Ez így igaz ahogy írod. Mind két nap versenyeztem vagyis galambjaim. És össze hasonlithatatlan. Derbibe 1476 a sebesség országos dubec 992 magdeburg 940 .
Sajnálhatod, hogy nem szombaton versenyeztetek. Egy ,,vitorlázó" repülés helyett megtudhattad volna, hogy az állományod fel van e készülve 12 óra feletti folyamatos repülésre, erős ellenszélben. Várhatsz megint éveket egy hasonló lefolyású versenyre.-:)
Ne keverd a kettőt (már megint!),mind a két egyesülés teljesen különböző céloktól vezérelt!Mig az egyiknél a pénz,a galambászok érdemi kiszolgálása a cél,addig a másiknál a beleverem,a ha tetszik ha nem ,meg a mindenáron dominál!De már ha itt tartunk akkor áruld el már nekem,hogy készül-e közös lista a Miskolc meg a Dél-alföldiekkel eggyütt!Vagy külön régiókban számolják őket!Vagy csak azért vannak a vidékiek ,hogy a Pest-környéki Derbiseket segitsék?
Igazad van!Csak egyet nem értek!Miért is erőltetik az össznépit,ami majd az ország felének már egy maratonnak felel meg!Főleg igy ,hogy számitani lehetett az idő milyenségére!Sőt egy olyan maratonnak amit nem dél és kettő között hanem már reggel hatkor elinditanak!Egyébbként lehetett látni hogy milyen lesz az idő nekik!Már ezt jósolta a Free Meteo.vagyis a Csehektől lefelé záporokat zivatarokat jósolt.Egyedül a Cseh zivatarok huztak el kb egy órával előttükSajnos az Ausztriából induló zivatarok meg pont elkapták őket!Ugyan ugy mint a mi galambjainkat a Szombathelytől ÉK felé huzó!Meg hát azért a Győr környéki galambok km távolságát is nézd meg!Mikor már azok otthon eszik a kendermagot addig másik galamboknak bizony még van hátra mit lapátolni!(esetlegesen 100-200-és még több km is!És talán nem csoda ,hogy jóval kevesebb azoknak a galamboknak a m/p teljesitménye!
Nem így látom, ahogyan írod. (miszerint végig lehetett nézni az útvonalat előre és sajnálod a galambokat).
Győr és környékén kora este vége a 20 %-nak, aznap a galambok nagy része a dúcban töltötte az éjszakát.
Tehát Győr és Magdeburg között egy normál lefolyású hosszú távú versenyről beszélhetünk.
Feltételezem a többi (értsd távolabbi) kerület galambjainak nagy százaléka is elérte estére Győrt, sőt inkább valamelyest tovább.
Természetesen egy kint töltött éjszaka már eleve kockázatot jelent, illetve a vasárnapi helyi jégesők abszolút nem segítették a messzebb dúctávval rendelkező sporttársak galambjainak hazatérését.
Budapest és környékén este 7-től kezdtek jönni a galambok (érkeztek folyamatosan), másnap délelőttre a listák beteltek.
Budapest és környéke vonaláig nem látok katasztrófát, helyette egy nehéz, igazi hosszú távú versenyt. (volt ilyen már nem egyszer)
Messzebbi kerületek esetében nincsen rálátásom.
A 800 km feletti kerületek esetében - feltételezem - másképpen alakult a verseny sorsa, amiért aznap nem igen értek haza galambok.
Teljesen más lefolyású versenyről beszélhetünk 650 km, 750 km vagy éppen 850 km esetében, még ha a start egyszerre is történt. Ennek megfelelően - a legtöbb esetben - más típusú galambok is képesek megoldani a különböző távokat effajta métersebesség esetén.
Valójában nem itt a titok, hanem rövidebb távot könnyebb megbecsülni abban a vonatkozásban, hogy mi fog történni 4-5 óra alatt az időjárásban, másrészt ezeknek az utaknak nagy része még a reggeli kiegyenlítettebb időjárás alatt lezajlik. A hideg oldalon van 6 fok, a meleg oldalon 16, különbség 10 fok.
Tíz órától egyre melegebb lesz, a két időjárási viszony, a hűvös és forró között egyre nagyobb lesz a különbség (a hideg oldalon lesz 20 fok, a meleg oldalon 35 fok, már 15 fok az eltérés), ez erősíti a szelet és a front határvonalán a levegő magasba rántását. Arról van szó, hogy a hideg alulra akar benyomulni, ez az ott lévő meleg levegőt felfelé kényszeríti. Minél nagyobb a hőeltérés, annál magasabbra jut a meleg levegő, ott gyorsan lehűl, és az addig oldott pára gyorsan kicsapódik, nagy esők lesznek, nem egyszer még jég is.
De hát a hosszútáv azért hosszútáv,hogy a galamboknak ne csak "ész nélkül"(és ne csak és kizárólag ideális időben és körülmények közt ) meg kelljen tudniuk oldani az utakat!Mint egy rövid vagy közép távnál ,ahol bizony a szerencse faktor igen csak nyom a latba!De persze ez még nem jelenti azt hogy (a mai modern kommunikációs világban ,és kapható majdnem percnyi pontos előrejelzések figyelembe vételével)beleengedjük a galambokat a bizonytalanba!
Mert nem is a feleresztést vezérlőn van a tényleges döntés joga, az egész egy káosz. A helyszínen veszekednek, fele türelmetlen, mert szerinte ez lesz vagy az lesz, a központba mindenki beszól, hogy ezt vagy azt kellene vagy nem kellene. A kerületi vezetők telefonon utasítják a kísérőket a zavarkeltésre.
Az esemény után pedig mindenki kurva okos, csak a feleresztő a hülye.
A hosszútávnak az a veszélye, hogy kora reggel kellene megjósolni, mi lesz délután. Mindig lesznek hibák, akárki lesz a megbízott.
Azt senki nem meri kimondani, hogy mindenki azért ideges, mert a saját lelkiismeretük szerint sem lehetett volna versenyt rendezni a zavaros időjárás miatt.
Na de ott sem ugy,hogy az egyik régiónak 60km a másiknak meg 200km az átrepülése!Vagy szépen egyenlő zónákra elosztani minden régiót!Azt az egyikben lesz 2 zóna a másikban meg 4 vagy 5.
Igen, aki pakolt az tudta hova pakol. Aki meg kiadta a vezényszót szombat reggel a startra, az meg tudta, hogy 12500 galamb életével játszik. Kíváncsi vagyok, hogy mikor áll ki a felelős és meri e azt mondani, hogy BOCSÁNAT, EZT ELKÚRTUK!
Nincsenek meg a feltételei az ilyen fajta versenyek megszervezésének, amilyen a hétvégi is volt. Felesleges részletezni a miérteket, itt a fórumon ezzel kapcsolatban már minden ki lett tárgyalva. A hangsúlyt a kerületek régiókba szervezésére kell áttenni, a szövetségnek pedig meg kell hagyni az olyan feladatokat mint érdekképviselet, tagnyilvántartás, kiállítás szervezés.....Vagyis amit jól csinál. Felesleges ilyen meg olyan gyűrűk értékesítése, mert az csak egy katyvaszos csapdahelyzetet idéz elő, amiből nehéz kimászni. Az ilyen,,visegrádi négyekkel" sem kéne próbálkozni. Tehát a jövő a kerületi, a kerületek összefogásából szervezett régiós hosszútávú versenyek. Ezeken az utakon a közös szállítás is prioritás kell, hogy legyen, hiszen senkinek nem jó, ha több kerület ugyanoda fél-fél autóval utazik. Ez egyébként a létszám rohamos csökkenése miatt úgy is be fog következni, úgyhogy jobb ha már most elkezdjük keresni az együttműködés lehetőségeit. Erre már példák is vannak.
Igen,az emberi butaság,a minden áron nyerni akarásnak az eredménye.Ha a mutatvány nem sikerül meg jön a sírás.Végig lehetett nézni az útvonalat előre,csak a galambokat sajnálom.
Szerintem nem az a baj hogy a kerületivel együtt volt a Magdeburg, hanem az hogy tudták hogy szombat reggel ha engednek akkor a haza jövő galamboknak úszni kell, ha átbírnak jönni az ítélet időn. Ez a mutatvány több 1 000 jó galamb tragédiáját okozta.
Érdekesre sikerült a hétvége,de aki pakolt tudta hova pakol és milyen útra.Én nem pakoltam mivel lehetett sejteni,hogy nem lesz könnyű út.Annál jobban szeretem a galambjaim,hogy ilyen helyzetbe hozzam őket.