Megörültem, hogy egész baráti áron van (az árgép oldalról találtam meg a céget és az árát is).
Megrendeléskor jelezte a rendszer, hogy az árú készleten van és 4x.xxx Ft az ára.
Meg is rendeltem.
Kaptam egy automatikus e-mailt amiben jelezték is, hogy a termék raktáron van és azon az áron amin rendeltem.
Természetesen van egy ilyen mondat a levélben:
"A folyamatos forint árfolyam változás miatt minden megrendelést a megérkezés napján érvényes deviza középárfolyammal számlázunk. Várhatóan megrendelésüket előleg fizetésével kell majd megerősíteniük, mivel a lemondás oka nem lehet az árfolyamváltozásból eredő áremelkedés, mert azt növekvő és csökkenő írányban is érvényesítjük, kivéve a raktáron lévő régebbi beszerzések, melyek árai nem változnak. Jelentős forint gyengülés esetén a visszaigazoló e-mailben szereplő várható beszerzési idő előtt 72 órával fogadunk el rendelés lemondást. Megértésüket köszönjük."
Mivel az oldalon ki is van írva a termékek ára EURO-ban is, így nagy különbség nem lehetne, illetve már abból adódóan sem, hogy raktáron van.
Sajnos nem rég kaptam egy ilyen levelet:
"A megrendelt terméknek sajnos elírta a beszállító az árát.A most aktuális br. 7x.xxx Ft.
A termék rendelhető állapotban van,nincs jelenleg készleten.
Elnézést kérünk a kellemetlenségért,a hibát jeleztük a beszállító felé is.
Kérnék egy visszajelzést a rendeléssel kapcsolatban."
Ebben az esetben mi van?
Az oldalukon már átírták az árat, de pl. az árgépen még mindig ugyanannyiért kínálják a terméket, sőt úgy, hogy az ár ami frissítésű.
Leírásuk szerint semmi rendszerhiba nem történt, csak ők jeleztek megtévesztő árat.
Ragaszkodhatom én a termékhez az eredeti áron?
Most az oldalon van ilyen:"Rendszerünk az árakat külső adatbázisokból publikálja, ezért ritkán előfordulhat, hogy egy termék ára hibásan jelenik meg. Ezekért a hibákért felelősséget nem vállalunk. Ha úgy ítéli meg, hogy egy termék ára túlságosan eltér a valóságos ártól, akkor arról érdeklődjön az ügyfélszolgálaton. A hibás áron leadott megrendelésektől minden további következmény nélkül el lehet állni.", de elérni nem lehetet őket.
Nincs határidő meghatározva a jogszabályban. Törekedniük kell a mielőbbi vizsgálatra, de se további előírás, se szankció nincs ezzel kapcsolatban. Várj türelemmel, néha zaklasd őket. Ha egy hónap alatt nem történik semmi, akkor az már gáz. Legalább a bolt nevét írd le ide. Ezt egyébként minden hozzászólótól szeretném kérni. Nem tudom, miért kell titkolni egyébként. Ha rossz a tapasztalat, az is érdekes lehet, de ha jó, az meg pláne.
Februárban vásároltam egy puma cipőt, kb 7 alkalmas hordás után csúnya kopásnyomok jelentek meg, így a 3 hónapos cipőt viszavittem árilis közepén. Közölték 15 napon belül bevizsgálják (nem kermi) és jelentkeznek. Eltelt a 15 nap, felhívtam őket mire kedves hangon közölték 15 munkanap. Vártam türelmesen, de semmi. Eltelt a 15 munkanap is (lassan 1 hónapja ott van a cipőm), már hívtam őket de azt mondták még nem tudnak a cipőről. Kérdem én, ilyenkor mit lehet tenni? Fogyasztóvédelem?
Nem tudom jó helyen járok e,nem olvastam a fórum hozzászólásokat.
Azt szeretném kérdezni,hogy vásároltam két szabadidő nacit 32 ezer forintért.3 hét után vagyis ma reggel visszavittem őket mert kezdenek a combjánál bolyhosodni fakulni.2 hét mulva kell erdeklődnöm mert bevizsgálják.Azt szeretném kérdezni mire számithatok?Az eladó nem volt szívélyes övé a bolt is.Visszakerhetem az árukat?Van hozzá jogom?vagy csak cseréhez?Előre is köszönöm.Üdv
A társasházas topikban írtam le a problémámat, mert azt gondolom, hogy inkább oda tartozik. Szeretném a hozzáértők segítségét kérni ebből a körből is. Kérem, hogy aki tud segíteni, az eredeti helyen válaszoljon.
Néhány hónapja az EU a bulgár fogyasztóvédelmi biztosnője azt nyilatkozta, hogy a 15/30 napos határidőt EU szabállyá emelik. Aztán szépen eltűnt a hangja, gondolom, a globalisták ráléptek a szájára... :-(((
Üdv! Tudja valaki,hogy ha egy visszavitt garanciális terméket az árusító cég elküld a gyártónak,mennyi időn belül kötelesek kijavítani a hibát,vagy adni egy új készüléket?
csokis a nadrág, csokis a szád, de a csoki világba nem szólnak rád. Csokitojást tojik a csokimadár. Csokinyuszi nasizik csokirépát. 3 gombócos csokifagyi, akkora, hogy nem is lehet átugrani.
Ebben teljesen egyetértek : "Ha sokallta a kárt, akkor szólította volna fel a tulajt, hogy igazolja a kárt. Erre a tulaj rendőrt hívott volna, aki megállapítja a személyazonosságát, aztán a tulaj ügyvédje keresetet ad be a bíróságra, aki kikéri a rendőrségtől az addig ott őrzött személyes adatokat. Lett volna az ügyből egy jó ki tyúkper, aminek végén, úgy 1-2 év múlva topiktársunk kifizetett volna 20-30 ezer forintot a perköltségekre, meg a most kifizetett összeg dupláját kártérítésként."
Mondjuk, hogy mi vége... Ki tudja.. Nincs egyébként egy összeghatár ami alatt nem is foglalkoznak egy ilyen esettel ? Pl mi van ha 100 Ft-ról van szó ? Persze ez már elméleti..
Ja. Nehezen viselem, ha valaki nyilvánvalóan butaságokat beszél, illetve, ha valaki triviális, 3 kattintással bárki számára elérhető információval nem ellenőrzi le saját magát.
Amit te beidéztél ide, az Bűntető törvénykönyv. Nem is lenne ezzel semmi gond, mert hát az alapján valóban nem vonható felelősségre, hiszen szó sem volt szándékosságról.
A jelen esetben viszont a Polgári törvénykönyv a mérvadó, mivel az eltört holmi valaki másnak a tulajdona volt, értékkel bírt. Mivel eltörte, kárt okozott a másik illetőnek, amit a Ptk. szerint - feketén fehéren - meg kell térítenie.
Továbbá: ha az eset a Btk alapján értékelődne, a tulajdonos egyet tehet: feljelentést. A Btk. alapján ugyanis kizárólag a bíróság intézkedhet bármiféle "büntetésről".
Kártérítést a Ptk. alapján viszont nyugodtan kérhet bárki bárkitől. Az viszont nem büntetés, hanem kártérítés. Aki a BKV METRO szintjén kommunikál, annak persze a BKV pótdíj is büntetés. Holott az nem büntetés, hanem pótdíj.
Szóval, a kérdéses esetben topiktársunk eltörte a holmit.
Elismerte, hogy ő törte el - még ha véletlenül is.
A tulaj közölte, hogy mennyire taksálja a kárt.
A károkozó meg elfogadta a kár mértékét, és azonmód meg is térítette.
A károkozó elismerte a károkozás tényét és mértékét, és megtérítette a kárt. Az élet megy tovább.
Ha sokallta a kárt, akkor szólította volna fel a tulajt, hogy igazolja a kárt. Erre a tulaj rendőrt hívott volna, aki megállapítja a személyazonosságát, aztán a tulaj ügyvédje keresetet ad be a bíróságra, aki kikéri a rendőrségtől az addig ott őrzött személyes adatokat. Lett volna az ügyből egy jó ki tyúkper, aminek végén, úgy 1-2 év múlva topiktársunk kifizetett volna 20-30 ezer forintot a perköltségekre, meg a most kifizetett összeg dupláját kártérítésként.
Egyébiránt a károkozótól az elmaradt hasznot is kérheti, nem csak a beszerzési árat. Csak azt elég nehéz bizonyítani. Ha pl. az adott holmiból rendszeresen elad, akkor könnyen megy, mert a saját bizonylatokkal tudja igazolni, hogy mennyiért tudta volna értékesíteni. Ha hónapok óta nem tudta eladni, akkor már nehezebb. Mindenesetre a kárt, ezzel együtt az elmaradt hasznot a károsultnak kell bizonyítani!