Nem japán, sima egyes Discovery, csak épp az a helyzet áll fennt amiről előbb is írtatok, ez a járgány elsősorban családi és munkaautó, csak másodsorban szolgál hobbieszközként :)
Ez kényes dolog. Minden helyzet (mármint problémás) eléggé egyedi. Kb. ökölszabály ez a lendület dolog, fontos.
De lehet, hogy különbséget kellene tennünk lendület és tempó között. A Camel Trophy olyan tempóban közlekedett, hogy az nem nagyon kímélte az autót. Tudom, hogy sokat bír, de mindent nem. És ott tényleg nem nagyon vigyáztak semmire.
Figyelj, rajtunk múlik, arra megyünk, amerre nincs karc. Kevesen leszünk, könnyen eldöntjük, mit vállalunk be. De milyen autó is az, amit ennyire kell kímélni? JaPPán ? :)
A konkrét videó kapcsán egyezik a véleményünk, homokos emelkedőn a lendület, még úgy általában a helyes guminyomás segít, nem az elásás. De ennek az az alapja, hogy a homok barátságos anyag, nagy tempó sem tud könnyen kárt tenni a vasban. Ugyanez más talajon már gondot okozhat.
Nyilván te a játszós oldalról nézed a dolgot, de van, akinek a napi közlekedést is a terepjárójával kell megvalósítani. Ebben az esetben már mindig mérlegelés tárgya, hiszen holnap reggel is oviba kell vinni a gyereket. És akkor arról még nem is beszéltem, hogy munka céljából is lehet terepre menni. Nekem volt olyan melóm, amit azért nem tudtam megcsinálni időben, mert laza voltam és nagy gázzal alvázig merültem a dszuvába, a traktoros meg nem terem minden bokorban. Ha több eszem lett volna, kerülök, vagy használok valami tapadást segítő cuccot, waffle boardot vagy hóláncot. De nem volt velem egyik sem. Persze utólag mindent meg lehet magyarázni, de a meló vagy elkészül, vagy nem. A terepjáró nem csak játék, hanem munkaeszköz is lehet.
Ráadásul sokan inkább a "gondolkodjunk Béláim" stílusban lelik örömüket, az eszközhasználatban. A végén pedig a bőgázzal közlekedő és az ásós-homokrácsos-hóláncos-csörlős kolléga is legyőzi az akadályt. Variációk egy témára.
Azért bele lehet szaladni olyasmibe is. Kompinál volt egy G-WAC rendszámos 3.5 Disco I, ami így valszeg senkinek se mond semmit, de amúgy a G-WAC rendszámú autók előszériás Discoveryk voltak, amiket a sajtónak szórtak szét tesztelni még a bemutató előtt. Ránézésre egy kicsit fapados Disco, oszt közben volt belőlük 25db, és kurva ritka. :)
Ja, úgyis a bontóba kerül így vagy úgy. Most meg már mink is tudjuk mit bír. :-)
Ez csak akkor lenne gáz, ha olyat gyilkolna le, ami nehezen pótolható, kevés van belőle, stb. De azt szererncsére az ilyen falu bohócai nem tudják megfizetni.
Nekem is égnek ezek a lámpák kb fél éve. Az eljén vittem állandóan a szerelőhöz ABS jeladót cseréltek rajta meg miegymas. De komolyabb fékezésnél mindíg kigyuladtak a lámpák és úgy is maradtak. Most már nem foglalkozom velük.
Pedig ez így megy. Ahol az autó fel tud menni magától, ott menjen fel. Nem azzal kíméljük az autót, hogy ott nyökögtetjük a kerékagyig elásott kereket a homokban, hanem azzal, ha épp akkora lendülettel megyünk, amivel nem torpan meg az autó, és ha úgy kezeljük a gázpedált, hogy ne is törjön meg a lendület. Erre mondja az angol, hogy as slow as possible but as fast as neccesary.
Én meg annak nem vagyok híve, hogy egy járdaszigetre felálláshoz is már a waffle után kapkodunk.
elnézést, de lecsaptam mind 2 párra. Most probáltam fel a jobb elsőre (245/70 R16), mintha rá öntötték volna.
Próbából a pótkerékre tettük (225/70 R16), azon kicsit lötyögött.
Nem vagyok szakértő, de nekem kb 7e km óta világít de nem csak az ABS, hanem a TC lámpa is...nem is működik folyamatosan, csak néha tér magához néhány kilcsire.
Sztem féknyomot földes kavicsos úton simán tudsz nézni.
Olyat is hallottam, hogy ha meg is javul a rendszer, a lámpa néhány indításig 10-20 még égve marad.
NAh...hát nem lettél velem előrébb, de legalább írtam pár sort...
Szerintem ezt nem kell komolyan venni, ez egy "vicces" video-sorozat akar lenni, több részes, van még ott betontömbökön való áthaladás is, a jó oldalát kell nézni, hogy az autó még a szándékaik ellenére is lényegében elpusztíthatatlan. És szerintem lehet, hogy pont ezt akarják demonstrálni.
Apuci pénzéből vették biztos játszadozni.Olyan videó nincs fent róla, hogy átbakkan az emelkedőn és vagy 4-5x megpördül az autó és a berobbant szélvédő szétvágja az arcát és a torkát és utána úgy kell kivágni a gépből miközben üvöltve sír? :)
Azt szívesebben nézném, de az a baj, hogy mivel egy Land Roverben ül azt is túlélné :)
Igen, gondoltam, de nem nagyon van helye máshol, annyi fölödsleges dolog van ebben a motortérben.
Megpróbálok egy légtelenítést, meg átkötöm az üzemanygcsövet.
Más. Elvileg (gyakorlatilag hallom, hogy kerreg fékezéskor) tegnap óta működik az ABS-em, de a sárga lámpa a műszerfalon, folyamatosan világít....????? Féknyomot ilyen időben nehéz keresnem.
Ennek a típusú kályhának a tetején van a vízszivattyú. Sajnos neked magasabban van a teteje, mint a kiegyenlítőtartály vízszintje. Így előfordulhat ,hogy levegős lehet az induláskor. Ellenben ha jár a motor, akkor a vízpumpa feltölti a rendszert és kinyomja a levegőt.
Amúgy a kályha tetején is van légtelenítő.
A gázolaj vételi pont tuti rossz, még ha működött is! Nem lehet nyomott ágból leágazást csinálni. Mindenképp az AC pumpa előtt kell megcsapolni a csövet.
Az elhelyezkedése és az üzemanyagellátása. Én így vettem nem működött, közel két év után megjavítattam ( bontott keringető szivattyú csere), 3 hétig tökéletesen működött, ebben az állapotban.