Az a helyzet,hogy a szeleprugók minden a helyén vannak,a szívó zárt,a kipufogószelep nyitott állapotban,a kis bütykök,amik a szelepet mozgatnák a motor körbeforgatásakor meg sem mozdulnak,azt gondolom,hogy ez vezérműtengely törés,de azt nem kellett volna hallanom?
Az egy jó konstrukció anyámékét vagy 6 évig nyúztuk 1/2 holdon. és semmi baja nem volt míg egyszer csak ellopták:_(.
Nos ha csak így egyszerre elmegy a kompresszió, lehet megszorultak a szelepek.
Oldaltszelepelt itt ugyan is nem üt bele a dugattú ha nem zár vissza a szelep.
As oldalán van egy kis álló téglalap alakú dekli két csavar rögzíti, ha azt leveszed látod a nyomórudak végét és a szeleprugókat lehet hogy csak a szeleprugó törött el vagy a félhold retesz ugrott le a tányérról. Sztem ezt nézd meg legelőbb. Úgy emlékszem colos méretű csavarok vannak benne.
Lehet hengerfejes , ez furcsa lenne mert eléggé masszív tömítés van benne. Én kétszer szedtem szét a motort kimosni az alusarat, volt benne jócskán és ugyanazokkal a tömítésekkel raktam össze.
Eleinte szórta az olajat a gép a tetejéről(legalábbis onnan csorgott le),de dolgoztam vele tovább,erő volt a gépben végig,aztán munka közben minden előjel nélkül úgy leállt,mintha lehúztam volna gyertyapipát,nem volt küszködés-prüszkölés-recsegés semmi.Próbáltam újraindítani azonnal,de a behúzózsinor ellenállás nélkül simán forgatta a dugattyút,majd mikor visszahült némileg javult a helyzet,de még csak nem is pöffent.Kivettem a gyertyát,szikra van,majd az újammal befogtam a gyertya nyílását,és megjárattam benne a dugattyút.Nos,az egy éves kisfiam erősebbet pukizik,mint ami abból kijött,abszolút semmi nyomás nincs a motorban.Egyelőre ennyi történt,holnap tudok vele foglalkozni jobban,remélem sikerrel járok.Esetleg ha valakinek van hasznos hozzászólása,azt megköszönném előre is,köszi.
Szia! Nekem is robi 55-öm van és nálam így van bekötve: piros vezeték illetve a leállító kapcsoló a G pontra sárga vezeték az I pontra (középső) fehér az 1-re és tökéletesen működik.
Hát nem nagyon van szikra!ha van akkor elenyésző!régen külön volt a trafó és a tirisztor!és a trafó tönkrement.!És vettem inkábbb babetta(robi tirisztort)!ami ugye egyben van a trafó...!és nem sikerül normálisan bekötni!nem tudom mik a kijövő kábelok..4közül egy ad áramot!
Sziasztok! Van egy robi 54esem! és gyujtást kellene bekötni!vettem tirisztort 3saru van rajta!(fekete doboz)és kijön a gépből 4szál vezeték!Egy kék amiből jön áram!egy fehér meg két fekete!esetleg tud valaki segíteni ?hogy mit hova..!Köszönöm előre is!
Szia! Nem vagyok nagyon jártas a dologban, de azt hiszem a Marci fűnyíróadapter olyan, hogy azon van a tolókar. Ha leveszem a marciról a motort, a hajtóművön marad a tolókarja. a motort három csavarral tudom rögzíteni a hajtóműre. Mennyi lenne az adapter ára?
Esetleg van valakinek ötlete, jó e ez az adapter a Marci felfogatáshoz?
Szerintem nem biztos, hogy egyszerűen házasítható a régi váltó az új kúpos kuplunggal. Gondolom, a gyártónál (ker@robix.hu, 88/577-921) valószínüleg kapásból megmondják, hogy lehetséges-e.
A Robi 155 ös kertitraktor az terra motoros gép, robi 3+1 es hajtóművel? Mert azon a motoron csomo alkatrész terra. Pl.: kipufogó, levegőszűrő, karbi meg egyebek.
Én ajánlom, gyárból szerezz újjat, mert az biztos jó a használt meg vagy bejön vagy nem. Akkor a zsocrota nem egynagyon jóvalami volt??? Én nem szoktam ki csilivilizni amit eladok, hogy akiveszi lássa hogy néz ki!!!Nem pedig szépenkipöpecelt szarkupacot árulok.Elég fura is volt,hogy annyirahirdetve volt a paripa... Vagy háromszor ráfutottam. Menek,majd reggel leszek...Valami olcsó pénzért szerezz már nekem is ilyen kaszát :P:P
Hát akkor valahogy át kéne alakítanom, hol tudok olyan kuplungot szerválni? Nem tudok dobkaszát, ugyan nekem van, de az nem eladó, már feltettem ide róla képet. Az egy 8lovas Indian motoron van rajt, 1m ert visz két tárcsás, rendrekaszáló. De nagyon jó! csak kellett még egy gép cipekedni, mert nincs kedvem arról levenni mindig a kaszát, mert ilyenkor nyáron napi szinten használom.
Azt a hibátlanul felújított kapálógépedet ma vettem elő másodjára,elsőre csak az olajat szórta ész nélkül,"nálad ez a gond nem jelentkezett" természetesen,most pedig munka közben a kompresszió szökött meg a gépedből...Nem is tudom mit mondhatnék,gondolom nálad hibátlanul üzemelt,köszi.
Pontosan. Belsőkulcsnyílású csavar. Az irgalmatlan lehet, mármint a röpsúlyos. nem vagyok nagyon híve. Az 55-ösön elég is, még jó hogya többin nem az van. Bár sztem lehet a tuedet is áát lehet szerelni,mert a főtengelyre megy fel az egész összeszerelt kuplung. Alul csak a kinyomó lap van a váltó felöl. Mi úgymond sokat szoptunk a kulplunggal. Állandóan az állító ablakalján megjelent az olaj, de ugye addigra belül a kuplung mindig csupa olaj volt... Van egy szellőző szelep a váltó elején. De a szimmeringet nyomta ki inkább. Aztán egyszer nyakon öntöttük próba képpen és azóta nincs ilyen gondunk... Lehet kevés volt az olaj a gyári szinten. vagy nem tom. Te mi jót csináltál a géppel? Nem tudsz hozzá dobkaszát véletlenül????