DJ: Én írnék róla, de mivel 1 Pirate az első komoly deszkám nincs összehasonlítási alapom. De nagyon teccik. Könnyű, gyors, jól ugrik, mi kell még? Jól bírja az orra az ütéseket..:-P És ha 1 kicsit +zzúzod, nem kapsz idegbajt hogy egy negyedmilkós cuccot vágtál gajra. Sztem ez benne a legjobbb! ;-))))))) Meg a shape!! Szinte 100%-ig 03 mod Fanatic Skate... Sztem Vau és BR az igazán kompetens itt a fórumon a Pirate ügyben...
Állítólag most jelent meg A Magyar Surfmagazin... Mi a címe?
Petty
Ui: Holnap Fertőrákos!!!....???....?(!) (vagy mi...)
Gábor! köcce! De nekem sajna nem lesz 200.000Ft-m 1 F2 deszkára! :( Lehet,h veszek 1 használt deszkát,h ha a Pirate is drága lesz...nem tom! (bár én úgy tudom,h Qcséber nem csinálja drágán a deszkáit)
Surfstation:
Gratulálok a spockhoz, nagyon ügyes vagy!!! zek szerint Te is megtapasztaltad Rhodosz áldásos klímáját? :)
DjWindsurfer:
A pirate deszkák nem osszak, de a helyedben inkább alaposabban átböngészném az F2 előrendelési akcióját.
Akit érdekel egyébként, elő lehet rendelni a 2005-ös F2 deszkákra, és a 2005-ös Arrows vitorlákra, és a 2004-es F2 deszkákra. Emelett van egy MAKULÁTLAN F2 Eliminator, 115 literes, 185,000 FT! Vagy az én tavalyi compstyle-om 95 literes freesytle deszkám, carbon-wood-sandwich, 100,000 FT!
430-as árbóc van vadi új, 35%-os, 2 év garanciával, 40,000 FT-ért. Vagy lehet hogy lesz 55%-os használt, 1 év garanciával 30,000 FT-ért.
Kilmer Petty:
Jó a sequencia, a rider én vagyok, de még korántsem elég jó a loopom.
VISZONT!!!!!! Megvan nekem a windsurfing kamasutra, és iszonyatosan nagyon kemény move-ok vannak benne!!!!!!! Campello edzéséről videok! Frontloop-into-volcan! Kicsavarja a loopot, majd belecsavarja volcanba, melőtt leérkezne, de sajna nem állja be! Ami mlg nagyon komoly, az a "low-wind-loop"! Papucsban, siklás nélkül 3-as szélben kiforgott speedloop!!!!!!!!!!!!!
Ender Gábor - The Doctor
BBS
HUN-666
F2 & Arrows Freesytle Team
Az MM5 azért 4Bft-ot ír. Reggel , miután egy hétig szárítgattam a vizet a deszkából tettem 1 foltot üvegszálból meg uve rapidból a lukra, kíváncsian várom bírja-e a kiképzést..[image1]
Ne félj a trapéztól. És a papucsoktól se. Csak állítsd be őket rendesen, hogy könnyen be is ki tudjál lépni belőlük. Annál nincs rosszabb, mint a víz alatt vigyázban állni, beragadt lábakkal, és beakasztott trapézzal. Volt, aki annak idején bokatörést szenvedett a nem megfelelően beállított papucsai miatt. De az érzés fantasztikus lesz, majd meglátod!
Január elejére tervezünk Mauira egy "kirándulást" eddig hárman vagyunk, ha valakinek van kedve egy ilyen túrához, szívesen látjuk, csatlakozhatna hozzánk. Megpróbáljuk a minimumra csökkenteni a kiadásokat, a repjegy lesz a leghúzósabb, surfot nem viszünk, ott bérelünk, olcsóbb mint a kiszállítása. Ha többen lennénk, a szállást és az autóbérlést a minimálisra tudnánk redukálni, utána már csak a kaja lenne, hamburger mindhalálig. Tehát ha van érdeklődés, akkor hajrá!
A trapézzal én is lezúztam a könyököm a párszor idén. A vitorla vászon frankón ledörzsölte mindig újra és újra a hegeket. De azt valahogy én sem éreztem, hogy gáz lenne ha magamra borítom a vitorlát. Nagy levegö azt "kibogózás" a víz alatt. Nekem a kiakasztásnál az jött be, hogy megnyomom hüvelykújjal a zsinórt felfle és utánna "kilambadázok" (deréktrapézom van). Ez nálam jól bejön, persze ehhez is kell a müanyag burkolat, mert ez csak avval megy.
A trapézról mondták a bölcsek nekem is, hogy amikor megérzed és elkezdi az ember nyomni, akkor rácsodálkozik, hogy addig mit is csinált. Tényleg ezt érzem én is.
Írtatok valami videóról. Van valami oktatóvideó ami bejött? Nagyon érdekelne valami segédlet a tanuláshoz!
"A vitorlán a latnikat milyen feszesre kell húzni? Az jó ha tökig megszoritom a csavarokat?"
Nem jó! Rakd össze a vitorlát teljesen, és ha már minden jó, beállíthatod a latnifeszességet. Amelyik laza, ott a latnizsák mentén, a zsákra merőlegesen kis ráncok alakulnak ki. Ezek a feszítéssel eltűnnek. Pontosan annyira feszítsd meg, hogy ne legyenek ezek a kis ráncok, de ne tovább.
Ha túlfeszíted, fölösleges terhelést raksz a latnikra és a latnizsákra. Ha alulfeszített, optikailag sem szép, meg picit romlik a menettulajdonság.
Bubbastix,
Ha majd elkezded a trapezolast, ezerszer fox esni vele, abban biztos lehetsz. Ha magadra rantod a vitorlat, nem kell felni, siman ki lehet akasztani a trapezt a viz alatt. Soha semmi gondom nem volt ebbol, nem kell tole felni. Ha elore rant, vegig fogni kell a boom-ot, egyreszt a vitorla miatt, nehogy beleess, meg miattad, elkerulendo a serulest. Az erdekes a katapult a deszka orra fele, amikor elore kicsavar a szel. Ott is vegig fogom a boom-ot, es megprobalom kikerulni a deszka orrat. Na, ennel az esesnel lehet nagyot nyekkenni, de nem annyira veszelyes, mint aminek tunik. Eleinte en is total be voltam szarva a trapeztol, de gyakorolni kell, es amikor rajossz a technikara, hogy kell jol egyensulyozni vele, csak azt fogod varni, hogy mar beakaszthasd :) Szoval csak gyakorolni kell. Ennyi.
Ha perdülésnél hátszélben túlságosan begyorsul a deszka, akkor terheld hátrébb. Ha kisebb deszkán mész, akkor a testsúlyod hátraejtésével, ha meg nagyobb széllovon és van hely, akkor a hátsó lábadat tedd hátrébb. Minnél hátrébb terheled, annál kisebb ívben fordul.
A trapézolást meg szerintem hosszabb trapézkötéllel kezd, könnyebb ki-be akasztgatni, amíg ráérzel. Ha meg magadra rántod a vitorlát és hátraesel beakasztva a következőt is teheted: az árbóckézzel megfogod az árbócot miután beestél, így tudni fogod hol kell kidugni a fejed a vízből levegőért. Ha elég hosszú a trapézkötél, akkor ilyen módon beakasztva is ki tudod dugni a fejed a vízből. De azért inkább előre essél.
Mert ami most van az sztem kicsit nagy nekem! :( És már én is 3styleozok és pl próbálgattam az 1kezes ugratásokat csak az volt a gond,h az a r*hadt trapéz mindig kiakadt! :( (vag ylehet,h trapéz nélkül kéne +tartanom? :D)
Előre is köszönöm!
from DJ
U.I.: még mindig keresek 430as árbócot! (20-22IMCS)
(Mert csak felraktam és elsiklottam a tartalom felett) Ha igen, akkor marha jól küldöd!!! Esetleg vidió formában nincs meg?
Rossz hír: a windguru visszavette a GFS csillagjait a Fertrőről. Már csak az MM-ek mutatnak valamit, de csak - a fene vigye el!!! - szerdára... Szvsz a GFS jobban bejön... De legalább haladok majd a szakdolival...Remek;-o))
<i>"Tudom hogy hülyeség, de belegondolni is rossz abba, hogy mondjuk beakasztott trapézzal magadrarántod vitorlát."</i>
<p>
Ezt teljesen kizárni nem lehet soha, hiába vagy akármilyen menõ, ha más nem, mondjuk hirtelen fordul egyet a szél. Inkább meg kell tanulni kimászni belõle.
A lényeg, hogy a trapézkötelen legyen mûanyag csõ, mert ez megakadályozza, hogy
rátekeredjen a kampóra. (Állítólag már haltak meg mert nem volt mûanyag.)
Ha beestél akkor pedig a trapéz gyorskioldójához kell egybõl nyúlni, ezután már könnyen kiakasztható a vitorlából is.
A neve Kissné Ildikó, száma 368 3465, a címe Zápor u. 76, ha busszal mész akkor 86-ossal a Kiscelli útig kell menni. A kapucsengõt folyamatosan kell nyomni, bár pár éve mikor üzleteltem vele, nem nagyon ért rá, azt hiszem az unokák miatt.
Elég nehézkes volt az idõpont egyeztetés, úgyhogy aztán már inkább magam álltam neki a neoprénnak, nem is lett olyan rossz.
~
Azért lehet gyakorolni a beachstartot az északi parton, kb combközépig érő vizben. Mélyvizben kötélstarttal szivok, ami szélben és hullámok között elég necces..Amúgy gondolkozom a trapézon, de a siklás, papucsbalépés előtt inkább az alapmanővereket tanulom, szeretném tökéletesiteni..Mert azért az elég gyufa hogy siklok egyet, leugrok a szörfről, megforditom, majd vissza..:)) Meg egy kicsit félek is
a papucstól meg a trapéztól. Tudom hogy hülyeség, de belegondolni is rossz abba,
hogy mondjuk beakasztott trapézzal magadrarántod vitorlát..
Még mindíg ott tartok, hogy valamit cserélnem kéne de most más jutott eszembe.
Légyszíves segítsetek:
Az arrows vityónak a laknijai csuklókkal csatlakoznak az árbóchoz, a legfelső kivételével. Ezt csak azért írom le mert ezzel jól be lehet határolni (gondolom) a korát, így az árát. Két helyen szakadt és javított, mérete 6.8-as.
Vajh menyit ér?
Hol érdemes ennél pár generációval ujjabbat ill. kb ugyanekkorát vásárolni 2hand?
Legfontosabb szempont a gyors összeszerelhetőség.
Az év melyik időszakában célszerű berúházni? (jövő évig úgyse szállhatok vízre)
Köszönöm az infókat beachstarttal kapcsolatban!! Azt hiszem, hogy azért rántotta ki
mindig a szél a kezemből a vitorlát, mert a deszkát kb. 3/4 szélbe állitottam, viszont
az árbócot a szélre nem merőlegesen, hanem azt is kb 3/4-be raktam (luv oldal felé) és mind2 kézzel a bumot fogtam (az egyikkel az árbóchoz közel). Most hvégén sokat gyakoroltam a beachstartot, ami már elég jól megy és az árbócot a bum felett megfogva nem tépte ki a kezemből a szél a vitorlát, viszont a vitorlát kb 60 fokos szögben állitottam a luvoldal felé. Az jó elgondolás, hogy nagy/nagyobb szélben a
az árbócot a deszka hossztengelyével majdnem párhuzamosan, és kisebb szél esetén (már-már nem lehet vele beachstartolni) inkább 3/4-edbe rakom a luvoldal felét (~60fok), hogy ekkor jobban belekapjon? Remélem érthető vagyok, és bocs hogy ilyen alapdolgokon rágódok, de szeretném a helyes technikát megtanulni!
A perdüléshez kapcsolódóan az jó, hogyha a lábváltást még a vitorla előreperditése
előtt csinálom? Sokszor az a bajom, hogy amikor kezdek beállni hátszélbe, akkor
lelassul a szörf, lehet hogy azért mert túlzottan behúzom a bumkezem? Ha meg
hátszélben kiengedem, -ahogy a Lars Petersen videon láttam-, akkor begyorsulok előreránt a a szél, és repülök vagy pár métert...
A hullámok közti fordulásnál meg az a baj, hogy hátradöntöm a vitorlát, viszont az
nem áll be teljesen szembeszélbe, mint ahogy az simavizen lenni szokott, hanem pont a hullámokkal szembe áll be, ekkor csinálom azt, hogy miközben a két lábammal
az árbóc között állok, a hátradöntött vitorlát túlhúzom magamfelé (a deszka középvonalától számitva), ekkor továbbfordul a deszka, majd átugrás (ami itt azért nehezebb, mert a hátsó lábam ugráskor csomószor beakad a túlhúzott, hátraengedett vitorlába) és a deszka széltől elforditása.. Ez a technika helyes?
A vitorlán a latnikat milyen feszesre kell húzni? Az jó ha tökig megszoritom a csavarokat?
Holnap én déltől már a Lupán leszek és ha az égiek küldenek szelet akkor csak a trükköket fogom nyomatni, remélem más is kimerészkedik így hét küzben is.
-Felmerült itt a tudásszint és rajtszám ill. versenyzés gondolata....erről csak azt tudom mondani majdnem laikusként(se a tudásszintem se versenyzői kvalitásaim nem méltók ahoz, hogy gyakran emlegessem), hogy mindenki nézi a külföldi videókat és próbálja ellesni a manővereket, de ha 10ből 1 bejön az gyakorlásra érdemes, de hencegésre nem(a forumon csak leírásokból táplálkozik az ember), a versenyzés egy olyan dolog, ami a tudásszintből fakad és ha valaki úgy gondolná, hogy a kis hazánkban a freestyle vonalon csak kevesen nyomják magas szinten az én meglátásom szerint nem figyeli a szörftársak fejlődését és nagytöbségük nem feltétlen versenyszerűen küldi. Mindenkiben felmerül az hogy de jó volna...mármint a versenyzés de 1 trükkel nem lehet versenyt nyerni. Mindenkiben van annyi önérzet hogy el tudja dönteni magában.
Nem várom hogy mély egyetértést váltok ki mindenkiből, de ti is állást foglaltok ebben a témában.
-grubby lehet hogy könyebb mint a spock?(mert nem kell átfordítani a vitorlát)???
én ezt néztem ki következő tananyagnak.
Bogár
Próbáljatok új trükköket és ha bejönnek nincs jobb érzés a világon:)
Spockból álltalában 5ből egy sikerül, elég öregesen, de beállom. Sokszor az a hibám, hogy amikor megcsinálom a levegőben a 180fokot akkor érkezéskor nem húzom magam elé a vitorlát, ha ezt a hibát nem vétem, akkor álltalában tovább tudok fordulni a vizen.
Honrug Peti csinálja még szépen, de ő szépen nyomja a grubbyt is! A Somogyi Lacika nekem egy kicsit csalódás volt, de lehet h csak rossz napja volt.
őszintén mondom hogy nagyon tetszenek a figurák, mit művelni bírtok, gratulálok komoly teljesítmény (irónia nélkül)! Én is csinálok hasonlókat, csak nem tudatosan :).
Nem tudja valaki véletlenül a Bp-i Óbudai szörfruha varró/javító néninek a telefonszámát? Évekkel ezelőtt javított nekem, csak sajnos elveszett az elérhetősége.
Én személy szerint örülök, ha valaki kötözködik a neten, olyankor sokkal több marhaság jut az eszembe mint máskor, lásd előbb...Reméljük Dani nem vette a szívére...ha igen akkor mea culpa! (Mea Culpa: siklásból indított bocsánatkérő manőver)
Közös szörfözés: Nekünk, Győr/Mosonm. stb. autópályán15-35perc a tóig. A Balaton D-i part 1.5-2óra minimum, 120-140km a bakonyi szerpentineken át , ráadásul az É-i frontok sokszor nem érnek le odáig. Régen sokat jártunk le Siófokra (a szállodáknál, a molónál szoktunk lenni), de sokszor szívtunk is, ezért csak tuti frontban kockáztatjuk a Balcsit. Idén 2-szer voltunk összesen...Azért egyszer talán lesz valami a közös buliból!
Hát sporttársak: 4Bft feletti szelet kívánok! üdv: Camberjack
Mielött beesek ide pár szó magamról. Régen áltam elöször deszkán, de csak évente kétévente volt alkalom, hogy rángassam a vitorlát. Idén viszont vettem egy sajátot, indulásnak egy Hifly maxx (164 literes) beszéltek rá és hozza egy használt Yes Freerace 6.0-as vitorlát. A vitorlát természetesen idén jól szétszagattam, belekerülve abba a "betegségbe" amibe Ti már javában gyógyithatatlanul benne vagytok. :-) Vagyis a szél lesése, rohanás adott esetben, stb. Nálam is eléggé elmélyült a dolog iránt szenvedély ebben a szezonban, visszavonhatatlanul. Egyenlöre persze csak ott tartok, hogy az utóbbi hetekben már sikeredett nem örökké letépetni magamat a trapézmellényemmel, hanem kicsit biztosabban kezelve a papucsokat is stabilizálni a "rohanásomat". Na de aztán rá is éreztem, hogy innen kezdödne majd el a tudomány. Egyenlöre ugyanis rohanás, azt fordulás próbálgatásánál esés, majd vitorla felrángatása (sajna még ezek mennek!).
Na meg látom azt is, hogy ha valamikor is szeretnék veletek "szót érteni" akkor szükség van kicsit jobban elmélyedni ebben a dologban.
Szóval a kérdésem az lenne felétek, hogy tudtok e ajánlani valami szakirodalmat amiböl lehetne kicsit okosodni. Könyv, leírás itt a net-en? Talán Ti már bölcsebbek vagytok ebben a témában.
Szóval köszi elöre is, meg bocsánat ha korábban már feszegettétek ezt a témát, de hála isten a topic annyira nagy, hogy képtelen lennék átnézni rövid idö alatt.