13 év alatt kb 5x cseréltem hűtőfolyadékot a kalózon. Egyszer sem sikerült 4,5-5 lityinél többet leengedni. Én sem törtem le a csavart de tökmindegy hol engedi le. Az eredmény így is úgy is ugyanaz. Sőt ha előtte átmosta a rendszert még a fele-fele keverési arány sem baró. Reméljük nem lesznek kemény mínuszok.
A csavar a hűtőrendszer legalsó pontja. Ha ott nem folyik ki minden akkor máshol sem. A csavar műanyag, gumigyűrű tömítéssel. Nekem 12 év után simán kijött és visszatekerve, nem megtépve a csavart semmi gondja nincs, nem ereszt, nem szivárog.
Nem tőlem kerdezted bocs az okvetetlenkedésért de ha a csavat szeded le akkor sem jön ki teljesen a cucc ha a csövet szeded le legalább nem töröd bele a csavart....
Akartam már kérdezni, hogy az 1.4 16V motorból hogy célszerűbb leengedni? Ha lehúzom az alsó vastag csövet, akkor java része kijön gondolom, de mintha látnék egy leeresztő csavart a hűtő alján, ha jól emlékszem talán szemből a bal alsó sarokban, de a lökhárítótól nem lehet hozzáférni... Megéri lekapni a lökőst, és leereszteni rendesen a csavaron keresztül?
Majd járattam amíg efl nem melegedett, leengedtem, felöntöttem ioncserélt vízzel, járattam, leengedtem, mjad jött a hőtőfolyadék. Közben töltöttem bele ilyet:
Ha 12 éve nem volt cserélve benne van a pakliban, hogy hengerfejtömítéscsere is lesz a dologból. Inkább ne tegyen bele semmi adalékot ne borítsa fel az autó hőháztartását. Huhh de okos vagyok4 sör után..,
Mielőt lecseréltem a hűtőfolyadékot, tettem bel 5 mili spurit, és jártam vele egy darabig. Ahova kifolyt a lötyi, ott fémtiszta lett a blokk, nem beszélve a belső dolgokról.
Ha netán hűtőfolyadék cserén töröd a fejed akkor 5 liter kell. Az én F14S motorkódú kocsimba 4,4 litert tudtam beleimádkozni, miközben a gépkönyv 7 litert ír.
Mondjuk még kérdés az is, mennyire figyelted a szintet? Volt max szinten is, vagy csak belenéztél egyszer és "azta, minimum szinten van"? Mert az is lehet, mindig is azon a szinten volt, csak nem figyelted. Akkor rátöltesz egy keveset és máris megvan a max szint ami a tartály közepe, ahol a két félrész össze van illesztve.
Tapasztalatom szerint a Kalos hűtése annyira túl van méretezve, hogy nyári kánikulában lépésben haladva is max a ventilátor indul be de felforrni biztos nem fog a hűtőfolyadék. Vagy ha forr akkor nem indult be a kényszerhűtés.
A fogyás meg szivárgás eredménye, nyilvánvalóan, a kérdés már csak az, van-e látható jele vagy nincs. Ha van akkor legalább tudod, hol folyik el. Ha nincs, akkor a motortérben válik köddé a rossz tömítés miatt, gondolom.
Mikor tavasszal lecseréltem a hűtőfolyadékot, akkor kivettem a tágulási tartályt is, hogy megpróbáljam kicsit kimosni. Amikor visszatettem, a rácsatlakozó két vékony csőnél a szorító bilincsek már nem szorítottak rendesen és mindig volt pár csepp hűtőfolyadék a környékükön. Úgy hogy kénytelen voltam ABA bilicsekkel rögzíteni a gyári rugós szorítók helyett.