Oldalfalon belül vastagítani a lemezt azt lehet, az javítja a helyzetet, csak vasalni lesz nehézkes. Előregyártott hegesztett háló oda ilyen feltételekkel csak akkor alkalmazható ha az egész hálót hajlítani lehet. A sitt - már unom két naponta mondani - csak a kivitelező szerint feltöltés, mert így megspórolja az elszállítást, lerakást lerakóhelyen, meg az utcára történő leszállítását. Az, hogy a 40 cm sitt alatt mi van az teljesen mindegy.
Egyébként milyen cég?. Egyre több a mekkmester.
Az elrepedés rozsdásodás ellen nincs érv. A nappali-éjszakai hőmérséklet változások miatt "lélegzik" a szerkezet, egy kevés pára mindíg van a levegőben. Idő kérdése a többi. Alulról rozsdásodik minden, ami rajta van az legföljebb arra jó, hogy alatta a szerkezet tovább marad nedves. Jelentkezzen aki látott már autót amelyik fölülről rohadt lefelé.
Hivatalosan a behajlás ellen lenne a feltöltés, illetve a 2 pontalap a szabad szélnél. Amennyiben a sitt nem megfelelő (kb 40cm vastag sitt réteg, alatta tömör agyag szerű föld), és a 15cm-es betonlemez vastagság sem elégséges az problémásnak tűnik számomra. A 6-os háló valóban nem tűnik combosnak, de ezt ajánlotta egy kivitelezéssel foglalkozó cég...
Két opcióm van ez esetben:
1. mivel a maximális magasságom adott, és a teraszt tartó oldalfal is már kész, így a teraszlemezt csak az oldalfalakon belül tudom vastagítani lefelé. Nyilván az lenne a cél, hogy az egész lemez az oldalfalat terhelje, így érzésem szerint extra vasalással tudnám kompenzálni ezt a hibát az oldalfal közelében.
2. Marad a 15cm-es teraszlemezem, csak valamilyen combosabb vasalást alkalmazok, amelyre jelenleg ötletem sincs...
Az elrepedés és rozsdásodás ellen esetleg azt tudnám felhozni ellenérvnek, hogy lesz rajta hidegburkolat, illetve fedett tetőszerkezet is lesz a terasz felett. Így maximum a talaj felől érheti jelentősebb nedvesség, ami nálunk nem jellemző.
Amennyiben ezzel a peremfeltétellel már nem probléma a terasz 2 részletben történő kiöntése, örülnék :)
Ezt odaadják részletre, még ha földből van, meg meg van süllyedve az oldala és kilapult az ablak stb. Vizesnek most nem mondanám, igaz alap nincs, de lehet vízszigetelés van.
Hajópadlós, alatta homokágy, meg amúgy mindenhol homoktalaj, szóval nemhogy vályogot, de földet sem tudom honnan szedtek hozzá.. xd Szinte mindenki meghalt már akinek köze volt hozzá, szóval még nyomozok ki látta hogyan csinálták...
Jobb házban szeretnék élni, de fel kell fognom hogy ilyenekre van pénzem, és sokan sokkal de sokkal rosszabbakban élnek.
Viharban majd rettegek, de amúgy reménykedem hogy még jópár évtizedet ki fog bírni. Bogarakat megpermetezem a padláson, a gombákat megpróbálom kiszárítani, az alaptól meg még messzebb viszem az ereszt és marad a remény hogy stabil marad a ház és nem akar kidőlni a főfal meg nem jön semmi biológiai kár.
Erre azért van esélyem hogy szerencsém lesz. Küldtem ennél rosszabb állapotú vályogházról is képeket.
A lyuk meg patkánynak kicsi, egérnek, nagy, nem tudom mi lehet az.
Most téglában lakok albérletben, laktam már vályogban, az közel sem volt ilyen lyukas és mégis az egerekkel folyamatos volt a harc. Nem félek tőlük, csak szeretem a tisztaságot és azt meg nem szeretem mikor az asztalon hagyott chipszes zacskóból kieszi a chipszet... Hiába szokod meg hogy mindent zárhatóba kell rakni, ha nem talál kaját akkor pl volt hogy elment a vonalas telefont mert kirágta a kábelt. Vagy megráz a hosszabbító mert az is ki van rágva. Persze őt nem rázta meg. Szóval egér ellen valamit ki kell találnom. A ház mögött erdő van, itt olyan rágcsálók vannak hogy a baromfinak lerágják reggelre a fejét ha nem zárod be őket.
Csak aggódom hogy a földfal mégsem olyan erős mint amilyennek tűnik ha pl az ablakmagasságban kirágják az egerek. Láttam már sok "csodaházat" de olyat aminél ennyi egérlyuk volt mint itt egyet sem. Bár itt a legutolsó tulaj szeméthegyekben élt, remélem csak azért és nem azért hogy statikai gond van vele.
Ahol nincs sávalap (6m-es oldal) ott szabad szélű a lemez. A legnagyobb igénybevételek szabad szélnél vannak. A betöltött sitt az nem feltöltés, hanem szemétdomb. A múlt héten szondáztak ilyen feltöltést, végignéztem. A szondát úgy kellett elkapni, hogy egy ütéstől el ne tűnjön.
A beton - ha nem egybeöntik - el fog repedni és a repedésnél el fognak rozsdásodni az acélbetétek.
A 6-os vas az csirkeháló.
A kívánatos vastagság számítás nélkül - ökölszabály - lemeznél a fesztáv 1/20-a, max. 1/25-e. Meg lehet csinálni 1/25-nél valamivel vékonyabbra is, de akkor már nagyok lesznek a lehajlások.
Egy kis betonozással kapcsolatos kérdéssel támadnék. Adott egy 6mx3m-es terasz, ami most készül. A sávalapozás megtörtént, és a sávalapra fel lett húzva a zsalukő. Sittel feltöltöttem a teraszt, és már lehetne betonozni.
6mm-es 100x100-as háló lesz a betonban. A kérdés az, hogy ezt a 6mx3m-es 15cm vastag lemezt mindenképp egybe kell kiöntenem?
Milyen problémák lehetnek amennyiben 2 részletben öntöm ki? Én úgy tippelem, hogy a 6-os vas nem ad elegendő stabilitást, hogy a két "független" (nyilván valamennyire hozzáköt a második lépés betonozása az elsőhöz) rész stabilan maradjon, így jó eséllyel az öntési határon elreped az egész lemez.
Szeretném, ha megerősítenétek, vagy cáfolnátok a felvetésem.
Extra információ: sávalap nincs az egyik 6m-es oldalon, csak 2 pontalap. Vagyis a sávalap csak U alakban lett elkészítve (a terasz nincs hozzárögzítve a házhoz a hőhidak végett)
Amit kinéztem magamnak vályogházat, kiderült hogy nem is vályogból hanem földből van. A külső tapasztás magyarul a vakolat az vályogból van, de a falak mindenhol föld amihez minimális vályogot kevertek.
Egy 60cm-es földfal hővezetési tényezője milyen modern falnak felel meg, mekkora ennek a hőátbocsátási tényezője?
Mert a vályogra még vannak a neten képletek... de a sima fekete földre arra nincs...
Itt pedig egy egérlyuk:
50 éve éve áll, akkor kibírhat még ennyit nem? :-)
Az ÁFA visszatérítést igénylőnek az új ingatlanban legalább 50%-os tulajdoni hányaddal kell rendelkeznie. Házaspár és élettársak esetén a lakásban mindkettőjüknek rendelkeznie kell az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett tulajdonjoggal.
A zártszelvény egy kerítéshez nem nagy tétel annyagilag. Az ásás, a betonozás, a vaskonfekciós munka, a lécezés, festések (a jó felületkezelés drágább mind a faanyag), kötőelemek, valamint a szerelési munkálatoknak nem több mind 12-15%-ka.
Úgyhogy teljesen értelmetlen a kerítésoszlopoknál 5ox5ox3-as zárt szelvény alatt dolgozni, a kapuoszlopot 7ox7ox4-es és kaput minimum 5ox5ox4-ből. Jobban is néz ki. Heggeszteni is jobban lehet.
Az egyszerű olcsó normál acél be fog rohadni, mert nedvesség éri. A rozsdamentes jobban bírja.
Csak nem mindegy, hogy felteszed pl. a rozsdamentes 2x összegért, vagy x összegért négy évente a normál acélt, aztán még szenvedhetsz is vele. Ha aluból csinálod, nem fog szétrohadni sem, meg nehéz sem lesz. És ezek egy ház ára mellett apró költségek is lehetnek, nyilván nem 300 méter alu kerítésre gondolok.
Van egy-két jó megoldás, ami két csavarból áll, így tudod vízszintesen meg függőlegesen is állítani a kapuszárnyat, utána meghúzod egy-egy anyával és kész. A forgó rész meg fordított, felül zárt, alul nyitott, így nem esik bele semmi csapadék.
Ha aluból meg rozsdamentes anyagból csinálod, akkor örök élet. Ha normál acélból lesznek a zsanérok, akkor hiába nyitogatod naponta, be fog rohadni. Tudom hogy drágább a rozsdamentes, de hidd el, megéri. Ha maradsz a normál acélnál, akkor galvanizáltasd, de vannak ahol egyszerűen túl nagy a keret, és nem tudják megcsinálni, darabokban meg sokat nem ér. De ez sem olcsóbb sokkal.
Szerintem kérj ajánlatot egy-két kerítésépítő brigádtól, ők mondanak méretet is, aztán ha sokallod, a méretek már meglesznek, tudod mit kell venned.
Szerintem az 50-es is elég, sőt, talán még a 35-ös is, attól függ. Ha pl. tégla/kő/kerítéselem oszlopok közé teszed, szerintem a 35*25-ös zártszelvény (vagymekkora, 35 tuti) is jó lehet. Vagy pl. 10*10cm-es oszlopok lesznek?
Szerintem, ha figyelembe vesszük, hogy a vörösfenyő is merevíti a szerkezetet, akkor lényegesen célszerűbb a hosszabb oldalával a kapusíkra merőlegesen elhelyezett téglalap keresztmetszetű szelvény, mint a négyzet, amit Kapocska javasolt. Amúgy a 40x40 is elég, csak kicsit jobban fog torziósan tekeregni a szerkezet.
Az U-val az a baj, hogy esztétikailag nem annyira tetszetős.
Minden attól is függ, milyen a konstrukció és az igénybevétel.
Nálunk a 350x210-es szárnyban nincsen 20x40-esnél vastagabb zártszelvény és még a biciklik is azon lógnak, de persze nem síkban van a szelvényszerkezet.
na, úgy értem, ha magánszemély épít, max 300 m2-es új családi házat (tehát nem generálkivitelezővel építtet, hanem maga szervezi a kivitelezőket), akkor tud visszaigényelni max 5 millió összegben áfát.