Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

almaata66 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 14133

13 év alatt kb 5x cseréltem hűtőfolyadékot a kalózon. Egyszer sem sikerült 4,5-5 lityinél többet leengedni. Én sem törtem le a csavart de tökmindegy hol engedi le. Az eredmény így is úgy is ugyanaz. Sőt ha előtte átmosta a rendszert még a fele-fele keverési arány sem baró. Reméljük nem lesznek kemény mínuszok.

Előzmény: DelSonar (14132)
DelSonar Creative Commons License 2016.08.03 0 0 14132

A csavar a hűtőrendszer legalsó pontja. Ha ott nem folyik ki minden akkor máshol sem. A csavar műanyag, gumigyűrű tömítéssel. Nekem 12 év után simán kijött és visszatekerve, nem megtépve a csavart semmi gondja nincs, nem ereszt, nem szivárog.

Előzmény: almaata66 (14131)
almaata66 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 14131

Nem tőlem kerdezted bocs az okvetetlenkedésért de ha a csavat szeded le akkor sem jön ki teljesen a cucc ha a csövet szeded le legalább nem töröd bele a csavart....

Előzmény: wector81 (14126)
almaata66 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 14130

Akkor nagyon ügyes vagy. Ahhoz le kell bontani a vezérlést is. Legalábbis az 1.4 8v verziónál.

Előzmény: Benve (14129)
Benve Creative Commons License 2016.08.03 0 0 14129

És a leg melegebb napon sem ment feljebb a vízhőfok, plusz lecseréltem a termosztátot.

Előzmény: almaata66 (14122)
Benve Creative Commons License 2016.08.03 0 0 14128

Hidd e,l akkorát nem mar a cucc, hogy a tömítést is szétmarja.

Előzmény: almaata66 (14122)
DelSonar Creative Commons License 2016.08.03 0 0 14127

Nekem a 8 szelepes verzió van, simán hozzáférni a leeresztő csavarhoz.

 

Előzmény: wector81 (14126)
wector81 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 14126

Akartam már kérdezni, hogy az 1.4 16V motorból hogy célszerűbb leengedni? Ha lehúzom az alsó vastag csövet, akkor java része kijön gondolom, de mintha látnék egy leeresztő csavart a hűtő alján, ha jól emlékszem talán szemből a bal alsó sarokban, de a lökhárítótól nem lehet hozzáférni... Megéri lekapni a lökőst, és leereszteni rendesen a csavaron keresztül?

Előzmény: DelSonar (14125)
DelSonar Creative Commons License 2016.08.02 0 0 14125

Öntöttem bele ilyet:

 

http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/hutotisztitok-tomitok/-W56072

 

Majd járattam amíg efl nem melegedett, leengedtem, felöntöttem ioncserélt vízzel, járattam, leengedtem, mjad jött a hőtőfolyadék. Közben töltöttem bele ilyet:

 

 http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/hutotisztitok-tomitok/-W55872

 

Azóta meg megy a gép, szint rendben.

Előzmény: almaata66 (14124)
almaata66 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 14124

Tettél bele tisztító adalékot?

Előzmény: DelSonar (14123)
DelSonar Creative Commons License 2016.08.02 0 0 14123

Én is most cseréltem tavasszal, 12 év után, de a szint rendben van, nem fogy az anyag. előtte sem fogyott.

Előzmény: almaata66 (14122)
almaata66 Creative Commons License 2016.08.02 0 1 14122

Ha 12 éve nem volt cserélve benne van a pakliban, hogy hengerfejtömítéscsere is lesz a dologból. Inkább ne tegyen bele semmi adalékot ne borítsa fel az autó hőháztartását. Huhh de okos vagyok4 sör után..,

Előzmény: Benve (14121)
Benve Creative Commons License 2016.08.02 0 0 14121

Mielőt lecseréltem a hűtőfolyadékot, tettem bel 5 mili spurit, és jártam vele egy darabig. Ahova kifolyt  a lötyi, ott fémtiszta lett a blokk, nem beszélve a belső dolgokról.

 

Előzmény: Relaxvideo (14120)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.08.02 0 0 14120

ok, szintén f14s

Előzmény: DelSonar (14119)
DelSonar Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14119

Ha netán hűtőfolyadék cserén töröd a fejed akkor 5 liter kell. Az én F14S motorkódú kocsimba 4,4 litert tudtam beleimádkozni, miközben a gépkönyv 7 litert ír.

Előzmény: Relaxvideo (14118)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14118

:))

Előzmény: DelSonar (14117)
DelSonar Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14117

Valójában ha az a folyadék még sosem lett cserélve, bármit is teszel bele, csak javíthat rajta :)

Előzmény: Relaxvideo (14116)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14116

ok, csak olvastam több helyen, hogy olyannal illik pótolni, amilyen van benne, és fogalmam sincs mi van benne :)

ezért gondoltam tiszta vízzel itt augusztusban nagyon nem lőhetek mellé

Előzmény: DelSonar (14114)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14115

Köszönöm az értékes hozzászólásokat! Ezek szerint maradok a gyári értékeknél!

Előzmény: wector81 (14095)
DelSonar Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14114

Végszükség esetén megteszi, de inkább vegyél egy liter bekevert hűtőfolyadékot és abból önts utána.

Előzmény: Relaxvideo (14113)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14113

Köszi.

Akkor amíg beszerzem, megbeszélem az ismerőssel, mikor cseréljük le, stb. addig öntsek hozzá sima fél-1 liter deszt.vizet, hogy biztos ne legyen gond?

 

Előzmény: DelSonar (14112)
DelSonar Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14112

Én leengedtem 12 év után és átmostam ioncserélt vízzel majd feltöltöttem ezzel:

 

http://castrolmintabolt.hu/webshop/product/castrol-radicool-premix-40-%EF%BF%BDc-1-literes/419/7933

 

De van más cucc is, olcsóbbak is, pl a piros színű készre kevert fagyálló, annak litere talán 1000 Ft alatt van.

Előzmény: Relaxvideo (14111)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14111

köszi

A min. fölött volt picivel, én meg nem foglalkoztam vele többet.

De most tuti a min. alatt van.

Milyet vegyek bele?  Kút? Vagy inkább Unix?

Előzmény: DelSonar (14110)
DelSonar Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14110

Mondjuk még kérdés az is, mennyire figyelted a szintet? Volt max szinten is, vagy csak belenéztél egyszer és "azta, minimum szinten van"? Mert az is lehet, mindig is azon a szinten volt, csak nem figyelted. Akkor rátöltesz egy keveset és máris megvan a max szint ami a tartály közepe, ahol a két félrész össze van illesztve.

Előzmény: Relaxvideo (14103)
DelSonar Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14109

Tapasztalatom szerint a Kalos hűtése annyira túl van méretezve, hogy nyári kánikulában lépésben haladva is max a ventilátor indul be de felforrni biztos nem fog a hűtőfolyadék. Vagy ha forr akkor nem indult be a kényszerhűtés.

A fogyás meg szivárgás eredménye, nyilvánvalóan, a kérdés már csak az, van-e látható jele vagy nincs. Ha van akkor legalább tudod, hol folyik el. Ha nincs, akkor a motortérben válik köddé a rossz tömítés miatt, gondolom.

 

Mikor tavasszal lecseréltem a hűtőfolyadékot, akkor kivettem a tágulási tartályt is, hogy megpróbáljam kicsit kimosni. Amikor visszatettem, a rácsatlakozó két vékony csőnél a szorító bilincsek már nem szorítottak rendesen és mindig volt pár csepp hűtőfolyadék a környékükön. Úgy hogy kénytelen voltam ABA bilicsekkel rögzíteni a gyári rugós szorítók helyett.

Előzmény: Relaxvideo (14103)
almaata66 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14108

Te vagy az autószerelők álma :)

Előzmény: Relaxvideo (14107)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14107

Egyrészt a min és max. szint közötti ellenőrzést úgyis meg lehet csinálni, hogy nem tudod milyen folyadék az, csak legyen az értékek között.

Másrészt szerelőnél voltam, aki azt mondta folyadékszintek rendben.

Most rákérdeztem itt, mi is ez a tartály, mivel én az ablakmosón és olajszinten kivül más folyadékhoz nem nyúlok :)

Előzmény: almaata66 (14106)
almaata66 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14106

ha 12 órája még nem tudtad, hogy mi az a "sárga kupakos" akkor hogy lett ellenőrizve a hűtőfolyadék?

Előzmény: Relaxvideo (14105)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14105

A minden hetet túlzónak tartom, júniusban volt ellenőrizve külföld előtt.

Előzmény: fiest (14104)
fiest Creative Commons License 2016.08.01 0 0 14104

azért ezt minden héten kellene ellenőrizni de minden kicsit hosszabb út előtt illik...(szerintem)

Előzmény: Relaxvideo (14103)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!