Köszönöm szépen a segítséget ha tudsz még annyiban segíts hogy a tank felől ahol beérkezik a szűrőfedélbe a cső abban szabad e levegőnek lennie vagy buborékmentesen tele kéne lenni gázolajjal? amúgy egy pár napja a szűrőből a nagynyomású szivattyúig buborékmentes lehet hogy csak nagyon hidegbe szív levegőt is a gázolaj mellé??? Ha jól tudom nagynyomású szivattyú szívja a tankból a gázolajat milyen erősen kéne annak szívni? Mert én elég gyengének találom a szívást még úgy is hogy kannából átlátszó csővel csatlakoztam a szivattyúra. KÖSZÖNÖM a segítséget!!!
A miénken lett javítva a kardánkereszt is meg a kardán felfogató csapágy is. Ez utóbbi csinált nekünk csikorgó nyikorgó hangot. A kardán problémánál nagyon rázta a kocsi elejét. (A miénket szerelő csinálta mert én nem értek hozzá.)
Esetleg lehet még valami. A kipufogónk a váltófelfogatásnál hozzáért a tartóhoz (azt hiszem). Lehet hogy csak alá kell tömni valami hőálló anyagot ami felfogja a rezgést.
Köszönöm, végül is az EGR kitakarítható, aztán lehet tovább menni. Azt elfelejtettem megírni, hogy nagyságrendileg a 10l gasoline-t is megeszi átlagban akár üresen is...
Kezdő Fordosként van egynéhány buta kérdésem, remélem segítetek.
Adott egy 2004-es 2.0 TDDCi 124 lovas Transit kisbusz (9 személyes ).
A kézifék behúzásakor, a műszerfalon nem látom a piros figyelmeztető jelzést, viszont nem a műszerfal világítással van a gond, mert az autó indításakor világít a jobb alsó sarokban, 2-3mp-ig a többi visszajelzővel együtt, de ha kézifék kart húzom be, akkor semmi.
Néztem a kézifékkar körül, felemeltem a takarógumit, ott nem láttam semmilyen elektromos csatlakozót...
A másik érdekes jelenség, hogy 4-es és 5-ösben mondjuk 80-90 km/h-nál ha erős gázt nyomok, akkor az izzógyertya lámpa villogni kezd és megszűnik a turbo teljesítmény. Autó leállít, újraindít, megy minden rendjén. Óvatosan gyorsítva akár 140-re is feltuningolható, de ha erős hirtelen gázadás van, akkor megint jön az előbb leírt jelenség... Ja menet közben elég macerás újraindítgatni.
Az a gondomvele menetközbe kirakom üresbe és kalimpal valami de gyorsulasnsl is valami mintha rezonálna és beis rezeg a muszerfal egy bizonyos fordulaton.Kartdántengejlehet a hiba vagy csak ami azt rögziti az a gumibilincs?
A tartály elrepedés is nagyobb nyomástól lett, több mint valószínű régebbi ez a probléma, ha lent a hengerfej gátakat is okvetlen ellenőrizni kellene- nincs e már átrepedve.
Az enyémben kint van a csap a kiegyenlítő tartály mellett, de az klímás... a tiednél tippelem, bent a fűtésboxnál, de majd többiek remélhetőleg megmondják pontosan hol.
Egy dolog biztos, ha így elrakódott, akkor el is fog, valószínű fűtőradiátorodban is lehet belőle, kis helyeken dugót is fog képezni és állati rossz kitisztítani :)
Szóval olaj van a vízben, nagy valószínűséggel hengerfejtömítés alatt megy be, ezt nem úszod meg hogy le legyen szedve.
Az hogy hol volt a többi víz, a dugóktól is állhatott meg bárhol, de hengerfej furatai blokk bárhol ahol szűk járat van.
A kiegyenlítőd el volt repedve, helyesbítek, attól meg a trutyitól nem volt fűtésed, ezeknek csak valami 0,7 bar üzemi nyomása van, mikor leveszed melegen a sapkát (más autóknál nem szerencsés, mert leforráz), akkor csak mintha egy üveg szénsavast nyitnál annyi nyomás van.
Szerintem jó csak akkor lesz ha lebontjátok hengerfejet, tömítés csere és kipucol az egész rendszer.
Nem akarlak elkeseríteni, de így csak pocsékolod a fagyállót és tönkre fog menni a hengerfejed+ előbb utóbb megégnek a forrázástól a gyűrűid, az olaj az egytől is megég stb stb
Egyébként a 2,5-t nem kell légteleníteni, csak feltöltöd járatod, pótolsz szintig és ennyi.
Köszi a gyors választ. Egyenlőre berendeltem egy eredeti termosztátot. Amikor a tágulási sapkát kicserélem, utána az egyik vízcsövem kinyílt (hengerfej-radiátor, a szelepfedél sarkánál) úgy, hogy csak a legbenső réteg maradt "ép". Előfordulhat hogy ott elengedett valamennyi vizet és azért forrt fel először.
Tegnap a tágulási tartály két első vékony vízcsövét lehúztam. A hűtő gumicsöve el volt dugulva (sárgás barnás dugó).
A tartályon levő csonkban van egy réz szűkítés. Itt mind a kettő cső el volt félig tömítődve. (Légtelenítéskor valószínűleg ez okozott nehézségeket.)
Két kérdés még:
-hűtővíz feltöltéskor csak 9L ment bele pedig 11L kellett volna hogy belemenjen, a többi az hol volt?
Nem vagyok szerelő, de az alapján amit leírtál már volt ilyen tapasztalat.
Ha ennyire nem fűt és nem javult termosztát csere után sem (gyárit tegyél bele: motocraft vagy maximum bosh-t láttam még jól működni), akkor lehetséges hogy a radiátort kellene kiszedni, kimosatni/ csere.
Az hogy ilyen hidegekben nehezen melegszik fel az sajna természetes mindenkinél, hiába takargatod a hűtőt :)
A sárgásbarnás hab olajtól van, ami a vizedbe kerül, hengerfej le, több mint valószínű tömítés elrohadt valamelyik részen.
Ellenőrizd az olajbetöltő sapkánál ha kiveszed hogy nincs e rajta "túrós" motorolaj, az még nagyobb probléma, mert akkor fordítva is megy a dolog, víz az olajba... ne használd se emiatt, se a habos fortyogós dolog miatt, tönkre fog menni teljesen.
Tömítésnél is nyamizhatja a vizet, ha fogy holott nem látsz csepegést.
Sokszor nem jó megfőzőcskézni, mert hengerfej is bánhatja.
Innentől már nehéz megmondani hogy mivel csak kis sebességnél melegszik, lehet e vízpumpa elégtelenség, de ha már benne vagytok mindenképp ellenőrizni hogy nem lóg e, kis lyukon az alján nem ereszt e, mert akkor csere!
Segítségeteket kérem mert én már nem boldogulok vele.
1999-es Transit 2.5 d. Forrallja a vizet.
A történet úgy kezdődött hogy mindig fáztunk benne és lassan melegedett fel a víz is benne. (15 perc járás után kb 5-6 km mire elérte az üzemit 3/4-ig letakart hűtővel.
A szerelőnk kicserélte a termosztátot és a tágulási tartályt mert el volt repedve (kb 1000 km/ 1L hűtővíz ment el ott.) A helyzet rosszabb lett most már ~500km után 2-3L vizet evett meg ill. kinyomta a fönnakadt tágulási t. sapkánál. Vettem hozzá egy új sapkát és 20% os ecettel átöblítettem a rendszert, majd új fagyállóval föltöltöttem. 1 hétig látszólag minden rendben ment, azután egyszer csak fölforrt a víz. A tágulási tartályban sárgás barna hab volt vastagon. Akkor visszatettük a régi sapkát feltöltöttük a hűtőt újra és tovább mentünk a munkahelyre. Azóta rendszeresen a hőfokmérő le-föl mozog + több esetben lassú tempónál felforrt a víz (40-50km/h) , gyorsnál viszont nem (80-90km/h. Lassan 30l fagyállót nyomtam bele + kétszer le lett engedve és átöblítve a hűtőrendszer.
Hello! Tranzitomal akadt kis gond. Kb 3000 rpm fölött pirosba fut a motorhőmérséklet, de ha leveszem a lábam a gázról visszamegy normálra. Termosztát,vízpumpa új! Mi lehet a gond? Kösz előre is
Srácok . Szerintetek ha a fűtőventillátor csapágy felöli oldalán ezen a kis lukon befújok egy kis vd40-et. Az segítene a csapágyon? félek hogy valami zárlatot csinálhat.....