Nem tudom..... Visszolvastam és nekem nincs gond a gyorsulással. Megy folyamatosan csak egy bizonyos fordulatnál darál, ráz.... 2másodpercre. Nem érzek teljesítmény vesztést. Nehéz cserélni azt a kábelt?
Hasonló szituval vagyunk mi is. Csak mi chip nélküli AWX es 130 pacissal nyomulunk.
Decemberben kezdődött és folyamatosan erősödik a rázás.
Kezd egy diagnosztikával. Ha a hiba valamelyik PD elemre utal, akkor próbálkozz egy PD elemek melletti olaj hőmérsékletét mérő kábelköteg cserével. Ez olyan 10 ezer forint körüli tétel. 80% hogy megoldódik a probléma. A maradék 20% PD elem csere.
Nálunk már kiderült hogy a kábel lesz cserés.
Érdemes évvel kezdeni, mert ez "csak" 10 ezer. A PD elemek cseréje 100 felett van.
A lenti segítőkész válaszaitokat olvasván kerestem rá a fórumra és bátorkodnék feltenni én is néhány kérdést,mert egy Superb II 2.0 crtdi 170le DSG autó vásárlása előtt állok(hosszú távon használt,rendszeresen szervízelt).Tudnátok-e abban segíteni,hogy milyen szervízintervallumai vannak az autónak és azok milyen költségeket kóstálnak?(olajcsere,váltóműolajcsere,vezérlés csere stb.) Esetlegesen vannak-e infóitok a kettőstömegű lendkerék-turbó-DSGváltó-befecskendező rendszer várható élettartamáról vagy becsülhetőségéről? Az autóban amit vennék 165000km van. Köszönettel,
Ha már a kettőstömegűt említed..... Akkor lenne egy kérdésem mindenkihez és szeretnék egyben segítséget is kérni (vagy ötleteket)!
Van egy 2007-es 1.9pdtdi (BPZ) 116le -kicsit húzva 136le- és és olyat csinál , hogy mikor gyorsítok (itt egy határozott gyorsításra gondolok) legfőképp 4-5 sebességi fokozatokban és kb 1900 (+-100)fordulatnál csinál egy kb 1-2 másodperces darálást , rázást... (úgy tudnám leírni mint amikor rámegy arra a picit rázós felezőre -mint az autópályákon szokott lenni-) Úgy kell elképzelni , hogy elkezded gyorsítani pl. 1500-as fordulatról (mondjuk egy padlóval) és mikor eléri az a fordulatot akkor csinál egy ilyen pill. rázást. (nem a kormány hanem az egész autón érezni vagy a motoron..)
Chipelve kb 2-3 éve van és nem volt vele semmi gond. Volt rajta 2x cserélve kettőstömegű is mindennel (kompett szett). Ez úgy volt ,hogy az első alkalommal csúszott a kuplung és szétszereléskor derült ki , hogy a lendkerék is be van állva így kellett egy komplett szett DE pénzspórolás gyanánt "olcsót" kerestem a neten -na ez nagy hiba volt- kb. 1évig bírta és elkezdett rázni induláskor.... DE már itt elkezdte az imént leírt problémát (azt gondoltam , hogy azért csinálja a gyorsítási problémát is)! És ekkor úgy döntöttem , hogy most nem spórolok az alkatrészeken és full gyári szett lett beletéve ami egyből tökéletes indulást , vajkönnyű kuplungolást stb.. eredményezett DE sajnos a gyorsításkor előforduló rázást nem szüntette meg még mindég!!! Mi lehet???
Szinte meg voltam győződve , hogy lendkerék vagy kuplung hiba lehet de csere után is megmaradt ugyan úgy -ráadásul nem is változott semmit-
Elnézést a regényért de így tudtam leírni..........
a könyöklő alatti kis rekesz kiszedése egy nagy szopás... Az egész konzolt le kell szedni a cseréjéhez, hacsak nincs egy kanyarcsavarhúzód, mert ha felnyitod a könyöklőt, kiveszed a szöszös tárolórekeszt, akkor be tudsz nézni és látni fogod, hogy felül van még egy Torx, ami az egész házat a konzolhoz rögzíti...
Ha ezt nem tudod leokoskodni és vissza :-), akkor a sorrend:
- hátsó légfúvó ki
- hátsó szivargyújtó kábel lehúz
- konzol hátsó részénél torxok ki (2 db)
- első ülések előretol maxig...
- sínvédő műanyagok leszedése mindkét első ülés esetében bal és jobboldalon a konzol felőli oldalon
- a konzol hátsó végétől kb 10-12 cm-re az üléssín mellett fel kell nyúlni egy csavarhúzóval és mondkét oldalon egy -egy torx tartja
- óvatosan (behúzott kézifékkel) konzol hátrafele lehúzható (szerintem két emberes történet hacsak nem vagy polip, mert a kézifékkar bőrborítását ha nem kakarod összekaristolni, akkor folyamatosan a burkoló műanyagredőnyt igazgatni kell.)
- kis tároló simán kiszerelhető, cserélhető (vagy kis okossággal javítható a műanyag megvezető "pöcke", mert az van letörve, azért nem csukódik)
- fordított sorrendben minden vissza.
Ha bézs színű a tárolód akkor a gyári cikkszáma 3u0864849NCF, ha fekete akkor 3u0864849NCE újonnan Porsche-ban br 9730 Ft/db, autozube.hu vagy M3-as autósboltban 1155 Bp Széchenyi út 39 egy nap alatt 7630Ft...
"Próba2: amikor fals módon jelez, azaz nem lenne oka rá, húzd le a csatlakozót és zárd össze benne a két érintkezőt (remélhetőleg csak annyi van benne, most nincs előttem ilyen). Ha kialszik a visszajelző akkor meg is van a hiba okozója."
Ha összezárja, akkor is világítani fog. Ez úgy működik, hogy egy adott ellenállás intervallumban nem világít, ha ettől eltérő (kisebb, vagy nagyobb) az ellenállás, akkor világít.
Ez a kevés fagyálló mennyiségére is figyelmeztet. A kiegyenlítő tartályon van a szintérzékelő.
Évtizedes VW konszern típushiba Polo/Fabiától kezdve mindenhol.
Lehet persze hibás a vízhőmérséklet jeladó is, amelyből motortól föggően több helyen több is lehet beépítve, de gykrabban inkább a kiegyenlítő tartályban lévő szintjelző megy tönkre.
Ha tiszta a fagyállód, nem olajos, akkor a folyadéknak zárnia kéne a szintjelző érzékelőinél az áramkört. Meg ha a VW konszernnél használatos G12, G12+, G12++ vagy G13 jelzésű bíbor színű folyadék van benne.
Ha nem, hanem kék vagy zöld akkor sürgősen cseréld le!
Még a MOL kutakon is lehet kapni VW szabványú fagyállót, VW TL774 a jelölése, mögötte F vagy G betűvel. z felel meg a G12-nek, csak a G jelölést a VW gyári folyadékánál alkalmazzák.
Próba1: húzd le a csatlakozót a tartályról amikor nem jelez. Ha ugyan az a visszajelző villan fel, akkor valóban nincs külön visszajelző lámpa a magas hőmérsékletre és az alacsony folyadék szintre.
Ha ez így van akkor további lehtőség:
Próba2: amikor fals módon jelez, azaz nem lenne oka rá, húzd le a csatlakozót és zárd össze benne a két érintkezőt (remélhetőleg csak annyi van benne, most nincs előttem ilyen). Ha kialszik a visszajelző akkor meg is van a hiba okozója.
A szintjelző érzékelőt tartállyal együtt lehet megvenni, én 4500-ért láttam tegnap egy skodás webshopban az utángyártottat.
U.i.: Mindenki saját felelősségére matat az autójában!
Egyszerűen levettem a fekete műanyag kisablakot, lekötöttem a két sarut és simán kivettem az akksit. Nem könnyű darab. De nem kellett semmi mást szerelnem. Simán visszatettem a helyére, bekötöttem és indult is gond nélkül.