A membrán tulképp a subler. Csak nem a gázbovden, hanem vákum mozgatja. Borzasztóan érzékeny alkatrész. Vigyázz mikor szétszeded, mert egy nagyon hosszú rugó ki fog repülni.
Ja igen! Szere is írta! Ékszíj! De jó lenne tudni, hogy kétütem, vagy négyütem? Négyütemnél lehet a membrán is hibás, de akkor alig megy a motor, nemhogy hatvannál megindul. Kontrasztrugó lessz.
A segítségeteket szeretném kérni. Egy Aprilia Scarabeo 100 ccm van 2007-es 7500 km-rel. Eddig teljesen jól működött, most is hidegen, melegen indul, viszont lassabban gyorsul kb 50 km/h -ig mint korábban. 50- 60 as sebességnél már nincs gond, de előtte nincs annyi ereje mint korábban. Emelkedőn is lassan és nehezen megy. Mostanában cseréltem benne motorolajat.
Nekem anno mikor megvolt a 150-es ROTAX blokkos akkor hasonló bajom volt nekem is. A bibi nálam az üzemanyag szivattyúhoz vezető vákumcső volt. Szépen elért a gumicső a szívócsonknál, vágtam belőle majd rátoltam. Ellenőrizni a működését úgy tudtam, hogy a benzinsapit lecsavartam és látható lett egy perc indítózás után a felesleges benzin visszafolyása. Remélem tudtam segíteni.
Ha elszállt az olajpumpa, akkor lehet, hogy vége a hengerednek. De lehet akár membrán is. Vedd ki, pucold meg, aztán még nézd meg, hogy nem fehér e az olajad, vagyis kapott e vizet? Akkor hengerfejes, nem túl drága, ha csak tömítés. Elektrónika nem csinál ilyent.
Segitseget kernek! Megallt a Scaram (125 Rotax 2000).
Tegnap este elindultam vele, rendesen indult, rendesen ment, majd minden jel nelkul leporgott a motor. Utana nem indult.
Masnap megint elsore indult, ketyegett egy kicsit, majd megint leallt. Azutan mar csak elindul majd egybol leall. (ha gazfroccsel kicsit eletben lehet tartani)
A gyertya ozbarna. Ugy neztem benzin is van. Nem durrog, nem csattog csak nem indul!
Egy kis segítség kellene a szakiktól! A fateromnak van egy 2006-os Scarabeo Light motorja. Az a gondja, hogy országúton ha 100km/h-s sebességről visszaveszi a gázt akkor 80-60km/h között nagyon szitál az eleje. Van rajta nagy túra plexi, de vele vagy nélküle is ugyanaz. Az első kerékben új csapágyak, gumisnál kicentírozva a kerék. Ha behúzom az első féket és tologálnám ugye a motort semmi kottyot nem tapasztalok sem a teleszkópon sem a kormánynyaknál. A hátsó teleszkóp maximális erősségen ( a leggyengébben is szitál). Tudtok segíteni? Előre is köszönöm a válaszokat!
Tudom a számat, épp most beszéltem Vele, csak időm nem volt kotorászni a telefonba. Futár vagyok hétköznap. Zsír a gép! 100-km-ert sem ment az új varió. Érdemes gondolkozni rajta. Megyek bontok szívesen, ha szeretnéd látni. Karcmentes vas.
A bloklegkisebb hibajatol menekulni kell mereg drága az alkatrész nézzel csak körül a shopokba.A rotax blokos motorokban a blokban bármikor bármi megdögölhet.