Problémái; Hidraulika szivattyú hangos de működik,hátsó lengőkarcsapágy cserére szorul de nem vészes;gömböket is megérte a cserét,az autómataváltó melegen nehezen veszi a rükvercet a kasznia elég jó állapotba van a korához képest mai napig használatba van az autó.
Nem biztos, hogy nem lehet így eladni.
Az átépítés kéziváltóra vetekedne egy használt BX árával, csak akkor csináltasd meg, ha meg akarod tartani, mert annyira a szívedhez nőtt.
Még mindig képeket, kicsit bővebb leírást, es egy irányárat várunk, hogy lehessen gondolkodni.
Sziasztok!Elszeretném adni 87-bx német 19 tri automata korához képest elég jó állapotba van. A hiraulika szivattyú kicsit hangos de működik kisebb bajai még vannak de szerintem nem rossz. Csere is érdekel Renault express vagy valami hasonló dobozosra.
Ilyen alkatrészeket kapsz még a legtöbb webshop-ban (sima autósbolt, ugye nem kell példákat írnom?).
Sportlégszűrő?? Hű... Erre a motorra? Aztán majd ne csodálkozz, ha kormosak a gyertyák, vagy sokat eszik, de nem megy. Maradj a gyári megoldásnál, arra van méretezve a karburátor.
A féltengely tömítőgyűrűnél van valami trükk, hogy oda nem a sima való, hanem amit oda ajánl a gyár. De lehet, hogy nem ez a baja. Féltengelyt szerintem lehet még szerezni. Figyelj, hogy a fekvőmotorosnak más a féltengelye, mint az 1,6-1,9l-eseknek.
Bowden szokott itt járni is, de elég ritkán. A másikon (link a topik nevénél) sűrűbben valamivel.
A hátramenő csöveket érdemes kicserélgetni, főleg ha hosszú távon tervezel az autóval, mert kellemetlen, mikor eldurran valamelyik.
Hát a hidraulikának annyi baja van,hogy a hátramenő csövek nagy része föleg a híd körül elég jól eloxidálódtak.
Azon kívül a munkahenger amit leszedtem szintén pár foltban elég mélyen ki van rohadva kb úgy feléig.
Ezeket mind cserélnem kellene,meg a gömbök közül csak egy új van rajta az 2015-ös,többi régi.
Vannak még gyagyái. Pl: a bal oldali féltengelynél szórja az olajat nem nagyon de szórja. Hiába volt szimering cserélve akkor is szórja. Az előző tulaj azt mondja,hogy a féltengely valószínű enyhén excentrikus lehet.
Amúgy nem ráz a kerék és nem is kopog a féltengely mondhatni más tünet ott nincs csak az olajszórás.
Olcsón megkaptam az autót(50.000 és van még jövő julius közepéig műszaki), úgy látom elég sokat fogok rá költeni,de nem bánom mert megszerettem nagyon. Felújítási alapnak tökéletes,mert rozsdát nem látni rajta talán két helyen,az is akkora mint egy 20 ft-os.
Bowdennel hogy tudnám felvenni a kapcsolatot? Vagy ő is szokta a fórumot látogatni?
Megnéztem a légszűrőt,ő volt a hunyó. koszos és kemény volt az olajtol és a portól. Fogtam kimostam forró mosogatószeres vízzel és megszárítottam. Összeraktam kerültem egyet,és már menet közben éreztem hogy harap rendesen. Most 130 volt a vége,de ment volna több is csak nagyon szar az út és nem akarom a hidraulika rendszert gallyra vágni,így is véres a torka. :-D
Na aztán mikor kihült,gyertyákat ellenőriztem,és nem kormosak csak a szélei picit,az elektródák azok szinte fémtiszták maradtak.
Teszek képeket a porlasztóról azért,hátha tudsz róla egy-két hasznos infót írni.
Esetleg a légszűrőt még érdemes megnézni, ha nagyon fekete, az elviheti a keveréket rendesen. De akkor meg már általában lehet érezni, hogy fulladozik.
:-D
Valahogy sejtettem... :-D
Igazábol most vettem az autot és nem nagyon tudtam az ilyen hibáirol,mivel nagyon kiprobálni sem tudtam előtte. Szar volt a hidraulika cső,azt mondták ha igy kell oda adom 50-ért,mondom persze.
Segitettek is alkatrészt szervàlni,nagy nehezen meg is csináltam.
Aztán ahogy mentem vele,észrevettem hogy nem ugy húz ahogy kéne,meg visszaváltásnál a kereszteződéseknél leállt a motorja. Szinte csak szivatoval ment. A max amit kitudtam belőle taposni az a 80-90-km/h.
Ezek után kiszedtem egyesével a gyertyákat,és mindegyik olyan kormos volt mintha valami fekete bunda lett volna rajta. Ráadásul az egyik pipa gyujtókábele szakadt is volt ami miatt nem vagy csak néha néha mehetett egy henger.
4 polusu ngk gyertya van 3 hengerben,egyben pedig egy 1 polusú bosh.
Lepucoltam a gyertyákat fényesre,a rossz gyujtókábelt kicseréltem egy nem ehez valo jora.
Ezek után az autó már kis kulcsforditásra egy félig kihozott szivatoval is szépen indult.
Mentem vele egy kört,meghajtottam,most 120-nál is még húzott :-D
Kihülés után ujra gyertyát ellenőriztem,és kormosak. Nem annyira mint előtte de azok.
Mitől lehet ez?
Amugy nem olyan öreg az auto 1988-as gyártású,de csak 1995-ben lett forgalomba helyezve. Az előttem lévő gazdája előtt szolgálati rendőr auto volt.
189,000-km van most benne,de egy x ideig nem volt jo a km/h -ja. Abba is spirált kellett cserélni.
Az előttem lévő gazdája,tehát akitől most vettem,az egy nagy mágus ezermester lakato bácsi,aki a motorját fel is ujitotta,azt mondta azota talán 10,000-kmt ment vele.
Meg lehetne fúrni és egy menetet vágva töltőszelepet beletenni, de ha van még benne nyomás elég rizikós és a gömb anyagának a vastagsága sem elég meggyőző, így csinálja meg az, aki szeret ilyesmivel játszani. :-)