De van. Viszont ez gyári, a felkészült tolvajnak nem okoz meglepetést. Ezért írtam, hogy az egyedi beszerelésű védelmi eszközöknek van létjogosultsága.
Csak szerintem egy barkács kapcsoló helyett érdemesebb kifejezetten erre a célra gyártott eszközt beépíteni. Végeredményben az is megszakít, csak profibb módon.
Az a riasztó amire te gondolsz. Az indításgátló néma. Csak blokkol. Magad is beszerelheted. Lehet közelítő érzékelős is. akkor csak egy plusz műanyag fityegő van a kulcson.
Én nem akarok egy újabb távirányítót a zsebemben, nem akarom, hogy kettőt kelljen nyomkodnom a nyitásnál. Nálunk, ha nagy égzengés van vihar idején 50 riasztó kezd el tévesen szirénázni, akkor meg pizsamában nyugtázni kell mindenkinek, tisztázniuk - az enyém már halgat a tiéd visít, vagy mégse - vagy végül kikapcsolni...
Én csak olyat csinálnék, hogy ha a gyújtáskapcsolónál akarnának indítani kulccsal (?), vagy anélkül, - ne tudja elindítani a motort, csak ha a motortérben próbál megtalálni valamit amiről nem is tudja, hogy mi az, és egyáltalán ott van-e, majd utána nekiáll a műszerfal mögött valahol valamit megtalálni, ami miatt nem indul az autó.
Meg egyáltalán, én szeretek magamnak főzni.
Mondjuk a benzinpumpa nem kap áramot, csak ha egy óra alatt megtalál két mikrokapcsolót valahol a a fülkében, vagy szétszedi a középső boxot és közvetlenül ad áramot a benzinpumpának, - ha kitalálja egyáltalán, hogy az a hiba oka.
Valamiért nagyon tartja magát ez a rejtett kapcsolós dolog, pedig butaság. Nem is értem az okát.
Az egyedi beépítésnek valóban van létjogosultsága, de akkor már egy hárompontos, elektronikus indításgátlót kell beépíteni. Ezerszer hatékonyabb, biztonságosabb, és megbízhatóbb, mint egy rejtett kapcsoló.
Végre nem vagyok egyedül véleményemmel. Az enyém is még Japán gyártás, nem volt vele eddig baj, bízom benne a továbbiakban is így lesz. Olajfogyasztás sincs egyetlen deci sem a csereperiódus alatt. Érdekességként írom, hogy a Saxo 1527ccm-es PSA szívódiesel motorja ugyanilyen 10 év ill. 132.000 km után.
A Jazz előtt mint már többször említettem VW Golf lll TDI volt, csipegette az olajat, de nem volt annyira vészes, igazából akkor indult meg az olajfogyasztás, amikor a főtengely simmering tönkre ment, és olajban úszott az alja úgy 150.000 km után.
Olvastam a neten, hogy a legjobb lopás elleni védelem a saját gyártású, rejtett kapcsolós indításgátló beszerelése.
Ha ez igaz, ilyet kellene csinálnom, - de hogyan? Van valakinek ötlete, vagy inkább tapasztalata?
Valamelyik indításhoz szükséges (primer áram, vagy fedélzeti szg. betáp) vezeték betápját eldugott helyen megszakítani és bevinni pl. az ülés alatti kapcsolóhoz.
Hát igen, ki mihez szokott hozzá...Nekem csak japán autóm volt (van) így nekem ezek megdöbbentő adatok. Ja meg NDK kétüteműek, de ott állandóan fogyott az olaj :))
Egy VW Gruppe-tulaj összetenné a kezét ezért az adatért.
A Roomsterem új kora óta 10ekm/liter, egy haverom A4-ese 6-7ekm/liter, de ha jobban meghajtja, vagy télen rövidebb távokat megy, ötezrenként tölt rá. Mikor átvettem a szalonban, fel is hívták rá a figyelmem, hogy rendszeresen ellenőrizzem az olajszintet, mert ezeknél ez normális. Mikor megjegyeztem, hogy a Hondámban csak 20ekm-enként kell felnyitni a motorháztetőt, annyit mondtak: az japán. Ennyi...
Több fórumon vitatéma volt, illetve jelentős ellenvéleménnyel találkoztam, amikor azt mondtam, a Japánban készült autók a nagy számok alapján megbízhatóbbak, és nagyobb tulajdonosi elégedettség veszi körül őket, mint ugyanazon típus Japánon kívül gyártott példányai. Ehhez a véleményhez most is tartom magam.
1,5 éves volt, amikor tavaly sárga lámpa, teljesítmény csökkenés (nem mindig, de ha volt akkor nem gyorsult, szaggatott), hiba: gyújtáshiba, gyújtás kimaradás 1-es henger...sokan a benyára tippeltek, de miután 3-ik teljesen más benyát kapta és még mindíg csinálta, szervízben 1 henger gyújtástrafó csere megoldotta a dolgot. azóta sincs semmi baja (kop-kop-kop)
Sziasztok, lenne egy kerdes, hatha latott mar valaki ilyet... a kocsin rendre kigyullad a diagnosztika visszajelzo (narancs szinu)... a hiba minden esetben:
- Gyújtáshiba - Gyújtáskimaradás 2 henger
A gyertya ugy tunik, rendben. Trafo ilyen idos korban mar problemas lenne? A szelephezag sem kellene, hogy gond legyen 90e km-nel...
Igaz, hogy a 0w miatt hidegen magasabb is lehetne az olajfogyasztás, viszont többnyire azért üzemmeleg állapotban van használva a motor. Erre értettem hogy elég érdekes lenne ha egy HONDA motor már a 40 -es (melegoldali) olajat is enné.