Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bpjotruska Creative Commons License 2008.07.16 0 0 95100
Tevedes, sztem... Az ujabb genearacios dizelek sokkal kevesebb hot termelnek, mint a regi kamrasok... csak azok meg voltak csinalva rendesen :-)))
Előzmény: 603.912 (95097)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 95099
Ha olyan anyagi helyzetben van, amilyet elmondasz, akkor semmiképp nem ajánlom a SAAB-ot. Nem is igazán a szervizköltség maga bosszantó egyébként, hanem hogy mindig elromlik. Mindig.

A 2.0T 185lovas 9000-es már gyönyörűen szedi a tappancsokat, élvezetes vele közlekedni. Az Aero meg egy vadállat volt, az úgy ment, mint a mérgezett egér. Dízeles divat rugalmasságot írni, de 60-100-ra 3 mp alatt gyorsult kettőben :) A fogyasztásuk a teljesítményükhöz képest nem egetverőek, mert a sok lóerőhöz kis hengerűrtartalom párosul, ugye a turbo nem mindig tölt max nyomáson, a 270 lovas Aeroval 14-15-ből elvoltam a városban - pedig nem voltam vele nagypapa, mint a Mercivel, ez a kocsi elaltat :)

Én is pontosan ezért váltottam Mercedesre. Nem kell nekem értékvesztés, garancia lejárta utáni szívás, amortizációra tervezés, nekem autó kell. Idővel rájön az ember, hogy az "autóság" egyik legfőbb ismérve az üzembiztosság. Akármilyen szép, jó, gyors, exkluzív egy SAAB, ha valaki nem mákol be egy megbízható példányt, igencsak megbánja a döntését.

A haverod körülnézhetne Németországban, 3-4000 euró körül gyönyörű 124-esek mennek egész jól felszerelve, még regadóval is megáll másfélből. Csak hogy ON is legyek :)

Szívesen egyébként :)
Előzmény: merci300_feeling (95085)
dhzsigmond Creative Commons License 2008.07.16 0 0 95098

Sajnos mindennek van egy vége. Nehéz elhinni, de az autóknak is. A karbantartások hiánya és a "rossz bánásmód" gyakorlatilag állandó  meghibásodások sorozatát tudja produkálni egy lelkiismeretlen tulaj által használt autó megvétele után.

Amiről itt már sokat irtunk  van a piacon 20-50  db  Mercedes ami teljesen leharcolt  és  a tulajdonosai  igyekeznek megszabadulni tőlük. Ezek a kocsik mindig feltünnek valahol körbe-körbe járnak  keresi a " madarat" aki ha megveszi vagy küzdd vele, vagy tovább adja, vagy bontó. ( Természetesen eladásra "kicsinositva", és sok süket duma kiséretében  kinálják eladásra ) 

Nagyon sajnálom S500 kollegát de valami ilyesmibe szaladt bele érzésem szerint , nem tudom a helyébe mit tennék, mert ezt idegileg nem lehet elviselni hosszú távon.

603.912 Creative Commons License 2008.07.16 0 0 95097
Sajnos ez van,nőnek a motorteljesítmények ezzel a hőtermelés is.
A hűtőméretek nemnagyon változnak,viszont nagyobb hőátadó felület kell,több vízvezető borda,sűröbb hőleadó lamella,marad az anyagvastagság csökkentése és ezzel a nagyobb esély a sérülésre.
A kavitáció nem gyorsan ölő méreg,időrendileg talán az átrozsdásodással vethető össze,
Viszont a hengerfejben vagy a hengerperselyeknél végzett pusztitása szintén drága mulatság,ha már annyira szétroncsolja az anyagot hogy egy erőteljesebb hőtágulásnál megreped.
Előzmény: karimax (95065)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95096
Szia Róka! Gondoltam, mert akkor már hívott volna másnap. Nem baj, örülök hogy szóltál neki!:) Köszi szépen!
Előzmény: Róka69 (95064)
Totyasrác Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95095
"Azért mert 13 éves volt a SAAB-od, attól szerintem még nem "rendeltetés szerű" az állandó szervízbe járkálás, nekem 16 túl a 190-esem, még se kell túl sürün szervízbe mennem vele."

Node egy saab, az olyan. Egy Mercedes meg nem. Ezért kerül ennyibe az egyik használtan, és annyiba a másik :) Mert a piac nem (teljesen) hülye...
Csak ezt a "100e km feletti autó nem kell"-dolgot felejtenék már el, az előző két kocsim eladásával megizzadtam rendesen :O
(Szervizkönyvvel 4.5 évesen 120e km, az sok. Ahammm. Meg 5 évesd turbódízelben a valós 145e az is... Márpedig én nem tekergetem! Most meg vettem egy autót 380e km-rel :D)
Előzmény: merci300_feeling (95085)
Don Cuba Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95094
Tegnap,elfelejtettem mondani a szelepekkel kapcsolatban...
5000-ért kaptam a sráctól a rejtett szelepeket!(állítólag 4-ért veszi)
Ugyhogy majdnem ugyanaz volt az ára mint neked,a különbözet szerintem a vidék/Bp-ből adódik. :)
Előzmény: dhzsigmond (95072)
s500 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95093
Joccakát mindenkinek.
Don Cuba Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95092
Jó estét urak!
karimax Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95091
A másik C30-as hűtője szintén a garancia után kis idővel szakadt át. A tulaj elmondása szerint azért nem térített semmit a Mercedes, mert az utolsó szervízelés nem szakszervízben történt.
Előzmény: bpjotruska (95088)
karimax Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95090
Nem csak a C30-asok, hanem az E320---S320 cdi-k is küzdöttek ilyen problémával.
Előzmény: bpjotruska (95088)
bpjotruska Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95089
vizessen = fizessen :-))
bpjotruska Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95088
Joestet, urak :-)
Nem vagyok hive az osszeskuves-elmeleteknek ( igen, me' minden uj autot ugy csinalnak, hogy a garancia lejarta utan romoljon el, s vizessen a szervizben a vevo, stb, stb... ), de : el tudod kepzelni, hogy a nemet mernokok egy ilyen egyszeru dolgot, egy hutot nem tudnak ugy megtervezni, hogy ne szakadjon at? Konyorgom, annyira banalis, 100 evvel ezelott is meg tudtak volna csinalni... a gozmozdonyok kazanjai sem robbantak fel csak ugy, pedig ott is volt nyomas rendesen :-))))
Előzmény: karimax (95087)
karimax Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95087
Itt a vízhűtő aljában van a váltóolaj szívó ágának hőcserélője. Egyszerű: a hűtőben túlnyomás, a váltóolaj hűtőrészben vákum. Átszakadt. Hűtővíz ment a váltóolajba. Az elektromos kuplung, meg rángatott mint az állat.

Hűtő, wandler csere, 6 liter olajjal átmosás, 6-8 liter frissolaj a váltóba.

2006 nyarán, 3 hónappal a garancia lejárta után, 45.000-km es autó. Kicsit durva.
Előzmény: Totyasrác (95077)
s500 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95086
Örülj neki, én ilyen keveset mostanában nem költöttem rá.
Nagyon bosszantóak az ilyen apró hibák.
Előzmény: Hooshee (95084)
merci300_feeling Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95085
Szia!

Köszönöm a tanácsokat. Tolmácsolni fogom a haveromnak. Az az igazság, azért ugy kb. 1.5-1.6 M-ja) van kocsira, de amugy nem áltagon felüli keresettel rendelkezik.
Ilyen évi fél millió srendszeres kiadások lehet megviselnék.
Azt hiszem őt inkább a kocsi kinézete büvőlte el!
Nekem is tetszenek a régebbi Saabok, de oda még nem jutottam el, hogy vegyek is ilyen kocsit.
A menettulajdonságai biztosan meggyözőek lehetnek, akár még a legkisebb turbo benzinesnek is. Jómagamnak a megbízhatóság a legfontosabb és valahol a fogyasztás is, bár évi 10-12 ezret megyek csak, így ez útobbi nem anniyra fontos már.

Azért mert 13 éves volt a SAAB-od, attól szerintem még nem "rendeltetés szerű" az állandó szervízbe járkálás, nekem 16 túl a 190-esem, még se kell túl sürün szervízbe mennem vele.
Persze időnként ez az cserére szorul, de nem túl sürün, inkább apróbb elektromos dolgok jönnek hébe-hóba elő, de szerkezeti vagy motorikus problémákat nem tapasztalok.

Mindenesetre köszönöm, hogy tapasztalataidat megosztottad velem, de a leírtak alapján azt hiszem a haveromnak ez a típus nem ajánlott....


UI: 1.5 M körül szerintem már szép mercit is kaphat, igaz nem túl fiatalt.
Előzmény: Törölt nick (95060)
Hooshee Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95084
Ejj :(

Én ma hoztam haza az 500ast. 3000 volt a cső, és újabb 3000 a munka...
Előzmény: s500 (95073)
s500 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95083
Közben ha már emelőn volt, azt is megnéztem miért nem volt fűtése a lambdámnak.
Hát valószínűleg azért, mert a csatinak, amire rámegy a lambda dugója, ki van törve az egyik lába tőből.
Na ez nem tűnt fel nekik a "szakszervízben" mikor cserélték a szondát, csak csodálkoztak, hogy visszajön a hiba.
Legalább nem kértek pénzt...
s500 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95082
Sírni már nincs kedvem, csak röhögni .
Azért nem ekkora volt a fejem tegnap éjjel amikor az út szélén nézegettem a telefonommal világítva mi akar kiszállni a motortérből.
Most már muszáj rendbetennem, aztán 2 év 11 hónap múlva lezsírozom :-)
Előzmény: jim202 (95076)
s500 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95081
Jó estét!
Hát ha a 6pk-s azt jelenti, hogy 6 bordája van-e a szíjnak ami rámegy, akkor 6-osom van.
Ez annak a levegőpumpának a kuplungja, ami a generátor fölött van, és csak akkor sűrít, ha hideg a motor.
Egyről beszélünk ugye?
És azokban jó a csapágy?
Gondolom igen, különben nem írtad volna :)
Mennyiért vesztegeted, ha nem vagyok indiszkrét?
Köszönöm.
Előzmény: csabais (95078)
Totyasrác Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95080
Jahogy ott külön olajhűtő van... Köszi!
Előzmény: csabais (95079)
csabais Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95079
Neked a hűtő oldalában volt, van a váltóolajhűtő. Az szakadt át.
Előzmény: Totyasrác (95077)
csabais Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95078
6 vagy 8 PK-s ékszíjad van?

6 os hoz van mágneskuplungom 2 is!
Előzmény: s500 (95073)
Totyasrác Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95077
Ezt lehetne részletesebben?

(Nekem is kellett hűtőt cserélnem, a váltóolaj bement a vízbe. Elsőre asz'ttem hengerfej, de a hűtőcsere megoldotta... Szóval mi lehetett ennek az oka?)
Előzmény: karimax (95066)
jim202 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95076
Az optimistáké a világ! :)) Jó látni, hogy még a "baj csőstűl jön" eset után is megmaradt a jókedved! Ha rendbe teszed, megint vagy 3 évig nem lesz semmi vele... nem bíztatlak, de a Mercik ilyenek :))
Előzmény: s500 (95075)
s500 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95075
Jó hír is van, mert most egy hétig biztos nem jön elő semmi, mert szét van szedve....
s500 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95074
Ja igen, és elment a fűtésem is :)
Ehhete.
Addig jó volt.
Klíma van, csak nem fűt ha kellene, a radiátorig már nem jut el a melegvíz.
Az a duo szelep vagy micsoda adhatta meg magát?
Előzmény: s500 (95073)
s500 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95073
sziasztok!
Ismét szivat a Vas.
tegnap este egyik pillanatról a másikra elkezdett szólni a másodlagos levegő kompresszor szabadonfutója.
Nem kicsit, hanem nagyon.
Ma leszedtük a helyéről, teljesen szétment benne a csapágy.
Ki lehet venni belőle, de természetesen nem lehet külön kapni, csak egyben a mágneskuplungjával.
Holnap mondanak rá árat a mercinél.
Ha már lent volt a szíj, megnéztük a többi csapágyat is, hát elvitte magával a generátor ét is, úgyhogy az is csere....
10.000 km-el ezelőtt, amikor az új szíjat vettem rá, még minden tökéletes volt.
Most nagyon örülök....
dhzsigmond Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95072
Jó estét Urak !
s500 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 95071
500-as 140-est alkatrésznek valót esetleg nem tudsz?
Előzmény: choexy (95068)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!