Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Szétszedtem, de semmit sem találtam, ami indokolta volna a csepegést. Esetleg a tűszelepen levő elszíneződés miatt betapadhatott. A finomhangolás azért vált szükségessé, mert az én szelepem már 88-90 fokon elkezdett nyitni.
Nem olyan régen feszegettem a biztonsági szelep - vészhűtőkörrel kapcsolatos problémákat. írtátok, hogy az 'normális', ha ereszt egy kicsit. Lehet, hogy csak nekem újdonság, de rájöttem, hogy hogyan lehet állítani a nyitási hőfokot.
Ha ezt jól belövi az ember, akkor nem ereszt 'hideg' állapotában.
A módszer a következő: a szelepen levő piros nyomógombot rögzítő menetes kupakot kell a kívánt eredmény eléréséig állítgatni. Ha kitekerem, akkor egyre magasabb hőfokon kezd el nyitni, hiszen a menetes kupakkal lehet a hőtáguló csőrugó előfeszítését beállítani. Ha lazítja az ember, akkor jobban ki tud tágulni, mielőtt a tűszelepet megnyomná.
A magas füstgáz hőfokért a nagy kéményhuzat okolható elsősorban, erre a már leírtakon kívül huzatmegszakítóval is lehet védekezni de az meglehetőst drága megoldás. A Vigas kazán teljesítmény csökkenésekor nem a hatásfok csökken (persze néhány %-al igen) hanem a teljesítmény! Működési elvéből kifolyólag, amit most nincs időm kifejteni -meló. Főleg a lambdásoknál! További ok lehet más műszaki probléma, de ezeket inkább szakszervízzel nézesd meg!
-Ezért most asszem újabb parázs vita fog kezdődni! :-)
POnt jól jött, a cégnél feszült volt a nap... - Csak vigyázz, nehogy reggel idd meg a felest, és úgy megnyugodjál, hogy ha beértél dolgozni elküldöd a főnöködet a ...... :)
Ez gyógyszer... - Akkor remélem lemondtál róla ,hogy a napkoliba öntsd!
jövőre lesz tippelősdi ? -Ha van rá igény, rajtam nem múlik.
Én beüzemeléskor 180 C ra szoktam állítani, ez üzemszerűen 160- 200 C között mozog, ha túl jó a kémény akkor a + huzat miatt felmehet 230 ra is. Erre valamilyen kéménycsappantyú, vagy gyári turbulátor a füstcsövekbe elég jó megoldás lehet.
Tisztelet mindenkinek! Vigas 25 lc kazánnál mi az ideális füsthőfok?(menüben lehet választani 130c foktól 280c fokig) Hány foknál legjobb a hatásfok ill. a leggazdaságosabb? Hány foknál a legkevesebb a kátránykicsapódás?
Ha túl alacsony a hőfok kátrány ,ha túl magas pazarlás?
Hát szerintem itt nem az a dolgot kéne kiolvasni a nevéből, hogy elgázositja a fát, és ha még bizonyit is valamit az elmélet, nem hiszem hogy újra átkereszel bárki is másra bármilyen kazánt.
A überpélda: marketingesek meg a 104-108%-os hatásfokú kondenzációs kazánok.
Meglehetne támadni, de minek, szakemberek ugy is tudják miből adták ezt össze...
Mi volt ebben a nem érthető? Szerintem itt mindenki megértette. Vagy nem? De gyanítom, ha számodra "értelem szerűen" tettem volna fel, akkor sem válaszoltál volna ("akkor lehet, hogy válaszolok.")
Itt a harmatpnt a kérdés, ha hideg felülettel találkozik a füst, lekondenzásódik és kátrány lesz. Ha egy értelemes hőmérséklet fellet tudjuk tatani kb 160C akkor légnemü állapotban marad,
Konkrétan az SLS Rendszer a pufferban helyet kapott rétegrendet kialakitó egység. Egyszerüséggel mondva: egy cső átfuta pufertárolón aminek a közepén egy perforált dob van,allúl és fellül. Amikor a kazánöri szivattyú tólja be a vízet, és a fűtési kör meg elszivja, akkor a tárolón átfut a fűtővíz, ugy hogy nem áll kapcsolatba a tárolóban lévő vízzel. Mintha nem is lenne ott a tároló. Majd ha fűtés oldal felfűtődőtt, akkor a perfotáción keresztül rétegessen tőltödik, az az a két fajsúlyú víz helyet cserél. Ezt egy fellül T-idommal allul T-idommal bekötött puffer bekötéssel nem érjük el, probáltuk, hm....nem ugyan az. Nos mivel minimális a bekeveredés, igy elérhető hogy a tároló rétegei erőssen elválasztódnak, és nem keveredik össze egy hőmérsékletre. Erre bizonyitékként ott a hőkamerás kép.
Gyrakorlati mérésünk alapján kb 20percel rővidebb a felfűtési idő.
Kis türelmet kérek mig a forditásokat Magyarnyelven is megkapom. Akinek a német nem gond, szivessen küldök Infót.
Az első begyújtáskor csapadékvíz keletkezik és a kondenzátum kifolyik - ez nem
meghibásodás jele. További tüzelés során a kondenzátum keletkezése megszűnik.
Apróbb fahulladék égetésekor szükséges az égéstermékek hőmérsékletének
ellenőrzése, melynek nem szabad túllépnie a 320 °C-t. Különben a kazán megkárosodik.
Kátrány és kondenzátum keletkezése az adagolóban normális jelenség, mely a fa
elgázosítását kíséri.(kivonat az útmutatóból)
A kátrányról annyit:A Joevagyok úrral már e témáról volt vitánk ,természetesen lehurrogott..Most hogy feltette tanulmányozási célból a kazánútmutatót,csak a figyelmét
kívántam felhívni hogy ő is tüzetesebben tanulmányozza át..
Egyébként a kátrányt olajok tartományában sorolják,nem korrodál, (a földben elhelyezett acél tartályokat,csöveket oxidáció ellen kenték vagy kenik le vele)