Ha olyan anyagi helyzetben van, amilyet elmondasz, akkor semmiképp nem ajánlom a SAAB-ot. Nem is igazán a szervizköltség maga bosszantó egyébként, hanem hogy mindig elromlik. Mindig.
A 2.0T 185lovas 9000-es már gyönyörűen szedi a tappancsokat, élvezetes vele közlekedni. Az Aero meg egy vadállat volt, az úgy ment, mint a mérgezett egér. Dízeles divat rugalmasságot írni, de 60-100-ra 3 mp alatt gyorsult kettőben :) A fogyasztásuk a teljesítményükhöz képest nem egetverőek, mert a sok lóerőhöz kis hengerűrtartalom párosul, ugye a turbo nem mindig tölt max nyomáson, a 270 lovas Aeroval 14-15-ből elvoltam a városban - pedig nem voltam vele nagypapa, mint a Mercivel, ez a kocsi elaltat :)
Én is pontosan ezért váltottam Mercedesre. Nem kell nekem értékvesztés, garancia lejárta utáni szívás, amortizációra tervezés, nekem autó kell. Idővel rájön az ember, hogy az "autóság" egyik legfőbb ismérve az üzembiztosság. Akármilyen szép, jó, gyors, exkluzív egy SAAB, ha valaki nem mákol be egy megbízható példányt, igencsak megbánja a döntését.
A haverod körülnézhetne Németországban, 3-4000 euró körül gyönyörű 124-esek mennek egész jól felszerelve, még regadóval is megáll másfélből. Csak hogy ON is legyek :)
Sajnos mindennek van egy vége. Nehéz elhinni, de az autóknak is. A karbantartások hiánya és a "rossz bánásmód" gyakorlatilag állandó meghibásodások sorozatát tudja produkálni egy lelkiismeretlen tulaj által használt autó megvétele után.
Amiről itt már sokat irtunk van a piacon 20-50 db Mercedes ami teljesen leharcolt és a tulajdonosai igyekeznek megszabadulni tőlük. Ezek a kocsik mindig feltünnek valahol körbe-körbe járnak keresi a " madarat" aki ha megveszi vagy küzdd vele, vagy tovább adja, vagy bontó. ( Természetesen eladásra "kicsinositva", és sok süket duma kiséretében kinálják eladásra )
Nagyon sajnálom S500 kollegát de valami ilyesmibe szaladt bele érzésem szerint , nem tudom a helyébe mit tennék, mert ezt idegileg nem lehet elviselni hosszú távon.
Sajnos ez van,nőnek a motorteljesítmények ezzel a hőtermelés is. A hűtőméretek nemnagyon változnak,viszont nagyobb hőátadó felület kell,több vízvezető borda,sűröbb hőleadó lamella,marad az anyagvastagság csökkentése és ezzel a nagyobb esély a sérülésre. A kavitáció nem gyorsan ölő méreg,időrendileg talán az átrozsdásodással vethető össze, Viszont a hengerfejben vagy a hengerperselyeknél végzett pusztitása szintén drága mulatság,ha már annyira szétroncsolja az anyagot hogy egy erőteljesebb hőtágulásnál megreped.
"Azért mert 13 éves volt a SAAB-od, attól szerintem még nem "rendeltetés szerű" az állandó szervízbe járkálás, nekem 16 túl a 190-esem, még se kell túl sürün szervízbe mennem vele."
Node egy saab, az olyan. Egy Mercedes meg nem. Ezért kerül ennyibe az egyik használtan, és annyiba a másik :) Mert a piac nem (teljesen) hülye... Csak ezt a "100e km feletti autó nem kell"-dolgot felejtenék már el, az előző két kocsim eladásával megizzadtam rendesen :O (Szervizkönyvvel 4.5 évesen 120e km, az sok. Ahammm. Meg 5 évesd turbódízelben a valós 145e az is... Márpedig én nem tekergetem! Most meg vettem egy autót 380e km-rel :D)
Tegnap,elfelejtettem mondani a szelepekkel kapcsolatban... 5000-ért kaptam a sráctól a rejtett szelepeket!(állítólag 4-ért veszi) Ugyhogy majdnem ugyanaz volt az ára mint neked,a különbözet szerintem a vidék/Bp-ből adódik. :)
A másik C30-as hűtője szintén a garancia után kis idővel szakadt át. A tulaj elmondása szerint azért nem térített semmit a Mercedes, mert az utolsó szervízelés nem szakszervízben történt.
Joestet, urak :-) Nem vagyok hive az osszeskuves-elmeleteknek ( igen, me' minden uj autot ugy csinalnak, hogy a garancia lejarta utan romoljon el, s vizessen a szervizben a vevo, stb, stb... ), de : el tudod kepzelni, hogy a nemet mernokok egy ilyen egyszeru dolgot, egy hutot nem tudnak ugy megtervezni, hogy ne szakadjon at? Konyorgom, annyira banalis, 100 evvel ezelott is meg tudtak volna csinalni... a gozmozdonyok kazanjai sem robbantak fel csak ugy, pedig ott is volt nyomas rendesen :-))))
Itt a vízhűtő aljában van a váltóolaj szívó ágának hőcserélője. Egyszerű: a hűtőben túlnyomás, a váltóolaj hűtőrészben vákum. Átszakadt. Hűtővíz ment a váltóolajba. Az elektromos kuplung, meg rángatott mint az állat.
Köszönöm a tanácsokat. Tolmácsolni fogom a haveromnak. Az az igazság, azért ugy kb. 1.5-1.6 M-ja) van kocsira, de amugy nem áltagon felüli keresettel rendelkezik. Ilyen évi fél millió srendszeres kiadások lehet megviselnék. Azt hiszem őt inkább a kocsi kinézete büvőlte el! Nekem is tetszenek a régebbi Saabok, de oda még nem jutottam el, hogy vegyek is ilyen kocsit. A menettulajdonságai biztosan meggyözőek lehetnek, akár még a legkisebb turbo benzinesnek is. Jómagamnak a megbízhatóság a legfontosabb és valahol a fogyasztás is, bár évi 10-12 ezret megyek csak, így ez útobbi nem anniyra fontos már.
Azért mert 13 éves volt a SAAB-od, attól szerintem még nem "rendeltetés szerű" az állandó szervízbe járkálás, nekem 16 túl a 190-esem, még se kell túl sürün szervízbe mennem vele. Persze időnként ez az cserére szorul, de nem túl sürün, inkább apróbb elektromos dolgok jönnek hébe-hóba elő, de szerkezeti vagy motorikus problémákat nem tapasztalok.
Mindenesetre köszönöm, hogy tapasztalataidat megosztottad velem, de a leírtak alapján azt hiszem a haveromnak ez a típus nem ajánlott....
UI: 1.5 M körül szerintem már szép mercit is kaphat, igaz nem túl fiatalt.
Közben ha már emelőn volt, azt is megnéztem miért nem volt fűtése a lambdámnak. Hát valószínűleg azért, mert a csatinak, amire rámegy a lambda dugója, ki van törve az egyik lába tőből. Na ez nem tűnt fel nekik a "szakszervízben" mikor cserélték a szondát, csak csodálkoztak, hogy visszajön a hiba. Legalább nem kértek pénzt...
Sírni már nincs kedvem, csak röhögni . Azért nem ekkora volt a fejem tegnap éjjel amikor az út szélén nézegettem a telefonommal világítva mi akar kiszállni a motortérből. Most már muszáj rendbetennem, aztán 2 év 11 hónap múlva lezsírozom :-)
Jó estét! Hát ha a 6pk-s azt jelenti, hogy 6 bordája van-e a szíjnak ami rámegy, akkor 6-osom van. Ez annak a levegőpumpának a kuplungja, ami a generátor fölött van, és csak akkor sűrít, ha hideg a motor. Egyről beszélünk ugye? És azokban jó a csapágy? Gondolom igen, különben nem írtad volna :) Mennyiért vesztegeted, ha nem vagyok indiszkrét? Köszönöm.
(Nekem is kellett hűtőt cserélnem, a váltóolaj bement a vízbe. Elsőre asz'ttem hengerfej, de a hűtőcsere megoldotta... Szóval mi lehetett ennek az oka?)
Az optimistáké a világ! :)) Jó látni, hogy még a "baj csőstűl jön" eset után is megmaradt a jókedved! Ha rendbe teszed, megint vagy 3 évig nem lesz semmi vele... nem bíztatlak, de a Mercik ilyenek :))
Ja igen, és elment a fűtésem is :) Ehhete. Addig jó volt. Klíma van, csak nem fűt ha kellene, a radiátorig már nem jut el a melegvíz. Az a duo szelep vagy micsoda adhatta meg magát?
sziasztok! Ismét szivat a Vas. tegnap este egyik pillanatról a másikra elkezdett szólni a másodlagos levegő kompresszor szabadonfutója. Nem kicsit, hanem nagyon. Ma leszedtük a helyéről, teljesen szétment benne a csapágy. Ki lehet venni belőle, de természetesen nem lehet külön kapni, csak egyben a mágneskuplungjával. Holnap mondanak rá árat a mercinél. Ha már lent volt a szíj, megnéztük a többi csapágyat is, hát elvitte magával a generátor ét is, úgyhogy az is csere.... 10.000 km-el ezelőtt, amikor az új szíjat vettem rá, még minden tökéletes volt. Most nagyon örülök....