Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ŰTH Creative Commons License 2012.12.15 0 0 32196

Prémium szolgáltatás a márkaszerviz??? Ne már...

Nem vagyok benne biztos (és lusta vagyok rákeresni), de úgy emlékszem Te írtad korábban, hogy a márkaspecifikus tudományos hibakódkiolvasó/teszter akármiket csak baromi drágán adják ki a mezítlábas/márkafüggetlens szervizeknek az autómárkák, és hogy ezért gyakorlatilag csak a márkaszervizeknek vannak ilyen eszközeik. Ezek szerint a hibakód kiolvasás egy prémium szolgáltatás??? Ugyan már. (Ha nem Te írtad ezt korábban, akkor elnézést, de akárki is írta le/be ezt, szerintem igaza volt ebben.) Ez is azt támasztja alá, hogy a márkaszerviz NEM prémium szolgáltatás. Ha valaki azt akarja, hogy az utóját valóban karbantartsák/megjavítsák, és ne próbálgatásos alapon határolják be a hibát iterációnként akár több tíz/százezer forintos költséggel, az igenis márkaszervizbe hordja az autóját még 5-6-7 éves vagy idősebb korában is. Feltéve persze, hogy ezt anyagilag megengedheti magának. Ha nem, akkor marad a márkafüggetlen szaki, aki a márkaspecifikus tudásbázis nélkül nem tud olyan színvonalon szolgáltatni mint egy mérkaszerviz. Csak alacsonyabb színvonalon. De ettől a márkaszerviz nem emelkedik "prémium" piedesztálra.

Előzmény: stevie-13 (32188)
gulus Creative Commons License 2012.12.15 0 0 32195

Segítséget szeretnék kérni SenicII 2007-es állandóan ég a csomagtartó visszajelző és nem tudom lezárni  az autót csak ha esik az eső.

köszi előre is gulus

stevie-13 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 32194

Ha valaki (vállalkozó) 2012-ben nem tudja reálisan felmérni, hogy új autószalont, szakszervizt akar indítani

 

 

Megnyugtatlak, nincs ilyen. 2009 januárja óta egyetlen új márkakereskedés sem épült, ellenben néhány tucat bezárt.

Előzmény: fvcc (32192)
stevie-13 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 32193

Az üres szerelőműhelyre meg elég a felirat, kiegészítve egy "idegeneknek belépni tilos" táblával. Belül lehet szép képeket tenni a falra, csupa szerelői tematikával. Világítani se, füteni se fog kelleni, és még veszteséget sem fog termelni.

 

 

És te egy kereskedő/iparos vagy...

 

Gondolom, te is így csinálod, igaz?

Előzmény: fvcc (32190)
fvcc Creative Commons License 2012.12.15 0 0 32192

Ha valaki (vállalkozó) 2012-ben nem tudja reálisan felmérni, hogy új autószalont, szakszervizt akar indítani olyan időben, amikor a lízingelt / hitelre vett autók tulajdonosai már eljutottak arra a pontra, hogy hajlandók többszázezer forintot is fizetni azért, hogy valaki vegye már meg az autójukat ! (azaz a drága hitelüket a még fizetendő törlesztő részletekkel együtt, ami jóval drágább, mint az autójuk használtpiaci értéke), akkor az vagy hülye, vagy szélhámos (és a fekete milliárdjait akarja tisztára mosni).

 

Prémium szolgáltatás: mi abban a prémium (nekem), ha meg akarok valamit javíttatni (annál, akitől vettem) , ami elromlott? Az semmi más, csak szolgáltatás! Hogy prémium legyen, akkor ahhoz egy kicsit többet kéne nyújtani a szolgáltatónak (a kényelmes bőrfotel ülőkén és a figyelem-tea/kávén kívül túl).  A prémium pl. az, amikor viszik-hozzák az adott helyről/helyre a szervizre/javításra váró járgányt. Akinek ilyenre van szüksége (és vannak jópáran), kérem! Az meg is fizeti a prémiumot.

     De miért akarják megfizettetni azzal is aki, semmi többletet nem kapott? (most hagyjuk, hogy több esetben az alapot : a tisztességesen elvégzett munkát sem kapja meg az extra felárért...)

     Hosszú.... kár folytatni....

Előzmény: fvcc (32191)
fvcc Creative Commons License 2012.12.15 0 0 32191

2012-ről beszéltem, nem 2002-ről

Előzmény: stevie-13 (32189)
fvcc Creative Commons License 2012.12.15 0 0 32190

Ha a szerelőnek meg kell termelnie a X/40 forintot, közben a kutya se dugja be oda az orrát, csak a hülye.... akkor jön elő megint a szerelési normaidő, hogy a hülyéről le lehessen gombolni az X-et, lehetőleg úgy, hogy a két órában a 20 perc munkán kívül benne legyen a 100 perc ásítozás is, ... mert különben veszteséget termelne.  (igen, tudom, te másként mondod)

 

Voltam olyan renoban, ahol egyetlen szerelőt foglalkoztatnak (persze öltönyös úriember sok van). Hát kérem szépen: szerelői kapacitást csökkenteni ez esetben már kissé  nehézkes ... lenne. S mivel mindez - szerinted - prémium szolgáltatás, én azt mondom: azt az egyet is el kell küldeni! Az asztaloknál ülő úriemberek egyike az új/majdnem új autó szervizkönyvében be tudja x-elni, hogy:   ... x, y, w, q, z vizuális ellenőrzés elvégezve (az olajat meg majd vmelyik eszes benzinkutas lecseréli ingyen, az olaj árában).

Az üres szerelőműhelyre meg elég a felirat, kiegészítve egy "idegeneknek belépni tilos" táblával. Belül lehet szép képeket tenni a falra, csupa szerelői tematikával. Világítani se, füteni se fog kelleni, és még veszteséget sem fog termelni.

 

   Az egész "prémium szolgáltatás" eszmefuttatásról nekem (bocsánat)  a luxusprosti meg a sarki kurva jut az eszembe... Az utóbbi kisebb felhajtással, hatékonyabban és olcsóbban teszi mindazt, mint a kolleganője.

Előzmény: stevie-13 (32188)
stevie-13 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 32189

Rendszeresen járok egy MO-i városba. A nyáron elcsodálkoztam, hogy... jé, itt is van renó...?!  (új épület, mühely, meg minden).   Volt valami apróság, ami javításra várt. Mondom, megyek arrafelé, megcsináltatom náluk.   ... és ismét elcsodálkoztam: jé, már nincs renó (csak lehúzott roló).  Gondolom, előzőleg jól beárazta mindenbe az új épület, felszerelés költségeit ... is....

 

 

Magyarországon 2002-től kezdve meredeken felíveltek az újautó-eladások. Egyrészt valóban jobban éltünk, másrészt ez az időszak az olcsó hitelek időszaka volt. (Legalábbis akkor olcsónak néztek ki.) Az importőrök abban hittek, hogy a hálózatot kell bővíteni, és erőltetett ütemben fejlesztették a hálózatot: új kereskedéseket nyitottak, a régieket modernizálták.

 

A válság 2008 második felében váratlanul érkezett, és hirtelen csapott le: nem évi 2-3 százalékkal csökkentek az eladások, hanem több, mint 50 százalékkal. Az újautó értékesítések drasztikus megszűnése magával hozta a szervizek durva kapacitásfeleslegét is, hiszen a karbantatartandó autók és a garanciális javítások száma az újautó értékesítésekkel párhuzamosan esett vissza.

 

Mivel maga az iparág bajba került, bekeményítettek a bankok is: az az autószalon, aminek a piaci értékét 100 millióra értékelték, és ilyen fedezet mellett számolták ki a kondíciókat, hirtelen elvesztette a piaci értékét, nem ért már csak 20 milliót, így újraszámolták a feltételeket. Az autókereskedések hitelállományát tehát nem csak a zuhanó forint árfolyam és a hitelek CDS-felára sújtotta, de a fedezetül szolgáló ingatlan elértéktelenedése, és az abból következő újrakalkulált törlesztőrészletek is.

 

Abban az időben mesélte egy Renault kereskedő, hogy a napja úgy kezdődik, hogy felkel, fogat mos, telerak egy talicskát húszezresekkel, és betolja a kereskedésbe.

 

Az egész történetben az a szörnyű, hogy nem a rossz kereskedések dőltek be, hanem azok, akiknek sok hitelük volt :-(

 

Előzmény: fvcc (32187)
stevie-13 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 32188

Akkor vannak, akik jókora haszonkulccsal dolgoznak!  (Csak azt ne mondja nekem valaki, hogy éhbérért!) Mert ugye akkor lehet valaminek az árából engedni, ha előzőleg arra bőven rátettek. 

 

Egy autószerviz semmi másról nem szól, mint a kapacitás kihasználásról.

 

Ha van egy szerelő, akinek a heti bérköltsége X forint, akkor az a minimum, hogy óránként legalább X/40 forintot hozzon (40 órás munkahetet feltételezve).

 

Ha egyébként nem dolgozna semmit, akkor ennyiért már megéri dolgoztatni, hiszen így legalább nem termel veszteséget.

 

Ez természetesen leegyszerűsítés, mert nem veszi figyelembe az egyéb költségeket, pl a rezsi díjakat (beleértve a pénzügyi költségeket, pl hiteltörlesztés).

 

Mielőtt ezeket a rendszereket bevezettük, először mindenhol kiszámoltuk, mennyibe is kerül egy-egy óra működés az adott márkaszervizben, majd ez alapján határoztuk meg azt az árszintet, amivel le lehet kötni a kapacitásfelesleget.

 

A kapacitásfelesleg lekötése nem termel hasznot, mint a neve is mutatja, az csak arra jó, hogy a saját költségeit megtermelje. Vagy a veszteséget minimalizálja.

 

Ebben a dologban az is benne van, hogy hosszabb távon arra számít az iparágban mindenki, hogy fellendülés következik, ezért ameddig lehet, nem akar további kapacitást csökkenteni: mindenhonnan elküldték a gyengébb szerelőket, viszont a megmaradt, képzett, lojális kollégákat igyekeznek megtartani még némi "veszteség" árán is, mert ha pár éven belül megnő a forgalom, drágább lenne új embereket felvenni, tesztelni és kiképezni.

 

Nem gondolom, hogy hosszú távon a 6 évnél idősebb autók helye a márkaszervizben lenne. A márkaszerviz prémium szolgáltatás, amit nem lehet és nem is kell a sarki sufniműhelyek árszintjén működtetni. A normális márkaszervizes árakon nem gazdaságos egy 6 évnél idősebb autót fenntartani, viszont amíg tart a hét szűk esztendő, a 40 százalékos engedménnyel igénybe venni a prémium szolgáltatást simán jó ötlet lehet.

 

 

 

Előzmény: fvcc (32187)
fvcc Creative Commons License 2012.12.15 0 0 32187

Egy öt-hat éves autóra már simán lehet kapni 30-40% kedvezményt munkadíjból, és 15-20 százalékot az alkatrészből...

 

     Akkor vannak, akik jókora haszonkulccsal dolgoznak!  (Csak azt ne mondja nekem valaki, hogy éhbérért!) Mert ugye akkor lehet valaminek az árából engedni, ha előzőleg arra bőven rátettek.  (... mijnt a szezon-végi ruhakiárúsítás 80%-os kedvezménnyel. A maradék 20%-ban meg ugye, még mindig akad egy kis hasznocska :)

     Hogyne, tudom, azért van ez, hogy visszacsábítsák azokat az ügyfeleket, akik a még sokkal újabb autójuk javításakor infarktust / légszomjat kaptak a számla végösszegétől!  Nos kérem, az nehéz dió.   Általában úgy lenne a fair, ha a kedves kuncsaftjaimat megtartanám, hogy majd ne kelljen őket visszacsábítani ... mert előzőleg elküldtem őket a konkurenciához.

 

Két horvát vendéglő (a nemzeti menü szinte mindenütt ugyanaz). Az egyikben nagy porciók, jó árak.  (valahogy mindig ott taposok a fékpedálra.... a fene érti, miért..... :)   A másikban fél porció és dupla ár. Annak a tulaja azt mondja: hozzám egy vendég csak egyszer térjen be!

 

    Rendszeresen járok egy MO-i városba. A nyáron elcsodálkoztam, hogy... jé, itt is van renó...?!  (új épület, mühely, meg minden).   Volt valami apróság, ami javításra várt. Mondom, megyek arrafelé, megcsináltatom náluk.   ... és ismét elcsodálkoztam: jé, már nincs renó (csak lehúzott roló).  Gondolom, előzőleg jól beárazta mindenbe az új épület, felszerelés költségeit ... is....

 

(ha valaki úgy gondolja, hogy nincs igazam .. vagy már únja.... akkor szóljon)

stevie-13 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 32186

Akkor ez így már nyolc márka ugyanazon lízingcégtől, ugyanazon feltételekkel.

 

 

Nem a márkától függ, hanem a lízingcégtől. A Leaseplan-nak speciel nincsen saját szervize, ellenben remek szerződése van márkaszervizekkel:

 

http://www.leaseplan.hu/pu/hu/WebSzerviz

 

Az, hogy valaki még nem látott zsiráfot, még nem azt jelenti, hogy a zsiráf nem is létezik.

 

:-)

 

(Sokan tudják, de talán nem mindenki: egészen tavaly előttig az egyik nagy autós cégben voltam résztulajdonos.)

 

Előzmény: Zsuppim (32185)
Zsuppim Creative Commons License 2012.12.15 0 0 32185

"Nem jellemző... két autó alapján... amiből az egyiket maga az importőr lízingeli..."  - akkor pontosítok :)  Nekem Vw-van, másnak Skoda, de van a cégnél Ford, Renault, Peugeot, Fiat, Mercedes és Opel is. Akkor ez így már nyolc márka ugyanazon lízingcégtől, ugyanazon feltételekkel. 

Előzmény: stevie-13 (32181)
Zsuppim Creative Commons License 2012.12.15 0 0 32184

Ott a pont, amúgy sokszor.

Előzmény: stevie-13 (32180)
stevie-13 Creative Commons License 2012.12.14 0 0 32183

inkább csere elött egyezkedni, pld. kedvezménybe (munkadíj)

 

 

Nem egyszerű. Egyezkedni a márkaszervizzel lehet. A garanciális javítást/visszahívást viszont az importőr állja. Egyszerűen másik kasszáról van szó.

 

Ami az egyezkedést illeti, inkább a sok (de nem az összes) márkaszervizre jellemző kedvezményeket érdemes kihasználni. Egy öt-hat éves autóra már simán lehet kapni 30-40% kedvezményt munkadíjból, és 15-20 százalékot az alkatrészből...

 

http://nyitraicsoport.hu/szerviz_szoro.pdf

 

http://renaultcsaszar.hu/Akciok/Csaszar+

 

 

Előzmény: szalaics (32178)
Batman72 Creative Commons License 2012.12.14 0 0 32182
Urak,mitol lehet az,hogy az amugy is szarul huto-futo GS 1.5dci valamiert a meleg levego elott-mellett a hideget is fujja a labterben?
A kesztyutarto bal also sarka alatt belul,meg a meleglevego aramlasa elerese elott.
Gyakorlatilag mintha ket csovon jonne a levego!
Igy aztan futhetek...
Reggel is -11 volt. :(
stevie-13 Creative Commons License 2012.12.14 0 0 32181

háát tapasztalatom szerint nem jellemző ez a fajta mentalitás.

 

 

Nem jellemző... két autó alapján... amiből az egyiket maga az importőr lízingeli...

 


Előzmény: Zsuppim (32177)
stevie-13 Creative Commons License 2012.12.14 0 0 32180

Átírt vezérléssel ( hogy értsd: nagyobb erőhatásnak kitéve ) kicsit jobb állapotúak voltak a csapágyaim

 

 

Nem az a kérdés, hogy át volt-e írva a vezérlés paramétertáblázata, hanem hogy hányszor adtál padlógázt :-0

Előzmény: Zsuppim (32176)
szalaics Creative Commons License 2012.12.14 0 0 32179

Sorry! Stevie majd megcáfol! :)

Előzmény: szalaics (32178)
szalaics Creative Commons License 2012.12.14 0 0 32178

Azért jó olvasni Stevie írásait, lehet okulni, hogy hogyan kéne működni a szervizeknek, esetleg jól is jöhet egy egy ilyen infó esetleges reklamációkor.

Az a baj hogy ha úgy érezzük palira vesznek (márpedig vesznek) az nekünk fáj a szervíznek kevésbé, sőt!

Idehaza nagyon úgy érzem hogy ilyen és hasonló esetekben (garancia/szavatosság) 1 helyre mehetünk reklamálni (főleg ha nincs benfentesünk) a sóhivatalba!

Engem például idén nyáron (le is írtam) konkrétan hülyének néztek és szó szerint (e-mailben) el is küldtek... (pedig csak alkatrész után érdeklődtem, ill. időpontot akartam egyeztetni)

Steve ezt is tanítják nekik ? :)

 

Egy eset: Kollégám idén vett egy VW Passat 2.0 tdi-t (2007-es)vásárlás elött átvizsgáltatta amikoris, megállapították, hogy az egyik pd elem rossz (VW visszahívás is volt, de ez a kocsi nem volt bent).

Szervízes: Hagyja itt a kocsit kb 1 hétre és generálunk olyan hibát amiben cseréljük garanciába /eddig is az előző tulaj oda hordta/....No comment

És megcsinálták! Azóta csak oda viszi a srác is a kocsit szervizre, mert ez a hozzáállás megfogta...

 

Mennyi egy pd elem, és mennyi egy hajtókarcsapágy ára?

 

Én azt mondom tényleg hiba kicserélni így előre aztán utána menni a Renault felé....inkább csere elött egyezkedni, pld. kedvezménybe (munkadíj), Steve majd megcáfol! :)

Zsuppim Creative Commons License 2012.12.14 0 0 32177

"A lízingelt autók karbantartását gyakran maga a lízingcég végzi, a kereskedővel/importőrrel kötött külön megegyezés értelmében. Ezeknek a nagy vásárlóknak a Renault "elhiszi" a karbantartások dokumentációját, és nem követeli meg, hogy csatlakozzanak a központi CRM-rendszerre." - háát tapasztalatom szerint nem jellemző ez a fajta mentalitás. Előző autóm Leaseplan-os volt, márkaszervízbe kellett hordani, ugyan minden egyes kötelező szervízt és minden egyéb javítást külön kellett engedélyeztetni velük, de nem az óccsóságra törekedtek, hanem a tökéletes műszaki állapot fenntartására ( anno volt egy közvetlen vezérléscsere után történt műszaki meghibásodásom, akkor műszaki szakértőt küldtek a márkaszervíz nyakára és csak az ő jelenlétében lehetett visszabontani a vezérlést, illetve ellenőrizni a befecskendezést ). Most PorscheLeasing a partnerünk, csak márkaszervíz, csak gyári alaktrészek és szűrők, idegen anyagok beszerelése tilos, szigorúan 40000km/2 év a kötelező szerviz ( ezzel még a márkaszerviz sem ért egyet, de a Porsche autója, ők tudják hogy kibirja e a vas ).

Előzmény: stevie-13 (32175)
Zsuppim Creative Commons License 2012.12.14 0 0 32176

Kapkodhatod nyugodtan. Átírt vezérléssel ( hogy értsd: nagyobb erőhatásnak kitéve ) kicsit jobb állapotúak voltak a csapágyaim ( hogy értsd: nálam a négyből még csak egynél hiányzott anyag a felületből, magasabb futásteljesítmény mellett ).

Előzmény: stevie-13 (32174)
stevie-13 Creative Commons License 2012.12.14 0 0 32175

a prágai levelező partnerem pont abba kötött bele első körben, hogy a franciaországi szerviz adatokhoz "nincs módja" hozzá férni. Neki, ott a központban, ahhoz, amit bármelyik mezei márkaszerviz megnézhet! Csak ennyire nézett hülyének!

 

 

A lízingelt autók karbantartását gyakran maga a lízingcég végzi, a kereskedővel/importőrrel kötött külön megegyezés értelmében. Ezeknek a nagy vásárlóknak a Renault "elhiszi" a karbantartások dokumentációját, és nem követeli meg, hogy csatlakozzanak a központi CRM-rendszerre.

 

Nem állítom, hogy az esetedben erről van szó, de valami ilyesmi is bőven lehet a háttérben. (Viszont ezeknek az autóknak nincs is szervizkönyve. Semmilyen.)

 

Még az is lehet, hogy egyszerűen ellenkezne a céges kommunikációs irányelvekkel, hogy valakit csak úgy zsigerből elküldjenek a fenébe, ha hülyeségekkel jön és túl sokat értetlenkedik :-)

 

 

 

Előzmény: EME (32171)
stevie-13 Creative Commons License 2012.12.14 0 0 32174

A csapágyaidat látva elégedetten hátradőlök. Ezek szerint a használat módja és a vezérlés átírása nincs és nem is volt hatással a csapágyak kialakult állapotára

 

 

Ez egyáltalán nem biztos, sőt.

 

Csak kapkodom a fejem, hogy fényképek alapján, 150 ezer körül futott motorokról milyen következtetéseket tudtok levonni...

Előzmény: Zsuppim (32172)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.14 0 0 32173

A franciaországi Herqueville falu temetője, irj ennyit odatalál a leveled.


Előzmény: EME (32171)
Zsuppim Creative Commons License 2012.12.14 0 0 32172

A csapágyaidat látva elégedetten hátradőlök. Ezek szerint a használat módja és a vezérlés átírása nincs és nem is volt hatással a csapágyak kialakult állapotára ( az enyém kicsit jobb állapotban lett leszedve ). 

 

Nem kell elszomorodni a csapágyak cseréje miatt, a Vw csoportnál kettős tömegű lendkerék ( ezt a mai napig nem tudták megoldani, nekem a 34000 km-t futott 2.0Crtdi fosra azt mondták, hogy majd akkor cserélik, ha minden egyes sebességfokozatban előjön a csattanása  ) és teljes kuplungszerkezet a sláger egy ideje, nem beszélve a motorok fokozott olajfogyasztásáról ( utóbbit a tulajdonosoknak önerőből kell finanszírozni, ami 150000 lefutott km után összeszámolva egészen húsbavágó összeg lenne ).

Előzmény: EME (32149)
EME Creative Commons License 2012.12.14 0 0 32171

Ha a karbantartást márkaszervizt végezte, akkor alap, hogy az olaj és a szűrő okés volt.

 

Hát igen, ennek így kellene lenni. Azonban a prágai levelező partnerem pont abba kötött bele első körben, hogy a franciaországi szerviz adatokhoz "nincs módja" hozzá férni. Neki, ott a központban, ahhoz, amit bármelyik mezei márkaszerviz megnézhet! Csak ennyire nézett hülyének!

 

Egyébként tudom én, hogy hol követtem el a hibát: amikor idén tavasszal, még 150ekm előtt, hagytam magam lebeszélni a márkaszervizemben. Pedig én már akkor ki akartam cseréltetni, de meggyőztek arról, hogy felesleges. 

 

Mindegy. Megvárom, amíg a Renyó kiszélesíti az alvázszám tartományt és majd akkor újra bejelentkezem. Ne is mondd, tudom, akkor meg az lesz a baj, hogy nem ér előre megcsináltatni! 

vagy írok egy levelet Louis Renaultnak. (csak tudnám melyik temető, hányas parcella)

Előzmény: stevie-13 (32169)
DAndras79 Creative Commons License 2012.12.14 0 0 32170

Kérdésem is lenne ,mégpedig a kötelező visszahívásokon részt vehetett-e,és ha nem, még most is megcsinálnák itthon?

 

Alvázszám alapján bármelyik márkaszerviz megmondja neked. Továbbá az autó előéletére vonatkozóan is kapsz infókat, addig, ameddig márkaszervizbe jártak vele.

 

 

Előzmény: V Zsozso (32164)
stevie-13 Creative Commons License 2012.12.14 0 0 32169

akár a garancia időn belül is hivatkozhat arra, hogy koszos volt az olajad...nem hiszem, hogy egy földi halandó felhasználó ez ellen védeni tudná magát.... (máris no garancia)

 

 

A garancia és a szavatosság közötti különbség a bizonyítási teher. A garanciális időszakban (a jog szerint 12 hónap, gyakorlatilag ma Magyarországon, autók esetében minimum 24 hónap, de több márka kínál meghosszabbított garanciát is), ha elromlik az autód, akkor a szerviz ingyen megjavítja, KIVÉVE ha bizonyítani tudja, hogy a meghibásodás a tulajnak vagy külső körülménynek (pl. rossz minőségű üzemanyag) felróható. A bizonyítás ott kezdődik, hogy bíróságra kerül az ügy, és az igazságügyi szakértőt az importőr előlegezi meg.

 

A gyakorlatban -- néhány nagyon egyértelmű esetet leszámítva -- az importőr nem különösebben szórakozik, simán kijavítja a hibát és kész.

 

A szavatossági időszakban a bizonyítási teher megfordul, a tulajnak kell bizonyítania, hogy a hiba feltehetően már a megvételkor fennállt.

 

A szavatossági időszakban inkább méltányossági megoldásra törekszenek. Azaz annak függvényében, hogy mekkora esélyt látnak egy esetleges bizonyítási eljárásban az ügyfél sikerére, több-kevesebb százalékkal beszállnak a javításba.

 

A kenőanyag vagy a szűrő minőségét gyakorlatilag soha nem kérdőjelezik meg. Ha a karbantartást márkaszervizt végezte, akkor alap, hogy az olaj és a szűrő okés volt. Ha a karbantartást nem márkaszerviz végzi, akkor viszont tipikusan a karbantartás hiányába kötnek bele. Őszintén szólva az áfás számla sem elég a szerelőtől (nem mintha a márkaszervizen kívül olyan sokan állítanának ki áfás számlát minden egyes munkalapra, de hagyjuk), az is lényeges, hogy a szerelő megfelelően dokumentálja is a karbantartás tényét.

 

A "megfelelő dokumentálás" azt jelenti, hogy a szerelő rendelkezik liszensszel a Renault-tól, és használja a Renault saját belső CRM-rendszerét. A csoportmentességi (Block Exemption) elv alapján a Renault bárkinek kiadja a liszenszet és a CRM-rendszer hozzáférést, de persze nem ingyen, sőőőőt, így ma Magyarországon a Renault márkaszervizeken kívül NINCS olyan szerelő, akinek a karbantartását a Renault elfogadná.

 

 

Előzmény: szalaics (32168)
szalaics Creative Commons License 2012.12.14 0 0 32168

 

Hát igen, értem én is a problémád, de tetszik, nem tetszik ez van. Addig vagyunk jók nekik, míg visszük a pénzt.... (sajnos ilyen világot élünk)

Ha csak szivességet kérsz, már nincs ingyen...

Én spec azt nem értem, hogy akkor miért kell a visszahívás, miért nem blazíroznak arra, hogy dobnak egy szórólapot a nagyvilágba, aki azt olvassa és elmondja egy Scenicesnek, és Ő jelentkezik annak megnézik, és ha úgy gondolják akkor csere ingyen...

így a több ezer kocsiból mondjuk jelenkezik pár száz, máris takarékoskodnak...

Vagy épp sorsolás útján (amiben Te most nem nyertél :()

 

Tényleg jelen világban nem sok garanciát látok az ilyen és hasonló esetekben...akár a garancia időn belül is hivatkozhat arra, hogy koszos volt az olajad...nem hiszem, hogy egy földi halandó felhasználó ez ellen védeni tudná magát.... (máris no garancia)

 

Egyébként a visszahívottaknál miért nem kereskednek esetleg még azon, hogy mondjuk nem is a rossz anyag miatt kopott a cucc, hanem a rossz minőségű olaj miatt? Ebben az esetben Én biztos nem adnék nekik új csapágyat! :)

 

Előzmény: EME (32166)
stevie-13 Creative Commons License 2012.12.14 0 0 32167

De nagyon örülök, hogy DAndrás betette ide a csapágyai képét, mert így mindannyian láthatjuk, hogy mi a különbség a régi, a gyár által is elismerten elkopós, tehát visszahívásban cserélendő csapágy (ez volt az én autómban) és a módosított, tartósabb, nem idő előtt elkopós között. (lásd DAndrás képeit). Mindkét autóban kb azonos futásteljesítmény alatt ég és föld a különbség, a kopásban, valamint jól látszik, hogy nem azonos a két alkatrész.

 

 

Nyilván nemcsak kétféle csapágy létezik. Ha ugynanannyi kilométer futásteljesítmény után két alkatrész másképp néz ki, annak más oka is lehet, nemcsak az alkatrész minősége. kenőolaj minősége, használat körülményei, hogy csak a legkézenfekvőbbeket említsem.

 

Az is elképzelhető, hogy ugyan a te autód csapágya ugyan kopottabb volt, de még 100-150-200 ezer kilométert elment volna.

 

 

Fogadjuk el, hogy így van, de nekem tárgyi bizonyítokom van rá, hogy tévednek! Erre szerettem volna felh ívni a figyelmüket.

 

 

Nekem úgy tűnt, nem figyelemfelhívó levelet írtál, hanem pénzt kértél, de lehet, hogy rosszul értettem :-)

 

Nézzük a tényeket: az autódban legalább 150e kilométer volt a cserekor, és a csapágy még nem okozott konkrét hibajelenséget. Saját döntésedből preventív módon kicseréltetted. Oké. De ehhez a gyárnak nincs sok köze...

 

Még egyszer leírom: a visszahívás nem "jár." A visszahívás a gyár marketing akciója. Innentől kezdve a feltételeit a gyár szabadon megszabhatja. Nyilván meghatározza, melyik autókra vonatkozik az akció (alvázszám), ezen kívül kikötheti az igazolt szervizmúltat, de akár azt is kiköthetné, hogy csak akkor cserél ingyen alkatrészt, ha a homlokodra tetováltatsz egy nagy Renault-jelvényt.

 

Ha Franciaországban úgy döntenek, hogy az autódba nem az elismerten gyári hibás/konstrukció hibás csapágy került, akkor nem adnak neked pusztán marketing célból x ezer forintot.

 

Ha Franciaországban nem adnak, akkor Párágban és Budapesteen sem adnak, mert nincs miből, nincs erre keretük.

 

Lehet ezt türelmesen vagy kevésbé türelmesen, udvariasan vagy kevésbé udvariasan megfogalmazni, de ez a lényeg.

 

 

Előzmény: EME (32166)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!