elköszöntünk, és elindultunk haza...
"Customers holding electronic tickets who are due to travel from Heathrow today and up to and including Monday (August 15) can purchase one-way tickets in the same cabin on another airline. British Airways will refund the full cost of the new ticket."
Így aztán a 16:30-kor érkező easyJettel jön.
A teraszon találkozunk... feltételezem, hogy Te fogsz engem felismerni :))))
Sztem én is csak teraszon leszek. 31 végbe nem tudok kimenni, 13-ra meg most nagyon nincs kedvem, mert eleve nem pályavégekbe készültem menni. Majd csak vasárnap... De ha gondolod, teraszon találkozhatunk.
Holnap aki este fél 7 körül még kint lesz, üzenne majd nekem? Ha lenne olyan kedves és mutatóba elküldené a Speedbirdről készített képét, nagyon szívesen venném. Nem akarok tolakodó lenni, csak ha valakinek van kedve. Köszi.
Én tegnap voltam kinnt este 6 és fél8 között. fél7kor jött egy AN-12es. A teraszon állt egy spotter, és kérdeztem,h jön e valami érdekeség még a mai nap folyamán.Bartáságos,normális volt,ő mondta meg,h jön ez a 12 es amúgy nem tudtam róla. Aztán elmentem Cargodombra..és valóban döbbenten láttam,h mit műveltek.A Ferihegy területén kívül lévő pad lefűrészelve és új drótkerítés..mellesleg ennek a drótkerítésnek az alja már ugyancsak meg van bontva alulról,és simán be lehet bújni..vicces:) Sajna a pad nélkül elég keveset látni ,mármint a kifutópályából. Mellesleg ha az a pad már nem a Ferihegy területéhez tartozik(tehát közterület) akkor ez nem simán rongálásnak minősül? A régi kerítés be van dobva az erdőbe,és most nincs ott a pad, elég veszélyes,simán le lehet csúszni ott...
Amíg a fotósok közt annyi összetartás nincs, hogy a kérdésre: "Mire vártok? Jön valami érdekes?" válaszoljanak, nem lesz itt semmi!
Ezen egyébként én is meglepődtem. Egyik nap elég sokan kint álltak a kerítés mellett és én már szinte alig fértem oda. Az már lepergett rólam, hogy nem mindenki volt hajlandó (vissza)köszönni, de azt furcsáltam, hogy egy lánynak valaki alig hajlandó arra valamit is válaszolni, hogy jön valami különleges vagy miért vannak ilyen sokan. Naná, mint később kiderült, annyi bizjet jött, hogy alig lehetett követni, de a válasz az előbbi kérdésemre az volt, hogy "semmi különös" de ez is olyan modorban, hogy "haggyááá má' békén vazze", pedig még arra is ügyeltem, hogy elivleg nehogy zavarjam a fotózásban a kérdésemmel. Nagy naívan nem szűrtem le a tanulságot és bátorkodtam megkérdezni, hogy milyen irány van. Újabb "mi a ****t akarsz" nézés és az egyszerű válasz: "........ arra!" Hm, ok, köszönöm. Ettől függetlenül bár én csak párszor voltam kint (vidéken lakom és csak 1 hónapot vagyok Pesten szakmai gyakorlaton), a többiek akikkel találkoztam nagyon barátságosak voltak és 1-2-vel tök jól el lehetett beszélgetni.
Érdeklődni szeretnék, hogy az Aeroflot milyen gépekkel jár Ferihegyre? Mennyi esély van jövő héten csütörtökön kifogni valami különlegességet (Il-86, stb.)
Az összetartáshoz én is csatlakoznék! Tényleg jó lenne egy kicsit "tömörülni". :)
Irígységet én nem tapasztaltam eddig szerencsére. Eddig ahányszor kint voltam mindíg volt valaki akinél volt pl. scanner engedte, hogy más is halgassa vagy volt nála nyomtatott lista az érkezőkről és odaadta. A fotóhelyről sem volt vita.
Amíg a fotósok közt annyi összetartás nincs, hogy a kérdésre: "Mire vártok? Jön valami érdekes?" válaszoljanak, nem lesz itt semmi!
Szerintem elsőnek kellene egy levlista, amiből alakulhatna egyenlőre egy összetartó baráti társaság, akik segítik egymást. Ha már mások nem segítenek minket.
Aztán úgyis rajtunk múlik! Csak az első lépés nehéz! Jah és az irigységet jó lenne ha a segítőkézség váltaná fel!!!
Mint viszonylag ritkán kijáró repülésbarát, én az igazolványt nem annyira tartanám jó ötletnek. Azért gondolom így, mert akik - hozzám hasonlóan - csak ritkán járnak ki a reptérre, esetleg vidékről/külföldről néznek be egy gyors fotózásra, nem biztos, hogy szívesen váltanának ki emiatt bármilyen igazolványt, nagy valószínűséggel ennek még a lehetőségéről sem tudnának. Azonban a hazai viszonyokat ismerve, onnantól kezdve ahogy van igazolvány, az FBÖ/Rendőrség nagy valószínűséggel elzavarna mindenkit a kerítés közeléből akinek nincs ilyenje. Ettől még persze összetartásra mindenképp szükség van a fotósok között, bár szerintem az FBÖ-s is csak akkor megy oda pattogni, ha látja, hogy a spotter egyedül max. másodmagával van.
Szerény véleményem,hogy jó ötlet az igazolvány vagy valami klub. Lenne egy kis összetartás ilyen téren. Nem kellene itt nagy dolgokra gondolni. Csak valami egyszerü kis szervezödésre,hogy mi ezek és ezek vagyunk igy hivnak minket, arra szeretnénk kérni a BA Rt. ne zavarjanak el minket. Cserébe ügyelünk a rendre, tisztaságra, szemétre ,stb.
Lehet a belsö fórumosokat kellene megkérni (marshaller-ek, rámpások, stb) ,hogy érdeklödjenek utánna egyáltalán lehetne ilyesmibe belekezdeni.
A nemzetközi reptér végén kocsival mentem, amikor meglátttam, hogy nagyszerű hely a fotózásra, közvetlenül a pálya végén egy 2 x 3 sávos autóút megy keresztbe, majd amellett egy szervízút és parkoló.
Megálltam a parkolóban, elővettem a fényképezőgépet és 2 percen belül megjelentek a rendőrök, akik nagyon udvariasan, de határozottan elküldtek és addig vártak, amíg el nem mentem. :-(
Legközelebb mondd meg neki, hogy hívja csak ki nyugodtan a yardot. Vagy ajánld fel, hogy te hívod ki őket, mert bejelentést akarsz tenni hivatali visszaélés miatt.
Említettem már, hogy AMS-ben az egyik pálya mellett egy McDonalds-ot direkt a nézelődők miatt húztak fel az egyik pálya mellett, a nagy semmi közepén? És mindig van az étteremben forgalom.
Én még kezdő spotter vagyok, eddig kétszer voltam kinn. Tökölön lakok, ez kicsit odébb van a reptértől. Pont terveztem, hogy kimegyek a Cargodombra fotózni, ekkor hallottam ezt a hírt. Attól, hogy az a pad le lett döntve lehet még ott fotózni létra nélkül? (én még nem jártam ott)
én is szoktam (volt) fotozni a kispadról, ami az egyik legjobb hely volt az összes többi között. a tapasztalatom az volt, hogy február óta július közepéig eltelt időszakban a pad elötti kerítés teljesen leamortizálódott, és a kerités elötti kisebb füves részen szemét gyűlt össze, palackokok, papírok és egyéb tárgyakból.
és ha megengednék, hogy a kis területet lehessen használni, akkor gyanítom, hogy a szeméthegy beljebb vándorolna, a kerítés ott is szétmenne.
szóval vagyunk jó néhányan, akik ezt a hobbit értékesnek tartjuk, az íratlan játékszabályokat betartjuk. és persze mérgelődünk, hogy miért nem szabad beljebb menni, de nem megyünk.
viszont, a kerítés tényleg szarrá volt szaggatva, a szemét, meg tényleg ott volt. sajnos nem túl kulturált megoldás ezért bosszúból szétverni a padot, de ahogy a egyszerű ember is tesz, amikor a madár reggel 4-től csattog az ablak alatt, miként leveri a fészket, úgy tett a biztonsági szolgálat is. nincs pad - nincs rongálás + szemét.
támogatom, és aktívan részt is vennék egy közös megbeszélésben a biztonságiakkal, esetleg egy spotter igazolvány bevezetése is szóba jöhet (ez ellen persze 100 ellenérv is szólhat) de valamilyen megoldás jól jönne.
meg tudja nézni közületek vki, hogy holnap de. várhatóan mikor érkezik a Cargolux? (nem a planes.cz szerinti várhat időpont kellene, hanem vmiféle forecast )
Sziasztok, jött egy nagy madár, négyhajtóműves, és asszem, vállszárnyas, a 13R-re, 20:45 magasságában. Mi volt? Volga-Dnyepr/Poljot An-124? Il-76? Más?
Itt valami olyan dolog indult el, ami nagyon rossz irányba vezet.
Látsz arra valami esélyt, hogy a spotterek (vagy képviselőik) le tudjanak ülni a biztonsági szolgálatok vezetőivel (vagy képviselőikkel) beszélgetni. Egy pár dolgot igencsak tisztázni kellene.
ja és mégegy.. aki akar az visz magával egy kislétrát fotózni, és azt hiszik arról nem lehet bemászni?:) ezt nem is értem.. pedig jo volt az a "stabil pont" a dombon.. azért a létra hátradőlhet..:S na jo nem részletezem.. :)
Én most olvastam az airportal.hu-n a Cargodomb-os cikket. kissé el vagyok keseredve miatta, bár az utóbbi időben inkább vecsésre szoktam járni fotózni 31es irány esetén. de nagyon sokszor voltam a cargodombon, és sok jó képet készítettem a már nem létező padról!! kiváncsi lennék ki távolította el. tényleg igaza van a cikk írójának, hogyha valaki tud terrorcselekményre vonatkozó kisérletet, irja meg. na mindegy. szerintem el kéne gondolkozni azoknak az embereknek, akik meg akarnak fosztani embereket a hobbiuktól, és a reptéri élményektől. sajnos többet nem tudok erre mondani, minthogy ez szánalmas. és nagyon sajnálom.. szerintem sokan vagyunk így!
Gyanitom, hogy megvan az oka a padrombolasnak es a keritespotlasnak: a nagykutya megjelent es be kellett foltozni a lyukakat (szo szerint es atvitt ertelemben is):
"A Terrorellenes Koordinációs Bizottság a közelmúltban feladatként jelölte meg a rendészeti szervek közötti fokozott együttműködést.
Juhász Gábor, a Belügyminisztérium politikai államtitkára 2005. augusztus 9-én látogatást tett a Ferihegyi Repülőtéren működő Repülőtéri Biztonsági Szolgálatnál, a Ferihegyi Határőr-igazgatóságon és a Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatóságon, ahol a biztonsági intézkedések végrehajtásáról tájékozódott."
Forrás: bm.hu, AIRportal.hu
Csak az a baj, hogy megint nem a tenyleges problemakkal foglalkoznak az urak...
Egyebkent beszeltem a keritest epito emberekkel, akik eloszor kisse baratsagtalanok voltak, de kesobb vegul is sikerult normalisan elbeszelgetni veluk. Ok mondtak, hogy felso utasitasra dolgoznak.
Ahogy most van a domb, egyelore az a "vegleges" allapot: tehat nincs szo meg ennel is durvabb modon a mi ellehetetlenitesunkrol. A kerites es a szogesdrot kozott - nem tul kenyelmesen - de lehet fotozni a leszallokat.
Időnként én is megfordulok a Cargo dombon és döbbenten olvastam az airportal-on mi történt. Hihetetlen...
Ez azt jelenti, hogy most "alkalmatlan" a fotózásra? Mennyire fotózható a kerítéstől?
Felmenni még fel lehet?
Nem vagyok azért benne biztos, hogy nagyon "fentről" jött az ötlet. Lehet, hogy néhány túlbuzgó biztonságis ember műve akik eddig is piszkálták a spottereket.
Talán szúrta a szemüket mások hobbija.
De tényleg hihetetlen, hogy ahelyett, hogy beljebb vitték volna a kerítést és kultúrált helyet alakítottak volna ki ehelyett lerombolták ami van.
Talán erősebb alúlról jövő kezdeményezésre és összefogásra lenne szükség a részünkről, hogy ez megváltozzon.
Hátha a tulajdonosváltás némi szemléletváltást is hoz....
Valahogy tőlünk nyugatabra ezt olyan kultúráltan tudják megoldani.
A munkahelyen a titkárnő reggel gondoskodott, hogy elrontsa a hátralévő napomat, aztán olvastam az RZoli által idézett interjút és végül az airportalos cikket. Most már tényleg tényleg befordulok... :(
Megint csak azt tudom mondani, amit tegnap a cargodombon történttekkel kapcsolatban a www.airportal.hu -n irtam: Szegyen, gyalazat!
Ezek az emberek tenyleg nem ebben a korban elnek.
Szerintem egyeseknek ez az egy jelenti az elvezetet: ha neked/nekunk beszolhatnak... Egyebkent semmi koze hozza, hogy van-e nalad igazolvany, vagy sem. Semmi koze ahhoz, hogy Te ott vagy a keritesen kivul.
Nem tudom mi tortent az utobbi hetekben, de mostmar biztos vagyok benne, hogy a "cseszegetes", a pad eltavolitasa es a tobbi attrocitas tudatos akcio. Valaki dontott es utasitasba adta, hogy csesztetni kell a spottereket. MIERT???
Ha valaki gyujtogatott, randalirozott - lehet, hogy volt ilyen es valoszinuleg nem spotter volt - azt az embert kapjak el, mogyorozzak meg, stb.
Aki nezelodik, kepeket keszit azt ne buntessek. A kollektiv buntetes szinten nem ebben a korban es rendszerben volt divat.
Helyszín: Vecsés, temető, idő kb. 15 óra. Állok a kerítéstől három méterre (mert a mozgásérzékelő két méterig működik - ezt egy őr mondta). Egyszer csak elrobog egy FBÖ feliratú kocsi, befordul a tűzoltóállomáshoz, megfordul, majd megáll. Egy kb. 50 éves őr szállt ki belőle. Idézem a párbeszédet: - Megtudhatnám, hogy mit keres itt? - Jó napot, persze, kijöttem nézelődni. - Nézelődni. Aha. Maga vecsési? - Igen, itt lakom párszáz méterre. - Aha. Van magánál valami igazolvány? - Nincs, mondtam, hogy itt lakom... - Jobban tenné, ha nagyon gyorsan elmenne innen! - De miért, évek óta járok ki a kerítéshez, és egyszer sem szóltak érte! És különben is, tudtommal ez közterület, innen nem küldhet el! - Na persze, a duma, mert ti suhancok állandóan hülyének akarjátok nézni az embert, kijöttök ide szemetelni meg gyújtogatni, tönkreteszitek a kerítést, randalíroztok össze-vissza... - De én csak álltam a kerítésnél, nem csináltam semmit! - Na ne legyen nagy a pofád mert kihívom a rendőröket, aztán... bla bla bla
Uraim, Üdvözlöm Önöket a 21. században.
Csak kis adalék a további őrökkel történt harmadik típusú találkozásaimról. Az első kb. három éve esett meg (öt éve járok ki) a Patakparton, a kapunál, akkor odajött egy emberke, hogy kicsit menjünk távolabb a kerítéstől, mert szól a riasztójuk. "Menjetek három méterre a fehér csövektől! Csak két méterig jó..." A második másfél éve volt, egy barátommal voltam kinnt szintén a Patakparton, amikor az ILS dobozkájától visszafelé jövet megállt az őr. Megkérdezte, hogy mit hallgatunk a rádióban, elkérte, megnézte, megkérdezte, hogy hol lehet ilyet venni olcsón, mik az előnyei-hátrányai, aztán elköszönt, és elment...
Egyébként mit csinálnak az ILS-nél ilyenkor? Csak annyit látni, hogy bemegy az ember, aztán pár perc múlva kijön, és elrobog.
Hát ez akkor valami más lehetett vagy fordult Vecsés felé, nem tudom, de marha alacsonyan volt, 5 strobija volt és nem mondanám hogy 747... Bár eszembe jutott az is :D
Mi volt ez a böhöm nagy valami ami pont itt, Angyalföld delett mászott rá valamely pályára és olyan alacsonyan szállt, hogy ablakok remegtek és nagyjából 50 centisnek látszódott? Úristen, döbbenet volt, csak kár hogy nem napközben jön ilyesmi, hogy lássam is...
Hát jött is :-) elsô körben nemgyengén, mélyrepülésben, 80-100 méterrel pont a fejem fölött, utánégetôvel, majd' felrúgtam a teraszon ebéd közben az asztalt :-)
Pénteken lesz a "főpróbája" a Gripen - F-1-es autó gyorsulási versenynek, itt a Gripen helyett Mig-29-es lesz a vadászgép. Valószínűleg akkor erre készültek.
Egyébként erre a pénteki mókára a Sláger Rádió játékán keresztül be lehet jutni, sőt még egy kis helikopterezés is jár hozzá. A reggeli Boomerángban kell megküzdeni érte.
Kamionok tényleg ott voltak, de mindenki már kontenerbe pakolva volt ahogy én láttam.Várták a konvoj indulást. Kivéve az emlitett csapatott. Bár ez hajnali 7-es állapot volt. Én is csak feltételezek ez ügyben,hogy mi lehetet a Mig 29-es forgalom.
Valszeg a Palik - Bocskor dolgot gyakorolják. Ma hajnalra a Ringen mindenki összepakolt kivéve a RedBullt. Én 7 körül hagytam el a pályát akkor már senki sem volt ott csak a Red Bull Team.
Valószínűleg ugyanezt a Mig-29-est láttam én is Kecsón kőrözni a reptér körül fél4 felé. Talán át is startolt párszor, ezt pontosan nem láttam,de hogy mit csinált arra én is kíváncsi vagyok. Talán valami pénzest vagy fejest reptettek, de ez csak tipp.
Bizti úgy volt, én csak láttam mikor lent voltam, h nincs rajta nózi, és ott mondta valaki,h mi a téma. de hol mikor történt azt tényleg nem tudtam. ( benn állt még az LHA is meg talán az LOC vagy valamelyik charter uh zsufi volt a hangár)
Pontosítanék az esettel kapcsolatban. Vasárnap reggel repült a gép Varsóba és az ottani leszálláskor következett be az incidens, ami miatt a járatot törölték így nem jött haza akkor a gép délelőtt MA841-ként.
Azért van rajta szürke nózi,mert madárrajjal ütközött (asszem hétfőn, vagy kedden) (behorpadt az eleje, meg a turbina is ledarált pár szárnyast) és ilyen volt raktáron :-) (Épp lement voltam a hangárba mikor cserélték.)
A készülöben lévö 1-es Terminál mellett jobb oldalon (bejárat felöl szemközt nézve) van egy hatalmas kapu amin remekül lehet fotózni néhány állóhelyet. Szerencsére az utóbbi napokban nincs beállványozva és a biztonsági örök is rendesek akik az épitkezésre figyelnek. Ha sikerül közelférközni és nem zavarnak el akkor a GAT lécsöjéröl is jó fotókat lehet késziteni.
Bennfentesektol kerdeznem (meg mindig Forma-1 temaban), h a kisgepes terminalra erkezo gepeket honnan lehet a legjobban es legkozelebbrol szemugyre venni? Ill. h innen a VIP varon keresztul tavoznak a szelebritik? Van esely lencsevegre kapni oket?
ja az nincs valami messze onnan, nemrég jártunk arra mikor horvátországba mentük, meg jöttünk.. de egyébként sztem jó sok türelem kell ahhoz hogy Sármelléken lássál is valamit, mert nem bonyolít le túl nagy forgalmat az a reptér.. bár mióta malév direkt járat van oda, kicsit felkapottabb lett..
Tegnap kint voltam fotózni és láttam felszállni a Cargoluxot :)))) Majdnem sikerült egy szuper kép rázoomolva de a bal winglet 1/3-a hiányzik :(((( Tudtam, hogy nem fog összejönni.... Majd feltöltöm a jobb képeket a hétvégén.
1, Szerintem nem. Tudod a nála sokkal nagyobb teljesítményt produkáló, módosabb gazdagok sem járnak ilyen nagy géppel...
Ez a kihívó nagygéppeljárokmertsoklóvémvan a számomra visszataszító. Ez a fajta újgazdag réteg, mint ő intellektuálisan bizony nem arisztokrata, sőt...
Ettől függetlenül szép a gépe, bár a feliratokat hiányolom róla.
Abramovics 767-ese valóban szép, de amikor látom két dolog jut eszembe: 1, Sok orosz muzsik még enni sem tud, ő meg presztizsből iden döggel jár; 2, A csapatán és rajta kívül senkinek sincs esélye, hogy azzal a géppel utazzon. A légitársasági gépekhez azért vonzódom jobban, mert lehet némi sanszom, hogy egy ilyen olyan nagy madárról láthassam pl. a Balatont, Nizzát, vagy éppen Novoszibirszket...
Nem tudom, hogy vagytok vele, de ezekben a business jetekben számomra semmi érdekes nincsen. Egy számomra elérhetetlen világ részei. Valahogy úgy vagyok velük, mint a közhely: ami nem lát a szem, amit hall a fül, azért nem fáj a szív.
Persze ezeket lehet látni, hallani, de a szívem akkor sem tud miattuk fájni.
Mondjuk egy 777-es, vagy akár egy 320-as más...:))
Konkrétumot nem tudok, de állítólag holnap érdemes lesz figyelni. Lengyel AF 54-es, szlovák Jak-40-es, + még ez-az. Én úgy tudom, a Belavia is csak holnap megy.
nem tudja valaki mi szállt fel sztem pont 21:00 kor? mert csak a sípoló hangjára figyeltem fl, és valszeg hátul volt 3 hajtóműve, és hegyes volt az orra.. nem akarom a saját kérdésem megválaszolni, mert azt itt nem szeretik, de nem lehet h samara volt?
voltam a velencei tónál és csináltam egy pár "átmenős" képet.. pont fölöttem mentek így nem nagyon lehet megállapítani, hogy melyik légitársaság gépei... üdv
Hír egy érdekesnek ígérkező vasról. De ki a manó az a Beckham meg Ronaldo?:))))
"S íme a legújabb információ a madridi gárdával kapcsolatban: a program szerint a Real augusztus 13-án, szombaton, az Airbus 319-es járatával Grazból repül Budapestre, amely 13.30 órakor száll le Ferihegy 2B-n. Nyilvánvaló, hatalmas tömeg és rajongók hada fogadja majd David Beckhamet, Ronaldót és a többieket. Az persze nem biztos, hogy ott, a repülőtéren máris autogramkérők gyűrűjébe kerülnek majd a "galaktikusok", hiszen úgy vigyáznak rájuk, mint a gyémántokra."