Rájöttem, hogy most már szereléshez is kell a szemüveg Végül megbontottam a teló feletti rész (az akku tároló) alját, így jobban hozzáfértem a telók tetejéhez. Az alját felnyomva már látszott a vékony zéger. Szétszedtem, kimostam. Ma veszem meg a szimeringet. Annyi spec szerszám kellett, hogy légkulccsal csavartuk ki az alján levő csavart.
Bontani nem kellett csak a kis telóvédő műa. lemezt és az akku tartó alját.
Ez a telóvédő egyébként egy vicc. bent van a kerékjáratban, de a kerék felől teljesen nyitott. Nézek inkább rávaló telóharsinyát.
Örülök, hogy jó lett! Engem 2 szer is megszívatott annó. Elsőre még otthon, másodjára 100Km-re a lakástól. Még jó hogy volt nálam egy bicska és meg tudtam szerelni a prérin. Végül nekem is rövid lett, vettem a motoros boltban hasonló csövet, de az nem lett jó, mert a vákum rángatta csak alig dolgozott a pumpa. Végül egy FESTO cső került a régi helyére és azzal már rendesen működött.
A napokban akarok megnézni egy eladó Piaggio Beverly 500-at (2003-as), amiben ha jól tudom, ugyanaz a blokk dolgozik, mint a Scarabeoban. Csakhogy a Piaggioról nem találtam semmilyen leírást, hogy mennyire megbízató, van-e típushibája, mire kell figyelni vásárláskor?
Van néhány titkos tipp, amire figyelnem kell, hogy ne legyen szopóroller a robogóból? :)
Sikerult megoldani a problemat, ujra repeszt a Scara.
Azt ugyan nem irtam (nem tartottam fontosnak), h leszedtem a motorboritast takaritas celjabol, majd eszrevettem, h egy cso nincs a helyen. lasd a kepen. Visszaraktam a helyere. Igen am, de a boritas hozzanyomta a csovet a tankhoz, elzarva azt, nem volt vakum, leurult a karbi, nem ment a motor, keves uza nyilvan at tudott menni, ezert indult el ujra kis ido utan.
Most kicsit lerogzitettem nem a helyen, ujra hibatlan minden....
Sokszor a csavart is ki kell venni mert az rögzití. Egyébként nem a gumidugónál van a kicsit fel kell tolni a teloszárt a kicsi max 1 mm es akkor egy acél gyűrű van ott és azt kell kivenni es akkor lehet kihuzni.
A membrán tulképp a subler. Csak nem a gázbovden, hanem vákum mozgatja. Borzasztóan érzékeny alkatrész. Vigyázz mikor szétszeded, mert egy nagyon hosszú rugó ki fog repülni.
Ja igen! Szere is írta! Ékszíj! De jó lenne tudni, hogy kétütem, vagy négyütem? Négyütemnél lehet a membrán is hibás, de akkor alig megy a motor, nemhogy hatvannál megindul. Kontrasztrugó lessz.
A segítségeteket szeretném kérni. Egy Aprilia Scarabeo 100 ccm van 2007-es 7500 km-rel. Eddig teljesen jól működött, most is hidegen, melegen indul, viszont lassabban gyorsul kb 50 km/h -ig mint korábban. 50- 60 as sebességnél már nincs gond, de előtte nincs annyi ereje mint korábban. Emelkedőn is lassan és nehezen megy. Mostanában cseréltem benne motorolajat.
Nekem anno mikor megvolt a 150-es ROTAX blokkos akkor hasonló bajom volt nekem is. A bibi nálam az üzemanyag szivattyúhoz vezető vákumcső volt. Szépen elért a gumicső a szívócsonknál, vágtam belőle majd rátoltam. Ellenőrizni a működését úgy tudtam, hogy a benzinsapit lecsavartam és látható lett egy perc indítózás után a felesleges benzin visszafolyása. Remélem tudtam segíteni.
Ha elszállt az olajpumpa, akkor lehet, hogy vége a hengerednek. De lehet akár membrán is. Vedd ki, pucold meg, aztán még nézd meg, hogy nem fehér e az olajad, vagyis kapott e vizet? Akkor hengerfejes, nem túl drága, ha csak tömítés. Elektrónika nem csinál ilyent.
Segitseget kernek! Megallt a Scaram (125 Rotax 2000).
Tegnap este elindultam vele, rendesen indult, rendesen ment, majd minden jel nelkul leporgott a motor. Utana nem indult.
Masnap megint elsore indult, ketyegett egy kicsit, majd megint leallt. Azutan mar csak elindul majd egybol leall. (ha gazfroccsel kicsit eletben lehet tartani)
A gyertya ozbarna. Ugy neztem benzin is van. Nem durrog, nem csattog csak nem indul!
Egy kis segítség kellene a szakiktól! A fateromnak van egy 2006-os Scarabeo Light motorja. Az a gondja, hogy országúton ha 100km/h-s sebességről visszaveszi a gázt akkor 80-60km/h között nagyon szitál az eleje. Van rajta nagy túra plexi, de vele vagy nélküle is ugyanaz. Az első kerékben új csapágyak, gumisnál kicentírozva a kerék. Ha behúzom az első féket és tologálnám ugye a motort semmi kottyot nem tapasztalok sem a teleszkópon sem a kormánynyaknál. A hátsó teleszkóp maximális erősségen ( a leggyengébben is szitál). Tudtok segíteni? Előre is köszönöm a válaszokat!
Tudom a számat, épp most beszéltem Vele, csak időm nem volt kotorászni a telefonba. Futár vagyok hétköznap. Zsír a gép! 100-km-ert sem ment az új varió. Érdemes gondolkozni rajta. Megyek bontok szívesen, ha szeretnéd látni. Karcmentes vas.