Köszi szépen. :))) Szóval ne spórolj semmiképp a kürttel. Pl ma is voltak kint, ma is mások mint tegnap, több "banda" kedvenc helye ez. Ma senki még csak nem is kürtölt rájuk. :(
Egyszer egy utazó felvigyázó (akkor még ez volt a titulus) feljött hozzám "látogatóba". Szóvá tettem neki, hogy talán ha egy picit lentebb lenne a lapát, akkor kilátnék (szakadt az eső). Válasz: 1. álljak fel, akkor majd kilátok, 2. állítsam magasabbra a széket!
Az első javaslatot inkább nem kommentálom, a második elvileg működne, de akkor meg nem értem volna el az EÉVB pedálját, pedig átlagos testmagasságom van. Erről ennyit.
"Csak a biztonság sérült – baleset a svájci Lötschberg alagútban
[2007-10-22]
Két hónappal a megnyitása után megtörtént az első komolyabb baleset a Lötschberg alagútban. 2007. október 16-án hajnali 3 óra 40 perckor az alagút északi bejáratánál siklott ki egy Németországból Olaszországba tartó kamionszállító kereskedelmi tehervonat – személyi sérülés nem történt. A szerelvény mozdonyának első két tengelye siklott ki egy váltón. Az alagutat több órára teljesen le kellett zárni, csak 17 óra 30 perc után indulhatott meg a forgalom az egyik vágányon. A körülbelül 17 kamion közül kettő potenciálisan veszélyes árut szállított. A kárt mintegy fél millió frankra becsülik.
Az eset körülményei összetettek. A legtöbb újsághír „az események különleges összejátszásáról”, „technikai üzemzavarról”, illetve „váltóhibáról” beszél, ám nem megerősített információink szerint ezesetben az ETCS-hez köthető alapvető biztonsági problémáról van szó.
Az mindenesetre biztos, hogy a kisiklott tehervonat számára a spiez-i irányító vészmegállító parancsot adott ki – állítások szerint azért, hogy egy másik tehervonatnak utat biztosítson. Az is biztos, hogy a vonat ekkor éppen a hagyományos vonatbefolyásoló rendszerrel felszerelt szakaszról az ETCS 2-es szinttel felszerelt szakaszra haladt át, azaz az átmeneti szakaszban közlekedett. A legbizonytalanabb, harmadik tényező az ETCS-ben bekövetkező esetleges logikai hiba jelenléte.
Ezt támasztja alá a BLS szóvivőjének, Hans Martin Schaer-nek állítása, mely szerint sem a mozdonyvezető, sem pedig az irányító nem tehető felelőssé a balesetért. Információink szerint a logikai hiba nem más, mint egy szoftverhiba a területileg illetékes RBC központban, ami megakadályozta, hogy a megállj parancs feljusson a vonatra az üzemmódátmenet közepette.
Nem ez az egyetlen észlelt probléma az alagútban. Szakértők felhívták a figyelmet arra is, hogy bár immár több mint egy hónapja személyszállító vonatok is járnak az alagútban, több vészhangszóró a mai napig nem üzemel.
Reméljük, hogy mindez valóban egyedi, kivételes eset volt, és a Lötschberg talpalagút ettől fogva teljes biztonsággal fogja szolgálni az észak-déli vasúti tengely vasúti forgalmát."
Teljesen igazatok van. V 63-asból esőben is kiláttam. Most olyan rövid karokkal és lapátokal jön ki a gányoldából, hogy 20 cm magasságban töröl. V 43-asokra egykaros ablaktörő kéne, rövid karral és nagy lapáttal. (Ilyet már csináltam, amikor "miénk" volt a mozdony. Alul kb 5 cm maradt ki a törlésből.)
Csak annyit, hogy egy Dácsia beletolt egy vagy több tartálykocsival a Szöcskébe. Egyik mv. barátom hívott tegnap délután, tőle hallottam ezt, de részleteket nem tudok..
(Eszembe jutott, hogy azon az oldalon teljesen lehúzom a naprolót. De szívesen felhúztam volna egy ellenőrzést végző személynek, és megkérdeztem volna tőle, hogy "most jobb"?!)
Siemens113!
Én is elég sokszor járok arra :-)
Több olyan hely van szerte az országban, ami az unatkozó fiatalság kedvenc "játszótere". A jövő reménységei előszeretettel szórakoznak a sínszálak dekorációjával, a vonatok dobálásával, stb.
Én ezt mindig egy szépen elnyújtott kürtöléssel honorálom, de olyan is volt már, hogy szóltam a menetirányítónak. Mert valahogy nehezen veszi be a begyem az ilyen játszadozásokat, kezdve a csíkos Bhv-kon rendszeres vésznyitózgatástól az általad vázoltakig.
(Korábban írtam már, hogy pár napja Maglódi nyaralónál majdnem sikerült legalább egy tucat utast ledarálnom, mert képtelenek 4-5 mp-et várni, amíg elhalad előttük a vonat. Na olyankor töprengek el rajta, hogy megéri-e az ilyen felelőtlen emberek miatt pl. hajnalban kelni?)
1047 005-2!
Sajnos, nem teljesen világos a példád. Kikre utaltál konkrétabban, és miért pont a gép kísérése szerepelt a példában. Valahogy homályos nekem ez a társítás.
Egy kérésem lenn hozzás majd elbírálod a lehetőségét illetve kíváncsi vagyok találkoztál-e már a jelenséggel: (Igazából a másik topicba akartam írni de ide jobban kapcsolódik)
Szóval én elég gyakran járok arra és rendszeresen látom, hogy tizenéves "bandák" használják játszótárnek Maglódnál a "nagyhíd"-on a nyílt pályát. Itt van egyébként a toltésoldalban lépcső is a két kitérőnél van ez egyébként nem sokkal a végpoint után. (Biztos tudod melyik hely ez) Szóval sajnos rendszresen látom mostmár, hogy kölykök azzal töltik az idejüket, hogy itt a sínek között szaladgálnak néha félreállnak pakolásznak ezt azt a sínekre ami szerintem finoman szólva is balesetveszélyes. (arról nem beszélve hogy talán nem ott kéne "játszani" mert életveszélyes) Ma viszont tapasztaltam, hogy a kürtöt nem szeretik. Épp csak rájuk pöttyintett valaki de ez nagy felzúdulást váltott ki. A kérésem tehát az lenne - és majd eldöntöd hogy szabad e vagy sem - hogyha ott az említett részen kölyköt látsz már az ívből kijövet messziről kezdj el kürtölni és nyomd mellettük is közbetlenül végig ha lehet. Mondom ez nem valami bosszúvágy a részemről de tényleg gyakran járok arra és egyszer az egyik tuti be fog esni a vonat elé illetve talán nem kéne kárt tennijük semmiben. Nem nézem ezt túl jó szemmel. Ezzel meg hátha leszoknának róla. Egyébként természetesen leginkább délután vannak kint.
"A másik kedvencem: a gépek döntő többségén a totális közöny kategóriába tartoznak az ablaktörlők. Egy picit hosszabb lapáttal simán orvosolni lehetne a problémát, de valamiért ez már meghaladja a fenntartás képességeit."
Az E.1.-ből kapásból idézik a mv tisztítási kötelezettségét,de a vonatba sorozott (tűzveszélyes) gép kisérési kötelezettségét már nem olvasták.
Röviden: Hanyagság és ilyen esemény bármikor bekövetkezhet. (persze nem akarok belemagyarázni semmit de én nem szoktam külüönösebben biztonságban érezni magamat ezen váltókon való áthaladáskor)
Noha nem balesetről van szó, de egy balesetnél akár közvetett okozó is lehetne:
Bdt-413 bal oldali homlokablaka:
Ugyanez nappal szemben:
(A jobb oldali egy picit jobb állapotban volt, azon még ki lehetett látni valamennyire).
Kérdés: ilyenkor nem gond, hogy alig lehet kilátni az ablakon, csak mert az illetékeseknél az ablakmosótartály feltöltése már nem tartozik bele a közlekedtetés feltétele-körbe? (Jelzem, hogy a vezérlőkocsik homlokablakinak és VP tükreinek tisztítására én még egyetlen ilyen szerkezeten sem találkoztam tisztítóeszközökkel, azaz a takarítását nem tudnánk elvégezni, főleg amikor 11 perc fordulóidőnk van menetrend szerint).
A másik kedvencem: a gépek döntő többségén a totális közöny kategóriába tartoznak az ablaktörlők. Egy picit hosszabb lapáttal simán orvosolni lehetne a problémát, de valamiért ez már meghaladja a fenntartás képességeit. De hogy V6*-ról is így adjonak ki gépet, ezt már nem tudom elfogadni. A képen látszik, hogy az ablakon pont fejmagasságban nem lehet kilátni, felette pedig homályos az üveg, hiába rohangál rajta az ablaktörlő lapátja:
Almásfüzítőn a V46-031-es+ a tartálykocsi oldalról igen szépen összesímultak, ha jól láttam ma hajnalban, el is volt szalaggal kerítve az helyszín. Erről tud valaki valamit?
Tegnap, illetve ma éjjel a 2468-as számu vonat Csomádon egy 21 év körüli srácot gázolt. Ő leszállt a vonatról s a barátainak akart még integetni. Futott a vonat mellett majd szegény elesett s az utolsó előtti forgóváz vágta el.
Csak annyit pontosítanék, hogy nem pályamunkás volt, hanem START-os (személyszállítási) kocsivizsgáló. Reméljük, hogy a vizsgálat majd kideríti, mi volt az oka a balesetnek. Nyugodjék békében! :-(((
Ja, bocs, most látom. RIP. :(( Ez azért messze nem olyan, mint amikor valaki bambaság miatt "elnéz" egy vörösen villogó fénysorompót. Vagy "azt hiszi", nem jön több vonat. Szegény pályamunkás, nem figyelt eléggé, de ő volt ott előbb, neki az a munkaterülete. :-/ Természetesen ő a hibás, de nem úgy, mint egy gyalogkakukk.
Ez nem cáfolat, mert itt nem az egyértelmű tilos jelzés ellenére ment be a sinek közé, mint tette azt a kerékpáros, hanem a munkáját végezte a szolgálati helyén.
A vasút veszélyes üzem volt, és még sokáig az is lesz.
Vasutast gázolt a vonat Független Hírügynökség | 2007. október 18., csütörtök 21:52
Egy vasutason robogott keresztül egy tehervonat a Bács-Kiskun megyei Kelebiánál. A 46 éves férfi a sínek mellett dolgozott, épp egy álló szerelvény fékrendszerét ellenőrizte, amikor - feltehetően figyelmetlenségből - a határ felől érkező vonat elé esett. A rendőrség vizsgálja az esetet - közölte Nyikos Tamás, a Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője.
"Az egyik az, hogy számunkra, azaz a vasút bűvkörében élő, dolgozó, dolgozni vágyó emberek számára érthetően nehezebb megérteni azt, hogy egy "civil" miért tesz meg olyan dolgokat (nevezetesen bekerekezik egy vonat elé), amik egyértelmű veszélyt hordoznak magukban. Számunkra természetes, hogy egy pirosan villogó fénysorompón nem kelek át..."
"Sperrung nach erstem Unfall im Lötschberg-Basistunnel
Frutigen. AP/baz. Nach dem ersten Unfall auf der Lötschberg-Basisstrecke am Dienstagmorgen ist der Tunnel stundenlang gesperrt geblieben. Die Entgleisung einer Lokomotive bei der Tunneleinfahrt in Frutigen im Kandertal verlief aber relativ glimpflich. Verletzt wurde niemand, wie die BLS AG mitteilte.
Zur Entgleisung kam es um 3.40 Uhr in der Früh: Ein Zug der «Rollenden Autobahn» war von Freiburg im Breisgau nach Novara in Italien unterwegs. Auf einer Weiche bei der Tunneleinfahrt entgleisten die beiden Vorderachsen der ersten Lok. Dadurch wurde der Zug abrupt gebremst, verletzt wurde jedoch niemand. Zur Abklärung der Unfallursache wurde auch die Unfalluntersuchungsstelle Bahnen des Eidgenössischen Departements für Umwelt, Verkehr, Energie und Kommunikation (UVEK) eingeschaltet. Vorerst liesse sich der entstandene Sachschaden nicht beziffern, sagte BSL-Sprecher Hans Martin Schaer auf Anfrage.
Als Folge blieb die Strecke, die sich seit vergangenem Juni in der so genannten Ertüchtigungsphase befindet, während Stunden unterbrochen. Die BLS hoffte, den Betrieb gegen Abend wieder aufnehmen zu können. In der Zwischenzeit wurden die Güterzüge über Kandersteg - Goppenstein umgeleitet.
Als problematisch deklarierte Güter geladen
Der NEAT-Express aus Brig und Visp wurde am Dienstagmorgen ebenfalls umgeleitet und ausnahmsweise über Bern geführt, wo die Reisenden mit einer Verspätung von gut einer halben Stunde eintrafen. In der Gegenrichtung fiel der NEAT-Express aus. Der restliche Reiseverkehr wurde gemäss BLS planmässig über Kandersteg geführt und war durch die Entgleisung nicht beeinträchtigt.
Wie Schaer weiter sagte, befanden sich etwa 17 Lastwagen auf dem Güterzug. Zwei der Fahrzeuge hätten als problematisch deklarierte Güter geladen. Es habe sich aber weder um entflammbare noch um explosive Stoffe gehandelt. Anzeichen für ein grundsätzliches Sicherheitsproblem gab es laut Schaer bisher nicht. Seit Juni wurden über 7000 Güterzüge durch den fast 35 Kilometer langen Lötschberg-Basistunnel geführt. Am heutigen Dienstag hätten es rund 40 sein sollen. Auf den Fahrplanwechsel 2007 im Dezember soll der Basistunnel für den gesamten Personenverkehr geöffnet werden."
Megtörtént az első baleset a svájci Lötschberg-bázisalagútban (BLS). Ma reggelre virradóan 3.40-kor egy Freiburg (D) - Novara (It) viszonylatú, ún. "Rollenden Autobahn" tehervonat mozdonya siklott, helytelen váltóállás miatt(?).
A többit majd később, vagy ha valaki nagyon ráér.... :)