normál használat mellett használtam mindkettőt, ugyanazokon az útvonalakon, ugyanolyan stílusban. évekig. mindkettőt. naponta. és a különbség az új javára dőlt el. nincs nagy különbség, pár deci.
más stílussal persze lehet befolyásolni mindkettőt. erre is, arra is.
egyébként pont nagyobb tempónál érzek hátrányt, az új autópályatempónál picikét iszákosabb. 140-re állított tempomattal bizony lefolyik 7 liter is a torkán, mert kb 130-nál vált a vezérlés a szomjasabb üzemmódba.
Sokszor emlegettem nem csak itt, hogy a "kihegyzett" kismotor abszolút nem előny, sőt, ugyanabban a karosszériában, ugyanazon igénybevétel és körülmények között még csak kevesebbet sem fogyaszt, mint a valamivel nagyobb hengerűrtartalmú társa.
Hogy a gyári fogyasztási adatok mennyire reálisak? Sajnos számtalan tényező befolyásolja tapasztalataim szerint, és nem kis mértékben még a tankolt üzemanyag minősége is. Szerintem a kétgyertyás (régebbi) i-DSI motor minden elemében a takarékosságra épül, és valamelyest szakít is a Honda hagyományokkal. Azt alulmúlni fogyasztásban a legújabb 100 lovas normál használat mellett biztosan nem tudja.
Persze ha folyamatos 160 km/h-ás tempónál mérnénk, akkor bizonyára a 100 lovas kedvezőtt fogyasztást adna, de az nem csak az új motornak köszönhető, hanem az új, picit módosított áramvonalasabb karosszériának is. Tehát a fogyasztási eredményt igen sok tényező együttes hatása alakítja ki.
nekem a 100 lovas egynégyes a nagyobb, nehezebb autóban ugyanolyan körülmények között egy picivel kevesebbet kér, mint anno a 78 lóerős egykettes.
...dinamikában pedig elég nagy a különbség. főleg ha nem csak egy ember van a fedélzeten, vagy megy a légkondi.
kommersz motor... hát nem tudom, azért nem jellemző méh mindig, hogy kisautókba változó vezérléses motorokat pakolnának a gyártók. inkább ész nélkül aggatják a turbókat rá mindenre, ami van a raktárban.
Honda Jazz 1.4 2006 -os autóm van, benne 2003 ezer km. legnagyobb
baja eddig a kb 4-5 ször az első izzók cseréje volt. Egy hetemindkét első tompí
tott fényem kialudt. Égőcsere bal, jobb, nem az volt a baj. Biztosíték akksi mellett? Az is jó.
bajuszkapcsoló burkolat le, és láss kínai csodát. 20 éve a Zsigámban volt ilyen, mikor nagyobb halogénizzót tettem bele. A százlábú szürke kábeldugasz műanyag háza a tompított vezetéknél elolvadt. reszelő kontaktspray, azóta még jó. Égőket bemértem, nem gagyi, nem nagyobb a Watt, Tapasztalt valaki már ilyet? Miért kisebb a kábelkeresztmetszet a dugasznál mint 1 égő előtt? relé után ! És a biztosíték mit művelt ezalatt? Kicsit csalodtam a távol keleti hírös elektronyikában.
2009-es 1.6 16V H Astránk lassan eléri a 90.000km-t és mindig 15000Km-t cseréltük az olajat (opel olaj 5w-30-as) benne de észrevehető hogy ennyi idő alatt 1 és 0,5 l közötti olajmennyiséget elcsipeget pedig nem kormos a kipufogó sem. Hibajelenség eddig nem volt teszi a dolgát mint egy igás ló.
Heti 600km megy bele fogyasztása igen jó 6,5-7 liter között van.
A jazzbe új kora óta 5w-30-as olaj van szervízben shell helix ultra volt most castrolt tetettem bele. Olajfogyás nincs, csere után 5000km-rel még az olaj alig volt elszíneződve! A minap hosszú útra(Hajdúszoboszló- Eger utánna vissza Szoboszlóra majd másnap +18km és Debrecenbe és vissza mentem) idulásnál éppen kivillant a sárga fény 13,27 litert tankoltam majd 291km megtétele után ismét kivillant a lámpa. 80-90 km/h közötti sebességggel haladtam nem siettem! 4,56L/100km
De van. Viszont ez gyári, a felkészült tolvajnak nem okoz meglepetést. Ezért írtam, hogy az egyedi beszerelésű védelmi eszközöknek van létjogosultsága.
Csak szerintem egy barkács kapcsoló helyett érdemesebb kifejezetten erre a célra gyártott eszközt beépíteni. Végeredményben az is megszakít, csak profibb módon.
Az a riasztó amire te gondolsz. Az indításgátló néma. Csak blokkol. Magad is beszerelheted. Lehet közelítő érzékelős is. akkor csak egy plusz műanyag fityegő van a kulcson.
Én nem akarok egy újabb távirányítót a zsebemben, nem akarom, hogy kettőt kelljen nyomkodnom a nyitásnál. Nálunk, ha nagy égzengés van vihar idején 50 riasztó kezd el tévesen szirénázni, akkor meg pizsamában nyugtázni kell mindenkinek, tisztázniuk - az enyém már halgat a tiéd visít, vagy mégse - vagy végül kikapcsolni...
Én csak olyat csinálnék, hogy ha a gyújtáskapcsolónál akarnának indítani kulccsal (?), vagy anélkül, - ne tudja elindítani a motort, csak ha a motortérben próbál megtalálni valamit amiről nem is tudja, hogy mi az, és egyáltalán ott van-e, majd utána nekiáll a műszerfal mögött valahol valamit megtalálni, ami miatt nem indul az autó.
Meg egyáltalán, én szeretek magamnak főzni.
Mondjuk a benzinpumpa nem kap áramot, csak ha egy óra alatt megtalál két mikrokapcsolót valahol a a fülkében, vagy szétszedi a középső boxot és közvetlenül ad áramot a benzinpumpának, - ha kitalálja egyáltalán, hogy az a hiba oka.
Valamiért nagyon tartja magát ez a rejtett kapcsolós dolog, pedig butaság. Nem is értem az okát.
Az egyedi beépítésnek valóban van létjogosultsága, de akkor már egy hárompontos, elektronikus indításgátlót kell beépíteni. Ezerszer hatékonyabb, biztonságosabb, és megbízhatóbb, mint egy rejtett kapcsoló.
Végre nem vagyok egyedül véleményemmel. Az enyém is még Japán gyártás, nem volt vele eddig baj, bízom benne a továbbiakban is így lesz. Olajfogyasztás sincs egyetlen deci sem a csereperiódus alatt. Érdekességként írom, hogy a Saxo 1527ccm-es PSA szívódiesel motorja ugyanilyen 10 év ill. 132.000 km után.
A Jazz előtt mint már többször említettem VW Golf lll TDI volt, csipegette az olajat, de nem volt annyira vészes, igazából akkor indult meg az olajfogyasztás, amikor a főtengely simmering tönkre ment, és olajban úszott az alja úgy 150.000 km után.
Olvastam a neten, hogy a legjobb lopás elleni védelem a saját gyártású, rejtett kapcsolós indításgátló beszerelése.
Ha ez igaz, ilyet kellene csinálnom, - de hogyan? Van valakinek ötlete, vagy inkább tapasztalata?
Valamelyik indításhoz szükséges (primer áram, vagy fedélzeti szg. betáp) vezeték betápját eldugott helyen megszakítani és bevinni pl. az ülés alatti kapcsolóhoz.
Hát igen, ki mihez szokott hozzá...Nekem csak japán autóm volt (van) így nekem ezek megdöbbentő adatok. Ja meg NDK kétüteműek, de ott állandóan fogyott az olaj :))
Egy VW Gruppe-tulaj összetenné a kezét ezért az adatért.
A Roomsterem új kora óta 10ekm/liter, egy haverom A4-ese 6-7ekm/liter, de ha jobban meghajtja, vagy télen rövidebb távokat megy, ötezrenként tölt rá. Mikor átvettem a szalonban, fel is hívták rá a figyelmem, hogy rendszeresen ellenőrizzem az olajszintet, mert ezeknél ez normális. Mikor megjegyeztem, hogy a Hondámban csak 20ekm-enként kell felnyitni a motorháztetőt, annyit mondtak: az japán. Ennyi...
Több fórumon vitatéma volt, illetve jelentős ellenvéleménnyel találkoztam, amikor azt mondtam, a Japánban készült autók a nagy számok alapján megbízhatóbbak, és nagyobb tulajdonosi elégedettség veszi körül őket, mint ugyanazon típus Japánon kívül gyártott példányai. Ehhez a véleményhez most is tartom magam.