A héten nem volt időnk foglalkozni vele, de akkor jövő héten belepattintjuk a gyári relét...Lesz ami lesz...igazad van... a gyári relénél jobbat úgysem találok:)..Ha nagyon villog, akkom meg bedobunk egy ellenállást és kész. Ha nem gondolkozás nélkül veszem meg a relét, hanem előbb ide írok, akkor megkímélhettem volna magam egy felesleges pénzkidobástól:)
Én 3éve használom a ledes indexeket és 2éve a ledes hátsólámpát!Sztem ha ártana az elektronikának akkor már rég odatett volna neki!Én sem vok egy elektromérnök:-) Mellesleg a szerelőm (Mr Taki bácsi-Honda Takober Kft) is tuti felhívta volna a figyelmemet a dologra ha káros lenne a dolog!Meg aztán a csomagolásra sincs feltüntetve a dolog hogy csak xy kiegészítővel alkalmazható!És nem utolsó sorban A Honda az Honda:-) nem romlik csak úgy el:-) legyen az Hornet vagy CBR600F:-) Így laikus fejjel úgy gondolom hogy az nem árt egy index relének ha nincs kellőképp leterhelve mer ugye a ledes lámpák nem terhelik annyira mint a körtés!Ez persze lehet hogy nem így van!Tény hogy a mai napig jól szuperálnak:-)
Kicsit talán sokat írtam, most néztem vissza a mail-eket, 14600 Ft volt és ebben benne volt egy +relé is haveromnak (amit ő sem tud használni:) )...De a lényeg, hogy nem párszáz Ft és a tény, hogy tettszik is, mert szerintem szép. Szóval akkor azt mondod, hogy próbáljam meg a gyári relével? Tényleg hülye vagyok a villamossághoz, azt le...rom, ha esetleg az indexek tönkre mennek, csak a motor gyári elektronikájában ne essen kár, mondjuk a gyári relében, vagy a feszültség szabályzóban. Nem tud visszahatni ezekre az alkatrészekre, ha netán mégsem alkot nyerő párost a gyári relé a ledes indexekkel?
Ha nem, akkor a hétvégén vissza is kötjük a gyári relét és lesz ami lesz....
HI!17 ért index?AZ Imet hungaroba 5ért adják párját a szép Sogun-nak is! Nekem 600F em van, hátsó lámpám és az indexeim is ledesek!Én nem szórakoztam ledes indexhez való relé beszerelésével!Felesleges!Nincs is problémám a lámpatestekkel és ki sem égnek!Sőt tavaly műszakin is simán ment!Picit gyorsabban villog mint a gyári de ahogy a vizsgabiztost sem ugy engem sem érdekelt!AMennyit használva van meg pláne!SZóval ba..d ki a francba azt az indexrelét és kösd be simán a ledes indexeket!
Igazad is lenne, és lehet, hogy nem is kinlódnék vele, ha nem lenne kb 17 000 Ft-omban :) Ha már megvettem, költöttem rá és nagyon szépen is mutat, akkor már jó lenne ha működne...Egyébként a fényerőre igazán nem lehet panasz, feltünő, jól látható...sőt megkockáztatom, hogy nappali fénynél sokkal jobban látható, mint az izzós. Mikor vettem, nem gondoltam, hogy bonyolódik a dolog:(
Én (bár led párti vagyok) biztos nem szórakoznék még ezekkel az izzót kiváltó ledekkel. A fényerő sem megoldott még és az egész valahol egy nagy tákolmány. A generátor váltóáramot állít elő. Utána egy egyenirányító következik. Ha abban van bibi, akkor az okozhat fordszámmal arányos fesz ugrálást. Elvileg persze az aksi, mint hatalmas puffer ezeket megszűri valamilyen szinten, de csodákra az sem képes. Hagyd a francba. Tegyél bele izzót. Kellemesebb a szemnek és erősebb a fénye.
Nem tudom, hogy a megfelelő helyre írok-e, de hátha tudtok segíteni...
A lényeg hogy vettem a motoromra (Nem hiszem, hogy számít, de Honda Hornet 600) ledes indexeket és a hozzá való relét. Fel is tettük, működik is szépen, amíg be nem indítjuk a motort. Onnantól elkezd a fordulat függvényében villogni, nagy gázadás esetén villog mint az őrült, ha visszesik a fordulat akkor lassul. Haverok mondták, hogy valószínűleg feszültség szabályzó, így ma rá is mértünk. Terhelés nélkül tudtunk csak, mert még nincs benne első lámpa (felújítás alatt van a motor), alapjáraton így 14,9 V-ot mutatott a műszer, 5000-6000-es fordulaton pedig 14,5 V-ot. A netről letöltöttem a service manual-t, abban írtak alapján (13.0 - 15.5 V / 5000 min (Rpm) ) jónak tűnnek a motorom mért értékei, ráadásul még meg sem volt terhelve világítással. Szóval ez alapán a feszabályzó kizárható. Két ugyan olyan relém van hozzá, mindkettővel kipróbáltam és ugyan azt produkálja. Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a probléma oka és a megoldás? Egy villamosságis haverom mondta, hogy jövő héten megpróbálkozunk egy feszültség stabilizátorral, ami jó lehet, de valahol akkor is csesztetne a kérdés, hogy mitől lehet ez a jelenség. Még esetleg annyit írok, hogy ebből a reléből a másik, amit vettem a haverom Suzuki SV-jére vettem, neki pedig nem is villognak vele a ledes indexei, csak világítonak. (A Hornetre együtt vettem ugyan attól a sráctól az indexeket és az elvileg hozzá passzoló relét) A srác, akitől rendeltem azt írja, hogy ilyen problémákat még nem jeleztek neki vissza.
igen,ebben igazad van!Én is ezért döntöttem a Ring mellett!Egyre több a no name "E"jeles DRL a piacon!De hát kérdés,hogy milyenek a ledek benne!Én egy éve nyüstölöm a Ring-et mindenféle védőmegoldás nélkül!ELőtte a flexibilis gagyi ledszalag volt feltéve!Amellett,hogy nem sztrítlegál pár hét után kifingott!Egy dologra figyelek,hogy önindítózásnál ne legyen felkapcsolva.Szép darabnak tünik amit kinéztél!Igaz nem a legolcsóbb!A én a Ringet 6000.- ért vettem a Norautónál.
Elég pici a kép, nem nagyon lehet kivenni, hogy milyen ledekkel van. Nekem hamarosan egy ilyen DRL kerül beépítésre. Kipróbáltam szobában, nagyon jó a fényerő. Osram Golden dragon ledekkel van szerelve, egy led kb 60-70 lument ad ki. Kap majd a gyári elektronika helyett egy minőségibbet, hogy védjük a ledeket. A Ring az biztos, hogy jó, elég neves forgalmazó cég.
"E" jeles DLR olcsón: http://www.xenon.hu/shop/index.php?lap=96_106 Még ugyan nem volt alkalmam kipróbálni,de tervezem!Ringet használok ű,azzal megvok elégedve.De ez sem lehet rossz!KÉrdés milyen ledeket tartalmaz,mennyire tartalmas?
Ha tudnék jót, jó áron, már nekem is lenne. A Hella az jó, de iszonyat drága. A Ring gyárt szerintem elfogadható minőséget, jó áron. És legalább az E betű benne figyel.
Elvileg (!) megteheti. 20 erős fehér led elvileg képes rá, hogy adjon annyi fényt, amit egy gyári DRL-nek adnia kell. De ez egy gagyi ledes lámpa. Valószínű E betű sincs benne. Innentől kezdve rád van bízva a dolog.
Sziasztok ! Nem tudja valaki hogy hogy fehér ledet szabályos -e helyzetjelzőbe rakni? illetve hogy ilyen fajtát szabad -e http://homasita.hu/images/KICSI/85SPL2319W.jpg Köszi
5 mm-es 30 "fokos" /50 ft/db/ piros fényű. Szemből dirrekt belenézve még távolról is zavaró, de a gyári piros plexi szépen szór, és igy jó. Ez csak a pótféklámpában van, mert az gyenge volt /16W/, a gyári hátsolámpákat nem bántom, mert azok gyárilag is tökéletesek. Reklám nélkül: itt vásároltam: www.ledmaster.hu
Igen valóban egy kicsivel többet kellett volna olvasnom. Ettől függetlenül a hat.....g bele tud kötni, mert jóváhagyási engedélyel ezek a ledsorok, (amiket lehet kapni )nem rendelkeznek! És bizony rosszabb esetben hátsó rendszám kapargatás az eleje, a végéről nem is beszélve!
Olvastam a" KRESZ" idevonatkozó szabályait és nem tiltja! De a másföldrészről származó villágitási eszközök, nemzetközileg nincsennek bevizsgálva, lásd nagyon sok terméket (még a fenyőfa izzó sem felel meg) tehát ez a bibi!! Vagyis úgy is belekötnek! Vannak olyan területek ahol erre vadásznak is!! Az nem baj, ha nem megfelelő a műszaki állapota, azért nem szúrnak ki, de ha látszani akarsz, ( mert sokan még a helyzetjelzőt sem kapcsolják be) akkor biztos,hogy megállítanak!!
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
55/A. § (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
Kressz! Előre: 2db helyzetjelző (fehér) 2db tompított(fehér vagy kadmium sárga)
2db távfényszóró(fehér vagy kadmium sárga) 2db ködlámpa( Fehér vagy kadmium sárga). Ezen túl menően csak engedéllyel( NKH-KPM által tipus vizsgával lehet) átalakítási engedély mely szerepel a forgalmiba!!szabálysértés és fizetés ha ez nincs meg! Vagyis Nagyon hasznos, de nálunk még erre rákell jönni egyeseknek, mint régen a harmadik féklámpa hasznosságánál is!!!! Tehát TILTOTT!!! Az AUDIK gyárilag van szerelve és vizsgáztatva, az szabályos!!! Ők már vágják a látni éslátszani szlogent gyakorlatban is!