Talán így helyesebb: a gyári garanciát nem befolyásoló, a gyártó által is elfogadott, szakszerviz által beépített eszközről van szó, a nevére már sajnos nem emlékszem. Csak azt akartam érzékeltetni, hogy nem "sufni-tuning".
Műszaki jellegű segítség reményében regisztráltam, szeretném megosztani veletek a gondomat.
2005-ös 1,9 (alapban 100 Le) Tdi Superb az autóm. 178000 kilómétert futott, újonnan vásároltam, csak én használtam, új korában gyári chipet kapott. Minden előírt karbantartást (és azon felülieket is) elvégeztettem, kizárólag szakszervízben járt, ahol reményeim szerint gyári alkatrészeket használtak fel.
A problémám pedig: egy ideje alacsony fordulatszámon jelentkező idegesítő rezonanciát tapasztaltam a motortér felől, ami mára állandó remegéssé változott, mely álló helyzetben, üresben is hallható, szerintem picit emelkedett az alapjárat is. Amit tettem: motortartó bakok cserélve, betét-tárcsa lengőkarok-távtartók cserélve. A szervízben értelmes elképzelés nincs, hogyan tovább???
Erről a "változik a program" dologgal beszélgettem egy chipessel, aki gyakran hasonlít össze programtáblázatokat. Emlékeim szerint azt mondta, hogy nem, vagy nagyon keveset látott eddig érdemileg módosulni (egyes típusoknál gondolom). Ha jól vettem ki a szavaiból, ez a - ha létezik is - változás nem igen okozhat érdemi problémát.
Olyan viszont van, hogy az autó változik (kopik, viselkedik másként), és pl. a gyári szoftverfrissítéssel ezt az állapotot is belekalkulálják a működésbe.
Csatlakozom az előttem szólóhoz, és vidd már el hozzáértőhöz. :)
De írtam is hogy, chip után min. 1 évig semmi probléma nem volt. Lehet, hogy egyszer csak változik valami a programban? És egyébként ingyen vissza teszik a gyári programot de ha még sem az a hiba akkor már az nem állítják vissza csak pénzért....
Tényleg nem tudom mit tegyek.... Sajnos még hiba kódot sem tudok olvasni.
Nem tudom..... Visszolvastam és nekem nincs gond a gyorsulással. Megy folyamatosan csak egy bizonyos fordulatnál darál, ráz.... 2másodpercre. Nem érzek teljesítmény vesztést. Nehéz cserélni azt a kábelt?
Hasonló szituval vagyunk mi is. Csak mi chip nélküli AWX es 130 pacissal nyomulunk.
Decemberben kezdődött és folyamatosan erősödik a rázás.
Kezd egy diagnosztikával. Ha a hiba valamelyik PD elemre utal, akkor próbálkozz egy PD elemek melletti olaj hőmérsékletét mérő kábelköteg cserével. Ez olyan 10 ezer forint körüli tétel. 80% hogy megoldódik a probléma. A maradék 20% PD elem csere.
Nálunk már kiderült hogy a kábel lesz cserés.
Érdemes évvel kezdeni, mert ez "csak" 10 ezer. A PD elemek cseréje 100 felett van.
A lenti segítőkész válaszaitokat olvasván kerestem rá a fórumra és bátorkodnék feltenni én is néhány kérdést,mert egy Superb II 2.0 crtdi 170le DSG autó vásárlása előtt állok(hosszú távon használt,rendszeresen szervízelt).Tudnátok-e abban segíteni,hogy milyen szervízintervallumai vannak az autónak és azok milyen költségeket kóstálnak?(olajcsere,váltóműolajcsere,vezérlés csere stb.) Esetlegesen vannak-e infóitok a kettőstömegű lendkerék-turbó-DSGváltó-befecskendező rendszer várható élettartamáról vagy becsülhetőségéről? Az autóban amit vennék 165000km van. Köszönettel,
Ha már a kettőstömegűt említed..... Akkor lenne egy kérdésem mindenkihez és szeretnék egyben segítséget is kérni (vagy ötleteket)!
Van egy 2007-es 1.9pdtdi (BPZ) 116le -kicsit húzva 136le- és és olyat csinál , hogy mikor gyorsítok (itt egy határozott gyorsításra gondolok) legfőképp 4-5 sebességi fokozatokban és kb 1900 (+-100)fordulatnál csinál egy kb 1-2 másodperces darálást , rázást... (úgy tudnám leírni mint amikor rámegy arra a picit rázós felezőre -mint az autópályákon szokott lenni-) Úgy kell elképzelni , hogy elkezded gyorsítani pl. 1500-as fordulatról (mondjuk egy padlóval) és mikor eléri az a fordulatot akkor csinál egy ilyen pill. rázást. (nem a kormány hanem az egész autón érezni vagy a motoron..)
Chipelve kb 2-3 éve van és nem volt vele semmi gond. Volt rajta 2x cserélve kettőstömegű is mindennel (kompett szett). Ez úgy volt ,hogy az első alkalommal csúszott a kuplung és szétszereléskor derült ki , hogy a lendkerék is be van állva így kellett egy komplett szett DE pénzspórolás gyanánt "olcsót" kerestem a neten -na ez nagy hiba volt- kb. 1évig bírta és elkezdett rázni induláskor.... DE már itt elkezdte az imént leírt problémát (azt gondoltam , hogy azért csinálja a gyorsítási problémát is)! És ekkor úgy döntöttem , hogy most nem spórolok az alkatrészeken és full gyári szett lett beletéve ami egyből tökéletes indulást , vajkönnyű kuplungolást stb.. eredményezett DE sajnos a gyorsításkor előforduló rázást nem szüntette meg még mindég!!! Mi lehet???
Szinte meg voltam győződve , hogy lendkerék vagy kuplung hiba lehet de csere után is megmaradt ugyan úgy -ráadásul nem is változott semmit-
Elnézést a regényért de így tudtam leírni..........
a könyöklő alatti kis rekesz kiszedése egy nagy szopás... Az egész konzolt le kell szedni a cseréjéhez, hacsak nincs egy kanyarcsavarhúzód, mert ha felnyitod a könyöklőt, kiveszed a szöszös tárolórekeszt, akkor be tudsz nézni és látni fogod, hogy felül van még egy Torx, ami az egész házat a konzolhoz rögzíti...
Ha ezt nem tudod leokoskodni és vissza :-), akkor a sorrend:
- hátsó légfúvó ki
- hátsó szivargyújtó kábel lehúz
- konzol hátsó részénél torxok ki (2 db)
- első ülések előretol maxig...
- sínvédő műanyagok leszedése mindkét első ülés esetében bal és jobboldalon a konzol felőli oldalon
- a konzol hátsó végétől kb 10-12 cm-re az üléssín mellett fel kell nyúlni egy csavarhúzóval és mondkét oldalon egy -egy torx tartja
- óvatosan (behúzott kézifékkel) konzol hátrafele lehúzható (szerintem két emberes történet hacsak nem vagy polip, mert a kézifékkar bőrborítását ha nem kakarod összekaristolni, akkor folyamatosan a burkoló műanyagredőnyt igazgatni kell.)
- kis tároló simán kiszerelhető, cserélhető (vagy kis okossággal javítható a műanyag megvezető "pöcke", mert az van letörve, azért nem csukódik)
- fordított sorrendben minden vissza.
Ha bézs színű a tárolód akkor a gyári cikkszáma 3u0864849NCF, ha fekete akkor 3u0864849NCE újonnan Porsche-ban br 9730 Ft/db, autozube.hu vagy M3-as autósboltban 1155 Bp Széchenyi út 39 egy nap alatt 7630Ft...
"Próba2: amikor fals módon jelez, azaz nem lenne oka rá, húzd le a csatlakozót és zárd össze benne a két érintkezőt (remélhetőleg csak annyi van benne, most nincs előttem ilyen). Ha kialszik a visszajelző akkor meg is van a hiba okozója."
Ha összezárja, akkor is világítani fog. Ez úgy működik, hogy egy adott ellenállás intervallumban nem világít, ha ettől eltérő (kisebb, vagy nagyobb) az ellenállás, akkor világít.
Ez a kevés fagyálló mennyiségére is figyelmeztet. A kiegyenlítő tartályon van a szintérzékelő.
Évtizedes VW konszern típushiba Polo/Fabiától kezdve mindenhol.
Lehet persze hibás a vízhőmérséklet jeladó is, amelyből motortól föggően több helyen több is lehet beépítve, de gykrabban inkább a kiegyenlítő tartályban lévő szintjelző megy tönkre.
Ha tiszta a fagyállód, nem olajos, akkor a folyadéknak zárnia kéne a szintjelző érzékelőinél az áramkört. Meg ha a VW konszernnél használatos G12, G12+, G12++ vagy G13 jelzésű bíbor színű folyadék van benne.
Ha nem, hanem kék vagy zöld akkor sürgősen cseréld le!
Még a MOL kutakon is lehet kapni VW szabványú fagyállót, VW TL774 a jelölése, mögötte F vagy G betűvel. z felel meg a G12-nek, csak a G jelölést a VW gyári folyadékánál alkalmazzák.
Próba1: húzd le a csatlakozót a tartályról amikor nem jelez. Ha ugyan az a visszajelző villan fel, akkor valóban nincs külön visszajelző lámpa a magas hőmérsékletre és az alacsony folyadék szintre.
Ha ez így van akkor további lehtőség:
Próba2: amikor fals módon jelez, azaz nem lenne oka rá, húzd le a csatlakozót és zárd össze benne a két érintkezőt (remélhetőleg csak annyi van benne, most nincs előttem ilyen). Ha kialszik a visszajelző akkor meg is van a hiba okozója.
A szintjelző érzékelőt tartállyal együtt lehet megvenni, én 4500-ért láttam tegnap egy skodás webshopban az utángyártottat.
U.i.: Mindenki saját felelősségére matat az autójában!