Keresés

Részletes keresés

Otto Normalverbraucher Creative Commons License 2009.05.19 0 0 1329
Szerintem a jegyzőhöz első körben. Eleve ő nem engedélyezhette volna. Van egyáltalán engedélye a kocsmának??? Mert láttam én már ilyet is... :-(
Előzmény: esztefánia (1328)
esztefánia Creative Commons License 2009.05.19 0 0 1328
Sziasztok valaki tudna nekem segíteni abban hogy,milyen szervhez kell fordulnom?Ha egy kocsma 50-méteren belül van az iskolához és óvodához?
world2 Creative Commons License 2009.05.11 0 0 1327

Sziasztok!

 

Szeretném kicsit a segítségeteket kérni.

Ma vásároltam egy web-áruházba egy monitort.

Megörültem, hogy egész baráti áron van (az árgép oldalról találtam meg a céget és az árát is).

Megrendeléskor jelezte a rendszer, hogy az árú készleten van és 4x.xxx Ft az ára.

Meg is rendeltem.

Kaptam egy automatikus e-mailt amiben jelezték is, hogy a termék raktáron van és azon az áron amin rendeltem.

Természetesen van egy ilyen mondat a levélben:

"A folyamatos forint árfolyam változás miatt minden megrendelést a megérkezés napján érvényes deviza középárfolyammal számlázunk.
Várhatóan megrendelésüket előleg fizetésével kell majd megerősíteniük, mivel a lemondás oka nem lehet az árfolyamváltozásból eredő áremelkedés, mert azt növekvő és csökkenő írányban is érvényesítjük, kivéve a raktáron lévő régebbi beszerzések, melyek árai nem változnak.
Jelentős forint gyengülés esetén a visszaigazoló e-mailben szereplő várható beszerzési idő előtt 72 órával fogadunk el rendelés lemondást.
Megértésüket köszönjük."

 

Mivel az oldalon ki is van írva a termékek ára EURO-ban is, így nagy különbség nem lehetne, illetve már abból adódóan sem, hogy raktáron van.

Sajnos nem rég kaptam egy ilyen levelet:

"A megrendelt terméknek sajnos elírta a beszállító az árát.A most aktuális br. 7x.xxx Ft.

A termék rendelhető állapotban van,nincs jelenleg készleten.

Elnézést kérünk a kellemetlenségért,a hibát jeleztük a beszállító felé is.

Kérnék egy visszajelzést a rendeléssel kapcsolatban."

Ebben az esetben mi van?

Az oldalukon már átírták az árat, de pl. az árgépen még mindig ugyanannyiért kínálják a terméket, sőt úgy, hogy az ár ami frissítésű.

 

Leírásuk szerint semmi rendszerhiba nem történt, csak ők jeleztek megtévesztő árat.

Ragaszkodhatom én a termékhez az eredeti áron?

Most az oldalon van ilyen:"Rendszerünk az árakat külső adatbázisokból publikálja, ezért ritkán előfordulhat, hogy egy termék ára hibásan jelenik meg. Ezekért a hibákért felelősséget nem vállalunk. Ha úgy ítéli meg, hogy egy termék ára túlságosan eltér a valóságos ártól, akkor arról érdeklődjön az ügyfélszolgálaton. A hibás áron leadott megrendelésektől minden további következmény nélkül el lehet állni.", de elérni nem lehetet őket.

 

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv:

Zoli

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.05.11 0 0 1326
Nincs határidő meghatározva a jogszabályban. Törekedniük kell a mielőbbi vizsgálatra, de se további előírás, se szankció nincs ezzel kapcsolatban. Várj türelemmel, néha zaklasd őket. Ha egy hónap alatt nem történik semmi, akkor az már gáz. Legalább a bolt nevét írd le ide. Ezt egyébként minden hozzászólótól szeretném kérni. Nem tudom, miért kell titkolni egyébként. Ha rossz a tapasztalat, az is érdekes lehet, de ha jó, az meg pláne.
Előzmény: Zaira81 (1325)
Zaira81 Creative Commons License 2009.05.09 0 0 1325

Sziasztok

Egy kérdésem lenne, a történet:

Februárban vásároltam egy puma cipőt, kb 7 alkalmas hordás után csúnya kopásnyomok jelentek meg, így a 3 hónapos cipőt viszavittem árilis közepén. Közölték 15 napon belül bevizsgálják (nem kermi) és jelentkeznek. Eltelt a 15 nap, felhívtam őket mire kedves hangon közölték 15 munkanap. Vártam türelmesen, de semmi. Eltelt a 15 munkanap is (lassan 1 hónapja ott van a cipőm), már hívtam őket de azt mondták még nem tudnak a cipőről. Kérdem én, ilyenkor mit lehet tenni? Fogyasztóvédelem?

Köszi előre is...

igazember Creative Commons License 2009.05.06 0 0 1324
és még örülhet ha csak a szájára léptek rá :/
Előzmény: Ramius (1319)
smithi1979 Creative Commons License 2009.04.28 0 0 1323

Sziasztok!

 

Nem tudom jó helyen járok e,nem olvastam a fórum hozzászólásokat.

Azt szeretném kérdezni,hogy vásároltam két szabadidő nacit 32 ezer forintért.3 hét után vagyis ma reggel visszavittem őket mert kezdenek a combjánál bolyhosodni fakulni.2 hét mulva kell erdeklődnöm mert bevizsgálják.Azt szeretném kérdezni mire számithatok?Az eladó nem volt szívélyes övé a bolt is.Visszakerhetem az árukat?Van hozzá jogom?vagy csak cseréhez?Előre is köszönöm.Üdv

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.06 0 0 1322

Sziasztok!

 

A társasházas topikban írtam le a problémámat, mert azt gondolom, hogy inkább oda tartozik. Szeretném a hozzáértők segítségét kérni ebből a körből is. Kérem, hogy aki tud segíteni, az eredeti helyen válaszoljon.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=89247908&t=9111698

Zitka Creative Commons License 2009.03.03 0 0 1320

Hát most egyelőre passz...

Elvileg, ha gyári hibás, vissza kéne adniuk az árát. Aztán a forgalmazó majd rendezze le a gyártóval...

De ez csak saját gondolat, nem tudom, mit lehetne tenni. A helyedben azért megeresztenék egy telefont ide:

http://www.nfh.hu/portal/informaciok/elerheto

 

Elég készségesen szoktak segíteni.

Előzmény: Biwak (1318)
Ramius Creative Commons License 2009.03.03 0 0 1319
Néhány hónapja az EU a bulgár fogyasztóvédelmi biztosnője azt nyilatkozta, hogy a 15/30 napos határidőt EU szabállyá emelik. Aztán szépen eltűnt a hangja, gondolom, a globalisták ráléptek a szájára... :-(((
Előzmény: Biwak (1318)
Biwak Creative Commons License 2009.03.03 0 0 1318
Nekem azt mondták,hogy a gyártónak,mivel gyári hibás. Digitális képkeret,másfél hónapja adtam le -kicsit már sok...
Előzmény: Zitka (1316)
Ramius Creative Commons License 2009.03.03 0 0 1317

Negyedév végére ráuntam, és otthagytam a fenébe...

Előzmény: bakibaby (1314)
Zitka Creative Commons License 2009.03.03 0 0 1316

A gyártónak küldi vissza? Nem szervizbe?

 

Sajnos a fogy.véd törvényben erre vonatkozóan eléggé gumiparagrafus van.

A szerviznek "törekednie kell a 15 napon belüli javításra" - kb. ez.

No most próbáld bebizonyítani, hogy adott esetben nem törekedtek...

 

Milyen készülékről van szó?

Előzmény: Biwak (1315)
Biwak Creative Commons License 2009.03.03 0 0 1315
Üdv!
Tudja valaki,hogy ha egy visszavitt garanciális terméket az árusító cég elküld a gyártónak,mennyi időn belül kötelesek kijavítani a hibát,vagy adni egy új készüléket?
bakibaby Creative Commons License 2009.03.03 0 0 1314

Persze, ez csak vicc volt ;-)

 

bb

Előzmény: Ramius (1313)
Ramius Creative Commons License 2009.03.03 0 0 1313
Nemvagyok jogász.
Előzmény: bakibaby (1309)
bakibaby Creative Commons License 2009.03.02 0 0 1312

csokis a nadrág, csokis a szád, de a csoki világba nem szólnak rád.
Csokitojást tojik a csokimadár. Csokinyuszi nasizik csokirépát.
3 gombócos csokifagyi, akkora, hogy nem is lehet átugrani.

:-)

 

bb

bibercalmero Creative Commons License 2009.03.02 0 0 1311
Csokis a szad...
Előzmény: bakibaby (1309)
bakibaby Creative Commons License 2009.03.02 0 0 1310

Ebben teljesen egyetértek : "Ha sokallta a kárt, akkor szólította volna fel a tulajt, hogy igazolja a kárt. Erre a tulaj rendőrt hívott volna, aki megállapítja a személyazonosságát, aztán a tulaj ügyvédje keresetet ad be a bíróságra, aki kikéri a rendőrségtől az addig ott őrzött személyes adatokat. Lett volna az ügyből egy jó ki tyúkper, aminek végén, úgy 1-2 év múlva topiktársunk kifizetett volna 20-30 ezer forintot a perköltségekre, meg a most kifizetett összeg dupláját kártérítésként."

 

Mondjuk, hogy mi vége... Ki tudja.. Nincs egyébként egy összeghatár ami alatt nem is foglalkoznak egy ilyen esettel ? Pl mi van ha 100 Ft-ról van szó ? Persze ez már elméleti..

 

köszi,

bb

bakibaby Creative Commons License 2009.03.02 0 0 1309

Még mindig más kérdésről beszélsz mint én, mindenestre a Topic nyert egy profi jogászt. Szerintem ennek mindenki örül :-)

 

bb

Előzmény: Ramius (1308)
Ramius Creative Commons License 2009.03.01 0 0 1308

Ja. Nehezen viselem, ha valaki nyilvánvalóan butaságokat beszél, illetve, ha valaki triviális, 3 kattintással bárki számára elérhető információval nem ellenőrzi le saját magát.

 

Amit te beidéztél ide, az Bűntető törvénykönyv. Nem is lenne ezzel semmi gond, mert hát az alapján valóban nem vonható felelősségre, hiszen szó sem volt szándékosságról.

 

A jelen esetben viszont a Polgári törvénykönyv a mérvadó, mivel az eltört holmi valaki másnak a tulajdona volt, értékkel bírt. Mivel eltörte, kárt okozott a másik illetőnek, amit a Ptk. szerint - feketén fehéren - meg kell térítenie.

 

Továbbá: ha az eset a Btk alapján értékelődne, a tulajdonos egyet tehet: feljelentést. A Btk. alapján ugyanis kizárólag a bíróság intézkedhet bármiféle "büntetésről". 

 

Kártérítést a Ptk. alapján viszont nyugodtan kérhet bárki bárkitől. Az viszont nem büntetés, hanem kártérítés. Aki a BKV METRO szintjén kommunikál, annak persze a BKV pótdíj is büntetés. Holott az nem büntetés, hanem pótdíj.

 

Szóval, a kérdéses esetben topiktársunk eltörte a holmit.

 

Elismerte, hogy ő törte el - még ha véletlenül is. 

 

A tulaj közölte, hogy mennyire taksálja a kárt.

 

A károkozó meg elfogadta a kár mértékét, és azonmód meg is térítette.

 

A károkozó elismerte a károkozás tényét és mértékét, és megtérítette a kárt. Az élet megy tovább.

 

Ha sokallta a kárt, akkor szólította volna fel a tulajt, hogy igazolja a kárt. Erre a tulaj rendőrt hívott volna, aki megállapítja a személyazonosságát, aztán a tulaj ügyvédje keresetet ad be a bíróságra, aki kikéri a rendőrségtől az addig ott őrzött személyes adatokat. Lett volna az ügyből egy jó ki tyúkper, aminek végén, úgy 1-2 év múlva topiktársunk kifizetett volna 20-30 ezer forintot a perköltségekre, meg a most kifizetett összeg dupláját kártérítésként.

 

No, beszélgessünk, lássuk az érveidet.

Előzmény: bakibaby (1307)
bakibaby Creative Commons License 2009.03.01 0 0 1307

Beleolvasva a többi Topic hozzászólásodba, te alapvetően ilyen típus vagy ?

 

bb

Előzmény: Ramius (1305)
bakibaby Creative Commons License 2009.03.01 0 0 1306

Gondoltam beszélgetünk. Nem válaszoltál a kérdés(em)re.

 

bb

Előzmény: Ramius (1305)
Ramius Creative Commons License 2009.03.01 0 0 1305

Hülyeségeket beszélsz. Fogalmad nincs a jog legalapvetőbb szabályairól.

Ne okoskodj itt, és ne keverd össze azokat, akik laikusként szeretnének egy kis infót.

 

 

Előzmény: bakibaby (1304)
bakibaby Creative Commons License 2009.03.01 0 0 1304

ptk/btk. Az alapkérdés az volt, hogy kell-e fizetnie. Próbáljunk megmaradni ennél a kérdésnél.

 

bb

bakibaby Creative Commons License 2009.03.01 0 0 1303

Mi van akkor, ha valaki pl alapbetegségéből kifolyólag rosszul lesz és lever valamit ?

Mi van akkor ha egy gyerek lever valamit ? Mi van akkor ha bizonyítható az áru rossz elhelyezése ?

 

bb

Előzmény: Ramius (1301)
Ramius Creative Commons License 2009.02.28 0 0 1301

Na ez már Btk!! ugyanis ez biztosítási csalás.

 

Egyébiránt a károkozótól az elmaradt hasznot is kérheti, nem csak a beszerzési árat. Csak azt elég nehéz bizonyítani. Ha pl. az adott holmiból rendszeresen elad, akkor könnyen megy, mert a saját bizonylatokkal tudja igazolni, hogy mennyiért tudta volna értékesíteni. Ha hónapok óta nem tudta eladni, akkor már nehezebb. Mindenesetre a kárt, ezzel együtt az elmaradt hasznot a károsultnak kell bizonyítani!

Előzmény: Zitka (1298)
Ramius Creative Commons License 2009.02.28 0 0 1300

Na, ácsi, Te alaposan kevered a szezont a fazonnal, a büntetést a kártérítéssel!

Ez nem Btk, hanem Ptk.

Előzmény: bakibaby (1299)
bakibaby Creative Commons License 2009.02.28 0 0 1299

Büntethetőséget kizáró okok:


- gyermekkor
- kóros elmeállapot
- kényszer, fenyegetés
- tévedés
- cselekmény társadalomra veszélyességének csekély foka
- jogos védelem
- végszükség
- tv-ben meghatározott egyéb okok

bb

Előzmény: Ramius (1297)
Zitka Creative Commons License 2009.02.28 0 0 1298

És nincs ezeknek a boltoknak vmi biztosításuk....???

Mert akkor elég "érdekes", hogy egyszer kifizetteti a vevővel, másodszor meg bekaszírozza a biztosítótól....

 

 

Előzmény: Ramius (1293)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!