Keresés

Részletes keresés

rg7 Creative Commons License 2007.10.13 0 0 5324
mikor az elgázolt személy rokonával beszélsz telefonon

Véleményem szerint ezt a hibát nem szabad elkövetni (a baleset helyszínén, azon melegében semmiképpen), sőt a kapcsolatfelvétel még később is necces.
Előzmény: bereizoli (5323)
bereizoli Creative Commons License 2007.10.13 0 0 5323
Miért kellene tök természetesnek venni, hogy elgázolunk valakit? Miért ne viselhetné meg az embert hogy elgázol valakit? Hogyan lehet felkészülni arra, mikor az elgázolt személy rokonával beszélsz telefonon, és megkérdi tőled, hogy nagyon össze tört-e? Olyankor mit mondassz neki?
Előzmény: monor-21 (5321)
az igazságos Creative Commons License 2007.10.13 0 0 5322
:-)

Való igaz, manapság divat teljesen természetes dolgokat rendkívülinek beállítani.

pl: rendkívüli módon decemberben havazott

stb stb
Előzmény: monor-21 (5321)
monor-21 Creative Commons License 2007.10.13 0 0 5321

Ez a hivatalos verzió(d)!

 

Egy kisnyugdíjasnak milyen "hivatalos" verziója lehet?

Igen.

A kisszobámnak ez a hivatalos verziója.

Enyém.

Magány vélemény.

 

 

Nem minősítem a maiakat.

Sem.

 

A mi felkészítésünk valószínűleg - ebben az ügyben - alaposabb volt, vagy lehetett.

 

A munkával velejárónak fogadtuk el, hogy előbb - utóbb elütünk valakit.

Nem rendkívülinek.

 

Azt tekintettük rendkívülinek akinek sikerült 40 év munkaviszony után úgy nyugdíjba mennie, hogy egy ilyen sem volt neki.

 

Előzmény: 1047 005-2 (5319)
az igazságos Creative Commons License 2007.10.13 0 0 5320
valóban szerencsések azok akikkel nem történik hasonló eset, de mivel időről időre előfordulnak hasonló esetek, ezért bizony célszerü felkészülni (már amennyire lehet) arra, hogy ilyen esetekben mik azok a dolgok amelyeket mindenképpen meg kell tennünk, esetleges további tragédiák elkerülése miatt.

"elvenni a gőzt" lezárni a szabályzót magyarán megtenni mindent, hogy a vonat távollétünkben ne tudjon elindulni, elgurulni, (felrobbanni (gőzmozdonyok idején))
szóval észnél lenni, hogy ne tetézzük a bajt.

Bármennyire furcsa, a mozdonyvezetőnek először nem segítenie kell, hanem ezen intézkedéseket megtenni és a legrövidebb időn belül értesíteni mentőt, tűzoltót, rendőrt, illetve ezen szakszolgálatok értesítését kezdeményezni.

Aztán jöhet az elsősegély, ha még szükség van rá.

Talán kissé morbid dolog ezt így leírni mégis ez a helyes sorrend.

Ha valaki fuldokol a hideg vízben, oda sem ugrik be felhevült testtel a megmentő.

Bizony bizony egy drámai helyzetben való helytállást oktatni kell, hogy kevésbé legyen meglepődve az ember ha ilyesmivel találkozik.

Az érzésvilágot nem lehet ennyire befolyásolni.



Előzmény: 1047 005-2 (5319)
1047 005-2 Creative Commons License 2007.10.13 0 0 5319
Ez a hivatalos verzió(d)!

Bármit lehet elméletben oktatni,vizsgálni,vagy úgy viselkedik az Ember vagy nem.

Szerintem egészségesebb,szerencsésebb az az ember akinek (a munkájából adódóan) nem kell ilyet átélni (akár többször is).
Előzmény: monor-21 (5318)
monor-21 Creative Commons License 2007.10.13 0 0 5318

Mindíg csodálkozom, nem minősítem hanem csodálkozom azokon a kollégákon akiket egy súlyos vagy halálos baleset megrendít ha ők vétlenek.

 

Amikor kezdtem olyanok oktattak akiknek az életében a halál napi élmény volt.

Természetességgel beszéltek róla.

 

Beszéltek arról, hogy amíg a halottas kocsi megérkezik, (2-4 óra) hogyan szedjük össze az elhunyt darbajait, hogyan takarjuk le fehér papírral, (akkoriban ez volt), és vigyázzunk, hogy a halott értékeit ne vigyék el a bámészkodók, illetve egy arra szaladgáló kutyus nehogy elvigyen egy darabot a halottból.

 

Később, az élet békésebb lett és a halott különlegessé vált.

Különleges valamivé.

Kultikussá.

 

más

 

A járművezető.

Anno a járművezetői kiválasztásnál (még a pszihológiák előtt) beszélgetés volt.

Ott a beszélgettető szándékosan provokálta a jelöltet.

Kiváncsiak voltak, hogyan viseli.

 

A tartózkodókban mindenhol kint voltak az :....."...Ez történt....." című plakátok .

Ott arc minden kitakarása nélkül mutatták a balesetet.

Mindegy hozzászoktatták az ilyen balesetben még nem érintett kollégákat, hogy ne hisztizzenek ha ilyen (majd) történik velük, mert ez a szakmával jár, ez - sajnos - munkánk tárgya is.

 

Akkoriban azt küldték pszihológiai vizsgálatra aki ilyen eset után kiborult.

Belőlük lettek a fűtúházi tartalékok, garázssofőrök, stb.

 

A többséget úgy iskolázták (havi egy oktatás), hogy nyíltan beszéltek a dologról, evvel mintegy felkészítve őket arra, hogy bármikor megtörténhet velük is.

 

Például rendkívül szigorúan vették az eset utáni munka technológiai sorrendjét.

Nem azért mert ez olyan fontos volt, hanem azért, hogy az érintett járművezető erre koncentráljon ne a látványra.

 

Mint a kiskátét mondaták fel ezt a sorrendet (ma is tudom) és belekötöttek ha és helyett vagy-ot mondtál.

Szó szerint kellett tudni mint a himnuszt.

 

A mozdonyvezetőit nem tudom fejből, de azt tudom mi volt az első pontja :

1./ Leveszem a gőzt.

2./

3./

4./ Leszállok a gépről és megnézem az eseményt.

 

Nem tudom mit jelentett a leveszem a gőzt, de gondolom arról szólt, hogy először valamilyen technológiai dolgot csináljon és csak utána szálljon le a vonatról megnézni mi történt.

 

 

dzcsiga Creative Commons License 2007.10.13 0 0 5317
Mert ugye van két kategória: az öngyilkos és a szerencsétlen baleset.

Mert ugye van három kategória: az öngyilkos, a szerencsétlen baleset és az arogáns barom, aki nem hallgat senkire..
Előzmény: L06 (5311)
V43 1024 Creative Commons License 2007.10.13 0 0 5316
Igen -olvastam- így van és ez szent igaz, csak később jönnek ki a dolgok. A héten előlről olvastam a topikot -volt egy kis időm-  olvastam pl. a "maszk" történetét is. Aztán szerdán már azon kaptam magam, hogy ilyen estekkel roncsokkal miegymás álmodok. Akkor min mehet keresztül az -pl. egy mv.- aki éppen személyesen éli át.....
Előzmény: Frankyeinstein (5315)
Frankyeinstein Creative Commons License 2007.10.13 0 0 5315
Olvastátok Moldova könyvét? (Akit a mozdony füstje megcsapott)
Engem nagyon mélyen megérintett az a rész, amikor arról mesél, hogy egy mozdonyvezető egyszer elütött a sínek között játszó kislányt. Akkor nem borult ki, de rá néhány szolgálatra, kísértetiesen hasonló körülmények között egy, a vágányok között lévő libát csapott el, és ekkor "borult ki nála a bili"...
Néha az ember akkor, ott, fel sem fogja a dolgokat, csak később ülepszik le, és jön föl a felszínre... :-(((((
Előzmény: L06 (5311)
Frankyeinstein Creative Commons License 2007.10.13 0 0 5314
Fú, ez azért kegyetlen... :-((((((
Előzmény: Törölt nick (5310)
Frankyeinstein Creative Commons License 2007.10.13 0 0 5313
Sőt, kettő!
Előzmény: 95 55 2241 152-4 (5306)
Frankyeinstein Creative Commons License 2007.10.13 0 0 5312
Vááá... Ez minden idők legszörnyűbb rémálma! Hogy az a vonat, amelyik helyesben jön, kitakarja a helytelenben érkező haladóst... Iszonyat ez így! Valami átjáró, vagy biztosítás, vagy akármi kellene oda, de nagyon! De gondolom, ez nem cask itt van így.
Előzmény: Siemens113 (5302)
L06 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 5311
Nagyon kegyetlen dolog lehet, hogy az ember ül egy nagy-nagy masina vezetőállásán, és bármit tesznek az orra előtt, képtelen tenni ellene...ááááh...
Mert ugye van két kategória: az öngyilkos és a szerencsétlen baleset. Az öngyilkoson még csak-csak túllesz az ember, mert hát magának akarta... de a szerencsétlen baleset kategóriája nagyon kegyetlen... ilyenkor nem is csodálnám, ha az ember nem kerülne vissza a gépre... tényleg nagyon kemény lehet... főleg amikor pl. ilyen fiatal lány kerül a vonat elé... sajnálom nagyon a lányt is és a kollegát is...
Előzmény: 95 55 2241 152-4 (5306)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.10.12 0 0 5309
Természetesen az ilyen balesetek áldozatainak nagy része magának köszönheti azt, ami történt vele, én viszont akkor is sajnálom őket. Te viszont jobban fogalmaztad meg a dolgot, mert a "körülötte maradottaknak" még nagyobb fájdalom az ilyen. Az élők tényleg fontosabbak!

Talán azért van, mert sok egykori baleset anyagát olvastam, de észre vettem magamon, hogy mióta komolyan kutatok az ilyen események után teljesen máshogy viszonyulok a dologhoz. Régen én is azt mondtam egy ilyen balesetnél "aki hülye, haljon meg", az utóbbi időben viszont fel sem merül bennem ez, bármi történt is.
Előzmény: rg7 (5305)
M.VIII Creative Commons License 2007.10.12 0 0 5308

Halihó!

 

Igaz nem nagyvasút, csak HÉV, hétfon autóval utkôzôtt a vonat a ráckevei vonalon Duna-híd forgalmi kitérônél az útátjáróban. Az átjáró fedezetlen, csak egy STOP tábla és egy andráskereszt figyelmeztet, a birka gyerek csak nem állt meg....a fszt. hiába gesztikulált kiabálva, hogy álljon meg, bement...aztán csatt. a vonatról néztem végig az egészet. Szerencsére személyi sérulés nem tôrtént, az autó jobb hátulját kapta el a szerelvény jobb sarka, és kicsapta a vágány mellé.

rg7 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 5307
Nálad is egy pont!
Előzmény: 95 55 2241 152-4 (5306)
95 55 2241 152-4 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 5306
Én meg a kollégát sajnálom mert ő az aki nem tehet semmiről,bár mindnyájan másként éljük meg az ilyen eseteket,de ezt csak az tudja akinek volt benne része.:-(((
Előzmény: rg7 (5305)
rg7 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 5305
OK, de attól még igencsak magának köszönheti.
Egyébként nem őt sajnálom (mert neki már mindegy), hanem a körülötte maradtakat, akik már csak az emlékével, az űrrel és a fájdalommal élhetnek.
Az élők fontosabbak!

Tehát azok a bizonyos jelzők ebből a megközelítésből már nem is biztos, hogy olyan kemények.
Előzmény: Bárdos Imre (5304)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.10.12 0 0 5304
Éppen ezért nem értem soha a kirohanásokat pl. itt a topikon, amikor egy-egy ilyen eset után mindenféle leminősítő jelzőket mondanak az érintettre! Akárki hibájából történik is egy-egy baleset, az a szerencsétlen, aki esetleg az életével fizetett a hibájáért/figyelmetlenségéért EMBER volt és azt hiszem ez a legfontosabb!
Előzmény: rg7 (5301)
exmv Creative Commons License 2007.10.12 0 0 5303
Főleg, hogy most már nem "egy biciklis", hanem neve, arca van, barátai vannak ... szóval ember van a hír mögött...
Előzmény: rg7 (5301)
Siemens113 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 5302
MAglódi nyaraló:

Egyszer volt egy nagyon cifra eset csodával határos, hogy nem volt belőle gond.

Még pár évvel ezelőtt az Ister 18:10kor inult a Keletiből később mint most. Lényeg, hogy volt valami gebasz és előtte a személy összeszedett egy tetemesebb késést. Az előztetés úgy jött ki nyaralóra, hogy a személy beállt a 2-re az Istert meg elküldték Maglódról helytelenben. Teljes takarásból csapódott (volna) a nép közé... kürtölt ott mindenki tulképp.... :(
Előzmény: Frankyeinstein (5297)
rg7 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 5301
Maga az eset nem érintett meg, de ezt most szívszorító volt végigolvasni...
Előzmény: Rooger Preed (5300)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.10.12 0 0 5300
Kicsit visszatérnék a témához, mert egy kerékpáros oldal is foglalkozik a témával:

http://alleycat.hu/blog/20071010/elvesztettem

Az ott lévő szemtanú leírása az egyik hozzászólásban:

"Amikor a Tél u. sarkán befordultam Rákospalota felé a sorompó már le volt engedve. Elment egy vonat a Nyugati felé. A sorompó lezárva maradt. Amikorra odaértem, a Fót felé menő vonat még nem haladt el, de az istvántelki megállóból valószínűleg már elindult. Ekkor érhetett Ági a sorompóhoz. A vonat elment, ekkorra Ági már elindult keresztbe. A harmadik vonatra nyilván nem számíthatott. Amelyik Fót, Vác irányába ment, mindent kitakart. Amire én megláttam és mire kiálthattam volna, már késő volt."

Előzmény: V43,1078 (5280)
V43 1024 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 5299

Igen, sajnos sokan nem értik meg, hogy az Ő érdekük várni még 2-3 esetleg több percet, mint soha nem haza érni.

Igazad van, én is megneveltem egyszer a barátnőm egy kis vágánnyal párhuzamos sétával, (járdán) amikor inkább át akart menni a kitérők között....

Előzmény: Frankyeinstein (5298)
Frankyeinstein Creative Commons License 2007.10.12 0 0 5298
Igen, van olyan vezér, aki "elfékezi" magát egy kicsit, és az átjárón áll meg. Ha hallanád, ilyenkor milyen szitkozódások mennek az utasok között!
Aztán persze olyan is akad, hogy valóban elfékezi magát, és már a peronról is lelóg az első kocsi eleje... Hát, azt sem idézném szó szerint, pedig mind a kettő a "szerencsésebb" eset, mintha valakit feldarabol a szemből jövő vonat.

(A lányomat is rászoktattam arra, hogy inkább érjen haza később, mint hogy soha, vagy csak tolószékben... :-((( )
Előzmény: V43 1024 (5294)
Frankyeinstein Creative Commons License 2007.10.12 0 0 5297
Szó szerint! Sokszor Nyaralón is úgy kell rákiabálni az emberekre, hogy ne menjenek... Aztán meg volt, hogy cipősarok akadt be a sín és az átjáró közé... Na, az is meleg helyzet!
Előzmény: Zsivany (5296)
Zsivany Creative Commons License 2007.10.12 0 0 5296
"Sajnos, az eset nem egyedi.
Maglód-Nyaralón se sorompó, se egyéb."

Szentmártonkátán ugyan ez a helyzet, pedig ott még fénysorompó is van. Csak senki sem nézi. Délután a munkából hazajárók leszállnak a vonatról, a többség már nem ér át előtte, összetömörödnek az útátjáróban, aztán alig hogy elhúzza a vonat a végén már mennek is át mint a birkák. Félreugrani se tudnának sokan, mert annyira tömören mennek át. Szerintem eddig csak a szerencsén múlott, hogy nem történt ott eddig tömeges gázolás. Néhány húzós helyzetet magam is láttam. Ha csak 5 másodperccel korábban jön Szolnok felől a vonat... Belegondolni is szörnyű.
Előzmény: Frankyeinstein (5287)
klapperes Creative Commons License 2007.10.12 0 0 5295

"Szóval nagy az isten állatkertje."

"Illetve van mész bőven...."

 

Mindkettő igaz. Egy harmadik is igaz: az emberi hülyeségnek nincs határa!Ma hajnalban volt egy Sopron-Délinél, egy egyetemista...

Előzmény: Siemens113 (5281)
V43 1024 Creative Commons License 2007.10.11 0 0 5294

Hali, néhány gondolat.....

 

Sajnálom az áldozatokat, de a családjukat és azokat az embereket, akiknek össze kell "takarítani" egy ilyen baleset után....hát őket is. A PFT is kimegy, ezért lehet elfogult vagyok.

 

Az átjárók előtt megálló vonatok esetére láttam egyszer egy mozdonyvezetős trükköt, ami ugyan "Á" meghaladása..... Ha tudja, az mv, hogy a másik vágányon vonat jöhet, szépen beteszi a gépet az átjáróba, vagy lassabban indul-gyorsít, így lefedezi az átjárót a siető emberektől, amíg a másik vonat odaér....

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!