Meguntam. Nincs egy het hogy ne keljen csinalni. Pedig iveco szervizben is azt mondtak valos a 255e om ami van benne. Most tavasszal lehetne lakatolni mert nagyon rohad. Inkabb jarok egy unalmas 15 eves mercivel.
A lefagyás Ducato betegség.Ráfolyik a víz a motorra,és pont a vezérlésnél folyik le.Nagy minuszokban megfagy a víz,és oda a vezérlés.A másik fő baj a kartergázcső elfagyása,ami miatt elfolyik a motorból az olaj a szimeringeknél.Ezt utólagos elektromos fűtéssel orvosolják,de az új autókon vízes fűtéssel van megoldva.
Köszi, szerencsére megvan kompletten az egész autó javítási doksija. Azért érdeklődtem a felemás csavarokról mert még nem kellet szétszedni a mocit. Bár ami késik nem múlik valószínű olajszivattyó csereés lesz.
ok-ok...nagyon gyanus volt ez a hatalmas elötöltés...1,81mm... a 0,78 mm az melegen legyen állitva vagy hidegen ?? sajnos nem tudlak csak vezetékesen, (azon bár mikor és korlátlanul menne) meg "csicseregni" ,mert óriási a távolság (bocsesz). bizti találunk egy megoldást valahogy. köszi minden eddigi segitséged és üdv. a balti tengerröl.
a fötengely ékszijjtárcsa csavarja 36-os, sima jobb menetes ??
Igen, és ha minden igaz 200 Nm-re van lehúzva.
A főtengely banális hibák sora miatt jutottidáig:
120 ezer km -rel ezelőtt lecsapágyasodott a 3. hajtókarmál/ kilőte a vakitódugóját az olajfuratnak/,
főtengely kiegyengetve, hajtókar cserélve. Most meg ugyanott eltőrt. Szerencsére hajtókart nem vitte magával Így "csak" főtengely + csapágysor cserével megúsztuk / az új olasz utángyártotfőtengely 60 ropi, de taléltam olyan boltot ahol 157 ropiért akartak adni főtengelyt/.
a mostani előtöltése 1,51mm ill.elengedett bovdennel (bimetal) 1.81mm volt amikor az 1-es henger felső holtponton áll. kicsit sokkalom ? léci segits. üdv
még egy kérdés...hmm...a fötengely ékszijjtárcsa csavarja 36-os, sima jobb menetes ?? az is 60 Nm-rel van lehúzva ?? kicsit többre tippelek...hmm... (10-es keménységü a csavar benne)...még soha nem volt leszedve. láttam az eltört fötengelyt .-(( szükre lett hézagolva talán?? az axiális hézagja) ? vagy mi a bront miatt törött el ?
nagyon klasz ! tényleg érik 1 soproni vagy borsodi részedre ! (L)...xDD kész lesz el is viszem személlyesen... .-)) tök jó az "angol" ,csak amikor nyakig benne az ember akkor ki egerészni az adatokat...hát ez még nem mindig mükszi ($$) ..menetfúro féktisztitó a lyukakba ez alap....csak akkor kerül fel a h.fej, ha két ujjal szaladnak a csavarok. a csavar nyúlási adatért külön pacsi !!..nem kell az ujhoz viszonyitanom ez is nagy segitség volt . majd kinyomtatom valahol a z oldalakat és akkor áttekinthetöbb lesz szerelés közben.üdv
Ha van,vagy tudsz szerezni olyan menetfúrót amilyen a hengerfej csavar menete,a blokba lévö meneteket pucold ki vele! 40-ven egynéhány év szerelés alatt egyetlen hengerfej csavart szakitotam el meghuzásnál kiderült anyaghibás volt,nem kelett levenni vissza a hengerfejet,csak a nagy alátétet vetem ki,és a csazarrt kitudtam szedni ,kihajtotam a törött darabbal,és amikor kijött a menetböl mágnesel kilehetett venni:) Azon röhögtek a kolegák,pont a sajátomba szakitotam el egy AUDI 100-as 2.0Td-be addig mindig mondták minek pucolom a meneteket,aztán mikor kivettem a csavart kinlódás nélkül,utána mind pucolta,azt mondták az a párperc plusz meló még mindig jobb mint ha bele szakad,és fúrkálni kell:)