Valószínűleg gyári dolog lehet a recirc időnkénti kikapcsolódása, olvastam, hogy így gondoskodik a friss levegőről az automata klíma, nehogy túl magas legyen a szén-dioxid szint a kocsiban. Amúgy az én klímám is minden indításkor elfelejti, hogy előtte automatán volt.
annyit kell rá fújni, hogy egyből fényes legyen a felület. Ha ne adj isten megfolyna, akkor azt nagyon könnyen el lehet tüntetni vizes papírral és gumisteknivel. Sokkal könnyebben, mint az egész autó átpolírozása. Kevés por kell, szerintem kérdezd meg a boltban, milyen arányban lehet hozzákeverni. 3 literhez biztos bőven elég 1 dl. az 3% A képen semmi sem látszik.:
98-as w140-es CL500-asba kellene nekem fűtés szabályozó relé. Nem fúj a klímám csak közepes erősséggel. Behr száma: 9094302225 Egy új 70-80 ezer körül van, nem tud valaki esetleg bontottat? Ha nem fontos akkor nem adnék ki érte ennyit....
Szia! Halványan derengett, hogy Te írtad régebben, de nem voltam benne egészen biztos. Ez jó hír, hogy sima 1k-s festéket használtál!:) Mert ezt a fajta csillámot 2k-s, és metál festékek alá fújják. Arányaira nem emlékszel véletlenül? Hogy mennyi por került egy liter festékbe? Kevés a festék az autón, ez így van. A pisztolyt nagyon levegősre állítottam. Így nem folyt meg, de nem is kapott elég festéket, ahhoz, hogy igazán tuti legyen. Pedig 4 réteget kapott, de mégsem lett elég vastag. Legközelebb bátrabban állok neki, ez volt a baj. Féltem, hogy megfolyik. Ha mégegyszer nekiállok, akkor biztosan érzem, hogy jó lesz a fényezésem. (optimista vagyok)Mert most sem csúnya, jól néz ki, de még nem az igazi. De akkor már, ha lúd, akkor legyen kövér!:) Ez a csillámos festék igazából azóta foglalkoztat, hogy leírtad. Mert egyedi lenne! Olyan, ami senkinek sincsen. Nincs egy képed esetleg arról a masináról, amit csillámmal készítettél?
Most akkor mi a helyzet a az izzó cserével a tükörállítóban? Korábban arról volt itt szó, hogy felejtős, mert a szétszedés az ok, de az összerakás zűrös. Vagy még sem?
Ha sokat dolgozol ilyen témán, akkor érdemes befektetni. Anno, azt hiszem kb 15 éve vettem az első Weller állomásomat, ami akkor kemény 30.000 Ft volt.
A befektetést persze hamar behozta és nagyon nagy élmény volt vele dolgozni. Bár tudom, ma már dolgozni se sokan szeretnek :-)
A pillanatforrasztom made in GDR, van egy nagy 300W-os páka, az szintén GDR, meg egy hasonlo koru 50-60W körüli, az talán CCCP. :) Persze közben voltak szebbek és modernebbek, de azok nem állták a sarat.
Ebben meg neked van igazad, de nem azt mondtam, hogy áztassuk be a nyákot tömény foszforsavban, hanem a megfelelö helyre csöpentsünk egy gombostüfejnyit (nem arra a nagy müanyagfejüre gondolok), ami egy pillanat alatt maradéktalanul elpárolog, ha meleg éri. Szoval a gyakorlatban kevesebb rizikoval jár.
Egyébként még annyit, hogy én anno, mikor még volt kezemben forrasztópáka (ma már nem találom :) ) Akkor mindig a legjobb és legvékonyabb verziót használtam, ha jól emlékszem 32 rétegű gyantával. Na az mindent megforrasztott. És persze Weller páka. Az mindent vert.
Ebben igazad van, csak az a gond, hogy az elektronikában használatos vékony kivezetések a savas bombázást nem birják sokáig, és az lesz a végső haláluk.
Ez igaz. Viszont gyakran elöfordul, hogy egy agyonoxidálodott autos elektronikában ujra kell forrasztani a lábakat. Akkor válszthatsz, hogy egy fél percig melengeted az oxidréteget, mire elöbukkan a cin (ezt a félvezetök nem biztos, hogy szeretik), vagy odapöttyintesz egy gombostüfejnyi savanyut, amitöl egy pillanat alatt összefolyik, aminek össze kell.
Ja, ma délután még a telefont is ledobta, mikor beszéltünk, akkora a forgalom náluk, széttéphetik a vevők :)) (valamit jól csinálhat a fiú, ahogy nézegetem a készletét, nem az old school módon -olcsón vesz drágán elad-, hanem az olcsón elad, mégolcsóbban vesz módszerrel pörgeti fel az üzletet.. :)))
Háá, szerintem a forrasztó ón csak ólomból, meg ónból van , egyéb cuccok az eltérő olvadási pontok miatt nemigen jáccanak. Persze gyanta az még előferdül.. :-)
Egyébként ma kaptam a bizosítótól levelet, hogy 50-50 %. Múltkor mikor beléjöttek az álló autóba.. Próbáltam reklamálni, de az ig.ügyi szakértő sok(k)ba kerülne.. 350- be került a helyreállítás, kifizetnek most nekem 130-at.. Tanulópénz.. Ha ilyen van : rendőr, tanúfogdosás. Meg életveszélyes fenyegetés a károkozónak.. Megszoptam.. Mondták már, hogy átok van ezen a kocsin :-))
Nem csak ón... Én csípem a forrasztóvizet is. Régi oxidált szarokat belemártani, oszt hadd szóljon.. 200 forint 1 deci , holtig kitart. Persze a páka jó forró legyen. :-)
Ilyen helyre autorádiokban használt izzot szoktam venni elektronikai szaküzletböl. Létezik különbözö méretben, hosszu, vékonyabb, jol forraszthato lábakkal.
Én voltam :) Mi is egykomponensűbe kevertük. De fényesebb nem lesz tőle :) Én továbbra is azt javaslom, hogy keress egy fényezőt, aki ráfújja neked a színt. Amúgy én keveslem az a festékmennyiséget amit ráfújtál Főleg, hogy a felét lecsiszoltad :)))
Köszönöm az infót, ma ugyan levettem a két henger tetejét, megmozgattam de semmi nem történt, de lehet, hogy tényleg ott a bibi, majd jobban szétszedem ha lesz időm, vagy inkább elviszem egy villanyoshoz.
Ugyanolyan drótlábú rizsszem izzó van abban is,csak a lábak be vannak forrasztva gyárilag a nyáklapba.Jó kishegyű műszerészpákával nem nagy ügy a csere.
a modern légzsákok (szóval kb úgy 10éve) csak akkor nyitnak, ha be van csatolva a biztiöv. Ha nem így lenne, akkor a légzsák az öv nélkül előrbukó embörnek súlyos nyaksérülést okozna, ezért vezették be a gyártók!
(még mindig jobb esetleg kirepülni a kocsiból és túlélni 1-2 végtagtöréssel, mint nyaktól lefelé bénán élni!)
Ezt sokan nem tudják és öv nélkül járkálnak mondván: "a légzsák úgyis megvéd"
Új fejlemény csillám ügyben:) Nem kell női pacsulikból kinyernem a csillámot, mivel olcsó pénzért,(3-500 ft) kapható rendes csillám. 2 fajta van.
-Sirius ezüstpor, ami alumíniumpor valójában, ez a durvább szemcséjű.
-Sírius aranypor, ami pedig nagyon finom bronzpor.
Autófesték boltban ajánlották, lakkokhoz keverve használható, kül, és beltérben, fémre, fára stb. Szóval nem írt butaságot a srác itt a fórumban, aki azt írta hogy alumíniumport kevert a festékbe, és nagyon szép, metál-festéshez hasonló csillogós fényezést kapott,amit sokan megcsodáltak. Azt még mindig nem tudni, hogy egykomponensű festékhez hogyan fog mutatni, azt még tesztelnem kell.
Nos, lekaptam a kereket, és megállapítottam, hogy egydugattyús úszónyerges a fék, nagy Lucas felirattal a nyergen, és 284mm-es a tárcsa legnagyobb valószínűség szerint (a helyén nehéz pontosan mérni, de biztosan nincs 294mm :D).
A másik "érdekesség", hogy a vastagságát is megmértük, és 16,4mm. Aztán felcsaptam pár boltot, ahol van leírás a termékekhez, mindenhol 19,4mm-t írnak minimális vastagságra... Az előző tulaj új betétet rakatott bele az adás-vétel előtt, de a kezét törném a szerelőnek aki a méret alatti tárcsára új betétet tesz, én nem tárcsát is cserél... Nem a lóvé miatt, de az így... Ááááhhhhhhhhhhhhhhh...
Na mindegy, veszek tárcsát+betétet (ez a mostani betét elég kövér, megy tartalékba, az új tárcsát új betéttel akarom felrakni), aztán jólvan. De jól éreztem, hogy nagy a válla a tárcsának :O
Igaz, nem tanultam meg, de tanultam belőle. Bátran neki merek állni bármikor. A tudásnak, a tapasztalatnak értéke van, amit meg kell fizetni. De viszont a tudást nem veheti el tőled senki. A tudást pedig meg lehet szerezni a net-en, arra való.
Szia Zsiga! Persze, nincsen rá tapasztalat, ez igazából csak egy ötlet, ami megfordult a fejemben. Annyit tudok biztosan, (Toxic fényező, Ő mesélte) hogy amerikában használnak egyfajta csillám-port, amit a festékhez lehet hozzáadni egy kis pluszként, de az nagyon drága. Nyilván nem azonos azzal a csillámmal, amire én gondoltam, de ha már minden együtt van, és a lehetőségek is adottak, érdekesnek találnám kipróbálni valamin, hogy milyen lenne. Nem éppen mindjárt az autómon:)) Egy fényezés költsége kb.: 3 liter 1k-s festék=7500 ft. Csiszolópapírok, maszkolószalagok kb.:1000 ft. Higító=1000 ft. Egy polírozó-fej=400 ft. Durván egy 10-esből kijön minden. Ez nem olyan nagy pénz. A gépeket volt nehéz összevadászni, hogy minden cucc megfelelő legyen. Kémiai reakciók lehetnek, ez így van, nem is egy az egyben keverném hozzá. Hanem lakkbenzinnel, vagy acetonnal kimosni a csillámból ami nem odavaló, (víz, kence, stb.) leszűrni, szárítani. Aztán a géptetőt erős napsütéssel tesztelni. A neten tényleg nem lehet megtanulni autót fényezni, de bánnám, ha ki sem próbáltam volna.:) De a tanácsokra nagy szükség volt, hasznát vettem, és sokat tanultam. És büszke vagyok rá, mert én magam készítettem. Nem állt szándékomban senkit megbotránkoztatni, csupán kísérletező kedvű emberke vagyok, szeretek mindent kipróbálni az életben.
Egy kis segítség kéne alkatrész ügyben, mégpedig a belső levegőreringtető ventillátor alatti kis tranzisztor (vagymi) ami vezérli a motorra menő feszültséget az ment tönkre. Ha lenne valakinek elfekvőben bontott az ne tartsa magában! (124, automata klímás)
Ez igy igaz! Nem "tanulta meg", de megcsinálta. Nem a kocsmában "tépte a száját " hanem dolgozott, értéket állitott elő,....... az én szememben ez az érték !
Nézd a dolog másik oldalát. Tény, hogy nagy tapasztalatot és kézügyességet igénylő szakma a fényezés. Mai specializálódott világunkban mindenhez nagyon kell érteni hogy jól csináljad. A fiatal kollegának van egy 300 000 Ft-ot érő autója, ha mindent összeszámol rá fog költeni a fényezésre 100 000 Ft-ot, amennyiért tiszteségesen profi módon nem csinálták volna meg a "szakemberek " . De talán nem is ez a lényeg, hanem az, hogy "büszke lesz " az alkotására ami az övé, megmutatta magának hogy autódidakta módon megtanulta és megcsinálta ha nem is mester fokon a fényezést. A barkácsolás minden szinten önmegvalósitás, a hétvégi kertben termett gyümölcs is többe kerül mint a piacon megvenni. Van aki a hidról ugrál le gumikötéllel, van aki egészségét kockáztatva a 8000 m-es hegyet mászik meg 1 millió Ft-os csúcsdijat kifizetve stb.... ezért szines a világ. Racionalitást nem kell elvárni senkitől, ha belegondolsz kaland az egész élet.
Volt ilyen problémám. A "toronynál " lévő két kis hengerben lévő membrámon ami egy tűszelephez csatlakozik bütyköltek valamit ( állitólag le szokott ragadni ) utána jó lett az autó fütése.
közben addig jutottam, hogy a tornyon lévő elektromos fűtéscsap kap áramot, csak úgy néz ki nem csinál semmit. Az alsó csövei hidegek, a két felső forró. Gondolom az alsó lehet a radiátoré.
Szia Robi! Irásaidból ugy tudom szereted a kémiát. A csillámpor bekeverése a festékbe valahol a kémiai folyamatokat is befolyásolja. . amire azt hiszem nincsenek tapasztalatok. Próbáld ki a "tartalék " motorháztetődön és utána erős kémiai és fizikai tesztek után ha bevállik akkor javaslom a kocsira fujni. Szerintem ha több réteg festék van egy kocsin az nem lehet baj ha kellően elő van készitve. Valahol olvastam, hogy a régebbi luxus autókat 8-10 rétegben is fujták. Azért a teljes jövedelmedet szerintem nem éri meg a fényezésre költeni, annyit nem ér meg . ( csak személyes véleményem !)
Vannak ám fura ötleteid! :-))))) "Csillámpor" :-))))) Szerintem ne csináld!!!! Lehet kapni(jobb festékboltokban:Standox,PPG stb)különböző méretű pigmenteket ("csillámokat" :-) )azt szokták a bázishoz,vagy a lakkhoz keverni(lakknál ,ilyen több dimenziós hatás kedvéért stb),ha venni akarsz azt vegyél! Bár én nemtudom mi fog abból kisülni,ha egy 1k-s festékhez ilyent keversz! Szerintem,csak csináld meg szépre az autódat! :-) Persze te tudod,ha mindenképp kisérletezni akarsz,akkor csakis a plusz motorháztetőn csináld,ne az autón!!!
A festék nem elég tuti? Lehet.. A Neolux 1 komponens mintha sokkal-sokkal fényesebb felületet adna. Kb. 2,5-3 liter festék van az egész autón. Szilikoneltávolítót mindenképpen veszek, azt tudom, hogy így nem lehet rá festeni. Hát igen, a csomagtartón azon lehet kísérletezni, fogok is. :) Van viszont egy extra ötletem. Csillámport bekeverni a piros festékbe? Arra a csillámra gondolok kimondottan, amit a nők szoknak használni az arcukon. :) Van ilyen flakonos kiszerelésben, amiben nagyon sok csillám van, és elég olcsó. Valaki itt a fórumon már mesélte, hogy alumíniumport kevert a festékbe, és a végeredmény nagyon szép lett, metál-szerű. De az alumíniumpor az durvább anyag, hátha elromlik a pisztoly. Ez a csillám meg sokkal finomabb. Mit mondasz? Megér egy kísérletet? Mondjuk a régi motorháztetőmre fújni egy ilyen mixet. Mit jósolsz csillámporral kapcsolatosan?
Húú ! Jó kis fogas kérdeseid vannak! :-) Látatlanban nehéz ezt megmondani! Nem tudom mennyi festéket fujtál rá eredetileg. Azt tudom,hogy a polírozásnál volt ahol "alácsiszoltad",ugyhogy gondolom,hogy nem volt valami vastag! Szerintem a vastagság,nem egyenessen arányos a fényességgel! Azt mondod,hogy már elég sima,de a polírozással sem lett elég fényes,lehet,hogy a festék sem a legjobb amit választottál! Én polírozás nélkül (csiszolás után)újra fujtam volna! De azt mondom ne fújd le ujra vastagon,mert nincs elég rutinod,és mindehol megfogod fojatni! Sokféle pasztákat is rákentél,lehet,hogy "megugrik"rajta a festék,és az sem lesz szívderítő látvány! Asszem a csomitartó fedelet újra kell fújnod,azon tegyél előbb egy kisérletet!!! Fujj rá min. 3 réteget,és az utolsót egy kicsit jobban higitsd be! (persze Becsiszolás után,és vegyél "szilikonmentesítőt"és töröld át fujás előtt!) Utánna visszatérhetünk a többire,az eredménytől függően! Van még pár ötletem,de szerintem elöbb ezt kéne kipróbálnod! Csak ügyessen,és kitartás! :-)
Kérdeznék valamit: Ha vastagabb lenne a festékréteg a piroson, akkor fényesebb lenne? Mert most szép sima mindenhol, de valaki itt helyben belerakta a bogarat a fülembe, hogy azért nem olyan fényes az autóm, mert vékony rajta a festékréteg. Azt a tanácsot adta, hogy 1000-1200-as vizes papírral csiszoljam meg kicsit az egészet, ami most rajt van, azt tekintsem mintegy "alapozónak", és fújjak rá még egy réteget, vastagon-fényesen. De ne a napon, mert az is a baja neki. Mi a véleményed? Ha vastagabb a fetékréteg egy autón, akkor egyben fényesebb is?
Köszi! :-) 17-es! 18-ast akartam,de "meglátni,és megszeretni"... (már régóta akartam egy ilyent) Így olcsóbban megusztam,mert a gumikat (225/45 17)nem kellett cserélnem! MAE kereket nem könnyű találni,olcsót meg még nehezebb! Ha véletlenül felkerül egy a netre,vagy horror az ára,vagy ha nem akkor még aznap levadásszák! Nem volt olcsó,de drága se annyira,olyan "reális"szerű :-)))
A szivattyú az megy, de az is eléggé fönt van a tornyon. Megy rá vagy 4 cső, abból kettő meleg, kettő meg hideg. Na majd holnap meglesem, remélem ott a baj.
Elég magasan van a radiátor, megeshet, hogy levegős maradt, de előszőr a keringetőszivattyús mágnesszelepes elosztót kellene megnézni, nyitnak-e a szelepek. ( meg dolgozik-e a szivattyú )
Mint már mondták, egy meghatározott sebesség alatt nem nyilnak a _front_ zsákok, az oldal lufik meg oldalgyorsulásra/ütésre működnek. ( ezek álló autónál is )
A 140-esemen ma vettem észre, hogy nincs fűtés, csak klíma. Automata klímás, és így nappal tartja a 23 fokot, éjszaka meg túlhűt. Próbáltam a REST gombbal az álló motornál működő fűtést, amikor keringeti a vizet,de semmi meleg nem jön.
Két hete le lett engedve a hűtővíz egy javítás miatt, lehet, hogy lelevegősödött?
Mennyivel csattantál a buszba? ha álltál a féken, az sokat megfoghatott... Bizonyos tempó alatt pedig nem nyitnak a zsákok. Be voltál kötve? Azt is figyeli ma már a legtöbb autó...
Kérdésedben a válasz: álltál - a légzsákot 10-ből 9-szer a "lassulásérzékelő" egység indítja, a maradék 1x pedig a szenzorok. Ne bánd... ha már nagyobb baj nem történt, olcsóbb a javítás :)
1ébként az hogy lehet,hogy álltam ma 1 kisbusz mögött,hátúlról kb:50-60-nal belémrongyolt 1 kamion,belelökött a buszba és 6-légzsákból 1 sem nyílt ki...?
Tudod amig az általad elképzelt minimumot tudod biztositani anyagiakban addig mi baj lehet ? A többi meg a szerencsén és a véletlenen múlik. Elnézést Mercedes fórum......
Nekem a leirtakból két dolog"jött le ". 1. Jó vásárt csináltál, meg vagy elégedve a géppel. 2. Az eladó valószinüleg nem tudta, hogy vissza van csavarva az óra.
Utóirat: Valahogy sérti a fülemet ez a nepperezés. Egy időben megmagyarázhatatlan okból minden éveben lecseréltem a kocsiaimat ( a feleségemét is ) mi a fene baj van ezzel?
Az az igazság én nem vagyok újságíró, szerencsére egészen mással keresem a kenyerem, ezért nem is tudom egy újságírónak milyen sűrűn és tartamilag mivel kell előrukkolnia.
De elmondanék egy történetet. Feleségemnek tavaly vettem egy GOLF III-ast, 1.9 TD-t aránylag korához képest szép kocsit. A gép 93-as, tehát nem mai darab. Rengeteget megnéztem itt Bp-en, voltam nem egy kereskedőnél, meg privát eladónál és igazán szépet elfogadható áron nem találtam. (igaz nem is akartam az átlagos árnál 35-40%-kal többet adni.) Végül, mivel Bp-en nem találtam megfelelőt, egy öszinte és jóravaló házaspártól vettünk egyet Mezőtúron. A feleség még sirt is, amikor elvittem a kocsit.... Akkor 14 éves kocsiban a km óra szerint 243.000 km környékén volt. Azt gondoltam ez reális, nem trükköznek vele. Az autót lassan 1.5 éve használjuk, szép, jó megbízható ( leszámítva hogy elkezdett egyre több helyen erőteljesen rohadni) Lényeg kb. 2 hónapja egy mosásnál vettem benne észre egy címkét, miszerint Németországban 2005-ben volt szervízben és akkor volt 235 -ezres szervizen. Mi rá két évvel vettük állítólagosan 243 ezer körül. Akkor éreztem, hogy át vagyok verve, mert ha 2005-ben volt 235-ezres szervize, akkor akár mi 300 ezer km fölötti futásteljesítménnyel vehettük. Hangsúlyozom, jóravaló embereknek tüntek, nem nepperektől szereztük be a kocsit. A kocsi amúgy azóta is szépen megy, igaz kicsit eszi az olajat, de ezzel együtt tudunk élni....
Én is így látom mára már.. Anyagiakból mérhetnének egy kicsit többet is "odafentről", de ha annyit meg tudok neki adni, amennyit a fiam kapott, akkor épp elég boldog leszek.
Elmaradoztam mostanság, de igazoltan voltam távol :)
Örömmel írom Nektek, hogy tegnap 11.50-kor megszületett Eszter lányom.
A "technikai adatok": 4750g és 58cm :)
Mivel közben (majdnem) befejeződött az építkezés is nálunk, és mostmár van itthon netem, remélem sűrűbben járhatok ide, mert a munkahelyről sajna csak rídonli voltam...
A 202-es rendben ketyeg, a váltókulisszába való perselyek a kesztyűtartóba hetek óta, mivel a csabais project is elmaradt időhiány miatt - de ami késik, nem múlik, Mester! :)
Szóval nekilátok visszaolvasgatni, mert egy fejezet kimaradt...
Szerintem ez egy tipikus ujságirói cikk. Ezeknek az iróknak megadsz egy mondatot, és meghatározod hány sort kell leirni a honoráriumért. A kilométeróra tekergetés mint minden más "zsiványság" nem általánositható, ilyen alapon a hengerfej tömités ragasztóval való összerakásáról is lehetne egy háromoldalas cikket irni. Reményem szerint nem értitek félre amit irtam, a csalás, lopás, stb...... sajnos az életünk árnyoldala mindig volt és lesz. Mindenkit meg lehet vezetni.
Tényleg, Mester, ha küldök alvázszámot akkor az EPC megmondja hogy mekkora fék kell nekem? Megmondom az őszintét, napközben időm nincs, ilyenkor meg már kedvem lekapni a kereket csak ezért... :)
Végre egy jó és valóban igaz cikk a totalcar-on. Sajnos nem éppen etikus szokás, hogy visszatekerik az órákat. Mondjuk egy öreg mercinél, mint pl. az én 190-esemnél már nem annyira veszélyesen sok a km, legalább is mióta nálam van. Sajnos a valós km-t nem tudom.
De a 2-3 éves céges autók bizony 5-6 évesen már eléggé megviseltek és költséges lehet a fenntartásuk.
"Sajnos a gumisok nagy többsége (tisztelet a kivételnek), nem hitelesitteti a centir gépet,..."
Hááát, nem vagyok meggyőződve róla, hogy a hitelesítéssel előrébb vagy. :-(( Hozzánk jön a hitelesítő cég embere fél évente, behozza az autója pótkerekét, megpörgeti, elkér ~30eFt-ot, és már nyomja is a gép oldalára a matricát.
Ja és még annyit, hogy az utóbbi 5 évben csak ekkora gumikat vettem.
Volt köztük GY Eale F' GSDS3 (215/55 R16), Yokohama mittudomén, az a nagyoncsendes (na EZ a szar gumi), Continental PremiumContact 2 (225/60 R16), Dunlop SP01 (225/60 R16), Uniroyal MS55plus (235/60 R16), Goodyear UG GW2 (225/60 R16), Pirelli SnowSport (225/60 R16), Michelin Pilot Primacy (225/60 R16) ez utóbbi is egy szemét, főleg ezen az áron. Volt még egy picivel kisebb, 205/55 R16 Goodyear HydraGrip és Performance.
Nyáriban ezek közül a PC2 volt a legjobb gumi, a SP01 majdnem olyan jó. A GSDS3 és a Hydragrip a zajuk miatt vannak mögöttük. Téliben az MS55Plus és az UltraGrip voltak a legjobbak, utánuk a pirelli és a Performance.
Amit soha többet nem vennék, az a Yokohama és a Michelin. Előbbi kopik és vizen minősíthetetlenül szar, utóbbi meg ugyanazon az autón olyan messze van rugózási komfortban a többitől, hogy azt nem nagyon lehet leírni.
A pirelli meg a dunlop komolytalan? Hátöööö....Biztosan...
Az Uniroyalon még csakcsak lehet vitatkozni, viszont én tudom hogy mit tud az a gumi vízen, és egyelőre egyetlen gumit tartok vele összemérhetőnek, a GoodYear Hydragripet. CSak az nyári. És a Rainsport van olyan jó, ha nyári kell.
" Ööö... hát, szerintem nézz át pár topiccal arrébb, lesz ott olcsóbban is gumi... anno vettem jó apámnak a bálnára, cca a fele volt az Uniroyal téli...
Olyan 30 körül már Pirellit, Dunlopot fognak neked adni... Szóval jó az 120-140nek is. "
:))))))))))))))))))
Ebben a méretben ezek a gumik komolytalanok, már bocsánat, de szart nem rakunk jó autóra.
Kösz. Ezt megjegyzem. Sajnos drága "mulatság" ez a csere mert 235/60/16-os gumi 4 db. új minimum 220 000 Ft. Erre mondják, a "barátaink" hogy nem kell Mercedessel járni ........
Nekem általában elég nehéz autóim vannak, és viszonylag nehéz lábam. Alattam általában 30 és 40 közt van vége egy guminak, ami azt jelenti, hogy általában 3 év (hiszen csak fél szezont használom). A nyárik inkább a 30-hoz vannak közel, a télik meg a 40hez.
Hát az a gumi, ami 60000et elmegy, főleg egy olyan nehéz autón, mint a tiéd, azt én fel nem tenném. Vannak ilyen gumik (GoodYear NCT5 pl), amiket hosszú igénybevételre terveztek, de azzal nem vádolnám egyiket se, hogy jól tapad... Arra még ma sem találtak ki megfelelő keveréket, hogy ne is kopjon, de tapadjon is...
Ez nagyon igy van. Szerencsére minden utcasarkon van már gumis, nem is tudom hogy tudnak megélni ? Mi a tapasztalatod , mennyit megy el egy gumi, 60 000 km körül ?
Még egy javaslat. Ha sokáig egy gumishoz jártál, mindenképpen menj el máshova. Sajnos a gumisok nagy többsége (tisztelet a kivételnek), nem hitelesitteti a centir gépet, és ez már egy alapvető hibaforrás.
5-10 grammot egy jó gép esetén már megérezni és ha nem hiteles a gép, akkor az egész munka nem ér semmit.
Csak a video kapcsan reagaltam, Hoshee Kollegaval semmi bajom. A reklamiparban van szepites ezt mindegyikonk tudja, nem is keves (azt is). Azonban az ominozus video eseteben en semmi ilyet sem vettem eszre. Szerintem siman lehet hogy a tulelesi esely nagyobb a Modusban mint a Volvoban.
Elbizonyodtam. Holnap a Viannoéktól megkérdezem, hogy amire én gondolok ( masszivabb és az egész króm ), azt a rácsot hogy hivják és lehet e venni. Ámonéknál nincs ott voltam.
Szia Laci ! Azt hiszem a tapasztalatodat megfogadva "kiszoritásos " módszerrel először holnap centirozással, és a kerekek felcserélésével kezdem. Majd beszámolok.
Nekem úgy látszik szerencsém van, se a téli 16-os, se a nyári 18-as garnitúrámmal nincs ilyen gond. (csak a 18-ast kicsit viszik a durvább nyomvályúk) Persze az én autóm nem pesti volt, és a 18-as felni is egy spanyol autóról való.
Szia Zsiga! Nem Sanyi helyett szeretnék válaszolni, csak a tapasztalatomat leirni. Hátha segit Neked is.
Sokat szenvedtem ezzel a kérdéssel én is. Rendszeresen jártam a gumis barátomhoz, aztán megunva a kérdést mind a 4 tárcsát és fékbetétet kicseréltettem. A probléma látszólag megszünt, de egy idő után megint előjött. Most kb két hete voltem összes kerék centirozáson és megint 15-25 gramm súly problémák voltak a kerekekkel.
A rossz utak, kátyuk, amiből nem mindig sikerül mindet kikerülni, sokat rontanak a futóművön. De még egy dolog lehet, ami nagyban befolyásolja ezt a problémát, hogy a felni (könnyü) lehet, hogy olyan szar anyagból van, vagy már annyit futott, hogy egyszerűen ezeket az utakat már nem képes elviselni és folyamatosan deformálódik. A gumik jó állapotúak, nem kockás, nem kopott annyira, hogy cserére szorulna.
Szóval az a helyzet, hogy itt megálltam én is , mert nem tudom mi a fenét lehet még tenni.
Talán új felni és gumi a megoldás, de kérdés mennyit lehet megint elmenni vele ilyen szar utakon.
Nem tisztem megvédeni a Kollegát, nem szorul rá, de szerintem is a "reklám" iparban elképzelhető egy kis "szépités ". Emlékezzél amikor az uj " S " merci követő radar tesztnél egy sima deszkát tettek keresztbe figyelmeztetésül, és az ujságiró "figyelmetlensége" miatt összetört mind a 2 db autó.
nekem a lökhárítóbetét gumi...semmi sérülés nem látszik rajta. Maga az egész lökhárító nem áll úgy mint régen. Jobb oldalt eltolódott befelé fél centit.
Csabais mester,ha a szíjfeszitő görgő kikopott,1500-as fordulat felett is van hangja? Nekem csak alatta hallani,főleg ha a hűtő előtt megállok:) SKF-ről tudom hogy régi csapágy gyártó,szerinted az jó?Esetleg valami mást ájánlassz? /Nem a gyárira gondolok./ :))
Még azt szeretném kéredezni erről a K fejről, hogy amit Te adnál az pont ilyen 24szelepes motorhoz való vagy mondjuk akár egy 2000benzinesé is jó rá vagy akármilyen?
Ja, látom postai úton is lehetséges. Holnapra kiderül. De a torlótárcsa árát megírhatnád és azt hogy helyileg hol vagy. Vagy esetleg, hogy más alkatrészt beszámolsz-e, van egy komplett 2000dizel motorom, darabokba van, de minden megvan hozzá.
Most még jobban elszöszöltem az autóval és arra jutottam, hogy a torlótárcsa nem is igazán akar rendessen mozogni, lehúztam egy stekkert, ami ott van a himba rész körül és semmi változás nem volt. Olyan, mintha rajta lett volna. Van egy olyan kapcsolóm, azt kicserélem, úgy hátha jó lesz, de egy olyan pupos torlótárcsa érdekelne. Annak mennyi az ára? Postán el tudod küldeni? Ha nem lesz jó a kapcsoló csere után se, akkor meg komletten a fej érdekelne. Ez helyileg hol lenne? Üdv.: Dani
A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 124-es Mercim 3000benzin 24szelep és olyan történt velem, hogy gázzal mentem és visszadurrant. Akkor az volt a baja, hogy fennakadt a torlótárcsa. Azt megcsináltam és most olyan baja van, hogy elindítom és telljesen rálépek a gázra akkor rendessen felpörög a motor, ha csak egy picit lépek rá, akkor nem pörög ki kb. 1500-ig tortyog és le is fullad. És csak benzinnel próbálom, ezután nem is fogom használni a gázt. Szerintetek mi lehet a baja, lehet hogy eldeformálódott a torlótárcsa, azt elforgattam, de akkor is ezt csinálta. Kaptam egy másikat (az enyém ilyen süljesztett kúpos, a másik pedig sima, az felljebb megy mint a másik és el se indul vele az autó. Szerintem valami mechanikai problémája lehet, mert elötte tökéletessen ment.
Már utána olvastam, kívülről fújom ezt a K-Jetronic rendszert, de nem tudom mi a baja. Ha a torlótárcsa nem mozog jól, akkor anyagot se adagol rendessen.
Olyan jó lenne, ha tudna valaki segíteni, mert z autószerelőm, akire rá is merem bízni az autómat 3hét múlva ér rá megnézni.
Elszomorodtam... Kompatibiliesek-e ezek? Vagy miből lehet kideríteni az ilyesmiket (egy konkrét típusra/évjáratra két külön cikkszám/mére van, akkor melyik a tuti)? Nincs valami alvázszámból-megmondó progi vagy könyv?
Én ültem az előzőben - el kell ismernem, a 24-es futóműve pl. a fasorban nincs hozzá képest... Szép bicikli, ezen az áron meg... Kabbe Azaz izé, gratula ;)))
Hogy lehetne hibatlan egy olyan luxusauto-futomu, amiben elol vannak a feltengelyek? Gyari hibas... :-)))))))))))) Sok szerencset hozza, csak muszaj volt piszkalodjak kicsit :-)
Vennék fékbetétet a '94-es 124 280E-re, de két méretet is találtam: 284 illetve 294mm-est. Honnan tudom, melyik az igazi? (Tudom, szedjem le a kereket... De anélkül?) Illetve fékbetét ugyanide: van, ahol "kopásjelzőhöz előkészítve" a duma, meg Lucas-rendszerhez... A kérdés ugyanez: milyen kell nekem?
Őszintén, szivből gratulálok! Az élet párban szép, egyedül nem ér semmit. Örömöt, bánatot valakivel meg kell osztani, nagyon sok bajtól, szélsőségektől véd meg egy jó feleség. Hosszú boldog házasságot kivánok!
de jó áron jutottál hozzá!:O nekem jobban tetszik, mint a merci, bár a hajtás rossz helyen van még mindig. majd valamelyik talira hozd!:) inti úgyis puha, neki soha nem lesz kész:)
És ha még elmondom hogy mennyiért vettem meg végül (1,1) :)
Hát, itthon szerintem nem sokan tudják ennek az óráját piszkálni (digitális). De persze semmi nem lehetetlen. Az tuti hogy akinél most volt, az nem nyúlt hozzá, hogy előtte mi történt, azt nem tudjuk. Abból ítélve, hogy minden apró biszbasz, tekerő, takaró, pöcök, stb megvan, simán el tudom képzelni hogy kb reális a futásteljesítménye.
700 kg? Mik előznek téged, lotusok? MErt ma már egy Corsa is 1200 kilót verdesi, egy középkategóriás, pl az Alfa 157 meg egy combosabb motorral olyan nehéz, mint a V8as 26osom...
Ez nagyon igaz, de azért kis pénz, kis foci........ Az uj kocsiknál a kocsi sulyával, nagyságával és árával azt hiszem arányosan nő a benne ülők biztonsága is. Nagyon sokan előzgetnek autópályán amikor 140-150 km/ó sebességgel haladok, könnyü kocsikkal. Szerintem őrültség ( szabálytalan is ! ) 700 kg-os autóval 150 km/ó felett száguldozni.
talán még fent van a használtautón. 96os, fekete, vaj bőr belsővel, az erősebbik northstar motorral. Két apró esztétiaki hiba, meg egy hibakód összesen, gyönyörűen jár, futóm, ilyesmi hibátlan.
Milyen Eldorádot vettél ? A netten nincs fennt hasonló? Szidom az amerikai kocsikat, de azért "szivem mélyén buli autónak " azt hiszem előbb utóbb veszek egyet. DE A MERCI MARAD!!!
Viszont urak, lehetséges hogy eladom a 26ost. Ugyanis ma vettem egy Eldoradot :)
Még nem vagyok benen biztos hogy nem tartom meg hobbivasnak, meg egyáltalán, nem vajaskenyérre kell, tehát az biztos hogy nagyon kevés ember lehet potenciális vevő, hiszen nem fogom pár100ért odaadni, de még 1 millióért sem. Nyilván azzal tisztában vagyok, hogy azt amit én beleöltem időt, munkát, pénzt, azt nem látom viszont, de elkótyavetyélni nem fogom, hiszen alapvetően magamnak építettem.
Van aki már látta is, aki kéri, annak küldök képet... meg bármikor meg is mutatom szívesen... igazából olyan 95%on áll a felújítása, most kell az az 5%, amit semmilyen mester nem csinál meg neked, hanem magadnak kell hozzátenni.
Na mindegy, akit esetleg érdekel, az dobjon egy mailt, odáig még nem jutottam el lélekben hogy hirdessem is (lehet hogy nem is fogok).
A nagy tömeg / kis kocsi témában annyit, hogy azért azt ne várja sztem senki, hogy úgy reklámozzák magukat a gyártók, hogy a gazdag / nagy autót vásárlók élete fontosabb a pornépénél (az persze más kérdés, hogy mi az igazság...)
Először is évjárat (légzsákok, megerősítések), állapot (acél, vagy rozsda), és helyzetfüggő (egymással, betonfallal, teszten, életben). Tehát nagyrészt igen, de vannak kivételek.
Igazából a kiskocsik fejlődése volt hatalmas az elmúlt húsz évben. Egy '88-as 126-os kb. ugyanolyan fáradt melankóliával fog fel szemből 50-nél egy új 500-as Fiatot most is, mint két évtizede egy régit. Legfeljebb kicsit jobban összetörik, s valamivel nagyobb lassulást kell elszenvednie a Fiat megnövekedett tömege miatt. De míg anno a kiskocsiban a túlélés szerencse dolga volt, mára már elvárás lett. Aztán ennek a fizika határai között próbál megfelelni mindenki.
A musort az egyik legszavahihetobbnek tartom, ha tehetem nezem. Ugyan ez szubjektiv velemeny, de ha Jeremy Clarkson vesz egy amerikai sportkocsit (Ford GT) illetve nemasaggal buntet egy Vauxhall-t, valoszinuleg nem huz - annyira - a szive semelyik iranyba sem. (nem hiszek ugyanakkor orientacio nelkuki "autobuziban" ... szep kis ellentmondas....:) ) Amugy Clarkson velemenyere nagyon adnak a gyartok, nem szivesen huznak ujjat vele. Szoval szerintem jo teszt volt, mindenkeppen megszivlelendo, mert eletszeru.... A tomeg sajnos visszaut olyan kocsi eseteben, ami a gyarban nem volt kellokepen (kornak megfeleloen!) felkeszitve utkozesvizsgalatra. A tomeg (mozgasban lendulet) elnyeleset az utkozesi felulet es a mogottes reszek vegzik. Ha ez a resz "puha", atszalad rajta "barmi", ha meg tul kemeny, akkor a bentuloknek szakad le mindenuk. Ezert van gyurodesi zona es tervezett deformaciok a zonan kivul is.
Enged meg hogy Neked mint "új levelezőnek " jó tanáccsal segitsem a beilleszkedést a közösségbe. Ha visszaolvasod a fórum előző oldalit megérted, hogy mint mindenütt itt is vannak iratlan szabályok amit célszerü betartani. Mindenki mindenkinek szivesen és önzetlenül segit a Mercedessel kapcsolatban akár milyen probélmád van, nagyon nagy tapasztalattal rendelkeznek ezen a fórum irók nagy része. Ne erőltesdd az "akadémiai " vitákat.
Azért ez egyszerű. Ha a kiskocsi lepattan szögben, akkor a nagykocsi még annyira sem lassult. Mindig az impulzus (p=m*v; tömeg szorozva a sebességgel) számít. Ezért félelmetes az S osztály számára is a 300 felett érkező speedmotoros, és ezért van előnyben mindig a nagyobb tömegű test összevethető sebességű/irányú ütközésnél is.
Az említett Modus-900 showban szinte mindent megemlítettek, azt kivéve, hogy mekkorát lassult volna pl. a két sofőr lépe. Az S-Smart teszt vesézésénél ezt leírták, hiába marad egyben a kiskocsi, ha egyszer a belső szervek leszakadnak, és lehet búcsúzkodni.
Azt, hogy úgy volt összerakva a kisérlet hogy az jöjjön ki amit akarnak. Ha pl teljes frontálra, vagy akár csak rendes félátfedésre eresztik őket, akkor a Volvo nem kerül behozhatatlan hátrányba a soros hosszmotorja miatt, ami mellett úgy ellibbent a Modus.
Azt hiszem minden gyár törekvése (már csak a reklám kedvéért is ) minnél biztonságosabbnak feltüntetni az általuk gyártott autóikat. Szerény véleményem szerint a tömegnek nagy szerepe van, azonos biztonsági felszereltségü autók ütközésénél. A nagyobb tömegü jármű véd meg jobban. Szerintem a "drága " autók gyártói( mint a Mercedes is ) jobban odafigyelnek a biztonságra, a vásárlói ezt joggal elvárják.
Ja, a lepattanas alatt az oldalra kicsapodast ertem, igy lepattano kisauto gyorsulasa kisebb ebben az esetben, mintha siman merolegesen csapodna be, a mozgasi energia lassabban kopik el becsapodas alatt. A balesetek donto tobbsegeben ez megfigyelheto, a toresteszteken sem meroleges a fal. Volt itt egy kep a balna es a Citroen eseterol. A citroen egy fokkal jobban jart volna, ha nem szorul be az oszlop es a balna koze.
"Sokszor az is szamit, hogy a kisauto lepattan a nagyobbrol, ami eletet ment."
Pont hogy inkább öl... ugyanis amíg a nagyautóban ülők x idő alatt elszenvednek y gyorsulást, a visszapattanó kisautóban ülők ennek kétszeresét. Az meg ritkán tesz jót pl belső szerveknek.
Szar hely lehet, ahol a te helyesirasodbol meg lehet elni... volvo, saab - markanevek kisbetuvel, esp ( betuszo ) kisbetuvel, "nercis kanyarodas" , " s merci " :-)))
1. A Mercedes jo ideig elhatarolodott az EuroNCAP tesztektol, mert szerintuk a teszt kevesse hasonlit az utcan valojaban bekovetkezo balesetekhez, es a mercedes szerint ok annal a tesztnel jobban feljkeszitik a kocsijaikat. (ebben lehet valami, a merci soha nem reklamozott "alap" dolgokat, gondolom az is magatol erthetodo, hogy ha mar mercit veszel, akkor biztonsagban vagy.... de ez csak az en velemenyem. ) Ezert nem lehetett latni teszteket, illetve csak olyanokat, amikor megvettek az autokat tesztre. Ez eleg ritka,mert a gyarak maguk szoktak adni.
2. A tomeg egy dolog, de nem feltetlenul menti meg az eletedet, ha egy nagy tomegu oreg autoban ulsz egy mai " aszfaltpattanassal" szemben. A Top Gear csinalt egy videot egy - talan - 960-as Volvo es egy C3 utkozeserol. Frontalis, felatfedeses. A C3 lebontotta a 960 orrat. A Youtube-on fentvan. Ugyancsak van Smart es valamilyen merci dog csaattanas is. Sokszor az is szamit, hogy a kisauto lepattan a nagyobbrol, ami eletet ment.
3. Jo lenne hasznalni a "valasz" gombot, konnyebben lehetne visszaolvasni...
A magam részéről csak annyit teszek hozzá, hogy fokozottan kell figyelmeztetnem a gyerekeket kiszállás előtt az ajtónyitás óvatosságára, nehogy a szomszéd bácsi akármilyét kettészakítsa a SEL ajtaja.
Kívánom, hogy minél tovább élj. Ebböl vagy másból, nekem tökmindegy. Ha viszont úgy kezded, hogy volt egy baleseted és nem voltál bekötve, akkor ne itt oszd az észt hogy melyik kocsi a biztonságosabb.
Ülj le egy nyugodt helyre és eröltesd az agyad hogy mire való a biztonsági öv. Ha rájöttél, kezdhetjük elölröl a diskurzust.
Így van... szerintem mindenkinek meg kell találnia azt az olajat amivel az autója jól üzemel. Én nem mondom hogy szar az Addinol, azt mondom, hogy az én autómban szar volt.
"Nos, sajnos az Addinolt 4000 km után lecserélni kényszerültem."
Mi egy erősen igénybevett generátorban használunk Addinol MD1548-at, és meglepetésünkre a kopásfém tartalom a felére csökkent a Valvoline Premium Blue Extereme-hez képest. Arról nem is beszélve, hogy a Valvoline sos tudta ami a dobozra volt írva már új korában sem, az Addinol pedig hibátlan volt.
Nem elhanyagolható tény, hogy a Valvoline netto 850 volt elég kedvezményesen (ennyiért hosszított csereperiódusú CJ olajat nem nagyon osztanak), az Addinol meg kiszállítva 510.
Nyilván vannak olyan motortípusok amik nem szeretik, de itt a bizonyíték, hogy egy olcsó -talán legolcsóbb- olaj is lehet kiváló minőségű. Az árat szerintem egyébként sokkal inkább a kereskedelmi lánc befolyásolja, mintsem a termék kiindulási ára.
Akkor lehet, hogy legközelebb kipróbálom... Utoljára mol td olajat raktam bele, ezt rosszabbnak tartom, mint az előtte benne levő valvoline td-t, azzal még 8000 kb körül sem volt indítás után szelephang, ezzel meg már olajcsere óta. Mondjuk csak kb 3-4 mp-ig, de azért zavar.
Ez már volt téma, de a kedvedért egy 5 csillagos Vs. egy csillagos.
Tessék:
lehet, hogy ha a falnak megy 64-el túléled, de leegyszerűsítve, ilyenkor csak a saját 1 tonnás tömegével találkozik szembe az autó. Amikor egy 140-essel ütközik az olyan, mintha a törésteszten egy tonna vas lenne a csomagartóban és azzal menne a falnak 64-el.
Ugyanez az ütközés a Merciben ülve fordítottan igaz, mert itt 1 tonna előnye van, a 64 km/h-s teszthez képest.
Így mondjuk ha mindegyik 50-el megy, a kisautónál olyan hatás lesz, mintha cirka 100-al menne betonfalnak, a 140-esben meg mintha 50-el. a számok nem biztos, hogy pontosak, csak sacc, számold ki ha akarod.
A merci találta ki a féloldalas törésztet, mert sejtette, hogy a 100% fedés szart sem ér. A volvo és saab is rajta volt. Az amik meg 3 tonnás koporsókat gyártottak. Az euroncap is féloldalas valamit csinál.
Szerinted hogyan lehet szimulálni egy ütközést viszonylag korrekten?
Persze, 100-zal pont a kocsi közepével eltalálni egy vasbetonoszlopot, vagy az A oszlop csúcsára ejteni a kocsit szabadesésben? Szerintem is korrekt,mondjuk egy M1A Abramsel.
Mondjuk az űrböl a Föld felé száguldó s merci az igazi, mert megvéd becsapodáskor?
Ugye a dupla padlólemezbe helyezik a zöldségesek a répát, salátát, az esp pedig csak egy kis sváb figyelmesség a nagyszerű nercis kanyarodásért?
Alapvető dolog,ha a tömeg és az anyagvastagság megvan,a végeredmény boritékolható. Ha száz csillagot kapna a törésteszten,a végeredmény akkor is ez lenne.
Te, mesélj már, milyen tényekről beszélsz? Hacsak nem te vagy a Folksam biztosító, tények a kezedben nincsenek. Vannak tippjeid, vannak egy bizonyos helyzetet modellező töréstesztjeid, amire manapság a gyártók hegyezik az autókat. Ennyid van, meg egy csomó marhaság, amit az ESPről meg a dupla padlólemezről összehordasz.
És most már személyeskedsz is. Köszi a részvételt.
A tömeg számít pl renault 25, alfa 164, roverek, hondák és toyoták a 0,3 mm lemezvastagságú korszakból, a nyolcvanas évek végéről.
Figyeljél, fiat cromáról hallotál már, az egy sokkal jobb autó, mint egy 2002 1.0 corsa töréstesztben. Téged beleűltetnélek az olasz csödörbe, egy 3-dikos fizikatanykönyvel, azt irány a pozna!
Az A klasnak hány padlólemeze is van? Miért is van benne esp? Belül tényleg fejedelmi.
És mégis mit szeretnél hallani? Egyikünk sem tört össze statisztikai mennyiségű Mercedest új aszfaltpattanásokkal szemben. Korrekt válasz te is angyon jól tudod, hogy erre a kérdésre nincs.
Feltettem egy kérdést, régen relatív nagy kocsikból-pl merci, bmw,volvo, saab-mit hoztak ki crashben, és ma már egy fiat 500 is tankszerűnek tűnik, ezért egy ilyen kis vakarékot hozzá lehet-e hasonlítani egy régi nagyhoz?
Értelmes válaszok szerint ma már egy kis nudli sem rossz, de azért súllyal nem érdemes játszani-pl w 140.
Ezt megerősíthetem. Nekem van audi100, 91es gömbölyű (A6) karosszériával, négykerekes. Hát az a karosszéria nem semmi, valami istentelen erős mindenütt. Ha kinyitom a 95ös 24esem első ajtaját amíg a határoló engedi és egy kicsit megmozgatom, látni, hogy az ajtó oszlop lemeze mozog. Na a 100asnál még ha ráülnék akkor sem.
Nem tudom, mert egy 700 kg swiftel mentem 70-nel egy másik mi autonkba, és nem voltam bekötve, semmi bajom nem lett......de senkinek nem kívánom.
Csak arra voltam kiváncsi, hogy leszedtem internetről infókat a biztonságról,meg átlapoztam néhány ezer marketing ujságot,de erre a konkrét kérdésre, hogy régi nagy merci kontra kis kocsi sehol nics válasz,pedig szerintem érdekes kérdés. Azt hittem a guruk ebben jobbak, mármint mergában.
te most valójában mit is akarsz itt? Kérdezel, aztán oktatsz, vagy mi van?
Én sajnos élőben voltam részesen annak ahogy egy 126os jóval 50 fölött csapódott bele félátfedésben a Cadillacem orrába. Szépen dolgozott a gyűrődőzóna, az oszlop nem rogyott semmit...
Érdemes megnézni az ams 1990-91 videoit a merci 200, bmw 520,volvo 740, audi 100, az audi kivételével mindnek rogyik az a oszlopa-utascella sérül, 50 km/órával, 50 %átfedéssel, betonnak- nem deformálódó alunak- az audi 100 volt a legjobb,igaz a merci akkor már félidős volt, persze ez a hivatalos adat.......az 520 bmwnél elég erőteljesen bemegy a kormány a vezető fejébe......
Magyarán,ha lesodródok gy 4-5 csillagos kisautóval az útról, és fának megyek, elég jó esélyeim vannak ma már.
Viszont ha egy mai corsát, grande puntot összeeresztek egy w 140 600 SEL,2.2 tonnával,akkor már fájni fog,de azért jobb eséLyeim vannak, mint egy corsa B-vel anno 10 év?
Na meg a BP-t...az enyém azt is úúúúútálja...megeszi...amit most raktunk bele(na nem én..Te:-DDD ) azt nem eszi....szerintem nagyon jó..és az olajnyomásom is, ma is meghajtottam..és alapjáraton is kettő....alá szinte alig megy:-))
Ha betonfalnak utkozol veluk, akkor valszeg nem, ha egymasnak megy egy Corsa meg egy W124, netan W126 akkor mar szerintem fordulna a kocka... ( amugy a W126-os korat megelozoen fel volt szerelve biztonsagi berendezesekkel, es nagy, massziv, nehez auto is, szerintem a 124-esnel es egy uj kisautonal is lenyegesen biztonsagosabb )
Barna (Hooshee) Válasz erre (458) Privát üzenet 2006. augusztus 12. 22:31:52
Nos, sajnos az Addinolt 4000 km után lecserélni kényszerültem.
bíztató kezdet után az autó elkezdett füstölni, indítás után sokszor 20 secig kopogtak a hidrotőkék, és 1000 kilométerenként elfogyott egy liter (aminek részben valszeg a bal hármas henger gyűrűje a fő oka, de nem ilyen mértékig)
Helyette visszatértem a Castrol GTX3 Protechez, a füstölés megszűnt, és egyelőre nincs nyoma érzékelhető olajfogyásnak.
Mielőtt bárki ilyen következtetést vonna le, nem mondom, hogy ez egy rossz olaj, egyszerűen az én autómba nem vált be.
Na, ilyet egyszer vettem az ötszázasba, mert meggyőztek hogy csendesebb lesz, meg könnyebben fut meg kisfaszom... hát, 3000 km után szégyenszemre kidobtam. A hidrotőke folyamatosan csattogott, az autó füstölt. Ez még a felújítás előtt volt, szal füstölt más olajjal is, csak negyedannyira. Utána még felhíívott az Addinol területi képviselője és magyarországi olajszakértője, és megpróbálta megmagyarázni, de azzal nem tudott mit kezdeni, hogy igazat adtam neki abban hogy szar az egyik gyűrű, a szelepvezetők, stb, de a Castrollal mégis rendesen viselkedik a gép.
Köszi szépen, igyekszem szépre megcsinálni. :) Hát elsőre nem akartam túlbonyolítani a festést, azért csak 1k-s festék került rá. A 2k-s az bonyolultabb, több a veszélyforrás, régebben utána olvastam. Nem köt meg az eddző, mállik a festés, ilyesmiket. Ebbe meg csak hígitó kell. De ha a csomagtartó szebb lesz, mint az autó többi része,,,,,:)
Köszi, megnézem a festékboltban, mi is ez az anyag. Itt igazából ennél a darabnál nem is igazán a bogarak, meg a kavicsok jelentik a legfőbb veszélyforrást. Hanem saját magam. Az a baj ezzel a spoilerrel, hogy igen alacsonyan van, és az autó viszont nagyon hosszú. Ha parkolni akarok, és megpróbálok minnél jobban bejárni, hogy ne lógjon ki nagyon a gép, a spoiler fennakad a járdaszegély-kövön. Elég egyszer-kétszer elhibázni. Vigyázni kell rá nagyon, mert ez a rész könnyen törik. Ma megnézte egy barátom, azt mondta, nagyon jó lett, nem gondolta volna, hogy ilyenre sikerül. De akad még meló, csomagtartót például újra kell fújnom, szerencse, hogy csak 2 csavar, és lenn is van. Jó hobbi ez a Merci, mindig lehet valamit dolgozni rajta.:)
Igen, a minősítésük ugyanaz, de valahogy a minőségük nem egészen. Van amelyiket eszi a motor vagy a hidrotőke tovább szól, esetleg az olajnyomást nemtarja .......
Bocs,elfelejtettem,hogy te 1k-sal nyomod. Azt nem tudom én se,hogy ahhoz létezik-e,mert én 1k-st sose használtam.
Ja,és részemről meg vagy dicsérve,nagyon sokat dolgoztál az autón! :-) Még ugyan nem vagy teljessen kész,de már látni az alagút végét. :-) (szép legyen ám a lökháritó!!! :-)))))) )
Robi,műanyag alapozót vettem az off autómra mielőtt a lököst fújta egy 'nem fényező' cimborám.Emlékem szerint 1700Ft volt a két lökösre elég volt a tartalma.
Bírta a borotvát,nem repedezett,a bogarak,kavicsok sem kapták le a lakkot/fényt.
Bármelyik jobb festékboltban kapsz szvsz.Mégéri alálocsolni ezt a cuccot:))
Jó lett a 'Piroska',gratulálok a kitartáshoz!További jó munkát kivánok!
Üdv Cuba! Hát lesz vele munka, az biztos. Megtisztítom, gittel feltöltöm a repedés árkait, megcsiszolom az egészet, aztán fújás. Rugalmasító adalék? Lehet kapni ilyen adalékot egykomponensű festékhez is? Az autó szép fényes lett, mindenhol sima a felület. Ha a motortetőre rárakok egy üveget, lecsúszik róla. Polírozni nem merem többet, mert hátha leszedi a festéket. 4 helyen már így is találtam lepattogást, amit a polírgép szedett le. Itt még van 1 képem, ezen már le volt mosva, és utána át lett törölve, mert nagyon nagy az ottani víz vastartalma, foltokat hagy rendesen. Világosban nagyon fénylik az egész. Ennél többet nem lehet kihozni belőle, majd rendszeresen Turtlés kezelést kap, aztán még hátha fényesedik valamennyit. Ez a teflonos Turtle egyébként igen-igen jó anyag.
A lökhárító javitás,tényleg jónak tűnik. De,ahogy elnézem a képeket(a sok repedezés),ezzel még több munka lesz mint a kocsival :) Ha érdekel a véleményem,akkor vegyél a festékhez "rugalmasító" adalékot,mert különben egy idő után megrepedezik majd megint. (Szerintem,még fél deci se kell a két lökösre,az adalékból)
A kocsid,meg tényleg jobban néz ki,mint volt,(bár nekem) még mindig elég mattnak tünik. (legalábbis a képek alapján)
Oké, akkor azt fogom mondani, hogy haver festette. Aztán nem is tudtam, hogy első rendszám nélkül megyek. A hátsó meg hiszen ott volt az ablakba.:) Fényes nappal volt. A rendőr viszont nem bűncselekményről beszélt, hanem szabálysértést emlegetett, és hogy szabálysértés miatt jelent fel. Bevonni a forgalmit,,,:(( Ez szörnyűség lett volna!:(( Annyi munka után elszedni tőlem a pirost.:( Belegondolni is iszonyú. Félelmetesek ezek a rendőrök.
".............akkor azt lehetne még kihozni a dologból max, hogy amikor elhozta az autót a festőtől, az elfelejtette mondani neki, hogy a spoileren maradt a rendszám. Max elmegy vele egy haverja, hogy ő festette a kocsit, és véletlenül nála maradt a rendszám, sorry.................."
Azt mondta, hogy a felújítás miatt nem rakta fel... Ha ezt jegyzőkönyvezték (biztos) akkor azt lehetne még kihozni a dologból max, hogy amikor elhozta az autót a festőtől, az elfelejtette mondani neki, hogy a spoileren maradt a rendszám. Max elmegy vele egy haverja, hogy ő festette a kocsit, és véletlenül nála maradt a rendszám, sorry. Ha úgy értelmezik, hogy tudott róla, és azért is úgy járt vele, akkor nem 30.000 Ft.-ról beszélünk, hanem bűncselekményről. De mondjuk akkor azonnal le kellett volna venniük a másik rendszámot is, és bevonni a forgalmit. Viszont ha ezt nem tették, akkor nem értem mi van, mert ha azt mondod nem vetted még észre, akkor nem is büntethetnek meg.
Nem jó.:( Mert csak a hátsó rendszám volt a hátsó szélvédő mögött. Az első rendszám az rajta sem volt, abszolút. Hátramenetben ütöttem volna el kutyát?:)) Csináltak az autómról képeket a rendőrök, azon pedig látszanak a matricák a rendszámon. Azt mondtam nekik, hogy a spoilert javíttatom éppen, és azért nincsennek rajta a rendszámok. Ami igaz is, ma lett készen. 2000 ft-ért csinálta egy srác, nem tudom miből, de 3 repedést javított meg rajta. Pesten ezt gyanítom drágábban csinálták volna meg. Érdekes munka, jónak tűnik.
...a fényezés ára...:) ...nem tom hogy leesett-e,hogy ha pont elütöttél 1kutyát...és eltört a tartója a rendszámnak...és azé volt csak hirtelen az ablakba a renszám...:) ...bár nem tom hogy mit mondtál a rendőrnek...
A kocsi országúton, ha csak 90 km körül megyek vele, 8-9 l körül fogyaszt. Városban, forgalomtól függően jóval 10 l fölött is lehet, de attól is függ ki mennyire tapossa a gázt. Én 95-ös benzint szoktam tankolni bele, 98-ast még nem is próbáltam.
Nekiestem ma mégegyszer az autópolírozásnak. Több órán át ment a polírgép, aztán mikor már úgy láttam, nem lehet többet elérni vele, jött a Turtle. De azt már csak kézzel lehetett. Egész pofás lett a gép.:) Csomagtartó nagyon rossz lett, azt nem mutatom, sajnos újra kell fényezni, mert nagyon vékonynak bizonyult rajta a festék. Több helyen is lekapta a polírgép róla a festéket. Szerencsére a többi helyen kibírta a fényezés a polírt.
Hmmm... akko ha jol ertem, meredek hegyen lefele, kettesben motorfekkel gurulva, pl 30 korul, ha elveszem a "gyujtast" , ugyanugy kene menjen tovabb az outo? Lehet igy van, csak meg nem probaltam soha... de jo hogy mondod, akkor ezutan hideg motorral lejton ereszkedve nem "melegitem" motorfekuzemben :-)))
Ja-ja. Ha nem veszik észre, nincs baj, ha észre veszik és kijavítják, akkor menni kell az okmányirodába forgalmit cseréltetni. :-(((( Az a szép az egészben, hogy b@ksznak szólni, az egész onnan derül ki, hogy nem ragasztanak matricát sem a rendszámra, sem a forgalmiba. Ha az ember nem tudja, és nem nézi meg, 15 munkanap után lejár az adatlap és gyakorlatilag vizsga nélkül van az autó.
Ha különbség van akkor ott valami nem kerek! Az adagolók működési elvéből adodik, hogy a gázkar alaphelyzetében amíg a fordulat meghaladja az alapjárati maximumot, nincs befecskendezés. Másként az alapjáratot sem tudná szabályozni. Ezt a funkciót még csak tervezni sem kellett, ez egy járulékos extra. :-) ( mondjuk néhány korai CAV/Roto-Diesel adagolóra ez nem igaz, ott külön építették be, de olyan sosem volt Mercedesben )
Váltó,(Lehetőleg 300D vagy E ből való 250-300D-s.)+ citrommal! Lendkerék, a hozzávaló. A háromszög lemez a citrom és a lendkerék közé,+ a 6 csavar. Váltótartó lemez, 4 csavaros. Első kardán ( rövidebb mint a mostani ) Pedálsor, (bowdenes) Váltókulissza, ( bowdenes) Másik deszka a váltókulisszára. Kapcsoló a gázpedál alá, (vezetékekkel!)
mert egy bizonyos fordulatszám alatt ez a funkció már nem kapcsol be....vagyis asszem az adagoló mechanikájából adódóan igyekszik megtartanai az alapjárati fordulatot.
Ezzel a dologgal először még Samarás korszakomban találokoztam. Ott volt egy mágneses patron, ami elzárta a benyát motorfékben asszem 1200-as fordulat felett motorfékben.
Ugye az adagoló nem összehasonlítható egy csacsi karbijával ,ezért kérdeztem!
Valszeg hulye kerdes, de hat ennyire ertek en hozza: ha teljesen elveszi a "gazt", marmint alapjarati mennyiseget sem ad, akkor hegyen lefele miert gurul meg egyesben is motorfekkel? Leallitott motorral meg miert all meg szinte a falon is? Egyesben meg megertenem, hogy mikor alapjaratig er a fordulatszam, akko "gazt kap" , de kettesben nem csokken le annyira, akko miert megy tovabb?
Az ürömi bontóban mindent tudnak hogy mi kell, ha nem is cikkszám szerint de általában amikor kiszedik a váltót akkor azt adják a hozzá tartozó cuccokkal. Ha csak a sarokból adnak egy váltót akkor az nem biztos hogy friss és jó is.
Korábban már értekeztünk a kéziváltós kocsik automatává alakításáról.
Akinek van saját tapasztalata 124-es dízel automatává alakításáról, az kérem írja meg, hogy pontosan melyik alkatrészek cserélendők (nyilván nem csak a váltó az egyik) illetve mik az MB cikkszámok, amiket keressek (pl mi az MB aut.váltó cikkszáma, ami jó lesz a '91-es 250D turboba)
Meg van ez a magyarban is, csak perpillanat nagy a társadalmi veszélyessége ennek a "tettnek", miután manapság igen sokan pottyantják el a rendszámukat véletlenül. Félő, ha találnak valakit, akire rá tudják húzni a vizeslepedőt, meg is teszik. :-( Ne legyen igazam!!!!
Amúgy, ha nem tévedek, szándékosság esetén egyedi azonosítójel meghamisításának bűncselekménye, legrosszabb esetben 18 hónappal díjazható.
Manapság nagy divat a tgk-sok körében az autólyák környéki parkolókban frsz-t lopni, majd azzal végig menni a pályán, természetesen díjfizetés nélkül. A rendszám tulajdonosa meg később bizonygathatja az igazát, ha tudja.
Szar ugy... :-( A roman Btk.-ban van egy olyan cikkely, mely szerint nem tekintendo buncselekmenynek egy olyan tett, aminek nincs egy bizonyos "tarsadalmi veszelyessege". Ez asszem a magyar Btk.-bol sajnos hianyzik. ( ha jol tudom, a lopasnal van valami olyasmi, hogy a lenyult targy erteketol fuggoen lopas - marmint buncselekmeny - vagy csak szabalysertes. Ez megint hulyeseg. Sztem ha valaki ellopja az en hozzavetolegesen 112.7 forint erteku, 4 eves Siemens mobiltelefonomat, az pont akkora buntetest erdemel, mint az aki ellop egy vadiuj, meregdraga kameras stb, stb Nokiat ) Nyilvanvalo, hogy ha valaki a felujitas allatt allo autojaval megy par km-t ugy, hogy hianyzik az egyik rendszamtablaja, az nem igazan jelent akkora veszelyt a tarsadalomra, hogy ezert bunugyi dossziet csinaljanak, es meghurcoljak... foleg h ugy is max felfugesztett fegyhazbunbtetest kap.
Én volnék, akire hivatkozni lehet, de korántsem kell. Csak engem ismer a karosszériás, de nem azt jelenti, hogy meg kell említeni a nevem, csak mint opciót tettem hozzá.
Lényeg, hogy szerintem korrekt és lelkiismeretes ember, többet nem akartam kihozni ebből a hozzászólásból.
Vasárnap délelőttönként kecskeméten van 1 jó nagy használt cikk piac. Na ott szinte minden lehet kapni. Sok az olyan árus aki nyugaton összeszedett cuccokat árul. Az ősszel pl. nagynyomású mosó szezon lehetet, mert nagyon sok kerekes kivitelűt árultak max. 8ezerért. Van áram is, így minden elektromos masina kipróbálható. Akkor kellet volna vennem, na de majd hoznak ezek még.
Csak gumiszőnyegem van a 24esemhez, igaz az gyári (középen a csillaggal), most nyáron viszont esztétikusabb lenne a szövet. A márkakereskedésekben kb. 18eFt a gyári. Meglehet ezt kapni valahol olcsóbban, vagy van utángyártott is?
Hát már nem, de minden le van hozzá értékelve a forgókefe asszem 8000, viszont a gyengébb 2.00-ás az 14000 HUF!!!! Az álló nagyobb meg 20000HUF. Ez a 2.04-es máshol mindig 20-21000 HUF!
Hmm..Ezen legalább rajt a rendszám.:) Tegnap szirénázva jött utánam a rendőrautó.:( Mivel az enyémen első rendszám nem volt, spoiler-javítás miatt, a hátsó pedig a hátsó szélvédő mögött lapult, kitámasztva. Nem tetszett nekik, hiába mondtam: -felújítás, legyenek tekintettel. Úgy emlékeztem, hogy csak a hátsó rendszámnak kell az autón lennie kötelezően a kresz szerint. Cáfolták. Remélem nem kapok majd túl nagy bírságot.:( Most feldrótoztam mind a kettőt, mivel muszáj mennem vele, folytatom a polírozást, vettem a gépemre rávaló polírkorongot+kissebb tárcsát. Ha valaki ismeri közületek a jogszabályokat, szívesen venném, ha megírná, mit lehet kapni ilyenért. És esetleg mit kell majd mondanom, ha beidéznek, van -e erre esetleg valami okosság, hogy megússzam a büntetést.:(
Pesten, a forgást úgy értem, abban a fejben ami olyan durung végű...van valami szerkenytyű, mikor ráadod a nyomász....a víz iszonyatos erővel jön és közben forog...szinte borotválja le a koszt...maga a víz sugár.
A forgófej úgy értendő, mint a mosóknál? Kerek kefés? Mert ha igen, akkor lehet, hogy vehetnél kettőt, az egyikből féláron átvennéd a forgófejet, nekem egy is elég lenne hozá.
Ilyen van nekem, nagyon megvagyok vele elégedve..csak a forgófej, megadta magát...az az egy szár hozzá(külön)12500Ft....ezt nem értem, egy egész szett meg egy 10...es...na lhet veszek egyet, a fej miatt, az baromi jó:-)
...már vártam a cinket az lpg miatt...:)...és meg is érkezett...:) ...nem szempont,nekem nem kell...ennyi...:) ...mé mi bajod vele???...azon kívül,hogy a konyhába való...:) ...te hogy állsz géppel???...nem megyünk megnézni vmit,vagy nem jössz el???...:)
Hogány-nak hívják, 16. ker Cibakháza utcában lakik és dolgozik. A Szlovák útról kell rákanyarodni. Pontos címre nem emlékszem, talán 14. vagy 18. szám, de az utca közepén van, van ott mindig egy csomó kocsi, nem nehéz megtalálni szerintem. Száma:70-25-04-299. Ha esetleg felhívod és érdekel nyudogtan hivatkozz (Kádárra). Maga a fényezés nem annyira olcsó, a karosszéria munka viszont olcsó és szerintem gyönyörű. Én azért járok hozzá, akár az én akár az asszony kocsijánál van szükség beavatkozásra, mert precíz és hibátlanul dolgozik. Nekem eddig Citroen BX-et (már rég eladtam) Golf III-ast és az én 190-esemet csinálta meg. Ha érdekel milyen a munkája adj egy mail címet és küldök 1-2 elemről képet milyen volt elötte és utána.
Kis túlzással:mindenhol.Kérjed a 93 szeptember utáni faceliftes sorozat hátsó lámpáját,ez az.A Mercedes alkatrészboltokban,meg szinte az összes alkatrészkereskedelmi láncnál(Láng,Unix,Bárdi) megvásárolható.
Kapható olcsóbb utángyártottban is,meg eredetiben kissé drágábban.
Üdv! Már nem gyári van bent, az tényleg elég ócska, lehet is kapni dögivel a neten (vatera, e-bay) olcsóért. Én egy clariont raktam bele, nagyon szépen szól az eredeti hangszórókkal.
Enged meg, hogy megkérdezzem, pl. a kocsid, amennyiben 124-es 280 T, kb mennyit fogyaszt vegyes használatban? Gondolok itt némi városi használatra, valamint pályán mondjuk átlagosan ha 140 esetleg 150-el mész vele? Tankolás tekintetében 95-össel is elmegy, vagy 98 vagy 99-est tankolsz bele?
Bocs az esetleges tudatlanságom miatt, de nekem 94- óta csak diesel autóim vannak, (leszémítva a cégeset), ezért is érdekel, hogy egy olyan kocsinak mint a tied mennyi kb a fenntartása.
Tervezetm valamilyen 124-es kombi vételét, és tudni szeretném hogy fogyaszt normális használattal pl. egy 280-as vagy egy 320-as.
Sajnos nem ismerem, de ha egy ajánlást elfogadsz tőlem, a XVI. kerben vagy egy öreg szaki Cibakháza utcában. Nekem több kocsimat és nagyon szépen és korrekt módon rendberakta, ami a karosszériáját illeti.
Legutoljára a190- es mercim 2 elemét fujattam át nála, illetve polírozta nekem szépen le az esküvőmre. Azt hiszem öszintén tudom ajánlani! Nem az a típusú, aki 1-2 munkán akarja az egész évre valót megkeresni.
Ha érdekel a pontosabb elérhetőpsége szívessen megadom, de ha már eldöntötted kihez mész, akkor kérj tőle esetleg refferenciát, ha tud ilyet adni esetleg...
Régóta olvasom a fórumot, most csak egy kérdésem lenne: Ismeritek-e a Pazar Autókozmetikát Soroksáron, a Szent László utcában? Lakatosmunkát,fényezést is csinálnak. Van valakinek tapasztalata Róluk?
Nekem a kipufogoban levo aramlas es a zoldkartyasok modszere ket kulon gondolatnak tunt. (93991) A valaszom ezert tagolodik ket kulon bekezdesre. (94089) Visszaolvasva persze, es normalisan megbeszelve, ertheto a gondolatod. A 94127-es beszolasod semmilyen infot nem tartalmaz a kerdeseimre. Itt meg nem tudtad, amit Hoosee felytett meg, hogy egy felreertes volt, es irtam le en is a 94148-ban. Ennyi tortent.
Szia Kollega ! Mivel egyforma autónk van, szeretném megkérdezni, hogy Neked eredeti gyári magnós rádió van a gépedben ? Nekem eredeti, és nagyon nem tetszik a hangzás, egy hulladék opelben jobb minőségű a hang. ( a szanetli ügyön " dolgozok " jövő hétem e-mail megy )
"Az ezelotti - par szaz - beirasodnal valoban ott a res, amire a beszivas vonatkozik............"akkor tömítetlen a cső a szonda elött." "
Most komolyan nem értelek, itt is a szonda elöttről van szó. Saját magadat cáfolod meg az idézettel. Mellesleg a pár százzal ezelöttibe is Te kötöttél bele, akkor most mi volt a zavaró?
Attól tartok, hogy mindenképp csalni fog, mivel 17-es felnik vannak fent, úgyhogy sz.tem keveset mutat... A számot majd megnézem! Kb. egyébként mennyibe kerülne?
"Egy jól méretezett kipu, részterhelésen szívó motor esetében, beszívja a levegőt. Elég rendesen meg tudja keverni a lambdaszondát. Ezért szokták a zöldkártyások magas lambda érték esetén befogni a kipu végét. Ha ilyenkor normális értékre csökken a lambda tényező, akkor tömítetlen a cső a szonda elött."
Na ezert volt ez zavaro, mert ebbol az derul ki, hogy a kipuf vegerol volt szo... Az ezelotti - par szaz - beirasodnal valoban ott a res, amire a beszivas vonatkozik.
Hali! 124-es Mercibe kellene nekem kilométeróra! Ugyanis megállt a kilométerszámlálóm. :( Azt hiszem a 190-esé is jó lenne! Akinek van eladó, az legyenszíves jelezze! köszi
Esetleg valami tipp, hogy mit lehetne vele kezdeni, hogy mérjen? Ugyanis valamikor mér, valamikor meg-megáll. Azt vettem észre, hogy ha lenullázom azzal a pöcökkel, akkor észhez tér, kb. 10 KM erejéig. :( Már kezd idegesíteni a dolog, ugyanis nemtudom, hogy olajcsere óta mennyit mentem!!!
Ez a másik jó oldala. Nem lesz olyan hamar dzsuvás a pillangószelep környéke. Más autónál is mióta szűrő van benne, nem egyenetlen az alapjárat, meg nem kell félévente takarítani. Kárt nem csinál az tuti.
Én látom értelmét ennek az olejleválasztós dolognak. Ha nem is fogyasztásban meg teljesítményben, de pl. nálam a kartergáz a mercedesnél a pillangószelepház elé van visszavezetve, és az olajos trutyitól gyakran el szokott koszolódni. Ettől egyenetlen az alapjárat, stb.
A víz forró volt. A hengerfejről ami bemegy gumicső a tűzfalnál az is forró volt, de ami kijön az a dupla a csaphoz az már hideg. Onnan gondoltam hogy nem kering.