Keresés

Részletes keresés

kaposznyak Creative Commons License 2016.06.16 0 0 75116

Mondjuk van ára a murvának: 1. brutto 6800+szállítás, 2. brutto 8500 szállítással.

Előzmény: kaposznyak (75115)
kaposznyak Creative Commons License 2016.06.16 0 0 75115

Hát így is lehet,adottságoktól függően...

 

Én mindenképp rendes alapozást szeretnék csinálni. Homokos murva van a tüzépen.

Előzmény: elemes (75114)
elemes Creative Commons License 2016.06.16 0 0 75114

A sóder tetejére tettél ágyazó homokot?

 

Igen, tudom, bazaltzúzalékkal kellett volna csinálnom az egészet, de bevallom: nem. Sima osztályozott sóder. Elterítettem (a "tükör" egyenetlensége miat változó, 8-10 centi vastagságban), elhúztam (a szegélyen csúszó, a kövek magasságához igazított "sablonnal"), tömörítettem (maradék egyméteres 8x8-as oszlop végére szögeltem zsaludeszkát, 20x20 centis lapot adott ki), ahol lejjebb ment pótoltam, utána elhúztam szintbe, megint tömörítettem, megint pótoltam, megint elhúztam, végül már egész jó volt. ezután egyszerűen csak lefektettem a köveket és gumikalapáccsal beállítottam a szintet és sajnos a bal mutatóujjam körmét is, ez volt szeptemberben, februárra nőtt ki teljesen az új köröm. a helyzetem annyiban volt egyszerű, hogy lecsapott szélű betonkockákat fektettem, lejtős terepen, egy-két milliméternyi szintkülönbségtől nem fognak bosszankodni a családtagok, hogy "elakad benne a járókeret lába."

 

Csak hogy a hüledezést fokozzam: a rések kitöltéséhez sem vettem homokot, hanem osztályozott sódert szórtam rá és sepertem be, ami nem ment be a résbe, azt összeszedtem, kb gyöngykavics, most van belőle négy vödörrel :-) valamire elhasználom majd. Az igénytelenségre mentség:

1. nálunk kötött, agyagos a talaj, így az ilyen egyszerű kivitelezés is teljesen időtálló

2. ez tényleg csak járda, a dinamikus terhelés maximumát a trágyás talicska jelenti.

Előzmény: kaposznyak (75094)
kaposznyak Creative Commons License 2016.06.16 0 0 75113

Kerettel nincs gond, 15 cm tömörített alap meglesz, csak kérdés miből legyen. A tüzépen töltősóderre próbáltak rábeszélni,azért kezdtem el itt kérdezősködni.

 

A szintezőhomok nem folyik be a murva közé? Meg itt csak "poros murva"-t árulnak. Az is jó?

Előzmény: Törölt nick (75105)
Csokis Creative Commons License 2016.06.16 0 0 75112

Csak puszta ötlet: nagy hülyeség egy kis darab villany padlófűtés valamivel rendesen bevonva, hogy ne szakadjon meg, ne rázzon? Amolyan "ágymelegítő" a láb alá.

Előzmény: Törölt nick (75108)
Dunit Creative Commons License 2016.06.16 0 0 75111

"a betonpadló alatt van 15cm perlites salak, de fagy le a lábam télen, pedig fűtöm. Több mind egy órát nem tudok dolgozni. 

Most leköltöztettem a műhelyt a pincébe, ott meg fény nincs rendesen. "

 

 

 régen kitalálták ennek a problémának a megoldását   Fa rács padlózat,  dupla netán tripla zokni... néha nemez csizma.

Előzmény: Törölt nick (75108)
zlota Creative Commons License 2016.06.16 0 0 75110

Teljesen igazatok van!Jobb lenne egy pontos elképzelést felvázolni.

Az ismerőseim közül 10/10 -e azt mondják, hogy a meglévő 4,7m x 5m alapot használjam ki teljesen.Mivel egyrészt meg van oldva az alap.Másrészt ki tudja tényleg mire lesz az a helység még jó -ha nagyobb.

Én a 3x4m alapterületre gondoltam.Lenne fűtés- de csak ami beáramlik, mert cserépkályha van pont ezen a falon.Vagy akár át is lehetne vágni a falat.

Kérdésem, hogy ti is a 4,7x5m javasoljátok-e?Ott ugye állna a víz, hó a kisebb ráépítettségnél a betonon.Persze biztos meg lehetne oldani... Hajlok rá, hogy ki kellene használni az egész alapot- ha már oda lett készítve- hiszen sokkal egyszerűbb lenne elkészíteni, adott a mérete stb. Ráadásul nem sokkal kerülne többe pl a falazat sem mint a 3x4m esetén.

Előzmény: Törölt nick (75108)
joevagyok68 Creative Commons License 2016.06.15 0 1 75109

Amúgy lehet kérni bizonyos helyeken, hogy a trapézlemez hátoldalára gyárlilag "rakjanak" valamilyen filchez hasonló réteget.Szomszéd olyat vett..

Azt mondta a pára miatt...., hogy a hideg tetőre lecsapódó pára ne csöpögjön vissza. Mikor felmelegszik elpárolog onnan......de lehet zajcsökkentés miatt is jó lehet.

Előzmény: zlota (75098)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.15 0 1 75108

Hogy segíteni tudjunk, le kell rajzold az elképzelésedet, meg kell add pontosan az alapterületét és a szükséges belmagasságot, valamint a tervezett padló szerkezetét.

A padlót is tisztességesen le kell szigetelni, hogy ne faggyon le a lábad télen. Azt is meg kell mond, ha fűtve lessz a helyiség. A falszerkezet csak egy probléma a sok közül.

A garázsomban a betonpadló alatt van 15cm perlites salak, de fagy le a lábam télen, pedig fűtöm. Több mind egy órát nem tudok dolgozni. 

Most leköltöztettem a műhelyt a pincébe, ott meg fény nincs rendesen. 

Előzmény: zlota (75098)
joevagyok68 Creative Commons License 2016.06.15 0 1 75107

Nem értem miért baj az "eltérő" méret...

Mert ugye kellene függőleges tartónak "gerendák"... ezt kiosztod 2,5 méterenként, meg közé ahogy statikailag elvárt.

Erre megy fektetve a (nútféderes) osb kívülre.

Belülre meg rá a tetőléc vagy fémprofil, az állított GKhoz megfelelően kiosztva..

Szóval nem érte...

A hőhíd, meg az osb miatt amúgy is megy kívülre még +ba cell.

Előzmény: zlota (75099)
zlota Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75106

Köszi! A rétegrendet nem írtam részletesen, de jó volt olvasni!

Háát nem tudom, de most tényleg jó lenne egy kis helység, ami a házból nyílna viszont nem lakóépületként funkciónálna .De átgondolandó, hogy jobb úgy megcsinálni, mert bármi lehet később... most nem az a terv.

3x4es helyég van most sajtpapíron.Sima lapos tetővel kb 7,2 fokos dőlésszöggel- sajnos itt ilyen kicsi lenne az optimális csatlakozással.Amennyiben nagyobb, nem tudom odailleszteni.

Amúgy van ott egy meglévő alap 80cm mély sávalap + szerelőbetonis rajta van, de az 5x5 ös sajnos.Ekkorát nem merek odavarázsolni!

Előzmény: elemes (75103)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75105

elvileg kellene vagy 40 cm murva de járdának is 15 cm minimum, kérdés mennyi a keret de ha kevés később nagyobb szívás felszedni, lapvibróval ledöngölve, több ütmben, attól függ mit képes egyszerre levibrálni a gép, és közbe be is lehet  locsolni, utána is tömörödik még rendesen. arra kb 5 cm kétszer rostált szintezni.

 

a kavicsos sóderes megoldás nem jó.

 

a kavics közé befolyik a homok és megsüllyed.

Előzmény: kaposznyak (75092)
zlota Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75104

Köszi!Mennyit szívtam anno, hogy teljesen eltérő méretűt kaptam...

 

Ebben azt esetben akkor telibe kellene deszkázni a tetőt?Az baromi drága :(

Előzmény: Törölt nick (75102)
elemes Creative Commons License 2016.06.15 0 1 75103

az a benyomásom, hogy te nem raktározni és bütykölni akarsz abban a helyiségben :) de akkor kicsit alaposabban át kell gondolni ezeket.

páratechnika: a belső falburkolat akár gipszkarton) mögé közvetlenül párazáró fóliát kell rakni utána jöhet bármilyen szigetelés, üveggyapot

is jó (szeritem olcsóbb mint a kőzetgyapot vagy az EPS és nem viszket annyira), a burkolathoz szükséges lécváz pedig megtartja.

a lécvázzal akkor jársz legjobban, ha csinálsz pl. egy függőleges rácsot bramac lécből, amire a külső burkolat kerül, közérakod az 5 cm

szigetelést, arra merőlegesen egy vízszintes rácsot ami a gipszkarton méretének megfelelő osztással, ez merevíti is az egész a szerkezetet,

közéraksz megint 5 cm szigetelést (hőhíd csak a lécváz keresztezési pontjai) erre belülre tűzőgéppel a párazáró fóliát és jöhet a gipszkarton. 

pontalapozást craig heffernan videóiban láthatsz, csak ne ásd be a facölöpöket a földbe mert a mi éghajlatunkon két év alatt teljesen elkorhad,

hanem pl 110-es PVC csatornát kell betonnal kiönteni és abba kell belebetonozni egy-egy horganyzott gerendatalpat, azokba fekszik a fal alapja.

egyszer számolgattam, 10x15-ös gerendát elég 3 méterenként alátámasztani, de nem vagyok statikus meg ilyesmi, ne vedd készpénznek.

 

Előzmény: zlota (75098)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.15 0 1 75102

Van egy 1 cm vastag szőnyegszerű páraáteresztő fólia, egy műanyag szövetszerüség van felragasztva a párazáróra (nem olcsó). Ezt használjuk cseppzajra. Csak le kell deszkázni vagy OSB-ni a tetőt és arra rászerelni, majd erre egyenesen a lemezt.

 

Van 125omm széles GK és OSB is. A gipszkartonból vegyél 275omm hosszút, mert a OSB 25oomm.  

Előzmény: zlota (75098)
zlota Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75101

Mert össze lenne nyitva a házzal és ha ennyi szigetelés esetén is hangos akkor lehet inkább más - nem ilyen egyszerű megoldást választanék

Előzmény: öreg_néne_b (75100)
öreg_néne_b Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75100

Egy "raktározó/bütykölős" helyiségben miért zavar, ha hallod az esőt? Nem olyan borzasztóan hangos az, hogy ne lehessen tőle barkácsolni...

Előzmény: zlota (75098)
zlota Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75099

Még egy kérdés kimaradt:

 

Ha a gyors szerkezet a következő: Faszerkezet,kívül OSB belül gipszkarton, közte szigetelés, mjad hungaroceles szigetelés.

Milyen szerkezet kiosztás lenne jó, hogy a külső és a belső oldalon sem kelljen külön  tartó szerkezetet csinálnom?

A gipszkarton és az OSB is más méretű, de gondolom van egy "szabvány"  osztás amivel a falazat mind a kettő oldalon a legjobban "kijön"

Előzmény: zlota (75098)
zlota Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75098

Kis raktározó/bütykölős helyiséget szeretnék csinálni féltetővel a ház mögé.

Gyors szerkezetű lenne trapézlemez tetővel.

Kérdésem, ha tennék a tetőre -közvetlen a lemez alá (fólia stb)- 30cm kőzetgyapot szigetelést, akkor vajon mennyire kopogna, zörögne bent a helységben egy esős időben?Hallatszik vagy 30cm szigetelés már elnyomja?

Törölt nick Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75097

Nagyon egyenes kell legyen a padló ezekhez a kapcsos rögzítőkhöz. Esztrich és 3o zsák önterülő. 

 

Ha esztrich van öntve és helikopterrel lehúzva, akkor is baj szokott lenni a fal és a padló találkozásánál, mert a helikopter nem fér el rendesen.

Néha nem fog a dübel. A kapcsok állíthatóságához meg kell lazísd a csavart, ami nem fog a falba...

A rövid sarkokat nehéz megcsinálni ezzel a módszerrel. 

Ezen kivül furogatni a falat, amikor lehetnek ott szerelési csövek.... 

 

 

 

 

Előzmény: joevagyok68 (75077)
kaposznyak Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75096

Sajna nem találok bérelhetőt a környéken (Monor).

Előzmény: Törölt nick (75095)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75095

Asztali vizes vágóval, 4oo-as lappal. 

Előzmény: kaposznyak (75082)
kaposznyak Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75094

Szegéllyel nem lesz gond, 30 cm magasat vettem, bebetonoztam. A sóder tetejére tettél ágyazó homokot?

Előzmény: elemes (75093)
elemes Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75093

Járdának szánt, térkővel burkolt felület alá milyen teherhordó réteget tegyek?

 

én kiszedtem a termőréteg tetejét (gyeptéglákat), alatta kicsit megdöngöltem és olcsó sódert szórtam le.

de a sóder terítése, tömörítése előtt a szegélyt kell jól megcsinálni, persze igénybevételtől függően.

Előzmény: kaposznyak (75092)
kaposznyak Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75092

Kicsit megkavart a Tüzép-es emberke:

 

 

Járdának szánt, térkővel burkolt felület alá milyen teherhordó réteget tegyek?

 

1.Osztályozott kavicsot tennék a jó vízelvezetés miatt, de abba meg belepereg az ültető homok.

 

2.Homokos töltősóderbe, murvába nem, de az meg nem vezeti jól a vizet.

 

3. Vagy 10 cm mosott kavics(durva murva)+5 cm homokos sóder?

 

Mit ajánlanátok?

joevagyok68 Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75091

Miközben írtam, a "sarok-L elrendezés azért beugrott, hogy úgy nem annyira könnyű..

 

"akkor is, minek?"

Mert mondjuk költözés után, ínséges időben, az önjelölt "asztalos" (én), mikor csinálta, akkor nem "lábakra"+ takaróval csinálta...., hanem  ???

(mondjuk legalább annyi eszem volt, hogy "doboz" a szekrény és alatta van a láb , külön anyagból bútorlapból, műanyag "papucsokkal" , de körbe . Ha egyszer felázik és cserélni kell, ne kelljen az egészet....)

"Te hányszor mozdítottad már?"

Ahányszor kiöntött a család valamit és az alá folyt !(mert ugye a tudatlan önjelölt asztalos , hidegburkolás területén kihívásokkal küszködő önjelölt burkoló édesapjának sikerült úgy megcsinálni, hogy a padló a sarok felé lejt.... 

Megint kiderült, hogy "mindenki magából indul ki" !

:-)

Előzmény: halaloszto (75090)
halaloszto Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75090

mikor kell mozdítani? ha sarokban van, pláne soha. de ha csak egy egyenes darab, akkor is, minek? Te hányszor mozdítottad már?

 

amúgy alatta a szekrények egyesével vannak, ha kell akkor egyet ki lehet húzni, addig a többi tartja a pultot.

Előzmény: joevagyok68 (75076)
kaposznyak Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75089

Szerencsére (ha jól állítottam be a szegélyt) csak 20-30 vágásra lesz szükség.

Előzmény: elemes (75087)
kaposznyak Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75088

Ja, pár szegélyt már méretre vágtam, volt por rendesen.

 

De itt Monoron nem találtam kölcsönözhető vizesvágót. Meg csak személyautóm van, a nagyobb állványos darabokat el se tudnám hozni.

Előzmény: sylvanus67 (75086)
elemes Creative Commons License 2016.06.15 0 0 75087

elvben igen, de a gyakorlatban belemegy a por a szemedbe (rárakódik a szemüvegre) és nem látsz semmit, néha letörlöd, attól csak maszatos lesz a szemüveg, aztán megállsz, leveszed, és látod, hogy kiment oldalra. ráadásul, ha sokat kell vágnod, megorrolnak a szomszédok. (lásd a lakásfelújítás alaptörvényét: nagy kosszal és zajjal jár, de utána élvezheted az eredményt -- a szomszédoknak ebből csak a kosz és a zaj jut.)

Előzmény: kaposznyak (75082)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!