nem működik a klímám. a visszajelző lámpa világít, a ventillátor minden fokozatban működik és mégsem megy a klíma !mi lehet a gond ?
Bizonyos külső hőmérséklet alatt nem kapcsol be a klíma.
Próbáld ki a szélvédő párátlanító funkciót. Akkor be kell kapcsolnia.
Ha így sem működik, akkor következhet a hagyományos hibakeresés. Az első lépés a rendszer gáztöltésének felmérése, illetve a klímakompresszor működőképességének ellenőrzése.
Ha nem sürgős akkor tartsd ki, de nem látom értelmét.
Jövöre érdekes lesz kocsit eladni jó áron, érdemes elgondolkodni, most adod el olcsóbban, vagy nagyon sokára. Általánosságban ilyenkor már nem vesznek kocsit, jön a karácsony a szilveszter, majd március, április végéig haldoklik a kereslet.
A sorba rendezett találatok között jó eséllyel a 4-5-6. helyig megy el időben a kocsi, persze a betegek és a külföldi regadó előtttiek nem számítanak be.
A Motrio márka úgy keletkezett, hogy amikor a Renault franciaországi hálózatát átszervezték, sok korábbi márkaszerviz elvesztette a márkajogot -- nem tudtak, vagy nem akartak az új előírások teljesítésébe invesztálni.
Az anyacég azonban nem akarta elveszíteni ezeket a saját helyi piacaikon jól teljesítő műhelyeket, és megszervezte köréjük a Motrio márkanevet, ami Franciaországban nem csak alkatrészmárka, hanem -- elsősorban -- egy franchise szervizhálózat, ráadásul márkafüggetlen, bár a szervizek előéletéből, és a francia autópark összetételéből következően erőse Renault-centrikus.
A Renault-alkatrészek gyakorlatilag csak át vannak dobozolva, hogy Motrio legyen belőlük, a többi márka viszont passz. Feltehetően jó minőségű utángyártott alkatrészekről van szó, amiket motriós dobozban rendelnek meg a beszállítótól, ráadásul nagy tételben, így nekik is marad rajta árrés.
Magyarul megnehezítik az átváltást a "gyári" és a motrio-s alkatrész között? Miért a régebbi típusok renault-s cikkszáma egyezik a Motrio-s cikkszámmal? De gondolom van külön motrio-s katalógus ahol típus, alv.szám alapján ugyanúgy ki lehet keresni a cuccot, mint a gyári katalógus programban.
A Motrio a Renault B-kategóriás alkatrész márkája. Azért született meg a koncepció, hogy az idősebb autók tulajdonosai is megmaradjanak a márkaszervizek ügyfeleinek. Ők a munkadíjból kedvezményt kapnak, az alkatrészt pedig úgy tudják olcsóbban odaadni nekik, hogy más márkanevet tesznek mögé. Mert az hülyén nézne ki, hogy te egy új autó tulajdonosa vagy, az alkatrészt 1000 forintért kapod, neked meg régi autód van, de UGYANAZT megkapod 700-ért...
Az új autók tulajdonosait úgy terelik a drágább alkatrészek felé, hogy nekik nem is alternatíva a Motrio cikkszám.
Jellemző, hogy volt olyan idő, amikor az egy évvel korábban bemutatott Megane II-höz már lehetett rendelni Motrio féktárcsát, a Scenichez meg még nem -- pedig teljesen ugyanaz az alkatrész :-)
Más márkáknak is vannak B-kategóriás alaktrészmárkái, pl. Ford Motorcraft, Toyota Optifit, Citroen Motaquip, stb.
Magyarul megnehezítik az átváltást a "gyári" és a motrio-s alkatrész között? Miért a régebbi típusok renault-s cikkszáma egyezik a Motrio-s cikkszámmal?
De gondolom van külön motrio-s katalógus ahol típus, alv.szám alapján ugyanúgy ki lehet keresni a cuccot, mint a gyári katalógus programban.
Nálunk (Mg. gépek) egyszerűen megoldják a gyárak. Olyan szerződést kötnek a beszállítókkal hogy nem adhatnak el csak Nekik alkatrészt. Hiába mentem oda Hannoverbe a kiállításon a beszállítóhoz hogy évente vennénk pár darab vezérlőelektronikát (ami a kiállítói vitrinbe virított), elhajtottak mert csak a gyártónak adhat el abból...
Gyári fékbetétet vettem előre 12eFt-ért (Renault Budakalász). Igen, az eladó mondta, hogy a Motrio fékbetétre már volt panasz, hogy nyikorog (lehet, hogy én írtam erről anno ?), annak az árát nem tudom.
Jah tegnap elfelejtettem utánakérdezni. Kb 6-8000 ezer km múlva esedékes lesz a fékbetétek cseréje. Milyen költség ez kb. mondjuk Motrio-ba? (1,5dci, 106 Le, 2006.12).