"Mi is egyben tettük meg annak idején, Bódvaszilas-Irota-Fancsal-Boldogkőváralja szakaszolással, és ebből egyedül az első nap volt egy kicsit húzósabb, kb. 26 km."
En is egyben tettem meg annak idején, Bódvaszilas-Boldogköváralja szakaszolással, és ebböl egyedül az elsö nap volt egy kicsit húzósabb, kb 65 km.
Fancsalon a kocsmával szembeni házat is kiadták még annak idején (a kocsmában kell érdeklődni), ott nem volt lakó, tehát kutya sem. Viszont tényleg csak kulcsosház szintű volt :-(
Mi is egyben tettük meg annak idején, Bódvaszilas-Irota-Fancsal-Boldogkőváralja szakaszolással, és ebből egyedül az első nap volt egy kicsit húzósabb, kb. 26 km.
Szabadon jönnek velünk az erdőben, nem távolodnak el 10..15m messzebbre. Ha vadat látnak akkor nem erednek a nyomába. Figyelnek, de simán visszatarthatók.
Most már értem a ragaszkodásodat, csak vigyázz nagyon rájuk, főleg ha szabadon van más kutya akkor. Rakacaszend szélén emlékszem ilyesmire, máshol szerencsére nem.
Kutyákat vinnék. Az öregebb ugyan nem pecsételt, de kölyök kora óta járja velünk a kéket, kb 70% megvan neki. Másrészt nincs kire hagyni ha pár napra megyünk. Az hogy a falvakban ugatnak a kollégák azt már megszoktuk. Egyébként egyszerűen jó velük túrázni...
Mi Kisinassal a Boldogkőváralja-Bódvaszilas távot Fancsal és Irota ottalvásokkal oldottuk meg
Irotán el tudom képzelni hogy beengedik a kutyát, Fancsalon egy nagyon pöpec kis szállásunk volt, ott sem volt kutya az udvarban (ha jól emlékszem, a kocsmárostól kaptuk meg a szállásadó telszámát mert náluk épp teltház volt)
Ja és Miskócon raktuk le a verdát a strandhoz közel, volt a közelben buszmegálló
De még Miskolcról is elég szar volt a tömegközlekedés Boldogkőváraljára, pedig hétköznap volt
Az általatok tervezett tempóval tán a Szögliget - Bódvaszilas v. Bódvarákó - Irota - Fancsal megszakítás lehet ideális.
Én Miskócon leraknám az autót vmi biztos helyre (garass tán tud ajánlani vmit, én egyszer egy lakótelepnél Majláth környékén raktam le 2 éjszakára az autót, nem volt semmi probléma), onnan vonat-busz. Tényleg nagyon xar a tömegközlekedés a Cserehátban, Tán még Bódvaszilas ami értelmesen elérhető a Jósvafőtől Irotáig tartó szakaszról (utóbbiból Edelénybe van busz, onnan busz vagy vonat).
Én nem mennék kutyával a Cserehátra, de más olyan szakaszra sem ahol sok a kis falu.
Szálláslehetőség kutyával szerintem gyakorlatilag csak Irotán a Talentumban, ott nincsen saját kutya, az Óperenciást nem tudom.
Ahol van saját kutya ott a jószág meg fog őrülni ha te bemész kettő számára idegen kutyával. A falvakban sem lehet kellemes úgy végigmenni hogy az összes kutya üvölt, pláne ha szabadon is van egypár. Mert előfordulhat.
A Cserehátban nem fog beválni szerintem a taktika, mert a hosszanti lefutású völgyekben fekszenek a falvak, és baromi nagy kerülő elautózni a végpontba, aztán a nap végén meg vissza. Talán két autóval, de a tömegközlekedés felejtős. A jelzésről ne térj le, ne kerülj, így is lesz olyan rész ahol azt fogod hinni, hogy eltévedtél.
Saját meglátásom szerint arrafelé a tömegközlekedésre hagyatkozni elég nehéz. Jósvafőről Bódvaszilasra és onnan Rakacaszendre eljutni még csak-csak (bár néha a csatlakozások sem barátiak), na de Szendtől tovább keletre már elég necces eljutni buszokkal (emberi időn belül) egyik OKT által érintett faluból a másikba (néha kocsival is óriási kerülőutakon lehet csak). Mi ezeket a szakaszokat az autót Miskolcon hagyva és útközben itt-ott megszállva jártuk be (bár nem egyben, mint ti tervezitek), mert viszont Miskolcról a falukba és azokból Miskolcra vissza sokkal jobb a közlekedés, mint egyik faluból a másikba.
Szerintem a kocsit ott hagyni jó még Szögliget (akár egészen fent a Szalamandra-háznál), illetve Tornabarakony is. Előbbi helynek Jósvafővel van közvetlen buszos összeköttetése, amit így ki lehet használni.
Még nincs beosztás, napi 16..22km körül szeretném bontani, ha szükséges akkor kicsivel lehet több is. Nagyon függ a dolog attól hogy akad-e társ és két kocsival lehet majd mozogni, vagy csak tömegközlekedésre lehet hagyatkozni. Mindig reggel szoktunk a napi szakasz elejére buszozni, majd vissza gyalogolunk az autóhoz. Ahogy írtam nem vagyunk egyszerű esetek mert ketten vagyunk a párommal, és két skót juhász kutyával megyünk.
Én is amondó vagyok, kerülni, körbe menni a falu szélén nem érdemes, egyrészt mert nem tudni, hogy éppen lesz-e ott út vagy sem (kis túlzással: a csereháti részen még ott sem biztos, hogy lesz út, ahol ki van jelölve), másrészt meg ahol kevésbé várt a turista megjelenése, ott nagyobb valószínűséggel lehetnek pl. kutyák elengedve.
Köszi, most tervezgetem a szakaszbeosztást, így hasznos információkat adtál. Esetleg tud valaki kapásból olyan szállást a környéken, ami kb kulcsosház kategóriájú, és két kutyával is fogadják az embert?
a Magas-Tátra egyrészt teljes egészében nemzeti park, több-kevesebb természetvédelmi korlátozással (ha jól emlékszem ötszintű kategorizálás van).
a másik, hogy a sziklás részeken kiépített ösvény van - nem egy még a monarchia idejéből. ezt macerás és értelmetlen lenne átvariálni.
az OKT nyomvonalának szükségszerű változtatásait a terület tulajdonviszonya - és annak változásai határozzák meg. aztán vannak a nem szükségszerű változások, mikor valaki (az íróasztal mellől) a fejébe veszi hogy tud jobb útvonalat :)
Nincs olyan falu, ahol szerencsésebb letérni a jelzésről. Autót Jósvafőn, Irotán nyugodt szívvel hagyhatsz, de mi parkoltunk már a bódvaszilasi vasútállomásnál és a rakacaszendi temetőnél is. Csekély összegért valószínűleg parkolhatsz a bélyegzőhelyek fórumán található szálláshelyek vagy magánháznál lévő bélyegzőhelyek (Rakacaszend, Felsővadász) zárt udvarán is.
A közeli jövőben tervezünk egy kéktúra szakaszt Jósvafő Boldogkőváralja között. Elég régen jártam arrafelé így nem ismerem a viszonyokat. Melyek azok a faluk ahol nyugodt szívvel ott lehet hagyni a falu közepén az autót napközben parkolni? Melyek azok ahol jobban járok ha inkább letérek a jelzésről és körbe megyek a falu szélén?
Nem tudom sikerült - e már bakancsot venned, de nekem egy AKU Transalpine gtx van és meg vagyok vele elégedve. Eddig egyszer sikerült kicsit beáznia a Téli Mátrán..de aki ott volt, vagy ismeri az idei körülményeket az ezen nem is csodálkozik, mivel a végén gyakorlatilag komplett "sárfolyamban" kellett menni és mivel a gtx nem egyenlő a gumicsizmával kicsit beszivárgott a lé :) De ettől eltekintve strapabíró és 2 év gari van rá, illetve ha kiváltod a túratárs kártyát akkor 20% kedvezmény az Overlandben :)
"E csábítás ellenében viszont pecsételőhelyet tenne Encs vá.-ra. Hoztam is ajándékot, meg nem is!"
Szerintem az encsi pecsételőhely kérdése teljesen független a K+ jelzéstől.
Többször felmerült itt a fórumon is, Vencelék is tisztában voltak/vannak vele, hogy Encs vasútállomás népszerű ki- és beszállóhely, bőven megérdemel egy saját bélyegzőt. Gondolom, eddig is sokan igazolták itt az útmegszakítást.
Most hétvégén tervezem letudni az Ősagárd- Becske szakaszt. Az egyik mobilra is letölthető alkalmazásban azt írják, hogy Romhány és a Romhány-hegy közötti szakaszon az erdészet kérésének megfelelően új útvonalra került elterelésre a jelzés. Erről tud valaki esetleg kicsit bővebbet; pl. hogy ez pontosan hol van és milyen hosszú?
Másik: olvastam a nagy vitát a vélt vagy valós elterelésekről, tervekről, stb. Az én szerény véleményem annyi, hogy ahol van lehetőség ésszerűsítésre - pl. aszfalt helyett erdő - ott legyen, vagy ahol visszaállítható a korábbi útvonal, vagy pl mint a Mátrában, ahol a módosítás miatt sokkal szebb "pályán" megy a kék, ott legyen, de ne minden áron (pl. az erdőíírtás,stb miatt tereléssel nem értek egyet, ki lehet táblázni, a túrázó meg elvileg tud olvasni, odafigyelni).
Azt állítani, hogy az OKT vagy annak bizonyos szakaszai már soha ebben az életben nem fognak módosulni badarság, mert jelenleg is módosulnak szakaszok..Persze jó lenne az állandóság, már csak a túrázó érdekében is, de néha bizony kell a változtatás, ahogy a költő mondja: Varietas delectat :)
Tegnap a Vértesben jártunk, Szárliget és Mátyás-kút között a kéken, visszafelé piroson meg mindenfélén. Az út ragyogó, sár alig, Vitány-vár környékén nyílik a hóvirág.