Még1: 1,1-es szamara tudtommal M.o.-n nem került kereskedő által forgalomba. Ha van is magyar, az is magánimportból jött. De sok ukránt láttam 1,1-es szamarával. Én továbbra is azt mondom, hogy az első swiftjeink olcsók és olcsó a fenntartásuk. Esetleg egy kockalada is szóba jöhetne. De tavriát csak akkor éri meg, ha tudod magad bütykölni.
Nah, azt hiszem meggyőztetek. Tény, hogy ilyen biztos, megbízható forrásból nem igen tudok autót venni, mint ez a tavria lenne, de ha egyszer maga a gép nem olyan... Ez az 1,1-es szamara is jól hangzik, lehet abból kéne valami első tulajost, megkíméltet keresni... A suzukit, sajnos nem sokba nézem, mégha karbis is, pedig tudom, hogy az végképp olyan autó, amibe csak benzin kell és megy, de valahogy nekem az egy "eldobható" autónak tűnik. Az régebbi kocsik, valahogy javíthatóbbnak tűnnek, aminél megoldható az, hogy esetleg a gyárilag tervezett élettartamot meghosszabbítsd, párszázezerből újjávarázsolható. Na, mindegy a lényeg, hogy akkor átgondolom, hogy tényleg szükségem van-e most erre a tavriára, vagy kibírom még kocsi nélkül és keresek valami értelmesebbet.:)
A vízcsöveket tényleg könnyű cserélni. A motor vezérlését szíj hajtja. A vízpumpát is ugyanaz a bordás szíj (vezérműszíj ) hajtja. A motor 1100 ccm-es, hasonlít a kis szamara motorhoz(A hengerfej kivételével ugyanaz) . Samara elosztója, vastagréteg áramköre, trafója jó hozzá. A vezérműszíj valamelyik japán kocsinak a szíjhosszával egyezik meg. Karburátora ugyanaz a solex karbi, mint a szamaráé, csak át kell a fúvókákat tenni. Motorikusulag én megbízhatónak tartom. GOndolom az ára sem eget verő <100 KHuf, szerintem megéri. De ha tovább gondolkodsz, 250KHuf környékén 1000-es Suzuki swiftet (1994-es)veszel, mely keihin karbis. Az városban 5,5-6 literrel beéri, viszont nem olyan magas, mint a tavria, tehát, ha horgászni mész vele, könnyen felkoppan a buckákon.
Jól beállított tavria 5 liter alatt eszik városon kívül 90-nél (4,2-4,9 liter között) Suzuki 1000-es 4-4,5 között eszik.
Én 90-ért adtam el a megbízható alekómat. Sajnos olyan embernek aki nem iratta át. Innentől kezdve tudjátok a sorsát. Az 8,5-el elboldogult pesten télen (nyáron ez 8-on belül volt), országúton 6 liter alatt evett. Ja és 1,6-os NIVA motoros volt.
Nem nagyon akarok belekotyogni, de egy tévhitet szeretnék eloszlatni. Amit írtál nagy badarság a mai új alkatrészekkel kapcsolatban. Pont fordítva vagyon igazság az egészben. Jobban megéri gyári alkatrészt bontani (már ha találsz), mint minőség nélküli ruppótlan utángyártó cégtől venni is bármit. Tapasztalatok szerint töredékét mennek el a mai alkatrészek, jószerivel félévente cserélni kell azt, ami korábban elfutott 20 évig!
Nem akarok rosszindulatú lenni és kicsit hülyén is hangzik a saját fórumán, de soha nem vennék Tavriát. Ha figyelembe szeretném venni az irányelveidet, inkább valami jó állapotú szamarát vennék, ha az aleko nagy neked. Jó az alkatrész ellátottsága és sokat is ismerik. Az aleko és netán tavria szó hallatán mindenki hanyatt homlok menekül. Nem ért hozzájuk senki, csak szakbarbárkodnak velük a szerelők. Szamarából van kisebb ccm is, asszem 1300, vagy 1100 is. Mégis nagyobb, jobb, stb, mint egy Tavria.
Köszi a választ! Én igazából az hogy autóvásárlá előtt állok, azt úgy értettem, hogy nincs még autóm, de egetverő szükségem sincs rá. Igazából arra lettem volna kíváncsi, hogy ha már adódott ez a lehetőségem, érdemes-e kihasználni. Ezt a kocsit világ életében kis távokon használták (<100 km), tehát ideje sem nagyon volt lerobbanni. Még annyit mondott a tulaj (illetve a hozzátartozója, akit ismerek), hogy annyi gond van vele mostanában, hogy váratlanul a legkülönbözőbb helyeken durran ki egy-egy vízcső. Ilyesmi gondoktól pl nem félek, mert ezt szerintem viszonylag olcsón megjavítható. De pl olyat olvastam a totalcar népitéletek között, hogy ugyanaz a szíj hajtja a vízpumpát, a generátort, meg a vezérlést is?? Ez nem hangzik szerencsés megoldásnak:( Vagy nincs azzal gond, ha odafigyel az ember a csapágyak kenésére? A kasztni az nyílván minden régi kocsinál figyelmet érdemel. Az alekóval kapcsolatban. Ha ennyi pénzért ilyen állapotú, mint ez a tavria akkor biztos azt választanám, de ennyiért csak lestrapáltat lehet kapni:( Meghát azért csak 1,6-os ha jól tudom, biztos 2-3 literrel többet kortyól mint egy tavria, meghát drágább adó, drágább biztosítás, vagy mindezek mellett kifizetődőbb? Azért is gondolkodok egy olcsó kisfogyasztású autóban, mert már egy egész árú menetjegy is ottvan, mintha egy 5-6 literes fogyasztással járnád meg azt az utat ezzel a drága benzinnel, és azért mégis csak autóval. Szerintem egy jó állapotú 1100-as motor jól beállítva nemhajszolva országúton produkálja ezt a fogyasztást, mégha tavria is, vagy nem?
Szia! A tavriával az a baj, hogy vagy nagyon jól összeszerelték, vagy pocsékul. Ha egy jót kifogsz, akkor egy 5-7 l-es fogyival rendelkező, kisköbcentis masinkát kapsz. Ezek közül is a LUX kivitel 1 kicsit jobb minőségre, mert azokat exportra gyártották az ukránok. Alkatrészileg a www.aleko.hu oldalon fellelhető Dunaharaszti kereskedőt keresd meg, mert M.o.-n szerintem csak ő tud alkatrészt biztosítani.
Nekem egy 1994-es Lux-om volt, nagyon meg voltam vele elégedve és 1 piciny hibán kívül nem kellett rá költenem. Igaz, én újonnan vettem. A néhai apósomnak nem lux kivitele volt. Az első 3 évben semmi baja nem volt, aztán minden összejött neki és sorozatban cserben hagyta.
Tehát nálam pro is és kontra is volt.
Én inkább vennék egy Alekót, azt is 1994-195-öst. Nagyobb, kényelmesebb, erősebb és ha jól meg van csinálva, akkor városban se eszi le a fejed. Pláne a dízel.
Sziasztok! Most találtam erre a topicra. Autóvásárlás előtt állok, és szempont nálam az olcsó ár, fenntarthatóság. Egyik ismerősöm ajánlott egy Tavria kisautót, gondos első tulajtól, megbízhatóan, becsületesen volt szervizelve, megkímélt, rozsdamentes állapot, idős házaspár vette nyugdíjas korukra, kijárni a szőlőbe, de már felesleges nekik, leműszakiztatják és eladják. Tehát egy ínyenc kis kocsi, csak a kérdésem, hogy érdemes-e ilyen tipust venni, lehet-e hozzá alkatrészt kapni, milyen minőségben, stb? Pl. Lada alkatrészekkel kapcsolatban hallottam, hogy mivel még gyártják, forgalmazzák, el kell érniük egy bizonyos minőséget, ami jobb mint 20 évvel ezelőtt, így egy új alkatrészekből feljavított régi lada jobb lehet, mint újonnan. Ez mennyire igaz a Tavriára? Kicsit körbenéztem már a tipussal kapcsolatban a neten, és úgy érzem itt is lennének gondok az alkatrészek minőségével.
Sziasztok! A hétvégén megkezdődik a hivatalos regisztráció a júniusi szolnoki Szovjet Jármű Találkozóra. Akit érdekelnek a részletek, azok küldjenek email-t az avb@freemail.hu -ra és elküldjük a részletes infókat (szállás, étkezés, regisztrációslap, egyéb infók) és a felmerülő kérdésekre is szívesen válaszolunk! Várjuk érdeklődéseiteket!
Szovjet Járművek Találkozója és Kiállítása (veterán, oldtimer és nosztalgia járművek részére)
Dátum: 2010, június 4. 17:00 – 2010, június 6. 13:00
Helyszín: Szolnok, Tiszaliget Hungary
Az országban gombamód szaporodó veteránbörzék közül a 11 éves szolnoki Alföldi Veterán Börze a nagy múltúak közé tartozik, nyáron 31. alkalommal kerül megrendezésre. Idén a nyári börze középpontjába a Szovjet Járművek kerülnek. Negyedik, egyben második háromnapos találkozónkat tartjuk. Várunk szeretettel minden Volga, Csajka, GAZ, UAZ, Moszkvics, Zaporozsec, ZAZ, Zsiguli, VAZ, Ural, Dnyepr, Izs, Riga, Verhovina, Pedálos és egyéb szovjet gyártású jármű tulajdonost, márkarajongót, klubot és minden érdeklődőt. A program várhatóan az alábbiak szerint alakul:
8:00 Ébresztő, reggeli, felkészülés a túrára. 9:00 Szervezett túra megfelelő számú érdeklődő esetén (minimum 10 jármű) Békésszentandrás - Horthy duzzasztómű, Cserkeszőlő vagy Szarvas – Ebéd és Szabadprogram (városnézés, Arborétum megtekintése), 16:00 Szolnok - Repülőgép Múzeum látogatás („tárlatvezetéssel”) (Össztáv: 123 km/3 részletben). 18:00 Visszaérkezés a szállásra, vacsora. 2. nap: 2010. június 6., vasárnap
Programterv:
Megjelenés vasárnap „alkalomhoz illő” :-) ruházatban!!! 7:00 Ébresztő, reggeli, felkészülés a járműoszlop felvonulására! 8:00(!!!) Felvonulás Szolnok városában, rendőri felvezetéssel (kb. 14 km, 30-40 perc), ezzel egy időben a parkolóban Pedálos felvonulás. 8:30-8:45 Érkezés a cora-parkolóba, a kiállítási terület elfoglalása. 9:00-11:00 Kiállítás és szépségverseny közönségszavazással (minimum 3 kategóriában: pedálos, motorkerékpár és autó). 11:30-12:00 Eredményhirdetés, díjátadó. 13:00 Könnyes búcsú egymástól.
A „műsorváltozás” jogát a rendezőség fenn tartja. :-) Ha elfoglaltságod másképp nem engedi, vasárnapra is mindenképpen szeretettel várunk, hiszen az a veterán börze és a kiállítás tényleges napja!
Szállás a Szolnoki Gyermek és Ifjúsági Közalapítvány Turisztikai és Szabadidő Központjában, mely fás, ligetes területen helyezkedik el a Tisza partja mellett, a kiállítás helyszínétől (Cora) 3 km-re. Amit nyújtani tudunk Nektek: szállást(térítés ellenében), szombati túrát duzzasztóműi bejárással, fürdőzést, repülőmúzeum látogatást, egy vasárnapi járműfelvonulást, kiállítást közönségdíjas szavazással! Amit Tőled várunk: Gyere el (családoddal, pároddal, barátokkal), túrázz egyet a csapattal, vegyél részt a felvonuláson, mutasd meg járművedet a kiállításon a 31. Alföldi Veterán Börzén és érezd jól magad hasonló érdeklődésű emberek közt! Jelentkezési határidő: 2010. május 17. Várjuk egyéb ötleteiteket is!
Kedves Tik . Segítséget szeretnénk kérni . Adott az itteni Totalcar-auto menüpont alatti R.I.L.A.K. szubmenü . Ki fogunk menteni egy Nysa 522M típusú lengyel mikróbuszt , ami eddig garázsban állt ( ez nagy szó , mivel nekem , aki a Ritka Lengyel Autók Klubja nevű vezetőségtelen , és elmeháborodottakból való lelki--baráti anticsapatot létrehoztam , van egy ilyen Tizenegyablakosom , és a garázskérdés egy 2m fölötti tárgyhoz egy pokol , mig eljutsz . . .). A kocsit ingyen odaadták JÓLELKŰSÉGBŐL a R.I.L.A.K.--ba heku néven író jámbornak , aki ezt magához is vette . Azóta is hull rá a hó . Szeretnénk rá egy garázst , ő pedig majd intézi ( moszkvicsrestaurálását addig is leállítva ) az átírást . TEhát . Szeretnénk , ha adnál egy kis pénzt garázsosításra . Van , aki már betonos területet is adna , van aki beindítja ( bő évtizede nem volt beindítva , motorikusan állítólag , mint egy Rolls--Royce, olyan volt ). TEstvér : amennyiben úgy gondolod , hogy hozzájárulsz , akkor kukkants bele a mi rovatkánkba , annak is a 3268. beírásától való részbe , hogy figyelemmel kísérd a dolgot . A Nysaról a hekutól van fotó is egy korábbi beírásban . ha beírsz , neki címezd , lécci .nagyon szépen köszönöm. . . .
Szeretéssel : sapirico , a három nemmentős megmaradt Nysa 522M tulaj egyike
Sziasztok! Pakolászás közben nekem is előkerült néhány alkatrész. Képen látható diszfeliratok közül az NYOMTATOTT ciril betüs műanyag, a másik három fémből van.
Van még gyürügarnitura, (uj gyári dobozában) egy hengerfejtömités és néhány más tömités a motorhoz, néhány kerékcsapágy, termosztát 412-eshez és van pár bontott cucc is (generátor, önindító, 2 fűtőradiátor, ablaktörlőmotorok, meg csomo apróság kerékcsavar, elakadásjelző, indexkar 412-eshez, meg mindenféle bizgentyű)
Ha valakit érdekelne bármelyik cucc, kérem hogy ajánlatával keressen meg a j.paxart kukac gmail pont com címen.
Dátum: 2010, június 4. 16:00 - 2010, június 6. 13:00
Helyszín: Szolnok, Tiszaliget Hungary
Az országban gombamód szaporodó veteránbörzék közül a 11 éves szolnoki Alföldi Veterán Börze a nagy múltúak közé tartozik, nyáron 31. alkalommal kerül megrendezésre. Idén a nyári börze középpontjába a Szovjet Járművek kerülnek.
Negyedik, egyben második háromnapos találkozónkat tartjuk. Várunk szeretettel minden szovjet típusú (Volga, Csajka, Moszkvics, Izs, Zsiguli, Zaporozsec, GAZ, UAZ, VAZ, ZAZ, stb) gépjármű tulajdonost, márkarajongót, társklubokat és minden érdeklődőt.
8:00 Ébresztő, reggeli, felkészülés a túrára. 9:00 Szervezett túra megfelelő számú érdeklődő esetén (minimum 10 jármű) Békésszentandrás - Horty duzzasztómű, Cserkeszőlő - Ebéd és Fürdő, Szolnok - Repülőgép Múzeum látogatás (Össztáv: 123 km/3 részletben). 18:00 Visszaérkezés a szállásra, vacsora.
7:00 Ébresztő, reggeli, felkészülés a járműoszlop felvonulására! 8:00(!!!) Felvonulás Szolnok városában, rendőri felvezetéssel (kb. 14 km, 30-40 perc) 8:30-8:45 Érkezés a cora-parkolóba, a kiállítási terület elfoglalása 9:00-11:00 Kiállítás és szépségverseny közönségszavazással 11:30-12:00 Eredményhirdetés, díjátadó 13:00 Könnyes búcsú egymástól
Ha elfoglaltságod másképp nem engedi, vasárnapra is mindenképpen szeretettel várunk, hiszen az a Veterán Börze és a Kiállítás tényleges napja!
Szállás a Szolnoki Gyermek és Ifjúsági Közalapítvány Turisztikai és Szabadidő Központjában, mely fás, ligetes területen helyezkedik el a Tisza partja mellett, a kiállítás helyszínétől (Cora) 3 km-re.
Amit nyújtani tudunk Nektek: szállást(térítés ellenében), szombati túrát duzzasztóműi bejárással, fürdőzést, repülőmúzeum látogatást, egy vasárnapi járműfelvonulást, kiállítást közönségdíjas szavazással! Amit Tőled várunk: Gyere el (családoddal, pároddal, barátokkal), túrázz egyet a csapattal, vegyél részt a felvonuláson, mutasd meg járművedet a kiállításon a 31. Alföldi Veterán Börzén és érezd jól magad hasonló érdeklődésű emberek közt!
Jelentkezési határidő: 2010. május 17. Várjuk egyéb ötleteiteket is!
Infó: 30/23-33-193 vagy avb@freemail.hu
Üdv és mindenkinek kívánok Békés, Boldog Új Esztendőt!
Én érdeklődni szeretnék, hogy egy 412-es moszkvics fenntartása kb milyen nagyságrendű összeg évente. Gondolkoztam már valami 70-es évek beli keleti járgány beszerzésén. De elképzelhető, hogy jelképes összegért tudnék szerezni jó állapotú rendszámos 412-est. Azt tudom, hogy a fogyasztása nem pozitívum, meg hogy a világból is kimegy, de pl milyenek a fékei, meg mennyire használható a mai forgalomban, na persze nem minden nap, csak úgy módjával, és mennyire jellemzőek rá az apróbb meghibásodások? Milyen az alkatrészellátottság, és érdekel bármi, amit érdemes tudni a tipussal kapcsolatban. Jöhet akár magánban is: harsanyip@citromail.hu
Égyébként van már moszkvicsom úgy 7 db, csak azok gyerek méretűek és pedálosok.
Szomorú szívvel, de megnyugvással közlöm veletek, hogy 6 évig magamnál tartott DYW-itrij tegnap este új gazdára talált. Így a bontóba való betolástól megkíméltem. A szorgos törődésemet kedves orosz barátom megbízhatóságával és szolid fogyasztásával honorálta. Rengeteg projectet hajtottam vele végre, következésképpen pár kép maradt róla. Annak örülök nagyon, hogy nem bontóba végezte, hisz a kuplung, az első futómű, a gyújtásrendszer makulátlan állapotba került és a kasztni is valahogy rendbe lett anno hozva. Remélem az új gazdáját is hűségesen fogja szolgálni. Azért a topik még marad a kedvencek között.