Na akkor a lényeget irom, Svàjci automata Fiat Croma 5 éves, egy ideje gyorsitaskor rezonal/vibral a bal eleje plane 30-nal, mindkét oldali féltengelyek, kerekek, csapàgyak azaz minden 2x lett cserélve. 2x sväjci szervizben, 1x itthon Fiat szakszervizben, mar lassan a kocsi àràt mégegyszer kifizetem. A kocsit csak én hasznaltam most mar 170ekm van benne. Utobbi idöben vàltohiba is 180km/h felett elöjön, néha "surrogva" vàlt felfele, gyorsitas/visszavaltaskor rànt 5böl-4be. Mar eleget költöttem rà, svàjcban nem igazan akarnak vältot reviziozni azt mondjak ha van Casco-m törjem össze az autot, vagy rendeljek uj valtot. Sajnos igy megszabadulni sem tudok töle.
tudom nem igazan ebbe a topiktémaba illik az esetem, de örülnék egy valaki altal "nagyratartott" szerviznek ahol hagyhtanam hibakeresésre.
csak szombaton jutnék haza külföldröl, de az M1es vonalan barhol megfelelne a szerviz persz Bp lenne a legjobb, ahova beadhatnam a problémàmmal az autot, utanna "jàtszhatnànak" vele.
Azt hittem "nyugaton " és otthon is szakszervizben szakemberek dolgoznak de eddig egy valag kidobott pénz eredmény nélkül, de utolso probànak gondoltam egy otthoni automata hajtomüszervizt.
Ha írtál volna kb. egy tájegységet esetleg könnyebb lenne,mert van több is,de lehet,hogy a több 100km távolság miatt mégsem lesz jó,ráadásul szombaton melyik váltószervíz dolgozik?
Autószervíz szombaton!? Még pár másodperc és kenyeret sem tudsz venni sehol szombaton! Azt hallotátok, hogy van már TESCO ahol tilos 22-06 között alkohol tartalmú italt árusítani (önkormányzat betiltotta).
Egy korrekt automataszervizre lenne szükségem, ahol megfelelö szakértelem mellett elfogadhato àron dolgoznak. Fontos lenne a szombati nyitvatartas csak akkor tudnam leadni az automat.
2004-es Audi A4 1.9 TDI, 6-os Multitronic váltó. A váltónak van egy fordulatszámfüggő alapzaja, és melegen 100-200 fordulatokat emelkedik a motor fordulatszáma rendszeres időközönként pár pillanatra.
én azért maradok annál a tévhitemnél, hogy két(vagy három) egymástól igencsak távolálló feladatra találták ki..az egyik a muszáj...mert nem lehet egyből átrántani D-be R-ből... a másik a Neutral, hogy a szerelő ne szúrja magát tökön...a harmadikat már nem is merem mondani...
Sőt, a P egy fokkal rosszabb! Még mechanikai igénybevételt is jelent, menet közben (figyelmetlenül, véletlenül, nem TELJESEN álló autónál) P-be rakni komoly kárt okozhat. Ökölszabály: akkor rakd P-be ha elötte tövig nyomtad a féket.
az N helyzetet másra találták ki...hagyd D ben, lábad a féken, vagy ha ez fárasztó, akkor csak P !
a hozzászólók segítő szándékúan jót akarnak...sajnos én is a saját káromon tanultam(még nagyon rég)..amikor töredéke volt a benzinár a mainak.. (akkor is spórolási mánia volt)...aszittem, ha N be teszem, az marhanagy ötlet...nem volt az...akinek automatája van, az nem kimondottan üzemanyagspórolás miatt vette(veszi)...egyszerűen qrva kényelmes... :-)
a P a biztonságos, N ben könnyen baleset lehet, ha nem figyelsz... :-(
Ahogy masok is irtak: normal forgalmi szituaciokban ne tedd N-be. Nincs olyan hosszu piros lampa, ami ezt indokolna. Leallsz beszelgetni a haverral es klimazol vagy melegitesz, lehet. Vasuta atjaro, ha fogalmad sincs, mikor jon a vonat, mert meg nem latod-hallod, lehet. Kialtal a garazsbol, de az asszony csak nem akar jonni es hallod, hogy meg mindig odabent pakol, lehet. Egyebkent hagyd beken D-ben.
Köszi a jó tanácsokat- ezek egy részét már megtapasztaltam, és hasonlóan használom.
Továbbra is kérdéses , hogy ha megállok, mikor érdemes N-be kitenni.
Gondolataim szerint ha D-ben a fékre lépek akkor a kuplung kinyomott állapotban van, ha üresbe teszem akkor pedig terheletlen a váltó.
Szóval dugóban lámpától lámpáig araszolásnál, ahol sokszor csak 10 métert megyek előre azután 1-5 perc megállás van én ki szoktam tenni üresbe.
Azt figyeltem meg, ha tojás lábbal nyomom akkor már 1500-nál fölvált, és a következő fokozatban igen harmatos, de ha félgázzal lépem akkor akár 2500-3000-ig is elengedi és gyorsul mint a golyó- nagyon tetszik.....
Tény hogy egész más lábtechnikát igényel mint a hagyományos váltó. Egy biztos- félálomban sem lehet semmit elrontani-gondolkodik helyettem...
Mindig nyomd a feket. Kiveve, ha menni akarsz valamerre. Beulsz, azonnal fekre lepsz. Lehet molyolni, inditani, melegiteni stb. Bar az auto segit (retesz P-ben, mikrokapcsolo veletlen D-be rakas ellen), de a fekpedal nyomasa egy kezdo szamara is biztosan meggatolja a veletlen elgurulast. Megallas utan is marad a fek. Lehet molyolni megint, P-be rakni, motort leallitan, ovet kikotni. Es amikor mar biztosan rogzitve van a kocsi (pl. lejton kezifekkel is, hogy ne feszuljon ra a reteszre a hajtas az auto kicsi elgurulasa miatt) akkor lelepni a fekrol.
Bal lab behuz. Kezdok jo melyen huzzak be a bal labukat az ules ala, amig meg nem szokjak, hogy nem kell kuplungolni. Igy kisebb az eselye egy bal labas veszfekezesnek (a fekpedal szeles ugye) es nem torik ossze az autot hatulrol. Kesobb -megszokas utan- ki lehet nyujtani a labat nyugodtan, pihentetni a taposolemezen.
Egy kezdo -foleg eros autoval- az elso idokben tanulja meg a lassu gyorsitast. Viccesen hangzik, de igy van. Indulasnal ajlamos az ember nagyobb gazt adni a kelletenel (aztan elvenni, megint megnyomni), az auto megugrik, fekpedal nem talal hirtelen (kuplung ugye nincs, amit ilyenkor kinyomhatnank) es kesz a baj. Gyonyoruen fel lehet venni egy atlagos forgalom ritmusan egyenletesen nyomott kis gazpedal allas mellett.
Tolatas, lassu menet. Megint a fek. Nyomni, jo erosen. Es szepen, lassan engedni belole. Inkabb varjon a mogotted levo. Persze lehet gyakorolni ures parkoloban. Azt is meg kell szokni, hogy hideguzemben, klima hasznalatanal az autot jobban "viszi" a motor. Vagyis gyorsabban kuszik, eroteljesebben indul el meg a gazpedal erintese nelkul is. Ilyenkor a fekkel jobban meg kell fogni.
Ami egyebkent a valto elettartama szempontjabol is donto. Kapcsolgatni csak allo helyzetben. Parkolasnal, elore-hatra mozgasnal ne kapkodj. Es akkor biztosan nem zavarodsz bele az egyebkent pofonegyszeru elovalasztokar tologatasaba (D es R) es arra indulsz el, amerre szeretnel :)
Szoval szerinetm osszessegeben -balesetvedelmi szempontbol- egy kezdo automatas legjobb baratja a fekpedal.
A VW 4 év garanciát ad- ez alól csak a kopó alkatrészek képeznek kivételt.
Az én kereskedőm szerint előfordul, hogy működési probléma lép fel a váltóval, de az esetek 80%-ban a program újra írásával megoldódik.
Mivel a DSG-t általában jól felszerelt drágább autókhoz kérik , az a vásárlóközönség igényesebbvagy kukacosabb , általában 3-4 évenként autót cserél, tehát egy rosszul kezelt váltó probléma a márka elhagyását jelentheti, ezért az én kereskedőm kiemelten kezeli ezeket a panaszokat, teljes javítókészlettel, és tapasztalt- képzett szerelőkkel 1-2 napon belül orvosolni tudja az egyébként nem gyakori hibát.
A DSG váltó miatt nincs többlet várakozás- amikor megrendeled az autót, a kereskedő konfigurál, és a központi gép azonnal kidob egy gyártási hetet, mint javaslatot. Igaz az enyémet 3 héttel később gyártották de ebben valszeg a nyári leállás kavart be.De ez még bőven belefért a tűrésmezőmbe.
Azon kívül minden a megbeszélteknek megfelelően történt , sztem a Skoda ugyan ilyen rendszerrel dolgozik. Egyedi felszereltség- egyedi gyártás általában 3 hónap.
Semmiképp ne gondolj meglepő, vagy kellemetlen dolgokra-
előfordul, hogy kicsit gondolkodik, esetenként alátekert kormánynál kicsit kecskézett tolatásnál(de nem mindíg) , néha fölöslegesen fölvált, pedig látszólag már fékezned kellene (nincs szeme) . Apróságok de ahogy mások mondják szokni kell. Kick Down-nál előfordul, hogy kicsit lassabban reagál ,de semmi komolyra ne gondolj, ma is csak ezzel venném. Attól tartok, hogy az első 1-2.000 km-ben kicsit túl óvatosan vezettem a bejáratás miatt, és nem igazán tudta mit akarok. Most már elkezdtem bátrabban nyomni, pontosan vált, akkor amikor kell. Azt hittem, hogy fogyasztási rekordokat fogok döntögetni de a gyár által ígért 4,3 messze nem tartható. Még visszafogott tempóban sem lehet 4,8 alá vinni, de inkább kicsivel 5 fölé. Gondolom a nagyobb motorra is igaz lesz ez.
Azt hiszem kár lenne új autó vásárlásnál kihagyni a DSG megrendelését.
Velemenyem szerint meg atlagos kepessegu vezetonek sincs szuksege 1-2 honapos megszokasra. Aki 1-2 het alatt nem szokja meg, az kesobb sem fogja. Na ok azok, akik az amerikai videokban berongyolnak a kirakatokba. De kevesen vannak szerencsere. Ugy gondolom, egyaltalan nincs az automata vezeteseben semmi ordongosseg. ha valaki betart 1-2 okolszabalyt, akkor csak orom van vele.
A DSG-vel semmi gond nincs, viszont, ha még soha nem vezettél automatát, akkor néhány hét gyakorlás nem árt, de ne egy szük helyen próbálkozz, legyen bőven hely a tolatáshoz. Van akinek sokáig tart átállni a két lábas kuplung-fék-gáz kombinációról a fék-gáz kombinációra főként mert van akinek ez két lábbal és van akinek ez egy lábbal természetes csak míg rájön melyik is a jó neki az egy kis idő és közben az autó megy ....!! Ha megszokod (1-2 hónap) áldani fogod a kitalálóját, főleg városi dugóban.
Először is nagyon köszönöm a megnyugtató válaszokat, és hogy új 'béna kezdő' :-) leendő automata váltó tulajjal is foglalkoztok.
Nekem a félelmem inkább a hátramenetben való kúszástól -pláne garázsban! - van.
A gyári garancia szerintetek a váltó ill. váltó vezérlés stb.- re is vonatkozik? Hallottam már ilyet is meg olyat is...
A várakozási idő ugynis a dsg váltó miatt +2hónap, mert japánból jön a vezérlés - a kereskedő mondta. -
Remélem az alkatrész utánpótlás nem ilyen villámgyors...
Azt már olvastam itt is - de erősítsetek meg hogy jól értettem-e, hogy ha kíméletesen használjuk és lecseréljük a szűrőt és az olajat 60 E Km-enként, akkor nagy baj nem lehet. A szervízköltség pedig valahol a 60-80 Eft. körül van.
Egy hónapja hajtok egy újonnan vásárolt dízel polo DSG-t, a váltó minden elvárásomat felülmúlja, apróbb karcos mozgások ritkán előfordultak, inkább hátramenetben, de ezen nem kell fennakadni. 3000 km-t mentem eddig egy részét a pesti csúcsban, minden helyzetben inteligensen oldja meg a feladatot.